רטלין LA מינון

פנינה21

New member
רטלין LA מינון

הי,
הובחנתי לא מזמן . ואני מנסה למצוא את הדרך הנכונה להסתדר עם התרופה,אשמח לעזרה(יש מגבלה על התרופות שאפשר בגלל אלרגיות מסכנות חיים , אז רוב התרופות פשוט אסור.)
התחלתי במינון של 10 ותוך כמה ימים עליתי לעשרים. במינונים האלה הרגשתי מעולה . רק שאחרי בערך 6 שעות יש איזה רגע שתוך דקות אני הופכת מאדם מסודר ויעיל (בצורה מפחידה) לשבר כלי ,בימים הראשונים זה היה ממש נורא בכיתי ולא יכולתי להמשיך את היום.
הרופאה ניסתה לרשום לי 30 ואז פתאום תופעות לוואי. אחרי 3 ימים שבקושי אכלתי, בקושי ישנתי והרגשתי שאני עוד רגע פשוט משתגעת דיברתי עם הרופאה ושאלתי אם אפשר לנסות 20 ואחרי כמה שעות עוד 20.
וזה מה שיש לי כרגע.
מבחינת יעילות זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. ביום שני היה לי מבחן, פעם ראשונה שהצלחתי לשבת במבחן יותר משעה ולא גילתי אחר כך שדילגתי או שכחתי סעיף או דוגמאות .. זה פשוט עובד.
אבל:
1. בימים שהאסטמה/אלרגיות שלי מאוד פעילות זה מועיל הרבה פחות.
2. ירידה במשקל: 2 ק"ג ב-15 יום. למרות שברוב הימים אני אוכלת 3-4 ארוחות . ולמרות שכמעט ולא עשיתי ספורט בימים האלה.בנתיים זה בסדר אבל אני כרגע במשקל התקין שלי אחרי הירידה הזאת, זה נרגע אחרי כמה שבועות?
3. אני מאוד מודעת לרעשים. התקפלתי מהספריה מוקדם היום בגלל זה .ואני מתקשה לשמוע מוזיקה או לצפות בתוכנית זה הפסיק להיות כיף זה נתפס כרעש מטריד..
4.במינונים הנמוכים: הדופק שלי היה כמו הרגיל שלי (60 מקסימום במנוחה.. )ואז לא הרגשתי השפעה על פעילות גופנית , במינון הנוכחי דופק 90 רוב שעות היום . זה פשוט כואב וקשה לי לעשות דברים ככה.

לקחתי הבוקר בשעה 6.ולא לקחתי את הכדור השני.אני מרגישה כאילו היה יום עמוס ועכשיו איזה 7 בערב, מבחנת יכולת להתרכז. את תופעות הלוואי אני בקושי מרגישה כרגע.

חיפשתי באינטרנט אבל ראיתי כל מיני מינונים ואני מתקשה להבין מה נכון.אני שוקלת כרגע 55 . אני בת 29 .
איזה מינון צריך להתאים?יכול להיות שאני צריכה לחזור למינון של 20?אם כן מה עושים בחצי השני של היום?
הרופאה הזכירה עוד תרופה באופציות (ויואנס Vyvanse)אולי להחליף?

תודה.
 

zivadina

New member
מינונים, תופעות לוואי ותפקוד

באופן כללי, צריך לקחת את המינון הקטן ביותר שמשפיע לטובה על הריכוז עם הכי מעט תופעות לווי.

כמו כן, ההמלצה היא עד 12 שעות השפעה ביום, ואילו LA אמור להשפיע כ-8 שעות, כך שאם את לוקחת עוד כדור ייתכן שאת נותנת לגוף שלך השפעה ארוכה מדי.

יש לבחור תרופה עם משך ההשפעה שאת זקוקה לו, ובתור מבוגרת, את תלמדי מהן השעות שבהן את צריכה להיות מרוכזת כדי לתפקד, ומהן השעות שבהן לא דרוש לך ריכוז כדי לתפקד.

יש אנשים שהגוף שלהם דורש הסתגלות של כשבועיים, במיוחד כאשר הדופק גבוה מן הרגיל. ייתכן שאת בקבוצת סיכון. צריך השגחה של רופא שמכיר אותך וזמין למעקב אחרי התגובות שלך. בדרך כלל זה רופא המשפחה.
 

פנינה21

New member
תודה

לגבי קבוצת סיכון כן אבל היא עברה על הבדיקות והקרדיולוג אמר שמבחנתו שיתיחסו אלי כמו לבן אדם בריא..
הבעיה השניה היא האלרגיות שלי - אחרי המון עקשנות נוספו שתי תרופות השבוע ומאז הבעיה המציקה של דופק גבוה מאוד ,נעלמה. ואפילו עליתי כמה גרמים במשקל ..

הרופאה שלחה בקשה לקופת חולים לאשר ויואנס... לדעתה עדיף על מינון גבוה של רטלין.
בנתיים אחרי כמה ימים גרועים במיוחד.. העליתי מינון : 40 בבוקר ועוד 20 כעבור כמה שעות .. בנתיים עובר עלי יום מעולה אפילו עבדתי כמה שעות היום (אחרי כשבועיים בבית) ולמדתי הרבה יותר ממה שתכננתי להספיק היום.להפתעתי גם ישנתי אתמול בשעה מוקדמת וקמתי בלי בעיה בבוקר.
הבנתי שמבחנת מינון אפשר עד 90 (זה מה שהסביר לי הרוקח אתמול)..
הדאגה העיקרית שלי היא בגלל שיש לי כל שבוע כמה ימים ארוכים(12 שעות פלוס נסיעה הלוך חזור..) ..
ברגע שהתרופה לא משפיעה אני איטית יותר , הפגיעה הכי גדולה היא החברתית דווקא אני פשוט סובלת כשיש אנשים סביבי ובכל מצב חברתי טיפה יותר מורכב אני פשוט אבודה-אני מסוגלת ללמוד שמות ותאריכים למבחן בהיסטוריה אבל שמות של חברים והימי הולדת שלהם לא. וחוץ מזה הלמידה שלי יעילה לפחות פי 10 עם הרטלין . היכולת שלי לשבת בכיתה קצת יותר מהוכפלה -בלי רטלין המקסימום הוא סביב 45 דקות גם כשזה מבחן ..

עשיתי אבחון כי הגעתי לשלב בלימודים שאני מוכרחה להיות בשיעור.
 

zivadina

New member
הצעה

אם LA משפיע עלייך הרבה פחות מאשר 8 שעות, יש חשד שאת לוקחת מינון נמוך מדי, או שהכדור "עדין מדי" עבורך.
בכל אופן, למשקלך, LA20 זה מינון נמוך מאוד.
אולי תנסי קונצרטה? היא ריטלין שמשפיע 10-12 שעות.
 

פנינה21

New member
מכיל לקטוז

זה נורא מעצבן אבל ברוב התרופות יש משהו שאסור לי
 

פנינה21

New member
אלרגניים בתרופות

הי,
לצערי יש בעיה בישראל ובדרך כלל אין סימון על האריזה של התרופה . פשוט כי אין חוק.
פניתי בעצמי למשרד הבריאות לגבי חוק סימון אלרגניים(מזון ותרופות)-תשובת השר :עובדים על זה מבינים את החשיבות.
בנתיים לצערי אני צריכה לבדוק באינטרנט ולהגיע לרופא עם רשימת אפשרויות .. ולפעמים ש דילמות גם במצבי חירום..
סלמדרול שנותים בתגובה אלרגית ובאסטמה באמבולונס צריך להיות מסומן כעלול להכיל חלב .. יש פעמים שלא נותנים כי הפראמדיק מעדיף לחכות להגעה למיון ושהם יחליטו, ויש פעמים בעיקר כשהתגובה שלי קשה שנותנים וזה לפעמים עושה מה שצריך אבל מחמיר תסמינים אחרים .. כבר כרגע שקיבלתי את התרופה וזה העביר אותי ממצב של שיחה עם צוות מדא לאין אוויר..
הסטרואדים הרגילים במיון גם הם עלולים להכיל חלב - התנפחה לי הלשון בפעם שעברה בגללם.

בכל מקרה באתר של בתי מרקחת קשובים יש רשימה אני התחלתי את החיפוש משם וכמובן מומלץ לוודא שהמידע מעודכן בעלון לצרכן.
אם יש פה עוד מישהו אלרגי שיש לו עוד מקור מידע אשמח לשמוע
 
למעלה