הפרעת קשב, ענין של אמונה?

הרהרנית

New member
הפרעת קשב, ענין של אמונה?

שלום רב, אני קוראת פעילה לשעבר, ומידי שנה או משהו חוזרת לחידוד או הערה, רציתי לספר ולשאול, בני, בן 11 וחצי, אובחן לפני 4 שנים על ידי ד"ר מנור המקסימה כילד עם ADD . הוא קיבל התאמות וגם בית הספר וגם אנחנו ההורים קיבלנו הדרכה. בשנים האחרונות, הכל בסדר, כלומר, הוא מנצל יפה את ההתאמות, ואני תמיד שם להגן על זכויותיו. סידור מצוין לכל הדעות. בחודשים האחרונים , בני הביע רצון עז לעבור שנה הבאה ללמוד בבית ספר מופת שזה יום לימודים ארוך עם הסעות ודגש על מדעים, ומה עם ADD שאלתי? ומה עם שיעורים, חקרתי, והרי, כיום בכיתה ו , הוא שורד אבל מאושר, ושם? אין מקום להתאמות. אני אסתדרֱ / היתה התשובה. הוא עמד במכינה ובמבחנים, והגיע גם מכתב: התקבלת!! , ועכשיו זמן החלטה. בינתיים, אני עשיתי חושבים, ראיתי כמה תרמתי לקבע אותו בהפרעת הקשב, וכמה החיים שלו יפים(כאמור מנצל עד הסוף כל פתח של התאמה) ואת הנכונות שלו לוותר על כל העזרה. וללמוד הרבה. ובאתי ושיתפתי אותו במחשבות שלי, ושאולי כבר אין לו, ואולי בכלל לא היתה לו, ואולי האמונה שלי הפריעה לו להתאמץ. החכם שלי מסתכל עלי במבט כחול רציני וממזרי בו זמנית: אף פעם לא הייתה לי הפרעת קשב, את צודקת זו אמונה שלך. נשארתי פעורת פה. מה דעתכם? הוא אגב גם מאובחן כמחונן ולומד יום בשבוע בתוכנית העשרה. הגם זו אמונה? ואיפה המדע?
 

zivadina

New member
עניין של אמונה....בעצמו

יש לי בן חמוד כזה, לא "מחונן" אבל מאוד חכם. כל שנה הוא מבקש להפסיק לקחת את "הכדור המעצבן הזה", וכל שנה חוזר אליו בגלל ירידה בלימודים. השנה הוא החליט "ללכת על הצטיינות", אבל שמנו לב שכל הירידות המשמעותיות במבחנים היו כאשר המבחן היה בבוקר, לפני תחילת השפעת הריטלין, אוב אח"צ, בסיום השפעת הריטלין. ולא, הוא מעולם לא קיבל התאמות. אצלי רק הבת שאובחנה באמצע הבגרויות קיבלה התאמות, וכל שאר המאובחנים אינם מקבלים התאמות, כי הם צעירים ממנה. כל זה בא להגיד לך ש: 1. המחוננות בהחלט יכולה להתגבר על הפרעת הקשב בשנים הראשונות בבית הספר. העליה בדרישות האקדמיות בכתות הגבוהות יותר או באוניברסיטה, עלולה להצריך עזרה. (תקראי על השפעת המחוננות על בדיקת ה-TOVA). 2. אין טיפול שיכול להשתוות למוטיבציה של הילד עצמו. המוטיבציה יכולה לעשות את כל העבודה, היות שהילד מוכן להשקיע בשביל להצליח. (אם לעשות "ניתוח בגרוש", הרי פניתם לעזרה כי היו בעיות, טיפלתם נכון, והחזרתם לילד את הבטחון בעצמו). מסקנה: האמונה בעצמך והמוטיבציה יותר חשובות מן המדע, אבל חשוב להעזר במדע כאשר קשה לך. מאחלת לו להמשיך כך תמיד.
 
מה פירוש 'אין שם התאמות'?

אם לא יסכימו לתת לו שם התאמות, צרי קשר עם עורך דין.
 

תמר ס

New member
התאמות=

התחשבות של בי"ס בצורת הארכת זמן למבחנים, הפחתת והקלה בשיעורי בית וכדו' בהתאם להמלצות איבחונים.
 
הבן שלי באותו גיל והרצון שלו להיות

כמו כולם והמוטיבציה שלו עוזרים לו להסתדר בלי הקלות.גם הוא מחונן ומצליח ואם זו הדרך שהוא בוחר אל פחד במקרה הכי גרוע תתגיסי לעזור ולדרוש את ההקלות אבל במה שהם רוצים הם עוד יותר מצליחים.
 

דליה.ד

New member
על אמונה והתאמות....

גם בעלי סבור כי הבן שלנו (רבע ל14) למעשה "מסדר אותנו" וזה שאנחנו מתאימים לו הכל (ולא רק דרכי הבחנות, אלא גם סביבה בייתית, סדר היום, וכו') זה רק מאפשר לו חיים יותר קלים. בני, אף הוא מחונן אובחן גם כadhd וגם כלקויי למידה. (מכיתה ג' הוא עבר כבר שני אבחונים) לי, גם כאמא וגם כמורה לחינוך מיוחד, אין ולו הספק בקטן ביותר שיש לו את שניהם. עד החטיבה הוא הסתדר מצויין עם טיפול תרופתי ומורה מכילה, סיים בהצטיינות את בית הספר היסודי ופתאום....בום!!!
בתחילת החטיבה התרסקות אדירה....!!! מבחינה לימודית והתנהגותית. העברנו אותו כיתה, התחלנו טיפול קוגנטיבי התנהגותי, שינינו מינון (עברנו לקונצרטה) ולאט לאט, (מאוד מאוד לאט) הוא מתחיל להראות סימני התאוששות מהמשבר. היסודי הוא חממה, בחטיבה הדרישות משתנות מאוד, מעט שעות מחנכת, נדרשת ממך בגרות ומשמעת הרבה יותר מהיסודי, הרבה מורים מקצועיים עם מעט מאוד ידע בלקויות למידה והפרעת קשב (ושכל מה שהם רוצים זה לבוא לכתה "לשפוך" את החומר וללכת לדרכם בשלום...) ובואו לא נשכח את גיל ההתבגרות! אני מאוד בעד שילד יוכל למצות את כישוריו ושילך לבית ספר מתאים (מדעים, אומנויות, מקצוע, הכל!!), אבל בהחלט להיות עם יד על הדופק! ועכשיו מה זה "התאמות": התאמת דרכי הבחנות היא דרך חוקית ומוכרת לאפשר לתלמידים לקויי למידה להבחן בתנאים שמתאימים להם - לאחר שעברו אבחון פסיכודידקטי. כלומר לא שהילד יתאים עצמו לבחינה אלא להתאים את הבחינה לילד. מדובר על התאמת דרכי הבחנות כגון: תוספת זמן (לקויי למידה הם בדרך כלל איטיים), הקראת השאלון (לדיסלקטיים), אפשרות לענות בעל פה (לדיסלקטים ודיסגרפיים), שכתוב, התעלמות משגיאות כתיב, שיעתוק, שימוש בדף נוסחאות (לדיסקלקולים) ושימוש בקוויקשינרי (באנגלית)....
 
האם במבט לאחור יש משהו שאני יכולה

לעשות כהכנה למעבר לחטיבה? היום רשמתי אותו לחטיבה והיתי רוצה לדעת אם יש דרך להכין אותו או את המערכת כדי לרכח את המעבר . היום אנחנו אפילו לא מדברים על המעבר כי הוא לא העלה את הנושא ואני לא בטוחה שכדי להכנס לזה. אני רוצה לציין שהמורה שלא כלל לא מכילה אותו או מקלה עליו את החיים והוא כלל לא רוצה את זה ובכל זאת..
 

מיכל400

New member
המוטיבציה הינה מרכיב חשוב ביותר,

לפעמים חשוב יותר מה IQ. יש לי שלושה, כולם מטופלים במידה שווה, זו עם המוטיבציה עושה חייל! מקבלת התאמות וממצא את מיומנויות הלמידה שרכשה במשך השנים על הצד הטוב ביותר. זו נטולת המוטיבציה, מקבלת התאמות אבל לא נותנת מעצמה אף טיפה של מאמץ. ואני יודעת שבסופו של דבר הכל יהיה בסדר. שתיהן לקויות למידה עם בעיית קשב וריכוז והיפריות, לא כי דמיינתי אלא כי הייתי ערה לקושי שלהן. הכל עניין של מוטיבציה והעזרה שניתנת מסביב, השילוב מאפשר לקפוץ גבוה מעל למסוחה. (כתבתי נכון????) מיכל.
 

חגית35

New member
מחוננות זו לא אמונה. זו עובדה.

שאף אחד לא יוכל לקחת ממנו אגב, זה נתון אובייקטיבי. גם הפרעת קשב זו עובדה ולא אמונה- האמונה מתבטאת באינטרפטציה שלנו ואיך אנו חיים עם ההפרעת קשב (או אם תרצי עם ה"תכונה" המיוחדת הזו).
 
למעלה