אטנט ו-ויואנס לעומת ריטלין- מה הניסיון שלכם?

Gameboy4

New member
אטנט ו-ויואנס לעומת ריטלין- מה הניסיון שלכם?

היי לכולם

ניסיתי ריטלין בעבר שניים-שלושה סיבובים שונים לניסיון (גם רגיל וגם LA) עם יעילות בינונית, ללא תופעות לוואי משמעותיות.

חשבתי לנסות אטנט או ויואנס במקום הריטלין, בייעוץ רופא כמובן.

לפני הסיבוב האחרון שניסיתי התייעצתי עם רופא חדש שלא רצה לנסות אטנט לבקשתי (בגלל שכבר ניסיתי ריטלין, אלא ריטלין) ולא רצה להגיד מדוע הוא לא מסכים לנסות אטנט.

מה הניסיון האישי שלכם עם אטנט ו-וויאנס לעומת ריטלין לסוגיו ורונצרטה?
 

דריה די7

New member
הרופאים לא ממהרים

לרשום אטנט. לא ברור למה. נותנים אטנט רק במקרה והתגובה לריטלין וחבריו לא הייתה טובה. אהה... וגם הוא הרבה יותר יקר, וגם הויואנס.
אני כבר שנתיים עם אטנט והוא כמעט מושלם! :) כמובן פה ושם גם לו יש חסרונות, אבל להגיד לך מהם לא יהיה נכון, כי זה מאוד מאוד אינדבידואלי ועד שלא מנסים לא יודעים. בגדול אני מאוד ממליצה על אטנט מנסיון אישי, גם לבן שלי זה הרבה יותר טוב, אחרי שלא הגיב כלל לריטלין.
ויואנס היא תרופה חדשה. כל התגובות עליה הן בניסיון מאוד קצר.
אני בדיוק עכשיו עברתי, לפני שבוע בערך ובנתיים אני מרוצה, יש כמה חסרונות גם, כמו כל דבר, אבל באופן כללי זה טוב!
אם אתה מגיב טוב לריטלין, אז אף רופא לא יתן לך את שני האחרים, לפי הניסיון שלי כמובן, אולי מישהו אחר יתן לך עצה אחרת.
בהצלחה :)
 

Gameboy4

New member
היסטורית יש לאמפטמינים מוניטין רע

קראתי על הנושא קצת בעבר, וממה שקראתי לאמפטימינים יש מוניטין רע מפני שהאמפטימינים (על צורותיהם השונות) היו קיימים לפני הריטלין, והייתה איתם בעיה של התמכרות. השתמשו בהם בהתחלה למטרות אחרות שאם אני זוכר נכון היו טיפול בהרזייה, דיכאון, עייפות, וכן גם במלחמת העולם השנייה ניתנו לחיילים נאצים ואם אינני טועה גם לחיילים של בעלות הברית כדי לשפר ביצועים ולמנוע עייפות, וממה שזכור לי ניתנו במינונים גבוהים לחיילים נאצים אשר חלקם התמכרו אליהם ופיתחו פארנויות וכן אחרי מלחמת העולם השנייה אנשים המשיכו להשתמש באמפטמינים משום שהתמכרו אליהם. אם אני זוכר נכון אז בגרמניה היה ניתן לרכוש בימים ההם אמפטינים ללא מרשם רופא. ולכן הוצאו מחוץ לחוק פרט לטיפול בנרקולפסיה, אם אינני טועה רק בארה"ב (כמו התרופה DEXEDRINE).לאחר מכן בשנות ה60 הריטלין יצא לשוק עם התוויות לטיפול בנרקולפסיה וכן ל-ADHD. התרופה הייתה הצלחה והשימוש בריטלין נהיה יותר פופולארי בשנות ה90 לטיפול בהפרעות קשב לאחר שההפרעה יותר התפרסמה והתפתחה מודעות אליה. למעשה ההצלחה השיווקית של הריטלין הייתה שהיא לא אמפטמין. בעקבות הצלחת הריטלין הושק בארהב ב1996 האדרל לטיפול בהפרעת קשב (שהיה שנים לפני כן בשימוש לנגד השמנה) בהצלחה רבה. ההצלחה השיווקית נבעה מכך שנאמר להורים שזה לא ריטלין... (כי ההורים אז פחדו מריטלין). אם אינני טועה אמפטימנים היו בשימוש רק בארהב עד השנים האחרונות, ואילו באירופה השתמשו רק בריטלין עד לשנים האחרונות, כמו גם בארץ, מאחר ואמפטינים לא היו משווקים באירופה. חוץ מזה שבארהב יש להם יותר ניסיון עם האמפטימינים ולכן אולי הרופאים יותר בטוחים בעצמם לרשום אמפטינים למטופלים.
 

Gameboy4

New member
לגבי מחיר אין עבורי הבדל גדול

לגבי מחיר אין עבורי הבדל גדול משום שאני נוטל ריטלין LA, ולא ריטלין רגיל משום שהרופא אצלו הייתי לא רצה לרשום ריטלין רגיל, אלא רק ריטלין LA או קונצרטה משום שלטענתו ריטלין רגיל יכול לגרום יותר לריבאונד -למרות שנטלתי בעבר ריטלין רגיל תקופה קצרה ולא הרגשתי ריבאונד אלא פשוט לאחר כ-4 שעות הרגשתי שהתרופה מפסיקה להשפיע. לטענתו ריטלין LA וקונצרטה פחות עושים ריבאונד.
בכל מקרה אני נוטל ריטלין LA 40 מג עם השפעה חלשה יחסית על ריכוז ועוררות וגם ניסיתי מינון יותר גבוה כמו 50 מג LA ו60 מג LA (אבל זה עושה יותר תופעות לוואי של חרדה בלי שיפור של ממש בריכוז). מה החסרונות שלך עם האטנט? חרדה? ריבאונד?
בגדול המולקולה של הויואנס אמורה לגרום פחות לחרדה, בגלל ההרכב הכימי שלה (כי האטנט משפיע יותר על נוראפינפרין דרך האיזומטר LEVOAMPHETAMINE) ופחות לריבאונד בגלל העליה והירידה ההדרגתית יותר בדם. דרך אגב בארהב יש תרופה שנקראת DEXEDRINE שהיא קצרת טווח ל4 שעות ומכילה את אותו החומר שמכיל הVYVANSE שנקרא DEXTROAMPHETAMINE
 
למעלה