זקוקה ליעוץ , למי לפנות , למי עליי לגשת לאיבחון ?

  • פותח הנושא hl2u
  • פורסם בתאריך

hl2u

New member
זקוקה ליעוץ , למי לפנות , למי עליי לגשת לאיבחון ?

שלום ,
אני זקוקה לעזרה /יעוץ למי עליי לפנות בקשר לבן שלי , הילד לי בן 4 שנמצא בגן שפתי זה השנה השנייה . בגן אומרת לי הגננת שהילד שלי מאוד נבון אולם הוא מוסח בקלות ושקשה לו לסיים משימה עד סופה ובנוסף אף קשה לו ליצר חברויות עם בני גילו ושעליי לבדוק גם את הנושא התיקשורתי . היא טוענת שבחדר טיפולים אחד על אחד עם איש צוות (קלינאית/מרפא בעיסוק ) או עם קבוצת ילדים קטנה הוא יודע ומבין מה עליו לעשות אבל אם הוא יצטרך לשחזר את אותה משימה עם הילדים באחת מפינות הגן הוא לא מבין מה עליו לעשות או אוליי מתבלבל , בקשר לילדים בגן : בבוקר כאשר אני מביאה אותו הוא אומר לי שהוא מתבייש מהם וקשה לו להכנס לגן או לפעמים או אומר לי שהוא מפחד מהם שהם ירביצו לו ,
האמת שהוא ילד עדין ומאז שהוא היה קטן אם ילדים אחרים היו מרביצים לו הוא היה היה בוכה ולא מרביץ חזרה , לאחרונה הוא מרביץ כאשר הוא כועס ולא מקבל משהו שהוא רוצה אבל זה מופנה יותר כלפינו ההורים ופחות כלפי ילדים אחרים . הגננת הפנתה את תשומת ליבנו שהוא בוכה ונכנס למצוקה כאשר ישנם רעשים חזקים מחוץ לגן כמו עבודות שיפוץ וכו , (הוא עבר ניתוח כפתורים בגיל שנתיים וחצי בגלל שלא דיבר ושמע כלום והבעיה של בכי בעקבות רעשים חזקים הופיעה בחצי שנה אחרונה ) .
כאשר הילד נמצא בבית הוא תזזיתי , מוסח ועובר מנושא לנושא ומרוכז יותר או פחות בהתאם לדברים שמעניינים אותו . במיוחד בערב כאשר הוא עייף מאוד נראה שהוא מאוד לא מרוכז ואף מאוד מתעקש על הדברים שלו . אנחנו מתקשים איתו במיוחד כאשר הוא צריך להתקלח או להתלבש לקראת שינה הוא מתעקש להמשיך לשחק או משתולל כאשר מלבישים אותו .
בקשר לילדים מחוץ לגן : כאשר הוא נפגש עם ילדים שהוא מכיר , שתיים או שלושה , מחוץ לגן לדוגמא במגרש המשחקים הוא יכול מאוד להנות איתם ולהשתולל , אבל הדיבור איתם הוא מהיר ולא ברור והוא מאוד תזזיתי איתם ונראה שהם לא תמיד מבינים אותו ואם מדובר בלהפגיש אותו עם ילדים חדשים אז הוא לא מוכן להתחבר איתם ושוב בטענה שהם ירביצו לו .
אני מרגישה מאוד מבוללבלת ואני לא יודעת לאיזה כיוון לבדוק , האם כבר עליי לאבחן אותו בקשר לקשב וריכוז ? האם לילד שלי יש בעיה של חרדה חברתית ? או אוליי כפי שחושבת הגננת אוליי בעיה תיקשורתית לאור מה שסיפרתי למי עליי לפנות לניורולוג או לרופא התפתחותי או אוליי לפסיכולוג התפתחותי . אני רוצה לציין שאנחנו כן שייכים למכון להתפתחות הילד אבל אנחנו לא מרוצים מהרופאה התפתחותית שם . למי עליי לפנות במצב הזה ?
אודה על ההתיחסות , אמא מודאגת .
 
למעלה