שאלות לגבי ריטלין ואטנט (אדרל) וממריצים באופן כללי ומינונים.

  • פותח הנושא kk87
  • פורסם בתאריך

kk87

New member
שאלות לגבי ריטלין ואטנט (אדרל) וממריצים באופן כללי ומינונים.

לפי מה שידוע ממריצים משפיעים על 70-80 אחוז מבעלי ADHD וכאן מגיעה שאלתי.

תמיד מדברים על הבדל בין התופעות לוואי של תרופות אך רציתי לדעת אם יש מקרים בהם תרופה אחת עוזרת בריכוז ותרופה אחרת ממשפחה דומה לא כמו אטנט וריטלין והאם זה טבעי להגיב באופן שונה לגמרי עם שניהם.

ריטלין נותן לי ריכוז ואנרגייה והופך אותי לדברן, קל יותר לדבר קשה יותר לשבת במקום ולעשות משהו אבל אם אני מתחיל אני נכנס עמוק. קפה מחזק את הדברים הללו וביחד עם זאת גורם ליותר חרדות ופוגע חזק מאוד בתאיבון לכן משתדל להימנע מכך.

אטנט מצד שני, מורגש בצורה עדינה יותר, לא נותן אנרגיה, ניתן להירדם עליו ולמרות שהוא משאיר אותי ער הוא ממש לא מרגיש כמו ריטלין אשר ממריץ, איתו יותר קל לי לשבת ולעשות דברים אך לא יודע עד כמה זה תורם לריכוז, קשה לי למדוד את עצמי בעניין הזה, אני אפילו לא יודע מתי הכדור מתחיל/מפסיק להשפיע. אני כן יודע שבמינון גבוה אני יכול להפוך לממש מבולבל ולשכוח במהלך חצי דקה כמה וכמה פעמים, מה רציתי לעשות עם דוח האקסל ולמה פתחתי אותו ולהיכנס לדיכאון עמוק, לא העלתי את המינון על דעת עצמי אך מכיוון שלא הרגשתי חשבתי שהוא לא עובד אני רק יודע שכל חמש מ"ג נוספים חיזקו את הבילבול עד אשר זה הפך לסיוט אך עם הגדלת המינון האנרגייה לא גדלה וקרה דבר הפוך לגמרי.

לכן רציתי לדעת מה אמורה להיות ההשפעה הנכונה של הכדור מעבר ליכולת להתרכז. אני יודע שאנשים מגיבים אחרת אבל האם לשבת במקום מראה התחלה של דיכאון או מניעה של תזיזות יתר.

דבר אחרון, האם יכול להיות ש 5 מג' של אטנט יהיה חלש מידי ואילו 10 יהיה גבוה מידי? יש אנשים שאפילו קפיצה של 2.5 מג' תעשה הבדל וזה גם יהיה המינון המתאים?
כשזה נוגע לריטלין רגיל אני נע בין 10 ל 12.5מ"ג ואילו ב LA זה 20מג" שכן ב 30 מ"ג גם הרגשתי מבולבל ולא טוב באופן כללי. יכול להיות שהסיבה שהרגשתי רע ומבולבל על אטנט הינה כי לקחתי 15 מג" וברוב הספרות אומרים שהיחס הינו עד פי שתיים מריטלין/ קצת פחות מפי שתיים?

כבר דיברתי עם רופאים לגבי הדברים הללו וקיבלתי תשובות שונות אך קיוויתי שמכיוון שיש פה המון אנשים בפורום אשר מטופלים או מייעצים אוכל לקבל מידע נוסף.

מצטער מראש על ההודעה הארוכה ותודה על כל מענה שינתן.
 

zivadina

New member
תשובות

ריטלין ואדרל הם שני חומרים שונים, אפילו ששניהם ממריצים.
ההשפעה על כל גוף תלויה במשתנים רבים, שהעיקריים בהם הם המשקל וקצב חילוף החומרים.
בדרך כלל ׳זומביות׳ נוהעת ממינון חסר.
בעלאת מינון צריכה להתבצע במדרגות קטנות מאוד, היות שהמטרה היא להגיע למינון הנמוך ביותר שמשפיע היטב על הריכוז ועם הכי מעט תופעות לוואי.

La20 = מנה של 8 מ׳ג ריטלין רגיל למשך 8 שעות.
 

חגי שור

New member
מינונים

תרופות שונות מאותה משפחה בהחלט יכולות לתת השפעה שונה באופן משמעותי.
יתר על כן אפילו אותו ריטלין יכול להשפיע הצורה שונה לחלוטין אם הוא בכדורים רגילים או בקפסולות LA או קונצרטה. יש אנשים שלא יסבלו קונצרטה ויהנו מ LA וליהפך.
צורת הספיגה השונה משפיעה דרמטית על דרך פעות החומר ותופעות הלוואי.
אני מכיר מאות רבות של אנשים שאדרל היה להם מצויין וריטלין לא.
אף אחד לא יודע מראש מה יהיה לך טוב אתה צריך לנסות כל תרופה במינונם שונים עד לקבלת ההשפעה האופטימאלית.
כן, לעיתים שינויים קטנים במינון עושים הבדל בהשפעה.
אל תחפש תרופה אידאלית: בלי תופעות לוואי ושתשנה את חייך לעד, אין חיה כזו.
תחפש מה עושה שיפור משמעותי עם תופעות לוואי נסבלות.
אין קשר בין מינון אטנט וריטלין. עזוב את הנוסחאות, זה קשקוש שאולי עוזר בהתחלה לתת כיוון. תבדוק מה עושה לך טוב, ללא שום קשר לאיזה נוסחה.
&nbsp
&nbsp
 

kk87

New member
תודה רבה על המענה ואכן כך הדבר.

ריטלין רגיל ו LA תגובות שונות לגמרי מבחינת תופעות הלוואי וההרגשה למרות שטוענים שלא צריך להיות הבדל.

גם עם אטנט 5 מג'' הרגיש חלש ואילו 10 מ"ג ומעלה גרוע/גרוע מאוד, בסוף 7.5 מג'' יצא המינון הכי מתאים מבחינת תופעות לוואי ופעולתו של הכדור וזה טוב כי עמדתי לוותר על אטנט לגמרי ולא ידעתי שאפילו קפיצה של 2-3 מ"ג יכולה לעשות שינוי.
 
אצלי המקרה הפוך!

הריטלין בזמן ההשפעה שלו ממש פנטסטי בשבילי!
ברגע שהוא מתחיל להיכנס להשפעה אני שם לב שקל לי יותר לתקשר ולדבר בצורה מהירה וחדה.. ההפרעת קשב נעלמת לגמרה, הוא גורם להרגשה פתוחה וטובה.. ולא סוגר אותי בכלל או הופך אותי למופנם וביישן.

עם האטנט זה בדיוק הפוך! איך שהוא מתחיל לעלות אני שם לב שאני נעשה ביישן ומסתגר בתוך עולמי.. ב-40 דקות הראשונות אני בכלל לא יכול לדבר, אני פשוט לא נמצא במציאות.. מבחינתי אני רק בתוך המיינד שלי. גם גרם לי לטיקים ולתנועות מוזרות, גם יש לו אפקט מאוד מבלבל.. ב20 מ"ג הוא גורם לי להרגיש ממש מבולבל ומנותק לגמרה.. מכניס אותי למצב זומבי

הדבר החיובי היחידי שאני זוכר מהכדור הזה זה שהוא היה ממש מעולה בשבועיים הראשונים! נתן לי היי נהדר עם תחושה מעקצצת ומדגדגת בקרקפת.. במיוחד עם מוזיקה הכדור הזה היה באלי טוב. היום הוא משפיע עליי בצורה שלילית מאוד!

ולדעתי האישית האדרל הרבה יותר ספידי מבחינה גופנית, במיוחד שמסניפים אותו הוא גורם ממש לתחושה ספידית ואנרגטית (תחושת סופרמן) כל התנועות של הגוף מרגישות ממש קלות ומהירות.

הריטלין משפיע יותר מוחית, הרבה פחות משפיע על הגוף אם בכלל.. בגלל זה הוא פחות מתסבך ופחות גורם לתיקים.

לדעתי הפוקלין אמור להיות הכי טוב מבין השלושה, אבל הוא קצת יקר!
הוא פשוט אותו אפקט כמו של הריטלין רק בלי התופעות לוואי שיש בריטלין.
 

kk87

New member
אז יכול להיות שאטנט לא מתאים לי.

זה בדיוק מה שתיארת חוץ מהאנרגייה כי הגוף מרגיש עייף.
&nbsp
אני מתחיל לחשוב שזה לא כזה עוזר ויש לו תאבון מוגבר ועוד'. היתרון היחיד שהוא לא מרכז חזק כמו הריטלין וגם לא ממש מרגישים אותו עובד . אך יש בלבול במילים וסהחלט אין שיחה חלה וחדה כמו שהיה לי בריטלין. אני לא ביישן אבל להיות לוחמני או עם ביטחון עצמי זה ממש לא אותו הדבר, אני גם לא ממש מדבר ומעדיף להיות עם עצמי במקום ליצור שיחת חולין אך זה לפעמים מנע ממני לעבוד כי לא יכלתי להפסיק בשיחה.
&nbsp
אתה לוקח ריטלין רגיל או la ואם כן אז כמה פעמים ביום?
 
למעלה