איזו עזרה ניתן לקבל בגן ואיך להגיש?

אני שואלת על סייעת, גננת שי"ח, עזרה ממשית בגן, מה עוד?

אני מחפשת עזרה ממשית, לא דיבורים. מדובר בילד שלישי במשפחה, הבכור PDD (ושולב בגן חובה עם סייעת), השני עם ADHD אבל די הסתדר בגן (הוא מסוג ה-"ילדים הטובים" שעיקר הבעיה שלי היתה להגן עליו)
הילד בן 4.5, טרום-טרום, שנה הבאה עולה לחובה.
לילד קשה-קשה-קשה, לא מסתדר עם ילדים, לא מסתדר עם סמכות, נעלב המון. ותמיד מגיב האגרסיביות....
כנראה, ADHD, לא אובחן, אבל אני רואה כבר סימנים, בטוח לא ASD: התפתחות הילד "שלחו אותנו לנפשינו", לטיפול ריגשי.
&nbsp
שואלת עכשיו כי הבנתי שהוועדות שילוב לשנה הבאה הן עכשיו
 
מישהו


 
עצוב לקרוא את מה שאת כותבת...

מה זה שלחו אותנו לנפשנו? באמת לא ברור לי...

סייעת ילדים מקבלים אם יש בעיה בריאותית או נפשית שמחייבת השגחה צמודה של מבוגר. ילד עם "סתם" ADHD לא מקבל סייעת. צריכה להיות לו אבחנה בנוסף. הנה קישור שיוכל לתת מידע, מתוך האתר מקום מיוחד: [URL]http://makom-m.cet.ac.il/pages/item.asp?item=3517[/URL]

השאלה היא האם גננת שי"ח זה מה שהוא באמת צריך? מה הגננת חושבת?
אחלק את תשובתי לשני חלקים: חלק אחד שיתייחס לועדת שילוב וחלק אחד שיתייחס לטיפול בילד, בלי קשר לועדה.
אתחיל בחלק השני:
אם התפתחות הילד "נפנפו" אתכם, אני ממליצה לכם מאד ללכת לאבחון באופן פרטי, במטרה לתת לילד שלכם את המענה הכי מתאים והכי טוב עבורו ועבורכם.
תנסו ללכת באופן פרטי לרופא שאתם יכולים לקבל החזר מהביטוח המשלים.
ממה שאת מתארת הייתי מציעה לפנות לפסיכיאטר ילדים ונוער.
למה? כי הוא יוכל לעשות את האבחנה המבדלת אם יש כאן ADHD בלבד או דברים נוספים (לדוג' הפרעת חרדה או הפרעת התנהגות). אם הרופא יתרשם שעזרה בגן היא חיונית לילד הוא יכתוב בהמלצות וזה מהווה מסמך קביל לכל ועדה אליה תפנו. אבל מעבר לועדה, הוא ימליץ לכם על תכנית טיפול מתאימה עבור הילד שלכם, שזה הכי חשוב.
תכנית טיפול שכזו יכולה לכלול טיפול פסיכולוגי והדרכת הורים, טיפול בריפוי בעיסוק בגישת POET ועוד.
ביקור אצל פסיכיאטר ממש לא אומר שממחר מתחילים לקחת תרופות! את זה אני כותבת עבור כל ההורים שחוששים מכך. לא ממהרים לתת טיפול תרופתי בגיל צעיר, מנסים קודם כל דברים אחרים.

לגבי ועדת שילוב: הגננת צריכה למלא טפסים ולהסביר מדוע היא ממליצה על שעות שילוב לשנה הבאה. אל הטפסים של הגננת אתם צריכים לצרף מסמך קביל, כלומר דו"ח מרופא נוירולוג/התפתחות/פסיכיאטר/פסיכולוג התפתחותי שבתוכו מתואר הקושי של הילד ויש המלצה לסיוע במסגרת החינוכית.
כשתהיה הועדה יזמינו אתכם ההורים וירצו לשמוע גם אתכם.

בסוף, אחרי כל התהליך הזה, יודיעו לכם אם אושרו לילד שעות שילוב בשנה"ל הבאה או לא. זה קורה בקיץ.
קחו בחשבון שקורה שהורים מביאים מסמכים קבילים וילדים בכל זאת לא מקבלים שעות שילוב כי חסרות שעות במערכת.

שיהיה בהצלחה!
 
תודה

בהתפתחות הילד שמעו שהתחלנו טיפול רגשי בערוץ אחר של קופת חולים ואמרו: או, זה מה שהוא צריך.
יש דו"ח של רופא התפתחותי מהקייץ - האם זה קביל? יש המלצות לטיפול רגשי, ריפוי בעיסוק והמלצה לחשיבה יותר מדוקדקת לגבי מסגרת הלימודית (זה, לדעתי, ה-"שלחו אותנו לנפשינו")
&nbsp
לגבי מה שהוא צריך בגן: גם בבית אני רואה הבדל עצום בין התנהגות כשהוא לבד, לבין כשהוא יחד עם עוד 2 אחים, ובגן, בין 35 ילדים הוא בכלל מרגיש מאויים ודחוי. הגננת פשוטו כמשמעו אומרת שהיא לא יכולה לתת לו יחס אישי מספיק. והוא בהתנהגות "לא נאותה" פשוט זועק לתשומת לב!
 
ובכן..

לגבי דו"ח מהקיץ צריך לבדוק עם הגננת שתברר עם האחראית שלה ברשות או עם המפקחת או עם המתי"א אם זה תקף. המלצה לגבי חשיבה יותר מדוקדקת לגבי מסגרת לימודית זה לא אומר כלום. למה התכוון המשורר? מסגרת חינוכית קטנה? סיוע במסגרת חינוכית רגילה?
אין ספק שהגננת כאן זקוקה להדרכה של איש מקצוע- או איש מקצוע שמלווה אתכם (פסיכולוג/ית, מרפאה בעיסוק) או מתוך הרשות (בד"כ פסיכולוג מהשפ"ח, אך לרוב בגני טרום חובה אין פסיכולוג, אלא אם כן זה גן דו-גילאי).
חוזרת על המלצתי לאבחון אצל פסיכיאטר ילדים ונוער שיוכל לתת לכם גם המלצות לטיפול בבית ולסיוע במסגרת החינוכית, בהתאם להתרשמותו מצרכי הילד.
 
למעלה