ריטלין LA וחרדות בילדים

yoyolele

New member
ריטלין LA וחרדות בילדים

אבקש אם ניתן שנוירולוג המייעץ באתר יוכל להשיב לשאלתי:
האם נמצא קשר בין נטילת ריטלין LA לבין חרדות (או הגברת חרדות) בקרב ילדים?
תודה!
 

יעל גגג

New member
איני נוירולוג. אולם ,עד שיעבירו את שאלתך לשרשור מומחה

ריטלין על נגזרותיו, ידוע כתרופה שעלולה להגביר חרדה אצל מי שיש לו נטייה לכך. אני אומרת לך זאת על סמך נסיון אישי והתייעצות עם רופאים.
עם זאת, אצל בני, שטופל לחרדה עוד לפני קבלת התרופה, ניתן היה לשלוט בעליית החרדה עם התאמת מינון קפדנית וחזרה לטיפול cbt לזמן קצר.
אני מקווה שכך ישאר אצלו אבל מניחה שעם התבגרות ושינוי מינון נאלץ להתמודד שוב בעתיד עם התגברות של החרדה. הריטלין עוזר לו מאד ואני באמת מקווה שעניין החרדה ישאר בשליטה.
בהצלחה לכם
 

yoyolele

New member
תודה

תודה רבה על ההתייחסות והשיתוף! לא מצאתי עד כה מידע מבוסס על תופעת לוואי של הגברת חרדה. גם אני מכירה את האמירה ש"זה ידוע".
אנחנו לאחר תקופה של כ-3 שנים שבמהלכה הבן שלנו נוטל ריטלין LA תוך התמודדות עם בעיית החרדות שמשתנה בעוצמתה לאורך זמן, והיינו גם למשך חלק מהתקופות בטיפול תומך (ביו-פידבק) שגם עזר, אך לא לא לאורך זמן.כמובן שהריטלין מטפל בכל מה שצריך לטפל בצורה מצוינת. לאחרונה שמעתי יותר מדי מסביב על תופעת החרדות, ואני תוהה אם תרופות שאינן בסל הבריאות עשויות לעזור, מבלי להחמיר את החרדה (ושוב- אני לא מצאתי בינתיים מחקרים בנושא הגברת החרדה). אני לא רוצה להפוך את הבן שלנו ל"שפן ניסויים" בנושא מכיוון שכאמור הריטלין מטפל מצויין בקשב ובהיפר.
 

יעל גגג

New member
כן. יש תרופות שאינן נגזרות של ריטלין

שיכולות לתת מענה לבעיות קשב מבלי להגביר את החרדה.
לבני, הן לא מתאימות כיוון שהבעיה שלו היא תזזיתיות בעיקר.
מהיכרות קרובה עם התמודדות עם בעיות חרדה, אני יודעת כמה זה קשה ומתיש - לילד ולמשפחה ומאחלת לכם למצוא את הפתרון האופטימלי.
מה שעזר אצלנו זה קודם כל טיפול אצל פסיכולוג מומחה ב-CBT. אני מאמינה גדולה בשיטה, אצלי עם 2 ילדים שסבלו מבעיות חרדה הטיפול ״פתר״ את הבעיה תוך פחות משנה (פתר במרכאות כפולות כיוון שחרדה לעולם לא נפתרת. אצל מי שיש נטיה לחרדה, היא יכולה להרים את הראש בכל מני מצבים וזה קרה גם אצלנו, המטפל נותן כלים להתמודדות).
דבר שני שאני מאד ממליצה זה להגיע למומחה קשב. אנחנו מטופלים דרך מכבי אצל ד״ר גבי שחר, הוא רופא זהיר מאד בענייני תרופות שונות - נותן הרבה מאד משקל ותשומת לב לכל ענייני המטופל. באמת מומלץ.
בהצלחה!
 
אני לא ניורולוג אבל...

אחרי שעברו אצלי מאות ילדים אני יכול להגיד באחריות שיש ילדים שהרטלין מעצים אצלם את החרדות,
וישנם ילדים שהוא משפיע לטובה - מאחר וזה מאוד אישי, אפשר לדעת בוודאות רק בשיטת ניסוי ותהייה....
 
למעלה