על סמך מה מבוגרים הלוקים ב ADHD לוקחים ריטלין במשך כל היום?

  • פותח הנושא kk87
  • פורסם בתאריך

kk87

New member
על סמך מה מבוגרים הלוקים ב ADHD לוקחים ריטלין במשך כל היום?

בעבר לקחתי ריטלין LA פעמיים ביום על פי הוראת רופא או ריטלין רגיל 3-4 פעמים ביום.

ריטלין LA עובד בצורה שונה לגמרי מריטלין רגיל ובהחלט עדיף יותר למרות המחיר, הבעיה הינה שבשני המקרים אני מרגיש מוזר בעיקר בשעות אחר הצהריים כאשר אני על ריטלין ואני מרגיש שזה בגלל שאני לא נמצא תחת מספיק עומס של עבודה ויוצא שאני פשוט יכול לבהות בקיר (קרה פעמיים).

גם העובדה שריטלין LA שאמור להיות עדין יותר גורם ליותר חרדות מאשר ריטלין רגיל אך פועל טוב יותר לא עוזרת לסיפור וכאן גם מגיעה השאלה.

לפי מה נקבע הצורך של לקיחת הריטלין במשך היום?, האם עדיף לשלב ריטלין רגיל עם LA מאשר לקחת שני כדורי LA למרות שיש להם ריבאונד שונה או לקחת כדור LA נוסף במינון נמוך יותר?. מכיוון שאני מרגיש שונה כאשר אני על השפעה של ריטלין עד כמה זה בסדר להיות עליו במשך מרבית שעות היום, מבחינת פיתוח עמידות אליו, פעילות ספורטיבית, ואף התנהגות שונה מהמצב הרגיל כאשר אין השפעה של ריטלין.

אני כן מבין את הדברים החיוביים כגון היכולת להתרכז, ללמוד, לקרוא ספרים במשך זמן ארוך ללא הפסקה עקב עייפות,איבוד עניין והבנה שהרגע קראת חצי עמוד בלי לדעת איך הגעת לשם ולמרות זאת, האם זו הצדקה לקחת ריטלין.

אני דיברתי עם כמה רופאים לגבי זה ובסופו של דבר זה עניין של דעה, ולכן חשבתי שאולי בפורום אוכל לקבל מגוון גדול יותר של תגובות מאנשים שנוטלים את התרופה בעצמם ואוכל להבין יותר איך לפעול נכון.

נ.ב: אני מניח שאם לא הייתי מרגיש אותו עובד היו לי פחות שאלות, אבל זו בדיוק הבעיה. לעשות ספורט כשיש לך אנרגיה שלא אמורה להיות שם או מדיטציה כאשר אתה גם כך מרוכז והמחשבות לא צפות ממקום למקום מרגיש חסר טעם.
 

kk87

New member
האם יש הרבה אנשים שלוקחים LA פעמיים ביום או שזה נדיר?

כמו כן האם עדיף לקחת אחד LA ולקנות שני חפיסות ריטלין בשחרור רגיל כדי לשלוט בזה ביד חופשית יותר למרות שזה פחות נוח ומרגיש שונה?

שאלה אחרונה, מאיזו סיבה הפיק השני של ריטלין LA נמוך מהפיק הראשון להבדיל מריטלין רגיל, וזה גם מורגש בכך שיש עייפות מוגברת בפעימה השנייה מאשר לקיחת שני כדורים שאמורים להיות פחות או יותר שווי ערך במינון.?

תודה מראש.
 
לא מכירה אנשים שלוקחים LA פעמיים ביום

מה שאתה מתאר זו תחושה אישית, כל אחד מגיב אחרת לתרופה כזו או אחרת. אני משתמשת למשל בריטלין רגיל, ומסתפקת בחצי כדור {5 מ"ג}, זה טוב לי לזמן מספיק ארוך ומעורר אותי כמו שדרוש לי. אנשים אחרים משתמשים בתרופות אחרות ובמינונים אחרים. לא כולם מרגישים את הפיקים של התרופה.
בנוסף, התגובה לתרופה משתנה במשך היום גם בגלל שהאדם משתנה במשך היום . אם לקחת LA בשבע בבוקר, כעבור שלוש או ארבע שעות, אתה {בלי קשר לתרופה} עייף יותר, אז התגובה שלך לפיק השני, שונה מזו שהיתה לפיק הראשון. ויכול להיות שהיום היית יותר עייף בזמן שהגיע הפיק השני, ואתמול היית פחות עייף... רעב, עצבני... וכן הלאה. ,
המשתנים האישיים משפיעים על התגובה לתרופה., וגם כל אחד הוא אחר, אומרים שSR הוא מיושן ומשתחרר בצורה לא יציבה, לאחד זה מצוין, לשני זה רע מאוד, לשלישי יש ריבאונד ואצל הרביעי דוקא ה- LA עושה את כל זה.
אם אני אקח LA פעמיים ביום , לא אישן כל הלילה. גם אם הפעם השניה הייתה בארבע אחה"צ.
 

חגי שור

New member
על סמך מה מבוגרים הלוקים ב ADHD לוקחים ריטלין במשך כל היום?

שאלתך קובעת עובדה לא מדויקת. לא כל מבוגר לוקח ריטלין כל היום. ממש לא כל.
אין תורה מסיני בנושא בזה . כל אחד פועל כרצונו ולפי מה שטוב לו.
לדוגמא אני מכיר עורך דין שאומר לי שבהופעה בבית משפט הוא לא לוקח ריטלין כי הוא רוצה להיות מוחצן וריטלין סוגר אותו, אבל אין סיכוי שישב לכתוב סיכומים לבית משפט בלי ריטלין. לעומתו אני מכיר איש טלביזיה שלא מסוגל להגיש תוכנית בלי ריטלין.
יש כאלה שלוקחים כי בלי הריטלין סביבתם ממש סובלת (בעיקר ההיפרים), ללא קשר לרמת הריכוז הנדרשת. יש כאלה שלוקחים רק אם יש להם מטלה בעבודה שדורשת ריכוז מירבי, ורק לכמה שעות, ויש כאל שלוקחים כל יום גם בשבת.
אפשר לעשות ספורט עם ריטלין, רק לנטר דופק!! ולא להגזים אם הדופק עולה, ופעם בשנה לבדוק את הלב.
לגבי סוג התרופה: שוב זה מאד אישי. כל אחד מגיב אחרת. יש כאלה שלוקחים LA ומוסיפים עוד מעט רגיל אחרי 6-8 שעות. ויש שלל קומבינציות . אתה צריך לנסות על עמך מה טוב לך. וגם אז תגלה שהשפעת התרופה עשויה להיות שונה מיום ליום.
אל תסיק מסקנות מיום אחד.
ותהיה בקשר עם רופא שמבין ADD. לא כל אחד הוא כזה.
&nbsp
&nbsp
 

kk87

New member
לא הייתה לי כוונה לקבוע עובדה בשאלתי

מצטער אם זה יצא כך.
אני כן ראיתי מומחה ל ADD בנוסף לפסכיאטר רגיל לצורך אבחנה כפולה ולכן שאלתי לגבי ה LA.

מה יכול לגרום לתרופה להשפיע באופן שונה מיום ליום ואז מה עושים עם המינון אם כך? האם מדובר בשתיית סוגי משקאות עם קפיאין ואוכל?
 

חגי שור

New member
אוכל שמן וחמוץ

יכול לשנות את הספיגה.
תבדוק על עצמך מה קורה ביום שאתה לא מרגיש השפעה מספיקה.
יתכן והמינון שלך גבולי. ואז הפרעה קלה בספיגה של הכדור מורידה את רמת החומר מתחת למה שמשפיע. יתכן (לא בטוח) שעליה קטנה במינון תייצב את ההשפעה.
תתיעץ עם רופא
 
אולי תנסה פתרונות אחרים

אם הריטלין גורם לך לחרדה אז אולי זה לא שווה את זה...
שמעתי על אטנד שהוא פחות גורם לתופעות לוואי.
וזה נראה לי הרבה לקחת פעמיים la . אני עושה את זה רק בימים ממש קשים...
בדר"כ לוקחת la בבוקר ואחרי השעה שעתיים הקשות שהוא עובר, אם יש צורך לוקחת את הקצר יותר, אך לא אחרי 19 בערב.
ידוע שהרטלין משפיע על ההירדמות ולכן לא כדאי לקחת ארוך שיגיע לשעות מאוחרות...
גם לי קשה עם הכדורים ובכל זאת לוקחת כי זה עוזר לי בתפקוד אז אני ממש מבינה אותך...
 
למעלה