מישהו שיבין..

אחד37

New member
מישהו שיבין..

שלום אני בן 40 כל הילדות שלי הייתי מטופל בריטלין(קונצרטה..) וגם ברובן של העשר שנים האחרונות. היחסים שלי עם הכדור הזה הם יחסים של אהבה/שנאה
אהבה-בגלל שבלי זה אני מעופף ומתקשה מאוד לעשות את הדברים הפשוטים ועם זה אני לומד בחדות ויש לי חשק לחיים.
שנאה-בגלל התופעות לואי כגון הגברת החרדות,לחץ,חוסר טבעיות וכו.. ניסיתי כל מיני דברים וגם לתקופות ובסופו של דבר יוצא ש.. ריטלין 10 מיליגרם לא עושה לי טוב.
קונצרט לא עושה לי טוב.
la לא עושה לי טוב.הכדור היחידי שהוא איכשהו בסדר זה ריטליןsr 20 אבל גם הוא מכביד עליי בתופעות לואי.
לפני כשנתיים עברתי תהליך של גמילה מסמים במרכז פרטי במשך חודש ימים מרצוני החופשי וגם שם המשכתי בהסכמתם של הצוות עם הריטלין ואחר כך כשחזרתי הביתה הורדתי מינון ולאחר כמה חודשים החלטתי להפסיק לגמרי גם עם הריטלין. אני מודה שהתקופה הזאת של שלושה חודשים בלי הריטלין עשתה לי הרבה טוב מצד זה שנהייתי בן אדם הרבה יותר טבעי ופשוט ונוח לבריאות. הריטלין היה עושה אותי עצבני ודואג כל הזמן וכו..
אבל מצד שני הכל כל כך קשה החיסרון כל כך עמוק במקצוע שלי אני אומן וחצי יום לומד מאז שהפסקתי אין לי חשק להתעסק באומנות והלימוד שהוא מרכז חיי כבר לא מהנה אותי.לפני כמה ימים החלטתי לנסות לחזור,השגתי כמה כדורים ופתאום חזר הפלא-הלימוד מהנה האומנות מעניינת המוח זז אני מצליח לדבר ולבטא את עצמי מה שכל כך הרבה זמן לא הצלחתי אבל מאידך כמו שאמרתי עדיין יש גם תופעות לואי.
את האמת שכבר הרבה שנים ששמעתי על כל מיני תחליפים כגון פוקלין וסטרטרה אבל נמנעתי מלנסות להשיג את זה בגלל שהרופאים בקופה"ח שלי מאז ומעולם לא גילו הבנה בנושא הזה של הריטלין ותמיד כל שינוי שעשיתי בכדורים ובמינונים היה מצריך מצידי הרבה מאמצים מיותרים מולם עד שהשגתי מהם מרשמים וכו.. אז כל שכן שלהשיג מהם אישור לתרופות שלא מאושרות בסל הבריאות שזה יהיה לי קשה וגם בגלל המחיר היקר של התרופות. אבל עכשיו אני מבין שאין ברירה אני צריך משהו שיעזור לי לחיות כמו בן אדם ולתפקד בשמחה עם חיות וריכוז אני צריך עזרה תרופתית ואני אשמח שתעזרו לי למצוא את הרופא המומחה לקשב וריכוז שיעזור לי להתאים לעצמי את התרופה האידיאלית זה דבר ראשון,מישהו שיבין.. ודבר שני תעזרו לי למצוא פתרון כיצד אני מגיע לרופא משפחה שיוכל לחתום לי על הטופס29 מכיוון שאחרי שסיפרתי לרופא משפחה שהיתה לי בעיה של סמים מאז הוא לא מוכן בכלל לשטף פעולה בנושא ואני לא יודע מה לעשות אני יותר הייתי חושש שהקשיים שלי בלי התרופה יובילו אותי שוב לסמים מאשר השימוש בתרופה! אבל האטימות שמגלים לפעמים הרופאים הרגילים בטח לא חדשה לכם.השאלה שלי היא אם יש דרך לעקוף את הרופא משפחה ולקבל נרשמים ישירות מהרופא המטפל? ואם לא אז בעצם זה אומר שאני יאלץ לעבור קופ"ח השאלה היא האם התיק הרפואי שלי ששם עלול להיות איזכור על העניין של הסמים בהכרח יעבור גם לקופ"ח החדשה ואז עלולה להיות לי את אותה הבעיה.
בקיצור אני לא יודע מה לעשות אודה לכם מאוד אם תוכלו לעזור לי למצוא פיתרון.
 

05 מיכל

New member
היי

מכל השאלות שיש לך אני יודעת לענות רק על אחת" רופא מומחה שמטפל בהפרעת הקשב שלך הוא זה שגם יתן לך מרשם וגם טופס 29ג. בהמשך, אם תרצה מרשמים מרופא המשפחה - תבוא אליו עם המכתב של המומחה והוא ייתן לך. וגם אז אתה יכול להמשיך לקבל 29ג מהמומחה כל כמה חודשים (לא זוכרת כמה).
אני מבינה את רופא המשפחה שבגלל הרקע עם סמים לא מוכן לתת לך רטלין; במצב הזה צריך מישהו עם הרבה יותר ידע וניסיון ספציפיים ממה שיש לרופא המשפחה בנושא. נראה לי שמי שיכול ללוות אותך בתהליך הזה זה פסיכיאטר שמבין בהפרעת קשב. תחפש אחד כזה בקופה שלך.
בהצלחה!
לפני שתעבור לקופה אחרת - אולי תחליף רופא משפחה?
 

חגי שור

New member
רופא לקשב

אינני יודע אם בהעברת קופח יש גם העברת תיק רפואי.
בכל מקרה אתה חייב רופא מומחה למלא טופס 29 ולעקוב אחרי הטיפול.
אל תנסה לטפל בעצמך.
תנסה אפילו באותה הקופה להחליף רופא משפחה לצורך מרשמים טוטפים ולמצוא רופא מומחה לקשב. לא כל נוירולוג או פסיכיאטר מבינים בזה.
סטרטה בכלל לא דורשת מרשמים שוטפים אלא רק טופס 29 פעם בחצי שנה מרופא מומחה.
לאור ההסטוריה שלך, היא יכולה להתאים.
&nbsp
 

אחד37

New member
תודה חגאי ומיכל

אולי באמת סטרטרה זה כיוון נכון.
-האם תוכלו להמליץ לי על מטפל מומחה שיוכל להתאים..באיזור הדרום?
-האם שמעתם על סטרטרה גנרית בשם axepta? וגם האם שמעתם על כדור בשם מודפיניל האם זה עוזר לבעיות של קשב?
האם יש מישהו בפורום שניסה את הכדורים האלה?
 

חגי שור

New member
סטסטרה

קיימת בארץ סטרטרה גנרית שזולה בכ 25% מהסטרטה המקורית.
תוכל לקבל מידע בטלפון 033731999
רשימת רופאים באתר www.addmed.co.il
מודפניל חלש בטיפול בקשב. הייתי מנסה אותו די בסוף הרשימה
&nbsp
 
למעלה