קניית תרופות בבתי מרקחת

parparit26

New member
קניית תרופות בבתי מרקחת

יש את הנוהל הזה שניתן לקנות ויואנס או כל תרופה נרקוטית אחרת בבית מרקחת רק כעבור 30 יום /חודש . טכנית, זה כן מתאפשר נגיד והיה למטופל 2 מרשמים משני רופאים שונים שזה קטע פסיכי אבל יכול לקרות; 2 המרשמים נרכשו; 1. בסופר פארם (פרטי) 2. במכבי פארם. (מכבי) השאלה שלי היא, האם הקנייה תתאפשר פעמיים בבתי מרקחת שונים של מכבי? האם הפיקוח הוא יותר מחמיר?, או שמה יש תרופות שמחייבים לקנות מאותו בית מרקחת, שכן יהיה מעקב? חוץ מהרופא מי מפקח על קניית התרופות ? האם בתי המרקחת מסונכרנים ביניהם מתי קונים מה ?מי ? ולמה?
 

zivadina

New member
שששש

עקרונית, כל בתי המרקחת בישראל אמורים להיות מסונכרנים ביניהם.
כנראה שזה לא תמיד כך, ולכן הם מבקשים לקנות את התרופה בבית מרקחת קבוע.
במקרה שציינת, אחד מן הרוקחים ב'קניה המקבילה' עלול לקבל נזיפה ממשרד הבריאות, כי בסופו של יום כל הרכישות מגיעות לאגף הרוקחות המחמיר של משרד הבריאות.
 

parparit26

New member
לא אשמת הרוקח

זיוה תודה על המענה את עושה מעל ומעבר בפורום הזה והכל בתרומה, מהיכרות אישית שלי איתך את מהממת. :) אך אני מאמין שאם המידע היה קופץ לרוקח על המחשב ובמערכות הרוקח לא היה מוכר... יש כאן בירוקרטיה על סתם וכלום הבעיה היא שהרופאים פחדנים ואז הפציינטים מבינים שהתרופה עוזרת אבל לא מספיק ומתחילים לחפש דרכים להשיג מרשמים בדרך לא דרך .. עובדתית שום רוקח לא בודק בשום מחשב מתי הלקוח קנה בפעם האחרונה את המרשם האחרון וטוב שכך... כי זה מטמטם כשבחו"ל מאשרים מינונים של 60 ו 70 מ"ג ויואנס. וכאן בארץ על 30 מ"ג והרופא יודע שזה לא עוזר הוא פשוט לא מעלה את הפאקינג מינון בטענה ש 30 מ"ג זה המון אני אמנם רזה גובה 1.86 משקל 64 גבולי בחישוב bmi אבל זה גם תורשתי .. אני לא מבין האם לרופא יש מכסה של מרשמים ומינונים שיכול לרשום , למה מתקמצנים?
 

zivadina

New member
מיכסה

לרופא יש הגבלות מיושנות של גודל המנה ליום.
לרוקח יש הגבלות מיושנות וקפדניות עוד יותר.
אם הרופא רשם לך מינון נמוך מדי, זה בדרך כלל בגלל בוקות שקיימת אצל הרבה רופאים מומחים (נוירולוגים ופסיכיאטרים).
צריך ללכת לרופא מעודכן שמתמצא בהערכת גודל המנה וסוג התרופה.

בנוגע לרוקחים, הם בדרך כלל בודקים במחשב כי הם משקשקים מפחד אפילו יותר מן הרופאים.
יש על הרוקחים פיקוח חמור בתרופות שמסווגות ׳סמים׳, גם כדורי שינה וכדורים מסוימים נגד כאבים.
 

חגי שור

New member
מינון ויואנס

אם מה שאתה כותב על הרופא הוא נכון, תחליף רופא. הוא לא מבין. אין שום מכסה
 
למעלה