מתמוטטת

מיכל400

New member
מתמוטטת

קשה לי, לא יודעת איך לצאת מזה. היפה בת 6 כתה א', ADHD מאובחן וקופצני במיוחד. היא מסתדרת יפה בבית הספר למרות שהיא טוענת שהיא מעתיקה מחבר. בבית עניין השיעורים קשה - לי. היא צמודה אלי - כל הזמן וגם בשיעורים צריכה שאני אהייה לידה, עם זה אני יכולה להשלים אבל כל הזמן היא מבקשת שאני אעזור לה, כואבת לה היד - היא מחזיקה את העיפרון נורא חזק. טוענת שלא יודעת מה לעשות, למרות שלדעתי היא יודעת אבל עושה המון מניפולאציות. יש ימים שזה עובר בסדר אבל אתמול היו לי על הראש לחצים שונים והתפרצתי. אני לא יודעת איך להגמל מההתמוטטויות האלה שנוחתות עלי כל כמה שבועות. צעקות מוטרפות שגם הרטלין שאני מקפידה לקחת לא ממתן. יש עיצה????
 
אולי אפשר

למצוא מישהו אחר שישב איתה על השיעורים? גם כי על אמא הרבה יותר קל לעשות מניפולציות, גם כי גם לך מגיע הפסקה, גם כי לתיכוניסטית שתהיה איתה שעה ביום, נניח יהיה יותר סבלנות מאשר לך, שצריכה להיות איתה כל היום? וגם - לא חושבת שיש משהו שיכול לבטל את העליות והירידות שלנו (= אנשים עם ADD) צריך ללמוד לחיות עם זה, ובין השאר זה אומר שגם הבת שלך צריכה לדעת שיש ימים שבהם לאמא אין סבלנות וכוח. אולי אפילו עדיף בימים כאלו שהיא לא תעשה שיעורי בית בכלל, מאשר שתשבי איתה ותתפרצי עליה? אני יכולה להגיד שבימים קשים שלי, אני בדרך כלל מנסה לווסת את הפעילות לדברים שהוא יכול לעשות בלעדי, או לפחות עם מעט עזרה ממני. לפעמים אפילו יש לי מתנות בשבילו בארון, שהוא מקבל כשלאמא אין כוח וסבלנות.
 

אנרגטית

New member
אופס, מומינאמא לקחה לי את המילים

חונך או סטודנט או מישו אחר שיחליף אותך. היא כנראה עושה עלייך מניפולציות. אל תקחי על עצמך את כל האשמה. נשמע שאת אמא שעובדת מאד מאד קשה גם מחוץ לבית וגם עם הבנות. אגב, אבא לא יכול לעזור פה?
 
כמה דברים

לגבי החזקת העיפרון - בעיה מוכרת. בהחלט יתכן שלילדה יש קשיים בהחזקה. אני מציע לפנות לריפוי בעיסוק. סביר שיש בבית הספר מרפאה בעיסוק, ואפשר לבקש גם הפניה מרופא הילדים. מנסיון, זה מאוד מועיל (לפחות לבעיה הזו). האם בבית את נותנת לה ריטלין? זה מאוד עוזר לשבת להכין שיעורים. עבודה בשלבים - גם אני מכיר את "אני לא יודע מה לעשות". מה שעוזר לילדים "כאלה" זה לפרק את המטלה לחלקים. כלומר, אם צריך לקרוא מילה והילד לא מצליח, שואלים אותו "מה הצליל הראשון?" ואז "מה הצליל השני". זה יותר קל לילד, והוא גם לומד לעבוד בשלבים. ובטח גם תורם לביטחון העצמי. צריכה שהיא תהיה לידך? שוב שלבים. מתיישבים לעשות שיעורים ואת איתה. תשתדלי להיות כמה שפחות מעורבת. אולי לשבת קצת בריחוק ולקרוא משהו. אחרי כמה זמן לכי לרגע לשירותים. אחר כך, לכי לרגע לשתות. אחר כך לכי לראות משהו והתעכבי יותר זמן. ככה הילדה תתרגל לעבוד לבד, אבל עדין תרגיש שאת שם כשהיא צריכה.
 

papylove

New member
מטמוטטת

התופעה הזאת מאוד מוכרת במיוחד לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. את צריכה להבין שהילדה לא עושה את זה בכוונה אולי יש טיפה פינוק אבל הרוב המכריע והמעצבן הוא בגלל ההפרעה שהילדה סובלת ממנה. תנסי לתת לילדה כדור גם אחר הצהריים אולי חצי כדור ותיראי איך היא תירגע ויהיה לה יותר קל להתארגן לשיעורים ולכתיבה. אולי היא תיצטרך שתמשיכי להישאר לידה אבל היא תהיה פחות תלותית חוץ מזה אפשר לעשות גם שיעורים במטבח או בפינת אוכל. לגבי העיפרון ילדים אלו בדרך כלל סובלים גם מבעית מוטוריקה מסויימת ולכן קשה להם לכתוב הרבה וברצף אני מסכימה עם יוביוב הירוק ריפוי בעיסוק יעזור המון לילדה תבררי בבית הספר איך להכניס את הילדה למרכז למידה או דרך בית הספר ישנה אפשרות דרך קופת החולים אך את זה את חייבת לברר בקופה אליה את שייכת ואם רופא הילדים
 
לא חצי כדור

אם מדובר בריטלין (לא יודע לגבי הסוגים האחרים) מינון נמוך מדי גורם להחרפת הבעיה ולא להקלה חלקית. זו תופעה ידועה וגם אני התנסתי בה עם ה-ADHD הפרטי שלי. כשיש מינון אופטימלי כדאי, לדעתי, לתת רק אותו. אפילו אם יש פחות חשיבות להשפעה או שהיא דרושה למשך קצר יותר.
 

שש שבע

New member
לקחת נערה מבחוץ שתעזור עם ש,ב

זה מה שאני עשיתי כשהרגשתי שהפיוזים אוטוטו נשרפים לי, מפליא איך זה עובד...
 

susieq

New member
עוד הצעה

אפשר להתחיל ללמד אותה הדפסה עיוורת. כשהיא תדע להקליד היא יכולה לעשות שיעורים על המחשב-יותר קל גם במבחינת כתיבה וגם ריכוז(מחשב מעניין אז הילדים מצליחים להחזיק ליותר זמן). בגילאים יותר מבוגרים יש גם ילדים שמקבלים המלצה למחשב נייד בכיתה. ומאד חשוב לזכור-את גם בן אדם אם הצרכים שלך ואת לא עושה לעצמך, לילדה, או למשפחה טובה אם תמשיכי לעזור לה עם השיעורים אם אין לך הסבלנות לעשות איתה שיעורים. תמצאי עזרה ו/או תקבעי עם הילדה שעה לעשיית שיעורים שנח לך וגם לקבוע איתה לכמה זמן את פנויה לעזור לה-ותעמדי על זה(קבעת שעהת לאחר שעה תגיד לה שאת צריכה להתפנות לדברים אחרים והיא יכולה לסיים לבד-תבדקי את העבודה שלה כתתפני שוב)
 

מיכל400

New member
תודה

על כל התגובות. הילדה לא לוקחת נכון להיום רטלין, בגלל ריבאונד קשה ולא לוקחת SR כי אינה יודעת לבלוע למרות כל הניסיונות. לגבי עזרה מבחוץ $$$$$$$$.......... ובעניין הריפוי בעיסוק, היא מקבלת כבר יותר משנתיים, כרגע המרפאה בעיסוק בחופשה אבל כשתחזור אפנה את תשומת ליבה לעניין. אני יודעת שבעצם אף אחד לא אשם בסיפור הזה, ובדרך כלל הכל זורם די בסדר רק שלעיתים העייפות מאפשרת לשחיקה להתפרץ. שוב תודה על התגובות, מיכל.
 
אני רוצה רק להוסיף שלא חייבים לעשו

אם זה כל כך קשה לכם כרגע ובאופן זמני הילדה לא מטופלת תרופתית צריך לשתף את המורה ולצמצם את שיעורי הבית למינימום.בהמשך למה שנאמר לגבי חלוקת משימות לחלקים אני עושה איתם עיסקאות קטנות אני עוזרת לך עד כאן אם תמשיכי מכאן עד כאן לבד אני גם אכתוב במקומך (בהסכמת המורה ) וכדי להנהיג חוקים שכאלו בימים רגועים יותר. גם הימים האלה עוברים את בן אדם ומחר...יום חדש.
 

שש שבע

New member
תראי, יש לי רעיון

בעבר כשלא היתה לי אפשרות לשלם עבור דברים, פשוט הצעתי עבודה כתחליף, אני תופרת שמלות כלה, ולא מסכימה לתפור בגדי ערב על אף כל התחנונים, אבל כשבת של חברה עזרה לבתי עם שיעורי הבית פעם אחת וריאתי את הכימיה ביניהן, לקחתי אותה על בסיס קבוע, ו...תפרתי לה כמה בגדים לחתונת אחותה, זה היה סידור מצוין, כי יותר קל לי לתפור מאשר לשבת להכין עם הילדה ש"ב. האיטיות שלה הרגיזה אותי וביזבזה לי המון זמן, והנערה בת חברתי חיפשה בנרות תופרת טובה, היו לה כמה נסיונות מרים, והיא התחננה שאתפור , אז העיסקה היתה מוצלחת. היום הבחורה באוניברסיטה ואין לה זמן. מה שאני מנסה לומר, שאולי יש משהו שאת יכולה לעשות עבור מי שתעזור לך, כמו לגהץ, לנקות לערוך קניות והיא תעזור לילדה. מניסיון, עם זרים יותר קל להם להכין את ש"הב.
 

קתרינה 3

New member
בעיה עם החזקת עיפרון=מוטוריקה עדינה

בעיה מוטורית גרידא המתלווה לעיתים קרובות מאוד לילדים הסובלים מ ADHD מתוך ניסיון ארוך עם בתי,ומתוך ידע אישי,ריפוי בעיסוק עוזר,וכן תירגול על הקלדה במקלדת מול מחשב....מאוד עוזר לבעיית הדיסגראפיה {בעיה בכתב} לא לדרוש ממנה יותר ממה שהיא מסוגלת,לא ללחוץ עליה בהכנת שעורי בית,לערב את המורה בבית הספר בכל צעד ושעל עם הילדה וכן את יועצת בית הספר ואפילו המנהלת,לדעת שאת לא לבד במערכה,שיש עוד אנשים שתומכים בך ומוכנים לעזור והכי חשוב,מתוך המלצה של הנוירולוג המטפל בבתי,אסור בתכלית האיסור ללחוץ על ילדים כאילה בעשית שעורי בית ובמטלות שגם ככה מסבכות להם את החיים,לנסות להקל עליהם ככל האפשר,מאידך לא לתת להם לרכב על הגל ולנצל זאת לצרכיהם,אנו צריכים בתור הורים להלך בין הטיפות ולהבין מתי הילד מנצל אותנו,ומתי הוא באמת לא מסוגל,אחרי הכל באמת קשה להם בהצלחה
 

rozi5661

New member
מיכל400

יכול להיות שהמינון לא נכון את צריכה לפנות למי שמתפל בילדה נירולוג או פסיכולוג תלוי.מנסיון שלנו אנו עושים פעם בשנה בדיקה "טובה" על מנת לדעת אם המינון שאנו נותנים הכן הפקטיבי.
 
וואו, זה כאילו תארת מה שהיה אצלנו

בבית עד לפני חודש וחצי. בדיוק אותו סיוט של הכנת שיעורי בית. מה שהייתי עושה כדי למנוע את בקשות העזרה וההצמדות הלא-בונה אליי זה לעשות איתה מעין תחרויות קטנות. למשל הייתי אומרת לה שהיא צריכה לעשות את סעיף 1 בספר ואני מסדרת כביסה בארונות ונראה מי מסיימת ראשונה, ואח"כ היא עושה סעיף 2 ואני מכניסה כלים למדיח וכו'. בד"כ זה עבד. כמובן שתמיד תמיד היא יצאה מנצחת, גם אם זה חייב אותי לרמות קצת ואז גם הייתי מרפדת אותה בהמון פידבקים חיוביים, חיזוקים והתפעלויות. אבל כל התהליך הזה היה נמשך שעות וזה עוד היה יחסית בתחילת כתה א' כשעוד לא היו הרבה שיעורים. עד שלפני כחודש וחצי התחלתי לעבוד והילדה התחילה ללכת לצהרון מקסים. היא מכינה שם את רוב השיעורים כי כולם מכינים ביחד וזה מין חוויה מאד כיפית וחלק מלהיות בחבר'ה של הצהרון. חלק מסוים מהשיעורים תמיד היא משאירה בטענה ששכחה ואז היא עושה בבית. אבל עכשיו היא כבר עושה קצת יותר מהר ועם הרבה פחות 'הצגות'. אולי פשוט היא מתגעגעת קצת לעשיית השיעורים איתי וככה היא מספקת לעצמה גם את זה. שיהיה.
 

דליה.ד

New member
מה עושים עם שיעורי בית

קישור מנסיוני עם ארבעה ילדים adhdיים....
 

zivadina

New member
שעורי בית

שלום מיכל. בנוסף לכל העצות הנהדרת שקיבלת, אני מרשה לעצמי להדגיש את הנקודה, שממליצים בכתות הצעירות לא להרבות בשעורי בית לתלמידים מתקשים. את בהחלט יכולה לסכם עם המורה שהבת שלך תקבל רק מחצית מהמטלות שמקבלים הילדים האחרים. לדוגמה:אם יש 10 שאלות , הילדה שלך תקבל 5, עם הסוגים החשובים ללימוד. תדעי לך שאצל הילדים שלי לא היו שעורי עד סוף כתה ג', כי זאת הייתה מדיניות בית הספר, והם לא נמצאים ברמה נמוכה בגלל זה. שנית, מנסיון: תשבי כל יום שעה אחת (לא יותר) קבועה (מתי שנוח לילדה) ואז תהיי לרשותה. שלישית: תתמקדי בגישה לחומר, ולא בפתרון השאלות עצמן. למשל: מתחילים לפתור מלמעלה למטה, ומימין לשמאל וכו'. שימי לב אם היא קוראת נכון את השאלות, ובאמת מבינה מה מתבקש ממנה. זה חשוב יותר מאשר הפתרון עצמו. רביעית: כפי שציינו פה, החזקת עפרון היא בעיקר משימה למרפאה בעיסוק. את רק יכולה לתקן מדי פעם (אני לא הצלחתי לעזור בזה לילדיי). בהצלחה
 
למעלה