לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2039120,391 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.
x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
בואו לגלוש אתנו!
המשך >>

לצפיה ב-'איך הייתם מגיבים לדיעה שכזאת:'
איך הייתם מגיבים לדיעה שכזאת:
<< ההודעה הנוכחית
22/11/2010 | 17:21
41
8
"כל ילד עם הפרעת קשב וריכוז וילדים עם לקויות למידה ילמדו בכיתה מיוחדת בבי"ס רגיל".

אני בטוחה בדעתכם ותגובתכם , זאת דיעה של חברה שהייתי צריכה להתמודד איתה היום.

הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'ממש לא נכון!'
ממש לא נכון!
22/11/2010 | 17:48
3
יש ילדים שיכולים להיות מוגדרים כלקויי למידה ומסתדרים היטב בכיתה רגילה וזה יהיה פשע להכניס אותם לכיתה מקדמת. לקויות למידה זה ספקטרום מאוד רחב .
גם הפרעת תקשורת למשל מוגדרת כלקות למידה.  היא לא מוגדרת כהפרעת התנהגות למשל.
האם ילד שהוא פשוט חומד מבחינת התנהגותו ושכלו צריך להיות מגודר ותחום רק בגלל שאתרע מזלו והוא גם סובל מהפרעת קשב וריכוז?
וברור שילדים אלה לא חייבים להיות קשים וחצופים דווקא בהתנהגותם. הם יכולים להיות הילדים הכי מקסימים שבעולם. רק צריך קצת יותר להתאמץ בשבילם. הם לא יכולים ללמוד את המכסה של החומר שהמורה הייתה רוצה להספיק. צריך לפרק להם את זה, ללעוס להם.  צריך ללמד אותם יותר מיומנויות חברתיות מה שלכל אחד ברור מאליו.
אבל הם יכולים, ועוד איך. רק שלא מסתכלים עליהם ככאלה.

ולעומתו הילד המופרע , השובב, המרגיז, המעצבן, שמתחצף ומכה יש לו את כל הפריבילגיות להיות בכיתה רגילה?
הילד שלא יודע מה זה לעזור לחבר, שמשקר, שגונב, שלא יודע מה זה שיתוף ומה זה וויתור, יש לו את כל הפריבילגיות של כיתה רגילה? כי אפשר לדלג עליו בשיעור, להוציא אותו, להעיף אותו, והמורה תוכל להשלים את החומר בצורה יותר נוחה ולסמן ווי על עוד שיעור בדרך להחתים כרטיס הביתה?

לדעתי הדיון הזה בכלל לא מוסרי, לא אתי ולא בר קיימא. לא תהיה מציאות כזו ובסופו של דבר אישית לא הייתי מתווכחת עם מי שמביע את דעתו שדיון כזה הוא לגיטימי. אני פשוט הייתי מתעלמת. אם היא חברה טובה באמת שחברותה שווה לך, הייתי מחליפה נושא מהר מאוד ולא נכנסת לזה בכלל.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'מה הקשר בין הדברים?'
מה הקשר בין הדברים?
22/11/2010 | 18:37
3
ילד עם הפרעת קשב וריכוז מטופל ומאוזן יכול בהחלט ללמוד בכיתה רגילה אם אין לו בעיות נוספות - וגם אז זה תלוי באילו.
ילדים עם לקויות למידה היא איזו ובאיזו רמה. יש ילדים שילמדו נהדר בעל פה למשל בלי לכתוב, וילמדו לכתוב בבית במחשב.
יש ילדים שיוכלו ללמוד מקצועות מסוימים בכיתה "רגילה" אך יצטרכו עזרה  במקצועות אחרים.
המודל שאני מעדיף הוא זה שניתן לקרוא לו "הכיתה המשולבת"... כלומר כיתה אם לילדים עם צרכים מיוחדים שממנה הם יוצאים לכיתות "רגילות" בהתאם ליכולותים, וחוזרים אליה כדי להיענות מפעילויות שונות ומעזרה בשיעורים מסוימים.
זה מודל שקיים במספר מקומות לילדים בכיתות תקשורת.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'הייתי אומרת ש'
הייתי אומרת ש
22/11/2010 | 20:18
1
הם לא מבינים כלום בחינוך ... או בהק"ר או בל"ל...
אבל זה לא רחוק ממה שאמרו במשרד החינוך לקראת תחילת שנה"ל זאת , כשהכריזו שכל ילד מאובחן עם ADHD יעבור אוטומטית לחינוך מיוחד. כנראה שזה נגמר בקול ענות חלושה כי לא שמעתי על מאבקים של הורים בנידון.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'פתרון פשוט - את כל השונה נשים בכיתה נפרדת'
פתרון פשוט - את כל השונה נשים בכיתה נפרדת
22/11/2010 | 21:40
1
אבל אולי נלך לפי צבע עור? לפי צבע שיער? לפי ההשתכרות של ההורים? לפי ארץ מוצא של ההורים? לפי IQ? לפי הצלחה בבחינות?- למה רק "הקרים" הם רק 15%?
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'ברור שאני חולקת על דעתה.'
ברור שאני חולקת על דעתה.
22/11/2010 | 22:39
7
3
יש הרבה שיחות שהיא מאד "לטובת" המורים ומערכת החינוך. ושהמורים מסכנים ומאד קשה להם.
אני לפעמים ממש משתגעת , היום הילדים מטופלים , מה שפעם לא היה . היום יש יותר מידע ועזרה .

המורים לדעתי מאד מפונקים .
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'יום אחד בכיתה ונראה אותך...'
יום אחד בכיתה ונראה אותך...
22/11/2010 | 23:15
6
1
המורים מאד מסכנים, לא הייתי מוכנה להחליף אותם, ואני מדריכה של מורים. כשאת כועסת על הכללה מיותרת ולא הוגנת, כדאי שתשימי לב שאת עושה דבר די דומה. אם תצאי מהתבוננות של זה נגד זה, תראי שהמערכת לפעמים מאד מותאמת, ולפעמים מאד לא מתחשבת, ושבעצם יש כללים נוקשים, שבתוכם פועלים אנשים, שחלקם נהדרים שמשקיעים ימים ולילות, וחלקם לא כאלה.  אז בזהירות.. (ואגב,מעט מאד , אם בכלל, יצא לי להתקל במורים מפונקים, למרות שנתקלתי לא מעט במורים לא מספיק רגישים, ולא מספיק משקיעים)
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'כשאני רושמת מסכנים אני לאו דווקא מכלילה'
כשאני רושמת מסכנים אני לאו דווקא מכלילה
23/11/2010 | 07:04
5
1
המורה של הבן שלי התחילה את השנה עם המון כוחות ומרץ, המון הבנה ואיכפתיות. בימים האחרונים אני מרגישה שהיא קצת מרימה ידיים. אני מקווה שאני טועה וזאת סתם הרגשה שלי. שמתי לב עוד מהגן שכל התנהגות לא ראויה של בני , מטיחים בי מאין האשמות . אני עושה את המקסימום כדי לעזור לו (טיפול תרופתי, הדרכת הורים, טיפול רגשי , היה בריפוי ועיסוק וקלינאית) ותמיד איכשהו המערכת מטיחה האשמות.

גם אני לא הייתי מתחלפת , אך בכל זאת זה מקצוע שהם בחרו . לכל מקצוע יש את הקושי שלו.

אולי ההתבטאות שלי היתה לא נכונה , הכוונה היתה לחוסר רגישות . שמתי לב שגם קל להם תמיד להסתכל על השלילי . תוך כדי שיחה עם המורה אני מראה לה צדדים חיובים בבן שלי. אני מוצאת את עצמי מעודדת אותה.

כל השבוע היא רודפת אחרי עם הערות ביומן וטלפונים. אתמו הכל היה בסדר , אז למה לעזעזל היא לא רשמה לי הערה טובה? למה לא קיבל סמיילי כמו עד לפני שבוע. כל החיזוקים החיוביים מאד עוזרים לו וגם לי . דברתי איתה אתמול והיא אמרה שתיתן לו היום. צריך להכות בסלע בעודו חם. צריך לחזק התנהגות טובה ואתמול היתה כזאת.

אני מקווה שהיא לא "נופלת" ואנחנו רק בנובמבר.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'את כ"כ צודקת'
את כ"כ צודקת
23/11/2010 | 09:49
הייתה לי את אותה בעיה עם הגננת לי ולגננת גם יש מחברת קשר שהיא מדווחת לי מה קורה בגן ואני רשמתי לה ככה אם היא .
נותנת חיזוקים חיוביים בזמן שהילדה בסדר היא כנראה קצת נפגעה מזה כי הי רשמה לי ברור בענק עם מלא סימני קריאה ואח"כ התקשרתי אליה וסידרנו את הדברים ביננו היה לי נורא קשה עם זה לא ישנתי כול הלילה עד לפני השיחה .
והיא הייתה כול כך בסדר וכול כך מבינה ( לא כולן כאלה) לכן גם אם תרצי להעיר את תשומת ליבה של הגננת תחשבי על דרך
נחמדה יותר מזאת .
( סתם רציתי להעיר את תשומת ליבך )
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אני בדיוק באותו מצב'
אני בדיוק באותו מצב
23/11/2010 | 11:54
וגם אנחנו מקבלים הערות במחברת קשר: הוא לא ישב, לא התרכז, לא יכל לעבוד היום, נפל מהכיסא...
אנחנו כל יום בבית ספר. כל שבועיים פגישת מעקב עם היועצת. הגענו עד למפקחת על בתי הספר היסודיים והמפקחת על בתי הספר, מחזיק תיק החינוך בעירייה וגם לבוס שלו.
הכל כדי לשפר את היחס עבור הבן שלנו שבכיתה א'. אם את זוכרת הודעה שלי על כך שהוציאו אותו מהכיתה לכיתה ו' כי הפריע למורה (ילד עם טורט מפריע, זה ברור. הטיקים מפריעים...).
ההורים הם אלה שאחראים על כל הנושא של תיאום כל הצרכים המיוחדים של הילד שלהם. אין מה חעשות. ככה זה בארץ...
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'שילוב כיתה'
שילוב כיתה
25/11/2010 | 13:51
2
7
לדעתי יש צורך לחזור ללמד בקבוצות, לבנות כרטיסיות לפי רמות ולא לזרום רק עם החזקים או החצוםים. נכון שלמורה תהיה בהתחלה עבודה רבה אבל בתוצאה תהיה מדהימה.
יחד עם זאת הייתי מצפה מהמנהלים לקצת יותר אכפתיות ומעורבות בנעשה בכיתה.(כמובן שיש מנהלים שעושים זאת)
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'זה נעשה ברוב בתי הספר ביסודי'
זה נעשה ברוב בתי הספר ביסודי
25/11/2010 | 13:59
1
אבל מורה וחצי בכיתה לא יכולה להתמודד עם 4 רמות שונות ואלף סוגי בעיות ולקויות של ילדים.
כאן צריך שינוי מהשורש.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אני רוצה לציין שהמורה של הילדה'
אני רוצה לציין שהמורה של הילדה
25/11/2010 | 15:41
שלי (בו') היא מורה מעו---ל--ה. אבל גם לה יש מצבים שקשה לה. עם כל העזרה שהיא נותנת לעתים ילד/ה עם הפרעת קשב (מטופלות!!! אבל גם בהפרעת קשב יש דרגות...) שיש לו/לה גם לקות למידה ועוד תוספת קטנה -  כמו היפוטוניה - צריך לא מעט עזרה שמורה אחת בכיתה עם 40 ילד לא יכולה לתת... אז אנחנו מוצאים פתרונות ורעיונות (והמורה גם מנסה לשלב את הילדים שיעזרו כמו לתת לה לצלם מהמחברות שלהם ועוד...) אבל בכיתה ו' אני שמה לב שזה כבר מאד מאד מאד קשה... ובאמת צריכים למצא פתרון טוב דרך משרד החינוך ולא כמו מה שבסוף יש מעין טלאי על טלאי....

הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'ומה כל כך רע בכיתה כזו?'
ומה כל כך רע בכיתה כזו?
23/11/2010 | 07:18
19
4
לפני שאתם "מזדעזעים" מהכיתה המקדמת (שמיועדת לליקוי למידה) אולי כדאי שתדעו שזה גן עדן לילדים לקוי למידה וקשיים אחרים- לומדים בדיוק אותו חומר עם הרבה יותר תשומת לב ובקצב שמתאים לכל ילד, הכיתה כולה לא מתעכבת בגלל שלילד אחד קשה יותר - הלוואי והיה ככה בחינוך הרגיל
אז תפסיקו לפחד מסטיגמות והמילים "חינוך מיוחד"  ותכנסו לבדוק מה בדיוק "מסתתר" שם.

בניגוד על הפרדה על בסיס של משהו חיצוני כמו צבע עור למשל, פה יש הבדל, הילד מתקשה ללמוד כמו כל הילדים ולעיתים מקבל יחס שלילי בגלל זה אם זה בגלל המורה שמתעצבנת שהיא לא יכולה להמשיך ואם זה בגלל הילדים שלידו שהוא מפריע להם להתרכז (וכמובן אני לא אדבר על מבחנים), לא שמורה בכיתה קטנה לא מתעצבנת אף פעם, אבל במקום לעבור הלאה היא תנסה לעזור לילד שמפריע.

עם זאת ברור שלא כל ילד שמאובחן עם בעיות אוטומטית צריך לעבור, אבל לדעתי יש הרבה רווח לטובת הילד בכיתה קטנה והלוואי שהיו כיתות ייעודיות  לילדי הפרעות הקשב - כולם היו מרווחים מזה, בעיקר הילדים.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'כשקראתי את ההודעה'
כשקראתי את ההודעה
23/11/2010 | 09:07
5
2
בפעם הראשונה,נזכרתי "בכיתה הטיפולית" שהיתה בבה"ס היסודי שלי,כיתה קטנה שבה קובצו להם כל "העצלנים/מופרעים/סתומים" בראיה לאחור כנראה שכל מי שהיה בכיתה הזו היו הפרעות קשב/תקשורת/היפראקטיבים/בעיות התנהגות וכיו"ב.אני זוכרת שעבורנו הכיתה הטיפולית היו איימת הילדים (ללא כל בסיס עובדתי כמובן רק הסטיגמה אצלנו בראש). אחרי שישנתי על ההודעה אני חושבת שחוק שילוב מנסה לפתור בדיוק את הבעיה הזו. בבתי ספר שתוכנית שילוב עובדת כמו שצריך (אצלנו לדוגמא) כולם יוצאים מורווחים. הילדים עם הלקויות משולבים בכיתה רגילה ואינם "שונים" את מקצועות הליבה הם לומדים בקבוצות קטנות עם מורת שילוב שמעניקה להם את הכלים שהם צריכים,וגם שאר ילדיי בית הספר מקבלים מסר מאוד ברור "תלמד לקבל את השונה והאחר ממך".אני חייבת לציין שדווקא אצלנו,המנהלת שמה את נושא "הילדים עם הלקויות" בסדר עדיפות עליון מתוך ראיה מאוד מערכתית (כמו שהיא אומרת "חזק את החוליה החלשה בשרשרת תקבל שרשרת איתנה")ושלא תתבלבלו גם אצלו בה"ס רחוק מלהיות מושלם למערכת החינוך יש הרבה תחלואים ולא כאן המקום לפרט אותם אבל עם זאת,בבתי הספר יש המון מורים מצויינים,פתוחים קשובים,וחלק לא בדיוק כמו שיש רופאים טובים ויש לא ,יש עו"ד טובים ויש לא....האתגר שניצב היום בפני מורים הוא על גבול הבלתי אפשרי,וכן התפקיד שלנו כהורים הוא לעזור להם,אני מאמינה שזו הדרך היחידה לקדם את ילדנו הפרטיים.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'זו לא הבעיה'
זו לא הבעיה
23/11/2010 | 09:51
4
1
נניח ובסדר תהייה כיתה מצומצת בבית ספר הרגיל לילדים כאלה.
הבעיה היא החברה ההורים שלא רוצים שהילדים שלהם יתחברו עם ילדים כאלו והילדים שלומדים מההורים שלהם איך לצחוק על ילדים כאלו אז מה השגנו לנו?
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'יש כיתות קטנות'
יש כיתות קטנות
23/11/2010 | 12:52
3
1
אבל הם של ילדים שלא יכולים להיות בכיתה הרגילה כל הזמן. עדיף שהם יהיו במסגרת שנותנת להם מענה מאוד צמוד. אבל אם באותה כיתה אין משמעת וגם לא לומדים ואין משאבים והתיחסות מיוחדת, עדיף טיפול צמוד במסגרת רגילה.
אבל כמו שאתם יודעים, עיקר הנטל בטיפולים ובתגבור - על ההורים.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'את יכולה לכוון אותי בנושא כיתות קטנות?'
את יכולה לכוון אותי בנושא כיתות קטנות?
23/11/2010 | 14:11
2
2
לבן שלי יש ADHD ולמרות שהיה לי חשוב מאוד לשלב אותו במערכת הרגילה, אני כיום סבורה שייטב לו להיות בכיתה יותר קטנה ומותאמת לצרכיו. הוא ילד מחונן עם הפרעת קשב ולא מתאים למערכת הרגילה. יש הצעות?
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'בן כמה הוא?'
בן כמה הוא?
24/11/2010 | 08:15
1
1
יש מסגרות שונות, כולל פנימיתיות. אבל אלה מסגרות פרטיות.
ביסודי מסגרות אחרות מאשר בתיכון.
אני יכולה להרחיב אבל נראה שעדיף במסר.
כתבי לי אם את רוצה.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אשמח לשמוע יותר פרטים'
אשמח לשמוע יותר פרטים
24/11/2010 | 11:49
1
תוכלי לשלוח לי מייל? הוא ב ן 8 בכיתה ב' והוא כניראה ילד מחונן ולכן אני מתקשה בשלב זה למצוא לו מסגרת שמצד אחד תשאיר אותו מלא עניין ומאותגר ומצד שני יאפשר לו להיות ריגשית, במסגרת יותר חמה ותומכת. אשמח לשמוע כל רעיון וכל כיוון אפשרי
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אין לי בעיה עם כיתה ו/או חינוך מיוחד'
אין לי בעיה עם כיתה ו/או חינוך מיוחד
23/11/2010 | 09:36
1
כאשר מדובר למשל בלקויי למידה, הפרעת תקשורת ובעיות התנהגות למשל  הרי שכיתות קטנות בהחלט יכולות לספק מסגרת הולמת. במיוחד אם יש שילוב של טיפולים יחד עם שילוב בכיתה "רגילה" במקצועות שבהם זה אפשרי.
אבל הטענה כאילו ניתן להתאים כיתות לילדים עם הפרעת קשב במקום טיפול תרופתי  נובעת פשוט מחוסר הבנה של התופעה.
אבל הפרעת קשב אינה משהו שמתחלף רק כי עוברים לכיתה קטנה. במקרה הטוב, העובדה שיש פחות גירויים ורעש  יכולה לעזור, אבל היא בהחלט לא תגרום להיעלמות הפרעת הקשב.
הפרעת קשב מתאפיינת בחוסר יכולת לוסת גירויים ולהתמקד באחד מהם.
ילד שמפריע  בגלל הפרעת קשב יפריע בכיתה קטנה כמו בכיתה גדולה. אולי המורה תמצא דרכים להעסיק אותו, אבל הפרעת הקשב לא תיעלם. ילד היפראקטיבי ימשיך להיות היפראקטיבי וילד עם ADD ימשיך לחלום. וגם אם הפרעת הקשב פחות "תפריע" בכיתה, הרי שהיא תמשיך להפריע בכל מסגרת אחרת בחיים, בהתארגנות היוום-יומית, ביחסים חברתיים, בפעילות בחוגים...
בניגוד לרושם המקובל הרי שהפרעת  הקשב "מפריעה" מחוץ לבית הספר לא פחות מבית הספר. בבית הספר יש פשוט גורמים ומסגרת שדורשת יותר קשב.....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אני קצת מבולבלת, אבל חושבת שכדאי להפריד אותם'
אני קצת מבולבלת, אבל חושבת שכדאי להפריד אותם
23/11/2010 | 11:19
7
1
בתי בכיתה ד' סולבת מ-ADHD וגם לקויית למידה, כמעט כל יום היא נכנסת לסיטואקיות שאת העלת
כשהמורה צועקת עליה כשהיא שוכחת דברים בבית, למרות שאני משתדלת לבדוק לה מערכת לא תמיד יוצא לי
ותמיד זה נגמר ב-"תביא לי את מחברת קשר" והיא כותבת מכתב להורים וכל זה נעשה ליד כל הכיתה,
היה גם מקרה שעבדו בקבוצות בכיתה והיא דיברה ולא העתיקה, המורה צעקה עליה ובסוף נתנה עונש קבוצתי, שהקבוצה הזאת לא יוצאת להפסקה בגלל הילה (בתי)
זה נגמר בזה שגם הילדים צעקו עליה שבגללה הם לא יוצאים להפסקה,
זה, ועוד כמה מקרים דומים שחוזרים על עצמם כמעט כל יום לא תורמים למעמד החברתי שלדעתי הוא גם חשוב מאוד!

לכן, לפעמים נדמה לי שבמסגרת קטנה, יחד עם עוד ילדים שסובלים מההפרעה וביחד עם מורה שמודעת לבעיות שלהם, של כולם
היא תהיה פחות יוצאת דופן, גם ככה היא מסומנת בכיתה כבעייתית, המורה הרבה פעמים שוכחת את ההפרעה ומאבדת את הסבלנות
מה שאפשר להבין מול כיתה של 40 ילדים, כשההפרעה לא נראית לעין, אני מבינה שלמורה קשה להפסיק את כל השיעור ולהחזיר אותה כל הזמן לפוקוס.

אני ממש בסערת רגשות בגלל הנושא הזה, ואני יודעת שהיא מאוד נפגעת חברתית, וגם יודעת שכיתה מיוחדת זה סטיגמה

אני באותה דילמה....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'יש לדון בכל מקרה לגופו.'
יש לדון בכל מקרה לגופו.
23/11/2010 | 14:07
לחלק מאיתנו עדיף שילוב, לחלק כיתה קטנה (בתנאי שהיא מנוהלת טוב וזה קצת קשה למצוא), לחלק קטן בהרבה חינוך מיוחד ולעוד חלק כל מני מסגרות נדירות. באופן כללי, המסגרת צריכה להתאים לתלמיד כמה שיותר כך שתטפח את עתידו בלי לקפח את עתידם של האחרים. וזה נכון לגבי כל תלמיד עם או בלי לקות כל שהיא.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'לדעתי....'
לדעתי....
23/11/2010 | 14:15
5
אני סבורה היום לגבי הבן שלי בכל אופן שייטב לו בכיתה שתענה לצרכיו. הכיתות הרגילות כמוהן כסוג של התעללות בעיני. ומה איכפת לי מהסטיגמה או ממה שאנשים חושבים, העיקר שהוא יהיה רגוע ויוכל להכיל את סביבתו ואת עצמו. היום אני יותר ויותר משוכנעת שהם זקוקים למשהו אחר, המערכת הרגילה בפירוש לא נותנת מענה, בקושי לילדים "הרגילים".
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אני מסכים אתך לגבי אבל לא לגבי הבן שלי'
אני מסכים אתך לגבי אבל לא לגבי הבן שלי
24/11/2010 | 11:20
4
לי בסופו של דבר הכי התאימה מסגרת פרטית מסוג נדיר ועזבתי את בית הספר בשביל להשתלב בה. אלא שאני לא מגדל שכפולים גנטיים של עצמי ואני צריך לקיים עבור ילדי את מה שטוב להם בשיקול של כל מקרה לגופו.

בן אחד שלי סובל מלקות מהקשת האוטיסטית יחד עם ADD והדבר הכי טוב לו זה שילוב עם סייעת בכיתה לגמרי רגילה. זה די מסובך אתו וזה מצליח רק בבתי ספר טובים עם מנהלת ומחנכת וסייעת מוכשרות. בקצת מזל וקצת שכל אנחנו מאתרים לו בתי ספר כאלה וצוות כזה (היו גם כשלונות באיתור אבל בסופו של דבר אותו המשאבים הנכונים).

גם לילדים האחרים שלי יש לקויות מהקשת האוטיסטית אבל הם צעירים מדי כדי לוודא אם יש או אין להם גם ADD (האמת שאצל אחד מהם אנחנו מתחילים את הבירור עכשיו). לכן על פניו זה נראה לא רלוונטי לפורום אבל זה עדיין עוזר לי להוכיח את הצורך לשקול כל מקרה לגופו. בכל מקרה, את הבן האמצעי שלחנו מיד עם נחיתתנו ארצה לגן חינוך מיוחד של עיריית באר שבע וזה הדבר הכי טוב שקרה לו בחיים. לגבי הבת ניהלנו מאבק ארוך כדי שיפתח גן חינוך מיוחד עבורה מסוג שלא היה קודם בבאר שבע. הגן נפתח לפני ימים אחדים.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'וואו כל הכבוד'
וואו כל הכבוד
24/11/2010 | 11:46
3
ממש מרגש לשמוע איזה הורים מדהימים יש לילדים האלו. אני גם במסע מעניין, מקוה למצוא מסגרת מתאימה. אשמח לשמוע ממך עיצות לגבי חיפוש מסגרת ולאן כדאי לפנות על מנת להתייעץ
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'רוב המאמץ של אשתי.בכל מקרה את מוזמנת לשאול...'
רוב המאמץ של אשתי.בכל מקרה את מוזמנת לשאול...
24/11/2010 | 12:14
2
1
לצפיה ב-'איך אפשר להתייעץ '
איך אפשר להתייעץ
24/11/2010 | 14:29
1
עם אישתך? אולי דרך מייל?
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'כתבי לי מסר ואראה לה.'
כתבי לי מסר ואראה לה.
25/11/2010 | 01:03
1
לצפיה ב-'אני חושבת שיש "זעזוע" במושג חינוך מיוחד וכיתה'
אני חושבת שיש "זעזוע" במושג חינוך מיוחד וכיתה
23/11/2010 | 14:20
3
1
כי רובנו לא ממש מבינים "מה יש שם"?

אני עצמי לא ממש מבינה והמחשבה האזת מאד מפחידה אותי כמו שמלכתחילה הפחיד אותי מושג ההפרעת קשב. אני ממש פחדתי מצמד המילים האלה.

עד כמה שאני מבינה בכיתות קטנות יש ילדים שבאים עם מכלול בעיות ולאו דווקא בעיות כמו של הבן שלי . אז אני חושבת שזה בעייתי מסגרת כזאת שמצד אחד הילד מקבל את היחס הפרטני שזה מעולה ומצד שני מרכיב הכיתה אינו דווקא מתאים לילד. אולי יש ילדים עם יותר בעיות התנהגות או לקות למידה קשה , השאלה איך אפשר ליצור "כיתה" שהילדים יכולים להתקדם בחומר הנלמד בכיתות רגילות , יצירת קשרים חברתיים שמתאימים לילד.

כל הבורות הזאת מפחידה אותי

מעבר ליתרונות שיש בכיתה קטנה אני בטוחה שכל אמא לא הייתה רוצה להגיע לכיתה קטנה ו או חינוך מיוחד.

הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'חינוך טוב בכלל וחינוך מיוחד טוב הם אתגר.'
חינוך טוב בכלל וחינוך מיוחד טוב הם אתגר.
25/11/2010 | 02:01
1
ועדיין יש דבר כזה חינוך מיוחד מועיל ויש דבר כזה חינוך טוב. כיתה קטנה שמנוהלת נכון אמורה לאפשר לתלמיד עם לקות ריכוז להתרכז בחדר עם פחות תלמידים. בית ספר לעיוורים שמנוהל נכון נותן הזדמנות ללמוד קריאת ברייל ושיעורי חינוך גופני מותאמים לעיוורים - שירות כזה אי אפשר לצפות בכלל מבית ספר רגיל.

...כן ויש גם חינוך מיוחד שמנוהל לא נכון. יש גם כיתות ובתי ספר של חינוך מיוחד שהופכים למחסני אנשים. למקומות בהם תלמיד שפעם אחת נדפק מהטבע שוב נדפק והפעם משרירות לב אנושית.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'הילד שלך הוא שונה גם אם הוא בכיתה קטנה וגם אם'
הילד שלך הוא שונה גם אם הוא בכיתה קטנה וגם אם
25/11/2010 | 13:43
1
לא.

את חושבת שבכיתה של 30 ילדים הוא לא שונה? הוא מרגיש שונה, הילדים יודעים שהוא שונה.

כאמא לילד ADHD  ועוד כל מיני מתנות,
הבעיה היא ה ADHD
הכיתה הקטנה זה הפתרון (ותודה לאל למנהל ביה"ס ולמחנכת המופלאה שלו על כך שיש את המקום הזה)

הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'עבור חלק מהילדים את צודקת ב-100%.'
עבור חלק מהילדים את צודקת ב-100%.
25/11/2010 | 15:39
אבל יש גם ילדים (ותלמידים מבוגרים) עם ADD או ADHD שלא מתנהגים שונה במיוחד מהתלמיד הממוצע. חלקם מקבלים מענה הולם לבעיה שלהם וחלקם משיגים השגים פחות טובים ממה שהם יכלו להשיג. כאלה שמקבלים ממוצע 60% ומפריעים רק קצת.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'הכללה נוראית...'
הכללה נוראית...
23/11/2010 | 10:59
1
משפטים "אינטילגנטים" כאלה הן אחת הסיבות שאנחנו שומרים על דיסקרטיות...

לפי המשפט הזה, יהיו בכל שכבה יותר כתות מיוחדות מאשר כתות רגילות.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'ואז הילדים ה"לא"...אלו ה"נורמאלים"...ילמדו '
ואז הילדים ה"לא"...אלו ה"נורמאלים"...ילמדו
23/11/2010 | 11:13
3
בכתות מאאאאאאאאאד קטנות מה שיוביל אותם לזייף התנהגויות כדי שיעברו ללמוד עם החברים שלהם...
החברה הזו שלך...יש לה בכלל מושג על מה היא מדברת או שהיא לא חושבת מעבר לאף שלה?
ר/
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'ח'ברה לנשום עמוק'
ח'ברה לנשום עמוק
23/11/2010 | 11:26
2
ההתבטאויות האלו מרתיחות אותנו,ובצדק (פעם שסיפרתי לאמא בכיתה שלילדה שלי יש הפרעת קשב היא אמרה לי: "באמת ? לא רואים עליה",אמרתי לה שבכל בוקר אנחנו כורתים לה את הקרניים מהראש בשביל שלא ידעו...........)אבל ברצינות, רוב האנשים אומרים משפטים כאלו לא מתוך רוע וטיפשות אלא מתוך בורות מאוד גדולה (חלקם גם מרוע וטיפשות) זה המקום להסביר ו"לחנך".לשמור על זה בסוד לטעמי מחמיר את הבעיה כי אם אתה מסתיר כנראה שזה באמת בושה.
אתמול בערב קיבלתי שיחת טלפון מאמא "ששמעה" שהבן שלי מקבל צ'ופרים בבה"ס על התנהגות טובה וזה לא מקובל עליה האפליה הזו. הסברתי לה שזה חלק מתוכנית התנהגותית שנבנתה לו ע"י פסיכולוגית בה"ס ואם היא רוצה להתחלף היא מוזמנת לקחת ממני גם את הריטלין,הריבאונד,ההוראה מתקנת ,ריפוי בעיסוק,פסיכולוגית,רכיבה טיפולית ושאר הדברים שמגיעים עם "הצ'ופרים" מבית הספר.
אחרי שהסברתי,היא התנצלה ואמרה "יצאתי ממש מטומטמת" (את אמרת......)
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'בהמשך לתגובתך הנפלאה '
בהמשך לתגובתך הנפלאה
23/11/2010 | 14:28
1
אני חייבת לציין שמתוך המקום של להתמודד עם הסביבה / חברים / מסגרות בי"ס וגן מצאתי את עצמי ממש כמו עו"ד . אני יודעת להתבטא , אני יודעת לעמוד על שלי ועם בטחון . יש לי כמובן נפילות מידי פים ובזכות ההדרכת הורים אני נעמדת על הרגלים שוב וזה מה שחשוב.

שנה שעברה קבלתי הרבה טלפונים מהורים שהתלוננו על הבן שלי , השנה לשמחתי זה לא קרה   אבל אני חושבת שגם אם כן יהיה טלפון אני כבר מספיק משופשפת כדי לענות תשובה עיניינית עם בטחון , הבן שלי לא נולד עם קרנים ! יש לו קושי מולד מבחינתי אני יודעת שאני מטפלת ועם זה נחיה ושלא יהיה יותר גרוע .

ואם ההסבר שלי לא היה ברור אז אהבתי את התשובה שענית לאמא עם האוזנים הגדולות
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אם המורים יסגלו לעצמם את החשיבה של חיזוקים'
אם המורים יסגלו לעצמם את החשיבה של חיזוקים
24/11/2010 | 10:05
1
חיוביים ולא ענישה - זה יתרום לכלם, גם לילד שאין בעיות מגיע צופר - אם זה סמיילי במחברת מידי פעם או כל דבר אחר. מורה זה לא שוטר שרושם דוחות מורה צריכה לדעת לגייס את כל הילדים בכיתה.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אני הייתי מסביר שזה כמו הפרדה לפי עדות או '
אני הייתי מסביר שזה כמו הפרדה לפי עדות או
23/11/2010 | 11:37
הפרדה לפי מספר משקפיים. אין שום סיבה לחשוב שכל מי שיש לו לקות זו או אחרת אינו מסתדר בכיתה וכל מי שאין לו לקות כזו כן מסתדר בכיתה. זה ממש כמו הדעה הקדומה לפיה עדות שלמות הן טעונות טיפוח.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'נכון חלקית.'
נכון חלקית.
25/11/2010 | 12:54
1
בתור נערה עם הפרעת קשב וריכוז די חמורה, אני חייבת לציין שיש למטבע, כמובן, שני צדדים.
מחד גיסא - אני לא רציתי להפריע לאנשים אחרים, ככה שכיתה שבה כולם "כמוני" יכלה להפחית מהלחץ התמידי שהיה לי, כי תמיד הרגשתי רועשת וכאילו כל הכיתה נכשלת בגללי.
מאידך גיסא - אם הילד אינו מפריע לסביבה (ADD למשל), יכול להיות שסביבה "נורמלית" תתאים לו יותר. הוא לא יצטרך 'לסבול' כיתה של רעשנים, (ADHD נוטים להיות רועשים :P ) והוא יוכל ללמוד בשקט יחסי.

הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אז היא אמרה?'
אז היא אמרה?
25/11/2010 | 13:45
נשארה בחיים?
את נשארת בחיים?
יופי!

מקומם של ילדי ADHD הוא במקום הכי טוב שאפשר לאפשר להם להיות הם.
אם הם מסוגלים לשבת בכיתה רגילה  - נפלא
אם זה בכיתה קטנה - גם נפלא.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'למרות'
למרות
25/11/2010 | 14:31
שאני בת 20,ואין לי ילדים,
לי יש הפרעות קשב וריכוז,אז העבירו אותי לכיתה קטנה.
אני זוכרת שהיו יורדים עלי בגלל זה,וזה לא היה לי נעים,ומצד שני כשעברתי לכיתה רגילה ב י,היו שם ילדים שכן היו צריכים תכיתה שלהם,כי יצא שבגללהם אנחנו לא למדנו,והם הפריעו לנו.
הפרעות קשב ADHD >>

הודעות אחרונות

23:49 | 05.06.19 אורחים בפורום
21:39 | 03.06.19 אורחים בפורום
11:26 | 02.06.19 אורחים בפורום
13:02 | 27.05.19 הגשמתי חלום
02:58 | 20.05.19 אורחים בפורום
22:47 | 12.05.19 אורחים בפורום
06:53 | 24.04.19 אורחים בפורום
21:57 | 15.04.19 עיצוב לחיים
21:45 | 08.04.19 אורחים בפורום
17:21 | 03.04.19 אורחים בפורום
13:29 | 02.04.19 אורחים בפורום
17:17 | 30.03.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ