סיבוב שני עיזרו לי

סיבוב שני עיזרו לי

אני אמא לשלושה.הבכור בן 11 הרבה מאוד עבודה ולמידה היום אנחנו במקום לא רע איתו למרות שכמו שאתם יודעים כל פעם צריך לגיים כלים וטריקים חדשיםוהמשימה לעולם לא ניגמרת. העינין הוא שעכשיו אנחנו מתחילים סיבוב שני עם ביתי העמצאית,בת 7 ,לאחר שאומתו החששות שלנו גםהיא ADHD .הבית שלנו מתנהל לפי הכלים שלמדנו אבל הילדה שלי שונה לגמרי ממנו והצרכים שלה שונים לחלוטין ואני לא יודעת איך לנתב .מה שברור לי שאני צריכה עזרה שלכל אחד יהיה המקום שלו אבל יש להם כזה פטיל קצר. אני ממש לא יודעת מאיפו להתחיל! בשביל להשלים את הצבעוניות בבית גם בעלי הוא AD למרות שרק הוא טוען שלא. אנא עיזרו לי.
 

תמר ס

New member
כל אחד סיפור משלו,

אולי כדאי שתפרטי קצת על הקטנטונת,תנסי למקד איפה הקושי?
 
פרטים נוספים תודה שענית לי

הקטנה בת 7 תלמידה טובה חכמה ורגישה מאוד .מאוד אימפולסיבית פעלתנית המנוע שלה עובד סביב השעון.היא מאוד מקנא היא סנדויץ טיפוסי וכשהיא מתעצבנת שום דבר לא נישאר שלם-אתמול היא כעסה מאוד וקרע את סדין המיטה שלהכמו היה עשוי מנייר! כשהיא מתרגזת קשה לי מאוד לעבור להקשבה פעילה או פסק זמן ולפעמים אני ממש רותחת. מחוץ לבית היא מאוד משתדלת והיא בישנית ולדעתי זה מחריף את התגובות בבית. היא יכולה להיות גם מקסימה ואוהבת וכשאנחנו לבד (בלי האחים היא אחרת לגמרי.
 

תמר ס

New member
כמה מוכר וידוע

נשמע כמו "מכת הבכורות" שלי כשהיה קטן יותר. זה שהיא סנדויץ' בטח לא מקל עליך..אני מניחה שאם היא תקבל גם טיפול תרופתי נוסף לחיזוקים/טיפולים אחרים שהיא זקוקה להם (אם החלטתם על כאלה),יהיה לך יותר קל לשים גבולות, להרגיע ולהתחיל צעד צעד לקדם גם אותה. התפרצויות זעם הן בעיה ידועה וכאובה.כל אחד אני מניחה, מפתח שיטות משלו. את יכולה להסתכל במקרה על כמה מההתיחסויות שלי מהיום לנושא ההתפרצויות, אולי יועיל לך במשהו. ליבי איתך ואעז ואשלח גם חיבוק עז! היי חזקה ומלאי אותם באהבה!
 

דליה.ד

New member
כן, אז מה עושים עם כמה adhdיים

בבית.... ולי יש חמישה.... אז יש לי פטנטים: סדר יום קבוע גם לשעות הבוקר והקימה, גם אחר הצהריים וגם בערב, השכבה, רחצה, וכו'...אני מאוד מקפידה כי זה עוזר לארגן את הילדים. הם יודעים את הזמן לכל דבר כולל הכנת שיעורי בית ומי במקלחת, מי צריך "לחסל" ארוחת ערב וכו'. בבית עם הרבה ילדים - אין ברירה! עיצוב התנהגות (היום אנחנו כבר אחרי התקופות הסוערות) השתמשנו בשיטה כדי להקנות הרגלים כמו ללכת למקלחת, לא לפתוח את המקרר 800 פעם ביום, לא להרביץ לאחים הקטנים וכו' - מאוד עזר! זמן עם אבא או אמא: לצעירים יש את הזמנים שלהם, לבוגרים את הזמן שלהם (בשעות היותר מאוחרות של הערב). בעלי משתדל לקחת את הילדים היותר צעירים לשדות לראות זריעה, קציר, דישון, הוצאת תפוחי אדמה וכו' הם מאוד אוהבים. הוא גם ממונה על טיולי שלוליות, חליבות ושיווקי עופות...(כן, אנחנו מקיבוץ). אני ממונה על עזרה בשיעורי הבית, קריאת סיפור, הכנת כל מיני דברים לבית הספר (עבודות "שורשים"), ללכת לבריכה (אין יום מתחילת העונה ועד סופה שלא נהיה בבריכה!), לטיולים רגליים וכו'... כך שאנחנו משתדלים לעשות "הפרדת כוחות" או "הפרד ומשול"
.... כל הילדים שלי פעילים בתנועה ובחוגי ספורט/נגינה/מחול כך שהם גם עסוקים לפחות פעמיים בשבוע מחוץ לבית.
 
הכונה לריבים הקטנים

חמישה אז אני קודם כל מצדיעה לך! אני גם עובדת עם טבלת משימות וניקוד כבר שנתייםוזה באמת עוזר לי מאוד למרות שאני עדיין צריכה להזכיר להם לפחות אין ויכוחים אם את יודעת אך לעבור שלב אשמח לשמוע. הכוונה היא לעימותים השוטפים כל הזמן הסנויץ בת7 פשוט מדברת וכועסת עם הידים והקטן בן 4 כל הזמן חוטף ממנה מכות.אצלנו מכות זה קו אדום אז היא ניכנסת לפסק זמןומעבדת נקודות אבל השורה התחתונה היא שהיא הרבה פעמים נענשת על כך ואני מרגישה שהיא עושה את זה בלי לחשוב אז איך עוצרים את זה.
 

zivadina

New member
עוד נקודה למחשבה:

כמובן שאינני מכירה את משפחתכם, אבל אני כן מכירה את משפחתי. אני יודעת שהילדים מחקים בלא-יודעין את תגובות ההורים, וגם מרשים לעצמם ללכת אתן רחוק יותר. כך שאני מציעה לך בהחלט לבחון את תגובות ההורים אצלכם ואז להחליט מה עושים. ידוע ש-ADHD הוא תורשתי, וכך ייתכן שיש לפחות הורה אחד עם תגובות אימפולסיביות.
 
לרינה שלום

בגישה הנוירו-התפתחותית- תפקודית מתיחסים לADHD כמו שק גדול המכיל פרטים שונים שיש לבדוק אותם בטרם כורכים אותם לשק אחד בעל שם ובטרם סוחבים את השק הזה על השכם בכבדות רבה לאורך החיים. הפרטים עליהם אני מדברת הם איכויות תפקודי למידה והתנהגות שונים הנבדקים ברמות שונות ונותנים אינפורמציה טובה על איך מוסתת מערכת הקשב במוח את הגירויים השונים הנקלטים באמצעות החושים ומועברים אליה.----לא להבהל! למשל: מערכת הקשב במוח מקבלת מידע מהשרירים ומהגידים על תחושה עמוקה בגוף באמצעות גירויים. דוגמא לגירוי תהיה כאשר אתם נוסעים במכונית צפופה למרחק רב אתם תסיימו קרוב לודאי את הנסיעה בלצאת החוצה ולמתוח אברים. מתיחת אברים כזו מעבירה מסר אל מערכת הקשב במוח ונקלטת שם - אצל כל אדם בעוצמה שונה. כאשר המוח יגיד לך לדוגמא " מה זה את צוחקת ממני. לא הרגשתי כלום ואין לי תחושה עמוקה ממך ואני מבקש תשיגי לי עוד תחושה כזו",באופן אוטומטי תעשי מעבר למקובל ובכל מיני אופנים כדי שהמח יגיד "OK קלטתי ויש לי מספיק תחושה עמוקה בגוף". כדי להזכיר זו היתה רק דוגמא אחת כדי להפעיל את מערכת הקשב רק לתחושה אחת. במקרה הזה לתחושה עמוקה. את הדוגמא נתתי כדי שתביני שכאשר מערכת הקשב מרגישה חסר בתחושה, הגוף, הילד, המבוגר, האדם הופך להיות עבד לדרישה הזו של המוח. העשייה הזו של עוד ועוד כדי שמערכת הקשב תווסת עצמה נכון נתפסת כעשיית יתר. והנה לך "היפראקטיביות על רקע חסר במערכת הקשב לתחושה העמוקה". ניתן לאבחן את הדברים על פי קריטריונים בגישה הנ"ל ולטפל בהם בתחומי קשב שונים. כמו קשב מגעי קשב חזותי, שמיעתי וכו'. האם עזרתי לך או בלבלתי אותך יותר?
 
למעלה