לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2064620,646 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.
x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
בואו לגלוש אתנו!
המשך >>

לצפיה ב-'ריטלין לילד=שקט למורה?!?!-ארוך'
ריטלין לילד=שקט למורה?!?!-ארוך
13/12/2008 | 21:19
35
1973
"המורה רוצה שהילד ייקח ריטלין כדי שיהיה לו שקט בכיתה".

הדיון שנפתח כאן עולה מדי פעם בפעם, לרוב עם הרבה כעס והאשמה של הורים, ילדים ומתבגרים על המורה שלא מכיל את הילד. על הסבל של הילד, שנאלץ להתמודד עם קשייו מול מערכת שאינה מבינה, על המשפט המפורסם של המורה "לילד יש פוטנציאל, אך הוא לא מממש אותו". הכעס על זה שכהורה, אני צריך לפתוח ביום לימודים בבית אחרי יום לימודים בבית הספר, ולמה "הילד לא מסוגל לשבת 2 דקות על שיעורי בית, אבל אין לו בעיה לשבת שעתיים מול המחשב או הטלוויזיה"(גם משפט מפורסם - של הורים).

אז נתחיל מההתחלה.

נכון, היום המערכת שונה ממה שהיה לפני 20 או 40 שנה וגם היכולת של המורה להתמודד היא שונה - לא בהכרח באשמתו.
תמיד שאני אומרת שהמצב היום שונה, אז אבא שלי אומר לי "אנחנו למדנו במעברה בעפולה, בפחונים במשמרות - בשיא החום של עפולה. כל הכיתה הייתה מלאה עולים חדשים ובקושי היו שני ילדים שדיברו באותה השפה ובטח אף אחד לא דיבר בעברית כמו המורה. ולמדנו.......

אז נכון לפני 40 שנה היה כבוד להורה והיה כבוד למורה ולשניהם הייתה סמכות. מורה היה חצי אלוקים וגם היה מותר לו להרביץ. אם ההורים גילו שהמורה הרביץ לך, אז בטוח הייתה לכך סיבה והייתה חוטף סטירה מצלצלת גם מאבא - כמובן, שהוא לא שאל מה הצד שלך לסיפור.

אז אני רוצה להאמין שהתקדמנו (בחלק מהמובנים), לשמחתי היום להורה/מורה אסור להכות ילד, לצערי הרבה ילדים מרשים לעצמם להכות מורה או הורה ולפעמים יש גם הורים שמגיעים ומאיימים/מכים מורה. כן, זה קורה ראיתי זאת במו עיניי.

אז אנו כבר יודעים שאנו לא חיים בעולם של לפני 40 שנה. לפני 20 שנה, עדיין היה כבוד למורה ולהורה, עדיין היו המון שיעורי איוורור לנפש (מוסיקה, חקלאות, ציור, מלאכה, ימאות, ספורט, מקהילה, כלי נגינה, תזונה....) ומספר הילדים שלא למד לקרוא היה מועט (שיטת אלפוני המבורכת) ומספר הילדים שלא ידע חשבון היה מועט (שיטת הגפרורים המבורכת). היו מעט ילדים "חריגים" שהרשו לעצמם להפריע, שנשארו כיתה ....
פעם היו בתי ספר מקצועיים לאלו שלא מצאו עצמם בלימודים העיוניים. עוד יותר, פעם סיימת את ביה"ס היסודי (כיתה ח') ואם לא היית תלמיד טוב הפכת לשוליה.

אז מה קורה היום?
כבר בגן צריך להכיר את כל האותיות ,לכתוב אותן ולהתחיל לקרוא. בפגישה לפני כיתה א', המורה שואלת "הילד יודע כבר לכתוב או רק לקרוא?" .(תאמינו לי, כבר שמעתי).
יש מבחני מיצב, יש מבחני פיזה יש מבחנים כאלו ואחרים - ארציים ועולמיים.  מחליפים שיטות הוראה כל יומיים וחצי, נעלמו כל השיעורים לנפש (נשארנו עם ספורט - שיעור חובה) - ביפן כבר מזמן הבינו שהיחס בין השיעורים העיוניים לשיעורים לנפש צריך להיות 1:1, כלומר על כל שיעור עיוני צריך להיות שיעור כייפי - ובאיזה מקום הם מדורגים????
אין בתי ספר מקצועיים, כלומר או שאתה נושר או שאתה לומד בלי בגרות או שאתה עושה בגרות - מה האלטרנטיבה למי שלא רוצה סתם לבלות בלימודים בלי תעודת בגרות?
פעם למדו את הלוח הכפל בכיתה ב'-ג' היום כבר מתחילים אותו בסוף כיתה א'. פעם ילד היה נוחת לכיתה א' כאילו הגיע מהירח, היום הוא כבר צריך לדעת המון....
הדרישות מהילדים גדלו, הדרישות מהמורים גדלו, אבל כלים - אין.

פעם מורה היה יכול להחזיק כיתה של 60 ילד , אף אחד לא זז. היום אם מורה מסובב את הגב בכיתה א', יש ילדים שקמים , מפריעים ....

אז אני כבר שומעת חלק מכם אומרים "הא, היא בעד המורים, היא בטח מורה, ברור - לא?"
כן, אני מורה. אבל אני גם מטפלת ומשמשת גם כשליחה וגם כנציגת הילד והוריו בהתמודדות נגד הקשיים (לא המערכת) של הילד במערכת.
אני מבינה שלמרות שהמורה רוצה (ויש כאלו), הוא לא יכול.
אני מבינה שהמורה שרואה עשרות תלמידים באותה גיל של הילד כל שנה, כבר בחוש חש, חש שיש משהו מיוחד בילד (לקות למידה, הפרעת קשב, מחוננות, התעללות....) ואין לו סיבה סתם להיטפל לילד זה או אחר. אם המורה אומר שיש משהו, סביר להניח שיש משהו גם אם אתם לא רואים את זה בבית.
למה?
כי בבית הוא בוחר מה הוא רוצה לעשות, רוב הזמן הוא לא תחת עיניהם הפקוחות של ההורים (אנחנו מבשלים, מטפלים בילדים אחרים, הוא בחוץ/עם חברים/ בחוגים) החוקים של הבית מוכרים ומובנים והשינויים קבועים (אוכל, שיעורי בית, שינה, מקלחת). לכן גם ההתמודדות שלהם בבית שומה מזו של בית הספר.

אז מה הקשר בין זה למשפט המפורסם "המורה רוצה לתקוע ריטלין לילד שלי כדי שיהיה לה שקט בכיתה?"
למורה, ליועצת ,למנהלת לפסיכולוגית אסור לדבר על ריטלין - הן לא רופאות.
למורה ולמנהלת מותר להציג בפני ההורה את הקשיים של הילד וזהו.
למאבחנת דידקטית/יועצת/פסיכולוגית מותר להחשיד קיומם של קשיי ריכוז וזהו.
כל השאר קשור לרופא .
אבל מה?
אם מורה מגיע ואומר שלילד יש בעיה, זה הזמן לקחת את הדברים לתשומת הלב ולבדוק.
בדיקה בזמן וטיפול בזמן יכולים לחסוך מבחינה רגשית,נפשית, חברתית, התנהגותית וגם כלכלית.

לסיכום:
צוות בית הספר לא סתם מטרטר הורה לבית הספר.
גם אם אתם לא רואים את הקשיים בבית, יש בעיה בביה"ס. נקודת המבט הרחבה יותר של המורה מאפשרת לו הרבה פעמים להעלות דברים, שייקח זמן לראותם בבית. לעיתים, עד שהם נקלטים בבית המצוקה כבר גדולה מדי.
עליכם לזכור, שאבחון להפרעת קשב אינו שווה ריטלין באופן אוטומטי. ההמלצה היא רפואית בלבד וההחלטה נתונה בסופו של דבר בידי ההורים בלבד.
לעומת זאת - הדרכה להורים, לילד ולמורה הוא משהו חיוני. היא כלי גדול שיכול לפתור חלק ניכר מהקשיים העכשוויים והעתידיים.
עד כה, עוד לא נתקלתי במורה שסירב לקבל הדרכה להתמודדות נכונה עם הפרעות קשב בכיתה.

המון הצלחה,
פנינה

הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-''
13/12/2008 | 21:43
5
לצפיה ב-'תודה פנינה על ההארה הזו,אגב קיבלת מסר?'
תודה פנינה על ההארה הזו,אגב קיבלת מסר?
13/12/2008 | 23:34
24
לצפיה ב-'יפה מה שאת כותבת, ועם זאת'
יפה מה שאת כותבת, ועם זאת
14/12/2008 | 01:17
9
44
אני, כנראה בתחילת הדרך לאבחון בני, ומורה, מנהלת ויועצת *כן* דוחפות למתן ריטלין. אפילו שמעתי משפט כזה: " אפילו אם אין לו ADHD רואים שהוא צריך ריטלין". גם איום לא-מפורש בחינוך מיוחד אם לא נסכים לאבחון וטיפול תרופתי. ואני שומעת את זה מהרבה הורים מבתי ספר שונים ...
אני מקבלת מה שאת אומרת על החוש-חש של המורה. לכן איני מזלזלת ולוקחת את בני לאבחון.
אבל שלא כמוך יותר מדיי מורים כן מצפים לישועה מהריטלין וביותר מדיי מקרים המערכת מסתפקת בכך שהילד מקבל ריטלין ולא בונה ממש תוכנית התנהגותית איתו וכשהילד לא מצליח עדיין למרות הריטלין, הופ - ועדת השמה.
אני שמחה לקרא כאן את דברייך, אבל הרושם שלי הוא שאת די מיוחדת בשטח ...

הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'חוצפה וטיפשות ביחד'
חוצפה וטיפשות ביחד
14/12/2008 | 18:25
2
47
ואיזה משפט אידיוטי...
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אוי וי. מה שכתבתי או מה שנאמר לי?'
אוי וי. מה שכתבתי או מה שנאמר לי?
14/12/2008 | 20:27
1
23
לצפיה ב-'או וי - לא הבהרתי את עצמי?!'
או וי - לא הבהרתי את עצמי?!
14/12/2008 | 20:52
25
מה שנאמר לך כמובן!
(זה מה שקורה לעורכת לשון ע-י-י-פ-ה - היא כותבת משפטים דו-משמעיים...)
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'מוכנה לפרט יותר על מנת שתהיי מוכנה '
מוכנה לפרט יותר על מנת שתהיי מוכנה
14/12/2008 | 21:49
3
23
לאינטראקציה טובה יותר.

אשמח אם תעלי את הקושי ותשאלי שאלות רלוונטיות.

פנינה
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'תודה, פנינה. כרגע הקושי הגדול הוא'
תודה, פנינה. כרגע הקושי הגדול הוא
14/12/2008 | 23:04
2
23
שלמערכת באמת קשה עם התנהגותו של הילד (אם כי היא השתפרה פלאים מאליה בשבוע האחרון) - לא רוצה להיכנס לשיעורים וכשהוא בחוץ הוא מסתבך או בהפרעה לכיתות שונות או בהיתקלות עם ילדים "שוהים בלתי חוקיים" אחרים , בחוץ ...
אני לגמרי מבינה את הקושי של המורה שלא יכולה לעזוב את הכיתה ולרוץ אחריו וכו'.  אני גם רואה את המצוקה של הילד שלי.
עכשיו נכנסים לאבחון. לוקח זמן לקבוע תור, לוקח זמן לעשות אבחון, לוקח זמן להחליט על הטיפול.
מה קורה במשך הזמן הזה? מניסיוני כעת: ביה"ס לחוץ לקבל פתרונות. לא מעניין אותם שאם זה רגשי זה ייקח זמן. יש לחץ גדול להגיע לאבחון כמה שיותר מהר כדי להגיע לפתרון כשברור  שהם מקווים שהילד יקבל ריטלין, כאילו זה יפתור את כל הבעיות.
אני אומרת: א. עדיין לא הסתיים האבחון ויש נסייבות שונות שמראות דווקא לכיוון רגשי. אבל גם אם זה כן ADHD, וכן ניתן ריטלין , הרי כל התהליך הזה עד תחילת נטילת הריטלין יקח זמן. מה עלינו לעשות במשך הזמן הזה כדי לעזור לילד ולעזור לביה"ס לעזור לילד? ביה"ס קורא לי כשאינם מצליחים להחזיר אותו לכיתה. התחילו לרמוז שבימים שהמחנכת איננה אולי מוטב שלא יהיה כלל בביה"ס. כשיש יום "רע" אחרי יומיים שלושה "טובים" האכזבה שלהם כל כך גדולה כאילו אין משמעות לימים הטובים ולמאמץ שהוא עושה. ואני אומרת את זה למרות שאני רואה שהם באמת עושים מאמץ ואני אוהבת את ביה"ס וחשובת שהוא הכי טוב באיזור שלי ואני מקווה שהילד שלי יצליח שם!. אבל כאילו מרחפת כל הזמן הציפיה הלוחצת הזו למצוא את התרופה הנכונה.
אני אומרת: אז רגע, בואו נניח שזה כן ADHD. מה הייתם עושים בנוסף לריטלין? הרי עד כמה שהבנתי צריך תוכנית מובנית התנהגותית במקביל לריטלין, לא רק ריטלין. אז בואו נתחיל אותה בקטן כבר עכשיו. והם לוחצים חזרה על עניין האבחון והריטלין ...
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי למרות כל כך הרבה מילים....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אין ספק שהמצב לא פשוט'
אין ספק שהמצב לא פשוט
15/12/2008 | 07:03
1
21
אני מבין אותך
אבל גם את בית הספר...
אין היום אמצעים לבית הספר להתמודדות עם קשיים כאלה, אפילו אם יש רצון... אלא אם כן מקבלים סייעת צמודה  ולצורך זה צריך לעבור ועדת השמה -
נתחיל מזה שנראה שצריך להבין שלבית הספר יש היום אחריות משפטית על כל ילד. חס וחלילה ילד נפצע או קורה לו משהו - בית הספר אשם... ואני לא מדבר על מקרים של אלימות וונדליזם, שפוגעים גם בילדים אחרים ומפריעים להם...
רק לאחרונה שמענו על הורים שהשביתו בית ספר בגלל ילד אלים
אני חושב שצריך ראשית להבין שהילד לא תמיד אשם, ולא הכל נמצא בשליטתו.. כל עוד לא נעשה אבחון מקיף קשה לנהל טיפול טוב...
ישנה אפשרות שאולי הבעיה שלו היא בכלל של ויסות חושי?
האם יש אפשרות שהוא ישב בספריה וילמד שם?
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אכן בית הספר חושש'
אכן בית הספר חושש
15/12/2008 | 21:42
15
מה יהיה אם ייפצע וכו'.
וכן, יכול להיות שזה גם בעיית ויסות חושי. מאפשרים לו לצאת מדי פעם מהכיתה כשהוא מרגיש שצריך. יש גם לפעמים הוצאה לשיעור כאילו פרטי מדי פעם.

וביומיים האחרונים דווח לי שהוא היה פשוט מק-סים, ישב כל השיעורים בכיתה והשתתף ולמד ....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'משהו על משפטים ואמרות מיותרים'
משהו על משפטים ואמרות מיותרים
15/12/2008 | 13:50
1
19
למדתי על עצמי ועל אוזני לא ממש להתייחס למה שאומר האדם אלא לכוונתו.

הרבה אנשים ובכללם מורים אינם חושבים איך נשמעים דבריהם, האם הם מתאימים לאדם העומד מולם. אני מניחה שמה ששעמעת בא מתוך בורות וחוסר ידע ולא מתוך רצון להעליב, להקטין את הבן שלך, או להחליף את הרופא.

כל פעם כששומעים אימרות שפר כאלה (מהפקידה בסניף, המורה המחליפה, הורה בגן המשחקים) כדאי לדעת שלרוב זה בא מרצון לעזור או מתוך איזה כאב אישי שלהם ואם תשאלי למה הכוונה יבוא סיפור על האדם עצמו או מכר או קרוב סיפור עם כאב, תסכול על כן/לא אבחון בזמן וכן/לא קבלת טיפול תרופתי.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אני מסכימה עימך כשההערות באות'
אני מסכימה עימך כשההערות באות
15/12/2008 | 21:47
12
מאנשים שבאמת לא אמורים לדעת הרבה על ADHD.
אבל מצוות בי"ס ומנוירולוגית מאבחנת .... דווקא כן ציפיתי לדעת קצת יותר. אני מניחה שהציפיה שלי לקצת רגישות היא בכלל מוגזמת ...
טוב, "נשתריין" מעכשיו קצת יותר
תודה על התייחסותך
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'משהו על האבחונים ובית הספר'
משהו על האבחונים ובית הספר
15/12/2008 | 19:45
22
29
כבר כתבתי  את דעתי בנושא, מאז ראיתי שהיא גם נתמכת מחקרית(אנסה למצוא את המחקר)
בלא מעט פעמים, בית הספר ממליץ על אבחון לא מתוך החלה ורצון לקרב, אלא דווקא מתוך בחירה
באבחון כגורם מתייג שעוזר לבית הספר להסיר אחריות.
זה לא נעשה בזדון, המערכת פשוט עובדת כך.
וללא קשר
תענוג של הודעה.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'זה ממש לא נכון....'
זה ממש לא נכון....
15/12/2008 | 20:04
21
15
אני לא יודע איך זה בדרום... אבל במסדרות שאני מכיר כאן יש ממש רצון לעזור לתלמיד.
רק שיש הבדל תהומי בדרך הטיפול האפשרית בין תלמיד מאובחן ללא מאובחן.
ראשית, אבחון מאפשר לבית הספר להשקיע יותר משאבים בילד... לידעתך יש ביקורת על שעות השילוב וכיוצ"ב ובית הספר לא יכול להוציא "סתם"  - לפחות במערכות מסודרות -
שנית כל ההתמודדות של המערכות שונה בשני המקרים. צריך לדעת אם הילד מטופל או לא, אם צריך לערב את רשויות הסעד או לא...
שלישית בית הספר מוכן הרבה יותר להפגין גמישות והבנה במקרים שבאים עם אבחון, תוך שיתוף פעולה עם המשפחה.
זה לא עוזר לבוא לבית הספר מתוך הטחת אשמות,
אבל שוב, זה משתנה בין בתי הספר....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'"זה לא עוזר לבוא לבית הספר מתוך הטחת אשמות"'
"זה לא עוזר לבוא לבית הספר מתוך הטחת אשמות"
15/12/2008 | 20:43
20
12
זה נכון, בהי"ס איננו זירת התגוששות בין ההורים למורים. ואין טעם להתעסק במה מגיע למי , כי בכתה אין רק מורה ותלמיד, אלא מורה ותלמידים.
אולם....וזה לא קשור לדרום (שאגב זאת אמירה מבדלת ולא מכילה)
בתי הספר ללא כוונת זדון חלילה מכוון ילדים  מהחינוך הרגיל,לקריירה של חינוך מיוחד.
(זה  כמעט ציטוט)  את מי מנתבים? את המתקשים.את אלו שבית הספר מתקשה להתמודד עם התנהגותם.
והאבחון הוא אחד הכלים לכך, יריית פתיחה לדרך סלולה אל כיתות שילוב, או החינוך מיוחד.
מה יכול להשפיע?
אסרטיביות של ההורים
איך?
כאמור לא במלחמה והטחת האשמות אלא ביצירת שיתוף פעולה וללא ויתור על זכויות הילד וחובות בית הספר.
והאמירה-"הילד צריך ריטלין" אני בהחלט מאמין שיש בה גם כוונות טובות, אבל יש בה כוונה סמויה בסגנון.
התוצאה ידועה מראש או הכתובת כבר על הקיר או הקרב הוכרע עוד לפני שהותחל.
מקווה שכוונתי הובהרה\מירו
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'ראשית אין פסול בחינוך מיוחד'
ראשית אין פסול בחינוך מיוחד
<< ההודעה הנוכחית
15/12/2008 | 21:00
10
13
יש ילדים שמתאימים לשם ודווקא שם הם מצליחים ללמוד ולתפקד,
כי שם יש צוות מומחה...ותמיכה רגשית ורפואית -  ושם הם מגיעים לתעודת בגרות ומעבר לזה
ולעתים קרובות האיום בהעברה לחינוך מיוחד משמש לחץ על ההורים להתחל לטפל בילד סוף סוף...
אם כי לעתים זה כבר מאוחר מדי, כשהנזק שנגרם לילד משנים של חוסר טיפול כבר נעשה....
ובעיות התנהגות צריך להתחיל לטפל בבית, לא בבית ספר.
לבית ספר פשוט אין כלים ואמצעים... כאשר ילד לא מוכן לשמוע בקול המורה/המחנכת ו/או הסייעת,
משוטט בבית הספר כרצונו, נכנס ויוצא מתי שבא לו... לפעמים - לא תמיד - מחבל בציוד שלא לדבר על פוגע בילדים ובצוות.... מה אפשר לעשות? העונש היחיד שאפשר להפעיל  הוא השעיה...
למרבה הצער יש הורים שרואים את בית הספר כביבי סיטר של הילד. לא אכפת להם כל כך אם הילד לומד או לא, מפריע או לא - העיקר שלא יצטרכו לדאוג לו לתעסוקה במשך היום...
שלא לדבר על הורים שהם קורבן תעמולה זדונית  או חוסר ידיעה, שמסרבים לאבחן את הילד מחשש ש"מה יקרה לו בצבא" ועוד...
אבחון נחוץ גם לצוות הטיפולי של בית הספר כדי לדעת איך לעבוד עם הילד, מהן נקודות החוזק והחולשה שלו, לבדוק אם הוא לקח תרופה או לא וכן הלאה...
לי למשל האבחון ממש חשוב כשאני בא ללמד ילד עם לקויות למידה. זה חוסך לי כמה שבועות של ניסויים...
אז נכון שיש חוק חנוך חובה, ונכון שלא כל ילד צריך להיות בחינוך מיוחד...
אבל ילד לא מאובחן הוא ילד אומלל, וילד אומלל יכל לההיפך לילד אלים או לילד דכאוני ואז כבר מאוחר מדי...
למרות שאני חייב לציין שלדעתי רוב הדיבורים מסוג "הילד צריך ריטלין" מגיעים מכיוון החינוך הדתי על גווניו... שם הבעיות אחרות לגמרי...


הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'מסכימה עם רוב מה שכתבת, אם כי זה רב פנים'
מסכימה עם רוב מה שכתבת, אם כי זה רב פנים
15/12/2008 | 22:05
2
11
כמו שנעמי רביד כתבה כאן, שלפעמים התנהגות הילד נובעת ממצוקת הישרדות, אני רואה הרבה פעמים את בית הספר מגיב במגננה השרדותית גם כן....
מכל מקום, לפחות במקרה האישי שלנו, יש שיתוף פעולה מלא מצידנו, אנחנו בקשר מצוין עם המחנכת והמנהלת,ובכל זאת יש לחץ.
אני מכירה את ה"מערכת" בכמה מקומות ומניסיוני המערכת מגנה על עצמה. אם זה עולה בקנה אחד עם טובת הילד - מצוין. אם לא, המערכת יותר חשובה....

לגבי הערתך על החינוך הדתי - מניסיונינו אכן אין שם במידה רבה הכלה, משאבים, ידע רצון להתעסק עם חריגויות כלשהן.
מדהים, אבל נכון. אנחנו מנהלים בית דתי וילדינו , כולם עם קושי זה או אחר, לומדים במערכת הממלכתית, לא הממלכתית-דתית, בדיוק בגלל זה.

לגבי שילוב  - אין שילוב אמיתי ברוב המקרים... אין גם רצון אמיתי לש משרד החינוך לשלב. חוק השילוב לא היה הבלחת הברקה של פקיד המשרד, אלא תוצאת מאבק עיקש של אמא (ברוכה תהייה!)  לילדה עם צרכים מיוחדים שרצתה לשלב את בתה. ביותר מדיי מקרים ראיתי את המערכת מכשילה את השילוב אם לא בזדון אז מתוך רשלנות...

ולגבי חינוך מיוחד - אין ספק שישנם ילדים שמפיקים תועלת רבה יותר ומגיעים לתוצאות טובות יותר  משילוב עם ילדים "רגילים" והילדים ה"רגילים" יכולים להפיק תועלת רבה מכך גם הם! קודם כל ילמדו להיות בני אדם סובלניים וסבלניים. כבר שווה, לא ?
תלוי גם איך בית הספר. יש טובים ויש גרועים...
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'שילוב'
שילוב
16/12/2008 | 05:14
1
10
בואי נתחיל מהסוף... יש בתי ספר מכל הסוגים...
לגבי חריגים, אני מסכים עם הצורך לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים, למרות שהחוק לא דאג גם להקצאת משאבים...
אבל "צרכים מיוחדים" לא כולל בעיות התנהגות קשות...
לי אישית יש שני קריטריונים לשילוב צרכים מיוחדים:
א. האם הילד יכול להסתגל למסגרת מבלי להפריע ליתר הילדים... לפחות ברמה שאין צורך להזעיק את המנהלת/מחנכת יותר מדי פעמים - ואני עדיין לא יודע מה זה מספר הפעמים ה"לגיטימי"...
האם שילוב צריך לכלול ילד שלא מסוגל לשבת בשקט ו"חייב" להפריע כל הזמן למהלך השיעור? לחבל בציוד?
ב. האם הילד מרוויח מכך שהוא משולב עם ילדים אחרים... האם הוא מקודם מבחינה לימודית? רגשית? חברתית?
כאמור הכל עניין של הילד והרקע שלו
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אכן.'
אכן.
16/12/2008 | 09:12
5
לצפיה ב-'"אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"'
"אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"
15/12/2008 | 22:33
6
12
פרקי אבות ב', משנה ה'.

אני לא מקבל את העליהום על ההורים, אני כן מצפה מבית הספר שיעסוק גם בחינוך ולא יהיה רק בית חרושת לציונים.

כל זאת מבלי להסיר אחריות מהבית.

למקרים האלו יש פנימיות.

וזו רק דעתי....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'יש מצב שבו כולכם צודקים'
יש מצב שבו כולכם צודקים
16/12/2008 | 06:49
5
7
הבעיה היא לא מי צודק יותר, מה שקובע זה טובת הילד ולכן אין חשיבות "איך יקראו" לצורת החינוך,
חשוב שהילדים יגדלו בסביבה תומכת וזה מה שנקרא: חברת השווים. הם צריכים לראות שיש סביבם עוד ילדים עם קשיים שמצליחים להסתדר, אין כמו קבוצת תמיכה, גם להורים, גם לילדים, בקיצור כל התזמורת = המערכת, צריכה לנגן ביחד.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'רק הארה קטנה (בא', בכוונה)'
רק הארה קטנה (בא', בכוונה)
16/12/2008 | 09:11
9
כל שיהיה יותר שילו בבתי הספר הרגילים, תהיה לילדים עם הצרכים המיוחדים גם חברת שווים בתוך בתי הספר הרגילים ....
מסכימה איתך שכל עוד הנגנים לא מנגנים ביחד, אי אפשר אפילו לקרא לזה תזמורת.....ואל תשכחי שצריך מנצח שקובע את הקצב והלהט .....וזה, ודאי תסכימו איתי, אין, פשוט אין כיום.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'טובת הילד-'
טובת הילד-
16/12/2008 | 09:21
3
9
זה מושג חמקמק ולא חד משמעי. את טובת הילד יכולים לראות אנשים שונים בצורות שונות. גם קבוצת השווים זה לא בדיוק מושג חד משמעי, הילד משתייך ליותר מקבוצה אחת. השווים ברמה השכלית? השווים בגיל?
השיקולים האם להכניס את ילדך למסגרת החינוך המיוחד הם לא רק חינוכיים הם גם כלכליים(לצערי הרב)
הורה מאד רוצה כמו שאמרת שבנו יהיה בחינוך רגיל עם קבוצת השווים-קרי ילדים בני גילו לעיתים זה גם אומר, באזור מגוריו. שיהי כמו כולם ויקבל הזדמנות שווה.
מצד שני כשיש קשיים אז יש קשיים ואי אפשר להתעלם מהם והורה שיכריח את המערכת להכניס את בנו למסגרת חינוך רגילה, עלול לפגוע בהתפתחות של הילד שלו, לפעמים לגרום לכך שילדים אחרים יצחקו עליו וילעגו לו על קשייו, לכן במקרה כזה טובת הילד היא להיות בין קבוצת השווים לו מבחינה חינוכית כדי שלא יסבול נידוי.
כמו שאתה רואה, יש הרבה גוונים של אפור, ולזה מצטרפת גם בעיה נוספת, איך יוצאים מחינוך מיוחד? מה קורה עם הקשיים טופלו, הילד ו/או טופל התנהגותית ושולט בעצמו ו/או הבעיה הרגשית טופלה והוא כבר פנוי ללמידה......
מה קורה אז? איך חוזרים למסגרת רגילה, אחרי צבירה של פיגור בחומר אותו למדו כבר "קבוצת השווים"? מי יעשה את ההערכה הזאת-אגב לפי החוק אמורים לעשותה כל שלוש שנים. ובועדה רואים שהכל בסדר, אומרים מעולה, הצלחנו,הוא צריך להישאר כי זה עושה לו טוב. זה נדיר לפגוש מעברים כאלו. אז מתי זה יקרה? לדעתי כשלהורים יש משאבים כלכליים לספק תמיכה נוספת למשאבים שיש לבית הספר להציע.
ומה לעשות זה לא תמיד המצב. והרבה,כן הרבה ילדים נופלים כך בין הכסאות.
מירו
שתמיד תומך בתזמורת, אבל הרמונית ולא קקופונית
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אין שום דבר מושלם בחיים'
אין שום דבר מושלם בחיים
16/12/2008 | 12:32
1
7
יש דברים שלמים, יש המון דברים קשיים, אין שיוויון אמיתי, ישנן גישות שונות והרבה "גוונים אפורים"...,  רוב הקשיים בבחירת המערכת החינוכית הן של ההורים וקצת פחות של הילדים.
לא אתפלסף יותר מידי, אני בא "מעבודה בשטח", השנה התגייס ילד שעבדתי איתו במסגרת של חינוך מיוחד - לשייטת 13, לפני שנה התגיס לקורס טיס ילד נוסף..., כך שהשמים הם הגבול.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'הטובים לטיס!'
הטובים לטיס!
16/12/2008 | 20:18
8
יש פה מדענים מהמעבדות? לא ששמתי לב.
נדמה לי שכולנו עמוק באים אמא של השטח, אוכלים קוצים,יורקים חול.
וממשיכים בנחישות קדימה.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'נתחיל מהסוף'
נתחיל מהסוף
16/12/2008 | 13:00
7
אין ספק שהיכולת הכלכלית של ההורים משפיעה אבל יש גם הבטים התנהגותיים שלא תלויים במצב הכלכלי...
בסך הכל הורים יכולים לוותר על זכאותם לחינוך המיוחד, ואז אין ברירה אלא לקלוט את הילד בחינוך הרגיל...
אבל יש לציין גם שיש בתי ספר לחינוך מיוחד שמגישים תלמידים לבגרות, ואפילו טובה, וידע תמיד אפשר להדביק מאוחר יותר, למשל במכינות...
דווקא מבעיית הלעג החברתי אני פחות דואג, לדעתי מחנך טוב צריך לדעת להתמודד עם זה וללמד ילדים לקבל את השונה, הבעיה האחרת הינה ההיקלטות מבחינת דרישות המשמעת הבסיסיות של בית הספר ובמקרים מסויימים גם הדרישות הלימודיות...
במקרים כאלה הנזק שנגרם לילדים לא מאובחנים ולא מטופלים הוא לפעמים בלתי הפיך....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'חינוך מיוחד הוא לא עונש.'
חינוך מיוחד הוא לא עונש.
16/12/2008 | 14:17
8
18
בית ספר לא יכול להחזיק ילדים עם בעיות התנהגות קשות שמפריעים לילדים האחרים מסתובבים בבית הספר ופוגעים בעצמם.
אין בבית הספר מספיק כח אדם כדי להתמודד עם קשיים כאלו.
בחינוך המיוחד יש צוות גדול יותר מספר מועט של ילדים בכיתה. מורה שמתמחה בילדים עם לקויות.

היום מעט מאד ילדים מגיעים לחינוך המיוחד , ילד שמגיע על רקע של התנהגות צריך להיות עם התנהגות קיצונית כדי להגיע לחינוך המיוחד.
רוב הילדים עם הפרעות התנהגות ועם הפרעות קשב נשארים בכיתה הרגילה.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'למה עונש?'
למה עונש?
16/12/2008 | 20:16
7
8
עד לפני שלוש שנים, עבדתי 8 שנים בבית ספר לחינוך מיוחד. כיתות קטנטנות סייעת לכל מורה.
הרבה תקציבים ו......מלא אתיופים .אולי במקרה? אולי כי לא התמודדו איתם בחינוך הרגיל?
הרבה אולי.
אחד אחד דאגתי באופן אישי שהילדים איתם עבדתי יעברו לחינוך הרגיל. 100 אחוז הצלחה לא היו שם אבל למעלה מחמישים-דייני!
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'את מתארת מקרה פרטי של חברה שאינה מכילה'
את מתארת מקרה פרטי של חברה שאינה מכילה
16/12/2008 | 20:37
6
7
אתיופים .
זה לא הכלל .
יש ילדים מעטים יוצאים לחינוך המיוחד בעקבות בעיות התנהגות. רק בעיות התנהגות מאד קשות מגיעות לחינוך המיוחד.


הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'חנוך מיוחד רק'
חנוך מיוחד רק
16/12/2008 | 21:01
5
9
לבעיות התנהגות קשות? אני לא מכיר את הנתון הזה. מהיכן הוא?
קשות למי? או עד כמה קשות?
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'ילדים שיוצאים לחינוך מיוחד בעקבות בעיות'
ילדים שיוצאים לחינוך מיוחד בעקבות בעיות
17/12/2008 | 17:27
4
21
התנהגות הם ילדים עם בעיות קשות מאד.
מכירה מבית הספר בו אני עובדת, בכל כיתה יש ילדים עם בעיות התנהגות ,רובם נשארים בכיתות רגילות   ב10 שנים האחרונות רק ילד אחד עבר בעקבות בעיות התנהגות לבית ספר יסודי אחר בישוב ואחר כך עבר לבית ספר עם בעיות התנהגות משום שגם בבית הספר החדש שעבר אליו לא הסתדר.
בכל הישוב בו אני עובדת  יש כ-2500 ילדים הלומדים בבתי ספר יסודים - יש אולי 2-3 ילדים שנמצאים בבתי ספר מיוחדים בעקבות בעיות התנהגות קשות.

מכירה גם מעיר אחרת בה עבדתי לפני 10 שנים , יש הרבה מאד ילדים עם בעיות התנהגות בכיתות הרגילות אף אחד לא חולם להעביר אותם וגם אם עברו ועדת השמה והם עושים גיהנום לכיתה ולילדים עדין הם בכיתה רגילה. מעטים עוברים .

לא אמרתי שחינוך מיוחד מתאים רק לבעיות התנהגות קשות - פשוט לא הבנת אותי. יש מגוון של בעיות בגינן ילדים יוצאים לחינוך מיוחד.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'מסכים לגמרי עם מירב'
מסכים לגמרי עם מירב
17/12/2008 | 20:08
10
יתר על כן... בכיתות הגבוהות אני רואה מה קורה לילדים שהוריהם סרבו לשלוח אותם לאבחון בגלל סיבות שונות...
איך הם נזרקים מבית ספר אחד למשנהו, ממגמה אחת לשניה, בלי שאף אחד יצפה שיעשו משהו... אלה השקטים עוד איכשהוא עוברים מכיתה לכיתה, בלי הרבה ציפיות... בכל מני מסלולים שלא מובלים לשום דבר...

אלה עם בעיות התנהגות מתדרדרים מהר מאוד לחיי רחוב... ומשם הדרך לעולם הפשע קצרה - אם כי לא תמיד זה קורה...
דווקא אותם ילדים שנשלחו לחינוך מיוחד הצליחו בחלקם יפה מכיוון שלמדו לאט לאט להתרגל למסגרת...
אני לא יודע  מה קורה בדרום, אבל במרכז בתי הספר לחינוך מיוחד בהחלט כוללים ילדים מכל צבעי הקשת - אז בבקשה לא להשמיץ את כל בתי הספר בגלל מקרה פרטי אחד....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'שלום מירב-שני צדדים לאותו מטבע'
שלום מירב-שני צדדים לאותו מטבע
17/12/2008 | 20:35
2
10
אם את מכירה בתי ספר לחינוך מיוחד אז את בטח יודעת שהם לא הומוגנים מבחינת התלמידים הנמצאים שם.
אני מכיר כמה בתי-ספר כאלו. הילדים שם עם בעיות מגוונות, חלקן יכלו להיות מטופלות בחינוך הרגיל, עם היתה מסוגלות הורית חזקה יותר ברקע, כן גם כלכלית. אז עכשיו כוונתך יותר ברורה.
אבל הצד השני של המטבע מתייחס לילדים שתיארת שיש להם בעיות התנהגות קשות ועדיין נשארים בחינוך הרגיל.
זאת אכן בעיה לא פשוטה בכל הפריפריה(לא רק בדרום) כי לפי חוזר מנכל, אם אין בית ספר לחינוך מיוחד ברדיוס של שלושים ק"מ מהבית(על הכביש,לא באוויר) אז אפשר לדרוש פתרון בחינוך הרגיל, וכמו שכתבתי בהודעה קודמת, על השיקולים של הורים לגבי חינוך מיוחד או חינוך רגיל.
הילדים האלו עם בעיית ההתנהגות, האלימים,הבריונים לא סובלים מהלעג והנידוי, כי הילדים מפחדים מהם, לכן במקרים כאלו, יש הורים שדורשים מהמערכת לתת את הפתרון, כי הילד מבחינתם בעל אינטיליגנציה תקינה, אין לו בעיה ניראית לעין ולכן המערכת שידיה מצד אחד כבולות ומסורסות נדרשת לתת פתרון מבלי שיהיו לה את הכלים להתמודד.
לבעיה הזאת אין פתרונות כרגע ורמת האלימות רק הולכת וגדילה, אם פעם היינו מזדעזעים מאגרופנים בתיכון, היום סכין ביסודי, זה לא כזה דבר חריג.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'קראתי וקראתי ולא ממש הצלחתי להבין.'
קראתי וקראתי ולא ממש הצלחתי להבין.
18/12/2008 | 19:26
1
11
יש ילדים עם בעיות התנהגות קשות שנמצאים בחינוך הרגיל אבל בגלל ההורים שלהם לא מעבירים אותם לחינוך מיוחד?
אם זה מה שהתכוונת , זה נכון, הורים שעושים שרירים בהחלט משאירים ילדים בחינוך הרגיל והורים חלשים שאינם עושים שירירים מצליחים להשאיר את הילדים בחינוך הרגיל.
זה עצוב אבל זה המצב.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'כן,כן! אבל גם להפך-'
כן,כן! אבל גם להפך-
18/12/2008 | 19:37
9
יש ילדים בחינוך המיוחד, שיכלו להשתלב בחינוך הרגיל והושמו לחינוך המיוחד.
בשורה התחתונה בירוקרטיה וחוק לא חד משמעי גורמים ליותר מידי ילדים ליפול בין הכסאות.
הפרעות קשב ADHD >>

הודעות אחרונות

17:11 | 19.03.20 אורחים בפורום
12:40 | 13.02.20 אורחים בפורום
06:56 | 09.02.20 אורחים בפורום
19:41 | 05.02.20 אורחים בפורום
18:23 | 29.01.20 אורחים בפורום
09:37 | 27.01.20 אורחים בפורום
22:07 | 26.01.20 אורחים בפורום
18:53 | 26.01.20 אורחת120
21:51 | 17.01.20 1smile11
07:55 | 09.01.20 אורחים בפורום
16:06 | 25.12.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ