לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2059820,598 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.
x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
בואו לגלוש אתנו!
המשך >>

לצפיה ב-'איך מתחילים בכלל?'
איך מתחילים בכלל?
17/11/2008 | 12:46
13
18
בוקר טוב :)
קוראים לי עדי, בת 21.
ואני חושבת שיש לי הפרעות קשב (ובמיוחד ריכוז).
אני תמיד הייתי מהילדים האלה שתמיד אמרו להם שאם הם הצליחו להשיג ציון גבוה בלי ללמוד, אז הם יכלו להוציא ציון מצוין אם הם רק קצת היו משקיעים.
אבל מה עושים כשלא מצליחים? כשאת חמשת הדקות הראשונות בכיתה הייתי מרוכזת, אבל לאחר מכן בוהה באויר, מציירת במחברת או כל דבר אחר?
גם בשיעורים שמעניינים אותי מאד לא הצלחתי להישאר מרוכזת לאורך זמן. אז תמיד אמרו שאני עצלנית, שאם באמת הייתי רוצה הייתי יכולה.
כמובן שאז המודעות לא הייתה גבוהה, וגם עכשיו כשאני אומרת להורים שאני רוצה לעבור אבחון הם מתייחסים לזה בתור קללה ואומרים שאני סתם מחפשת תירוצים לא להתחיל ללמוד באוניברסיטה.
ככה שאני עם עצמי.

אז איך מתחילים בכלל בגיל שנחשב ל"מבוגר"?
לאן אני פונה בשביל לבקש אבחון? ולאחר מכן, איך בוחרים מכון?

אודה מאד לכל עזרה,
עדי
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'לימדוים והפרעת קשב'
לימדוים והפרעת קשב
17/11/2008 | 19:53
3
20
עקרונית הפרעת קשב צריכה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים, ולא רק בלימודים...
האם זה הפרעי לך ם בתחומים אחרים?
אבחון מבורים עובר דרך פסיכיאטר או נוירולוג, רצוי פסיכיאטר שמתמצה בהפרעת קשב.. אזהרה, זה לא כלול בסל, וזה יקר, יכול להגיע לאלפי שקלים...
אם תחליטי נשמח לסייע לך במציאת רופא/מכון מתאים
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'תרגום - למדוים - לימודים'
תרגום - למדוים - לימודים
17/11/2008 | 22:06
15
הפריע לך גם... אבחון מבורים.... פסיכיאטר שמתמחה....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'שלום רונן :)'
שלום רונן :)
18/11/2008 | 14:31
1
15
קודם כל, תודה על התשובה.
כמובן שזה משפיע על שאר תחומי החיים שלי (אם זה בעבודה בישיבות צוות, אם זה כשמישהו מתקשר אליי לשיחה ארוכה, אם זה שאני לא מסוגלת לשבת לאורך זמן בשקט).
השאלה שלי היא אם זה דבר נורמלי שיכול לנבוע מ..אופי? (או כל סיבה אחרת) או שהADHD יכולה להוות את הסיבה?
מתי בעצם מחליטים וצריך להחליט האם באמת לעשות את הצעד קדימה ולבדוק?
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'הכל תלוי בטיב הקשיים'
הכל תלוי בטיב הקשיים
18/11/2008 | 14:40
11
הבעיה היא שנזכרים בהפרעת קשב קודם כל בגלל לימודים, אבל לימודים מושפיעם מאוד הרבה מאוד גורמים... יכולת, עניין, עייפות, תזונה, תנאי חיים ועוד...
אם את מרגישה שזה משפיע גם בתחומים ארוכים, אז כנראה שזה פגוע באיכות החיים הכללית שלך..
הדברים שציינת בהחלט מצדיקים אבחון להפרעת קשב...
ההחלטה כאמור תלויה באופי הקשיים..
הדרך הינה ראשית בדיקות כלליות ששוללות תופעות כלליות, למשל עייפות, הפרעות שינה, בעיות הורמונליות ועוד...
תוך כדי כך אפשר כבר לקבוע תור למומחה... למבגורים אני ממליצץ ללכת לפסיכיאטר, רצוי אחד כזה שמבין בהפרעת קשב...
וזאז הוא ממליץ על המשך טיפול...
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'אז ככה מתחילים.....'
אז ככה מתחילים.....
<< ההודעה הנוכחית
18/11/2008 | 07:35
8
303
ההליך האבחוני אצל מבוגרים פשוט יותר מאשר אצל ילדים.

למרות שכיום עדיין אין הנחיות מטעם משרד הבריאות לאבחון מבוגרים, זהו ההליך המומלץ:

א. פניה לרופא המשפחה וביצוע בדיקה קלינית-רפואית כללית, ניתן להיעזר גם בבדיקות דם. לאחר שנשללו בעיות או שטיפול בהם לא גרם לשינוי המצב, כדאי לבצע בדיקת  
    שמיעה, בדיקת ראיה (אצל אופטומטריסט) ובדיקת מיקוד ראיה (אורתרפיסט או אופטומטריסט העורך בדיקה זו).

ב. השלב הבא הוא אבחון הפרעות קשב. אבחון הפרעות קשב נכון חייב לכלול בדיקה קלינית של המטופל והערכת עולמו הרגשי. אבחון נכון כולל חמישה מרכיבים:

1. בדיקה קלינית: בדיקה של הרופא (פסיכיאטר/נוירולוג).
2. שאלוני הערכה.
3. בדיקה ממוחשבת: מרבית המאבחנים עושים שימוש גם בבדיקה ממוחשבת, המוכרת ביותר היא ה- TOVA. בדיקת ה-TOVA, נותנת לרופא מדד נוסף לתפקוד מרכיבי
    הקשב אין חובה לעשות שימוש בבדיקה זו, אולם שימוש בה יכול להראות יעילות הטיפול התרופתי.
4. הערכה רגשית: מומלץ לערוך, אם הבדיקה הקלינית נערכת ע"י נוירולוג (אין צורך אם נערכה ע"י פסיכיאטר)
5. סיכום והמלצות: סיכום הערכה הקלינית וההמלצות להתערבות.

שילוב ארבעת מרכיבי האבחנה (1-4), בהם נמצאו מאפיינים להפרעת קשב ונשללו בעיות אחרות הדומות להפרעת קשב, מחזק מאוד את מהימנות האבחון.
לא ניתן לאבחן רק על סמך בדיקת TOVA, החשיבות הרבה ביותר מכוונת לבדיקה הקלינית (יש מאבחנים שאף לא עושים כלל שימוש בבדיקה הממוחשבת, אלא באמצעים אחרים).

שאלת איך מתחילים, לכן עניתי, אך הייתי רוצה לומר עוד מספר דברים שיעזרו לך
בד"כ מבוגרים שלא אובחנו עד גיל הבגרות, לא ניגשים בבגרות לאבחון, אלא אם הם חושבים שיש צורך בטיפול תרופתי. למה?
א. עלות האבחון יקר.
ב. לא צריכים אישור כתוב לכך שיש להם הפרעת קשב - הרי פיסת הנייר לא תעזור להם בחיים.
ג. כאשר מחפשים שיפור באיכות החיים - ההמלצה היא להדרכה ייעודית להפרעות קשב, הדרכה זו מלמדת כיצד לנצל את הכוחות והצדדים החיוביים של הפרעת הקשב (כפי
   שהם באים לידי ביטוי אצלך), על מנת לעקוף או לפצות על הקשיים.
אבל......
מתי כן צריך אבחון?
במקרה הקל (הכל יחסי כמובן) סטודנט שחש שיש לו הפרעת קשב ומרגיש שנזקק לטיפול תרופתי על מנת ללמוד בצורה יעילה ולהתרכז בשיעורים או מבוגר שמרגיש שחוסר היכולת להיות מרוכז/מאורגן....פוגע לו באיכות חיים.
במקרה הקשה יותר (שוב יחסי) אם מדובר על מבוגר שלא מצליח להשתלב או להחזיק בעבודה, קושי ביצירת או תחזוקת קשרים זוגיים, ללא כיוון....

בכל מקרה, גם אם צריך אבחון וגם אם לא הדרכה היא דבר מומלץ.
עכשיו, אם את עומדת לפני לימודים באוניברסיטה / מכללה זה כבר סיפור אחר........................ כי אז האבחון להפרעות קשב לא תמיד מספיק.
אז אם זה הכיוון, אשמח לענות עוד.

בברכה,
פנינה






בהצלחה,
פנינה
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-' לטאג-ליינס או לשאלות הנפוצות'
לטאג-ליינס או לשאלות הנפוצות
18/11/2008 | 08:48
1
12
אני בטוח שעוד רבים יעשו שימוש בשובה הזו.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'הועבר לטאג ליינס לפי בקשתך, miromiro'
הועבר לטאג ליינס לפי בקשתך, miromiro
18/11/2008 | 23:07
9
לצפיה ב-'וואו!'
וואו!
18/11/2008 | 14:38
3
12
קודם כל, המון תודה פנינה על התשובה המפורטת.
למה בעצם החלטתי שאולי אני צריכה אבחון? כי ה...(אני לא רוצה לקרוא לזה בשמו עדיין) מצב הנוכחי פוגע ופגע בי. ואני יודעת שיש לי יכולות גבוהות הרבה יותר ממה שהן באות לידי ביטוי כרגע. אני גם יודעת שאם אני אתחיל ככה אוניברסיטה אני לא באמת אמצה את עצמי ואגיע ליכולות האמיתיות שלי וחבל.
המצב הנוכחי מאד מתסכל אותי וזו הסיבה בעצם שהתחלתי לקרוא על ההפרעה ולהבין שאני מזדהה עם הרבה ממה שכתוב כתסמינים.

מה הגישה של הרופאים בעצם לאנשים שמגיעים ואומרים שהם חושבים שהם צריכים אבחון? עד כמה יש מודעות לכך היום?
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'בבקשה ו... המשך - ארוך, עם בדיחה'
בבקשה ו... המשך - ארוך, עם בדיחה
20/11/2008 | 08:01
2
94
לצערנו נושא המודעות לאהליך אבחוני תקין של הפרעות קשב מאוד בעייתי (בלשון המעטה) אצל ילדים ובמיוחד אצל מבוגרים.
עוד יותר לצערי ---- במרבית המקרים, אם אתה רוצה לקבל אבחון טוב ומקיף אתה זקוק לשלם הון לא קטן למכון/מאבחן פרטי או לחכות המון זמן לאבחון בציבורי (יש מקומות טובים).

למרות שכיום עדיין אין הנחיות מטעם משרד הבריאות לאבחון מבוגרים, זהו ההליך המומלץ:

1. פניה לרופא המשפחה וביצוע בדיקה קלינית-רפואית כללית, ניתן להיעזר גם בבדיקות דם. לאחר שנשללו בעיות או שטיפול בהם לא גרם לשינוי המצב, כדאי לבצע בדיקת שמיעה, בדיקת ראיה (אצל אופטומטריסט) ובדיקת מיקוד ראיה (אורתרפיסט או אופטומטריסט העורך בדיקה זו).

2. השלב הבא הוא אבחון הפרעות קשב. אבחון הפרעות קשב נכון חייב לכלול בדיקה קלינית של המטופל והערכת עולמו הרגשי. אבחון נכון כולל חמישה מרכיבים:

1. בדיקה קלינית: בדיקה של הרופא (פסיכיאטר/נוירולוג).
2. שאלוני הערכה.
3. בדיקה ממוחשבת: מרבית המאבחנים עושים שימוש גם בבדיקה ממוחשבת, המוכרת ביותר היא ה- TOVA. בדיקת ה-TOVA, נותנת לרופא מדד נוסף לתפקוד מרכיבי
    הקשב אין חובה לעשות שימוש בבדיקה זו, אולם שימוש בה יכול להראות יעילות הטיפול התרופתי.
4. הערכה רגשית: מומלץ לערוך, אם הבדיקה הקלינית נערכת ע"י נוירולוג (אין צורך אם נערכה ע"י פסיכיאטר)
5. סיכום והמלצות: סיכום הערכה הקלינית וההמלצות להתערבות.

שילוב ארבעת מרכיבי האבחנה (1-4), בהם נמצאו מאפיינים להפרעת קשב ונשללו בעיות אחרות הדומות להפרעת קשב, מחזק מאוד את מהימנות האבחון.
לא ניתן לאבחן רק על סמך בדיקת TOVA, החשיבות הרבה ביותר מכוונת לבדיקה הקלינית (יש מאבחנים שאף לא עושים כלל שימוש בבדיקה הממוחשבת, אלא באמצעים אחרים).

ושוב.............השילוב עם ההדרכרה הוא קריטי, במיוחד לאור העובדה שאת מכוונת לקראת לימודים, דברים כגון:
בניית מערכת אופטימלית (נשמע מצחיק אבל נוראי למצוא את עצמך מול מערכת שעות לא טובה, תמיד כדאי למצוא מישהו שכבר חווה את התיסכולים כדי לא לחזור על טעויותיו)
כיצד לארגן את חומר הלימודים
כדי ללמוד בצורה אופטימלית למבחנים
מה לעשות בשיעור? לכתוב? להקליט ואח"כ לשכתב? לצלם?
מה לעשות באותם שיעורים שהמרצה פשוט מרדים? להשאר ולהרגיש איך בא לך לצרוח ממעמקי ראותיך? "להבריז" (אמא'לה... סמסטר ראשון קורס ראשון וכבר להבריז? ומה אם לא אצליח להשלים לבד את החומר?)
תפקודים ניהוליים.

אז עכשיו סתם סיפור על לימודים - ביני לבין גיל צברנו יחד 20 שנה של לימודי תארים מתקדמים (שנינו קורבנות אבחון מאוחר ) פיתחנו השנה בעקבות חזרתי ללימודים לאחר הפסקה שיחה ומה רבה הייתה הפתעתנו@
עד כה למדתי רק באוניברסיטאות (כיתות גדולות, לא ממש שמים לב אם אתה שם או לא, אפשר לצלם את החומר....), פתאום למדתי קורס במכללה בכיתה קטנה והייתי חייבת להיות נוכחת.... היו לי פלשבקים מטורפים ומאוד כאובים מתקופת התיכון, נזכרתי למה שנאתי את ביה"ס....(בניגוד לכיף באוניברסיטה, 2 תארים ותעודת הוראה, מוכיחים משהו, לא?)
אז על מה הייתה השיחה?  ---- מה עושה האדם הממצוע כשמשעממם לא בהרצאה? אם יש לו האפשרות לצאת, עוזב, לא?
הפתעה - לא, פשוט ממשיך לשבת ולהשתעמם (אחרי סקר מקיף בנושא), גם גיל וגם אני היינו בטוחים שכולם מרגישים כמונו בהרצאה משעממת/ארוכה, פשוט אי אפשר לשבת ורוצים לצאת והנה כמה תשובות מהסקר בקרב חברינו ה-ADHD:
צריכים לתקוע גפרורים בעיניים
מרגישים שהשלד מוכן לקפוץ מהגוף ולרקוד איזה ריקוד סלסה
המסעדה הקרובה עושה קופה גדולה על הקפה (לא נטול- באותו לילה כבר ביליתי בכביסות וגיהוצים)
או כמו שאני תמיד אומרת הייתי מוכנה לעשות שעווה עם פינצטה, רק שמישהו יגאל אותי מיסורי (טוב - מתאים רק לנשים שבינינו).


או או או... פתרון מצויין שאני מצאתי - להביא מחשב נייד, להגיד שאת מסכמת את ההרצאה ובדרך לשחק בסוליטר. תאמיני לי אלו השיעורים שהייתי בהם הכי יעילה.
למה? גם סיכמתי את השיעור, גם עניתי על השאלות בכיתה, כל פעם שהמרצה הייתה אומרת "אני חוזרת..." פתחתי עוד כמה קלפים, היה נהדר. לצערי אי אפשר היה לממש בכל הרצאה.

מקווה שלא הדחתי כאן אף אחד לדרך הרעה...

אז מוכנים לחלוק את ניסיוננו,
בהצלחה,
פנינה

הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'גם אני גם אני....'
גם אני גם אני....
20/11/2008 | 08:36
1
12
אני אף פעם לא הייתי מסוגל לרשום בשיעורים.... כשגיליתי את המחשב הנייד גיליתי לפתע שלא רק שאני מסוגל לרשום, אלא גם מסוגל לעשות עוד משהו... לא רק פריסל, משחקי אסטרטגיה למשל...
נוכחתי גם לדעת שיש הבדל משמעותי במבחנים בהם נותנים לי להשתמש במחשב, ובמבחנים שלא....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-' אני יודעת שאנחנו מבינים אחד את השני'
אני יודעת שאנחנו מבינים אחד את השני
20/11/2008 | 10:23
10
אני קוראת באדיקות את תשובותיך
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'לפעמים הנייר מאוד חשוב...'
לפעמים הנייר מאוד חשוב...
18/11/2008 | 14:50
1
19
לפעמים החשיבות של האבחון היא לא רק באופציות הטיפוליות שהיא פותחת. לפעמים היא נחוצה לצורך התהליך הלא-פשוט של ללמוד להבין את עצמך, לקבל את עצמך, לסלוח לעצמך על כל הפעמים ש"לא מספיק רצית"; כדי לבנות לעצמך את מערך ההגנה שחסר לך מול ההאשמות של הסביבה, שכיוון שלא הייתה לך תשובה מולן הפנמת אותן וחשבת על עצמך שאתה עצלן, שזה רק האופי הדפוק שלך, וכו'
זו חולייה חשובה בשיקום הדימוי העצמי, שאצל רוב המבוגרים ההק"רים שלא אובחנו בילדות - דורש שיקום.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'הנייר חשוב - אבל...'
הנייר חשוב - אבל...
19/11/2008 | 06:35
17

לאדם שהגיע למסקנה שיש לו הפרעת קשב יעלה הון לערוך אבחון, יותר פשוט להגיע ל"ייעוץ טרום אבחוני", אצל איש מקצוע ולהתחיל בהדרכה החיונית באותו הסכום.

בד"כ כשאנו פוגשים אנשים מבוגריםעם חשד אנו מזמינים אותם להרצאות מבוא בנושא ותמיד הם יושבים מרותקים ומסמנים וי ליד כל קריטריון מה-DSM. את רוב האנשים התובנה הזו מספקת....

כמובן, איש איש ו.....

בברכה,
פנינה
הפרעות קשב ADHD >>

הודעות אחרונות

12:40 | 13.02.20 אורחים בפורום
06:56 | 09.02.20 אורחים בפורום
19:41 | 05.02.20 אורחים בפורום
18:23 | 29.01.20 אורחים בפורום
09:37 | 27.01.20 אורחים בפורום
22:07 | 26.01.20 אורחים בפורום
18:53 | 26.01.20 אורחת120
21:51 | 17.01.20 1smile11
07:55 | 09.01.20 אורחים בפורום
16:06 | 25.12.19 אורחים בפורום
13:00 | 11.12.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ