מקרה שקרה כך היה : עצובה בשביל הילדה שלי

בת 2015

New member
מקרה שקרה כך היה : עצובה בשביל הילדה שלי

סיפור אמיתי :
ניכנסים לחנות ספרים ( בלי שמות אבל סטימצקי ) הבת שלי מבקשת ספר מסויים ( שזה כבר דבר גדול היא מבקשת ספר לבד !!! ) המוכרת מחפשת את הספר היא לא מוצאת את הכרך הראשון ומראה לנו כרך אחר.
הבת שלי בכיתה ד - בת 9 אך למוכרת בחנות לא ניראה מתאים שהבת המדהימה שלי תיקרא ספר כזה
ואז היא מסבירה לנו ליד הילדה שזה ספר של ראשית קריאה ואינו מתאים לילדה בכיתה ד !!!!!! שהוא לא מתאים לגיל שלה .
ואני שואלת - מי לעזאזעל שאל אותה למי מתאים הספר ? הבת שלי לא קוראת הרבה ספרים , הבת שלי לא קוראת טוב בקריאה דמומה וגם לא בקריאה בקול
הבת שלי רוצה לקרוא ספר - כן עם ניקוד וכתב קצת גדול , הבת שלי ביקשה את הספר הזה כי הוא רץ כרגע בין הבנות בכיתה ומגיע איזה מוכרת לא חכמה ואומרת לה פנים מול פנים שזה ספר שלא מתאים לה .
ונוסיף לזה שחמש דקות לפני כן הילדה מספרת לי שחברה בכיתה תיתן לה ספר מהסידרה אחרונה כי היא ( הבת שלי ) קוראת לאט .
כל הערה כזו רומסת לי ורק לי אותה . היא עדין לא מבינה כמה הדברים האלה מחלחלים אליה אבל אני כן . אני מכירה אותה אני חיה אותה ואוהבת אותה מאוד .
אסור אסור אסור לאנשים לשפוט לפי מה שהם רואים חיצונית .
 

zivadina

New member
לדעתי כאמא

לדעתי כאמא, היית יכולה להיות אסרטיבית ולהסביר למוכרת במתק שפתיים שנכון, הבת שלך בכתה ד', אבל היא רוצה דווקא את הספר הזה, כי זה מה שהכי מעניין אותה. ו...כן, את יודעת שהספר כתובת באותיות גדולות ומנוקדות, וזה בדיוק מה שהבת שלך רוצה וזה בדיוק מה שאת רוצה לקנות לה.

זה היה מעמיד את המוכרת במקום והכי חשוב, מראה לבת שלך שמותר לה להתעקש בחנות על מה שמוצא חן בעיניה בלי קשר לדעות של המוכרת.
 
באמת עצוב

כמה שאני מבינה אותך!
לצערי, אנחנו לא יכולים לחסוך מהילדים שלנו את המכאובים והקשיים
חבל שבתך פגשה במוכרת שכזו, והיא תפגוש עוד רבים כמוב בדרך.
מה שחשוב הוא לחזק אותה לעמוד מול הקשיים ולא להיסחף לתחושות הקשות שלה כי זה ישדר לה כמה שהיא צודקת שזה נורא קשה.
את מכירה אותה ואת הקשיים שלה וחשוב שההיכרות הקרובה לא תהפוך להיזדהות יתר, כי היא זקוקה לאמא חזקה שתראה לה את הדרך הנכונה, ותראה אותה לא רק בקשיים אלא גם בחוזקות.
 
ליבי איתך
( 6 סיפור שאולי יעודד אותך ואת השאר)

הילדים האלו הם לא "טיפשים" להפך הם ממש חכמים ומיוחדים, זה מזכר לי את מה שאמרו לי שלא יצא ממני כלום שאני לא יסיים בית ספר ויפרוש שאני צריך להיות במוסד או אפילו לאשפז אותי, היום את יודעת מה? אחר כך אני הוכחתי את עצמי אני אחרי שכל היסודי לא למדתי כלום נהייתי תלמיד מצטיין כי היה לי מורה מדהימה שקבלה אותי בתור אדם ( בגרות בכיתה ז היא נתנה לי ללמוד) אחר כך קבלתי תעודת הצטינות מקום ראשון בית ספר ואני ועוד 10 תלמדים מכל העיר הינו בטקס של "נוער מצטיין ומחונן" , היום אני מאובחן כמחונן שבכיתה ב לא רצו לשלוח אותי כי חשבו שאין סיכוי שאני יצליח ככה אמא ספרה לי.

אז הם אכלו את הכובע הם חשבתו שאני מוגבל שאני טיפש אבל הוכחתי להם שאני חכם הרבה יותר ממה שאי פעם היו גם לרופאים, כיתה יא כבר יכלתי להתחיל בגרות במתמטיקה , בגיל 15 לומד חומר ברפואה בפסיכיאטריה ומדבר עם המטפלים כבר שנתיים אחרי בשפה שלהם, ואני לא אובחנתי כמחונן או "גאון" אלה כלוקי למידה " אם בעיות התנהגות קשות ואלים שלא יצא ממנו כלום ילד מגובל", אז עצה שלי עליך תאמיני בילדה שלך אנחנו ילדים בעלי קשב וריכוז הכי לא טיפשים אנחנו חכמים מאוד יצריתיים .

אני יש לי אולי 15-20 תחומי עניין שאני בקיא בהם ברמה כזאת או אחרת תמיד אומרים שיש בעיה לקשב ורכוז אם זיכרון זה לא נכון לפחות לא הרגשתי ככה, אני יש לי זיכרון צילומי אני יכול לזכור יום לפני הבגרות ולהתכונן שעה דקות ולקבל 100 אני יכול לזכור טקסט מווקפדיה בפעם אחת וזה כנראה ישמר לכמה דנים ואפילו לתמיד, אז שלא יחרטטו כאשר הילד עם

הקשב וריכוז לומד תחום שהוא אוהב לא יכלו להתחרות בו זה צריך לבוא ממנו, ואני מצטער שאני מתחיל לספר את סיפור חיי אבל חשבתי שזה יעזור ויתן מטובציה שהייתי כבר בגיל הגן סתם לדוגמא אפילו טרום גן בגיל 4ידעתי את לוח הכפל יותר טוב מהורים שלי ובגיל 5 ידעתי תרגלים שרוב הידים לא יכולים לפתור תרגלים הארבע פעולות חשבון כמו מחשבון חוץ מזה הכל כתוב אצלי במחברות שמרנו- וזה לא הכל גם היתי ילד פלא בציור מצייר ברמה גבוהה ביותר כבר מגיל 3-4 עשרות ציורים כל היום מתעסק אם זה ככה אמא ספרה ממש שעות על גבי שעות, אבל זה עזר?.

הם התייחסו רק לזה שאני כמו הבת שלך לא יודע לקרוא עד כיתה סוף ג לא ידעתי ואחר שהביאו לי מרה פרטית בשיטה השינה ואם הרבה עזרה ואהבה- ותמיכה תוך חודש וחצי למדתי קרוא וכתוב וגם חלק מהחומר שהפסקתי השלמתי הרבה מהחומר ראבל זה די אנטיסיבי כל יום שעה+שעתיים היא הייתה מהמומה היא אמרה על מה הם מדברים? הוא גאון!, אני לא רוצה להגיד לך מה אני חושב על משרד החינוך הם פשוט נמאסו כבר, אנחנו לא טיפשים פשוט לא אין ילד טיפש יש מערכת חינוך מחורבנת סליחה על הבטוי.

ובקשר למקרה שלך זה באמת לא היה צריך להיות ככה, אבל אל תפגעי מהמוכרת היא לא שווה את זה, ופשוט פעם הבא תגידי לה "אני אמא שלה ואני יודעת מה יכולה לקרוא ומה לא זה החלטה שלך" ככה אני הייתי אומר אם היתה הבת שלי.

מאחל לך המון הצלחה.
 

בת 2015

New member
נתנאל תודה על תגובה ארוכה וכנה ועוד דברים

רק אני רוצה לשאול אותך -
כתבת שבכיתה ז חל השינוי חוץ מהמורה שעזרה לך מאוד איך זה קרה ? מה קרה בראש שחל השינוי ?
איך אני עוזרת לבת שלי להגיע לשינוי הזה לפניי כיתה ז. שיקרה עכשו יהיה לה קל יותר ולי . כי היא לודמת אבל הכל מאוד מאד איטי .

** אסביר עוד דבר לגבי אותה מוכרת -- לאחר שיצאנו מהחנות אחריי בערך שעה חזרתי לשם בלי הילדה ( היא ניראה עם חברה שלי במרחק ) ונזפתי במוכרת שהיא פגעה בילדה (זה לא הכי נכון כי הילדה לא אמרה שום דבר על זה ) שהיא לא יכולה לשפוט על פי מראה חיצוני את רמת הילד . היא כתגובה אמרה שזה התפקיד שלה להגיד למי מתאים מה . אני אמרתי לה שלו היתי מבקשת המלצה על ספר אז זה נכון אבל כאן אנו ביקשנו את הספר ממנה וכן היא לא יכולה להגיד אם מתאים או לא. היא אמרה שהיא מתנצלת אם פגעה אבל חזרה ואמרה שזה תפקידה . יצאתי משם בלי שהסכמנו אני והיא וזהו.
כשבאתי לילדה שלי סיפרתי לה איפה היתי והיא חייכה חיוך כזה גדול שנתן לי אושר שאוןלי עשיתי את המעשה הנכון .

דבר אחר-
אתמול הינו אצל נוירולוג הוא אמר שהילדה עם הפרעות קשב והמליץ על טיפול רגשי ולא לתת את הכדור . אמר נחרצות שאם אנו רוצים כדור אז שנלך לרופא אחר כי במקרה של הילדה שלנו הכדור פה לא יעזור.
אנו עכשו צריכים טיפול רגשי לילדה ננסה בטח לא נפסיד אז מהניסיון שלכם האם יש דרך הקופה ? מה המחירים של טיפול כזה ?

ושוב תודה על התגובות
 
אני יסבר הייחס היה שונה.

המורים שהיו לי ביסודי לא נתנו לי חופש הם רצו שאני היה כמו רובט יביא ציונים גבוהים זה מה שעניין אותם, אני לעומת זאת היה חשוב לי דברים אחרים והם לצייר ( הייתי צריך להיות בתחרות בארץ ובעלם) וזה לא עניין אותם ,הם רצו שאני ילמד לקרוא שאני יקבל ציונים שאני יגש למבחנים ואני פשוט לא נגשתי, אני רוצה להסביר אני אמנם לא למדתי בית -ספר אבל הייתי לומד בבית בעיקר.

קראת י ספרי אגדות- וסיפורים וספרי בלשות כמו גינגי- ובסגנון הזה וגם מדעי הטבע על בעלי חיים, אני תמיד הייתי ילד "מבריק" מחונן תקראי על מחונן בעל תווית כפולה יכול להיות שגם ביתך כזאת או ילדים אחרים אבל אני לא מכיר אותה מספיק טוב, שנית אני בכיתה ז היתי בכיתה ללקוי למידה בעלי יכולות טובות שהדגש הוא על שקט בכיתה, יותר עזרה במה שמתקשים

( למדנו באותו קצב אם לא יותר עבדות שאני עשיתי בכיתה ז ילדים אחרים עשו בכיתות ט- יא ועל נושאים קשים גם כאלו בכיתות מצטיינים*-מחוננים לא עושיים לרוב לא עושים,ו+ יכלתי לעבור לאיזה כיתה שאני רוצה בחרתי להיות בכיתה הזאת) אבל אני לא מקרה כל כך רגיל כי זה לא שפתאום זה חל השנוי או פתאום נהייתי "חכם" פשוט באותו הזמן ן רציתי ללמוד אז כן הצלחתי זה עניין אותי, למשל מתלוגיות מאוד מעניין אותי עד היום אז בכיתה ז היה לנו עבודה וזכרתי 3 מחברות בעל פה אם כל החומר הקראתי בכיתה ועד היום אני זוכר ולומד מתלוכיות, זה ריתק אותי,.

ותמיד ניסיו לגרות אותי אנטלקטאולית עוד ועוד שהייתי ילד מה שעניין אותי זה חברים וסדקות טלווזיה בעיקר ושהגעתי לחטיבה זה השתנה את מבינה? חוץ מהרעת קשב וריכוז אנ אובחנתי גם כוטאיסט pdd תפקוד גבוהה שזה סוג ש אוטאיזם קל, וזה גם ההקשה עלי מבחינה חברתית כי את אותם ילדים א הכרתי אז הם לא קיבלו אותי ודחו אותי בגלל הצטינות שלי וחשבו "שאני חנון מתנשא" ובגלל שאני "מוזר" ומתבודד ,אני בכלל לא דברתי איתם על מה שאני יודע רבל ה לר עזר והם נידו אותי.

בקשר לילדה שלך אני לא מכיר אותה במה היא חזקה? מה תחומי עניין שלה?, כשרונות? כאשר אתם הורים קולטים כישרון אז תנסו לטפח אותו ככה אני חושב, אפ היא מראה כשרון בציור אז יופי תשלחו אותו לחוג וגם מורה פרטי בציור, אם היא אהבת בעלי חיים תקנו לה ספרים ותשבי איתי כי אולי היא מתשה להבין בגלל בעיות קראה , מתכון שלי להצלחה הרבה אהבה+ השקעה+ רצון שלה ושלכם בהצלחה.

אני מאמין שבסופו של דבר היא תצליח אני באמת רוצה שזה יקרה. אני יודע כמה הילדים האלו מדהימם הכי טובים וחכמים שיש כל אלו עם לקיות למידה ובעיות אחרות מינסיון והכרות אם ילדים- נערים- ומבוגרים כאלו.
 

בת 2015

New member
אתה באמת איש להתגאות בו

בן כמה אתה ?
במה עוסק ?
יש לך זוגיות ?

אתה מאוד מסקרן ונישמע אדם מאוד מסכיל ונעים
תודה על הכנות והפתיחות
 
אני יענה.

אני בן 21
אני רוצה להתחיל ללמוד מדעי המח או רפואה נראה כבר.
אין לי זוגיות מקווה שתהיה בעתיד.
&nbsp
ואני רוצה להתחיל להיות יזים יש לי כמה רעיונות ממש טובים ומשמעותיים ויכולים לעזור לחיי האדם ולק טכנולוגים ( אינטרנט, אתרים, ודברים כאלו) הכל ממש בחיתולים אני לא ממש סיימתי כלום או יכול לבצבע את זה עכשיו, אני אבל מוקווה לעשות שנוי בחברה ולתרום תרומה משמעותית לאנשות זה החלום שלי מקווה שזה יתגשם.
&nbsp
ובהצלחה לילדה שלך..
 
למעלה