עוד דיווח פורח- והפעם מהבקעה 28.1.12

ע נ נ ת

New member
מייק היה מאד חכם.

והוא כמובן צודק, וגם אומר את זה בדרך כזו שאי אפשר להתווכח. יש המון דוגמאות לכפילויות - פרט לאילו שהבאת, נזכרתי כרגע בסגולית (חלזון ימי ופרח). אני פשוט לא מבינה. אצל הארנריה - השם הלטיני הוא הזהה. הצבעוני והסיפן נקראים כך כבר שנים, אבל אם יש לנו פרח שרוצים להחליף את שמו היום, למה לקבוע לו שם של אורגניזם אחר? מילא אם היה קשר בין האספקלריה לחילזון או בין האמברבואה ללטאה. אבל אין קשר. ואצל האמברבואה זה גם שם לא "נכון" - כלומר, היא גדלה בישימון, אבל גם בסְפָר. אנחנו צילמנו אותה בסְפר. כך גם לגבי ה"מוריקה-נדיה": הורידו את קצה השם כדי לעברת. אבל המוריקה כלל איננה מוריקה, היא מאפירה. אז למה לתת שם שהוא מנוגד להגיון, או תפוס ע"י אורגניזם אחר - רק למען השם העברי?
 

tristis

New member
נתינת שמות עבריים

נתינת שמות עבריים קוואזי-מדעיים על ידי וועדות מאובנות במגדל השן הוא אחד המפגעים החמורים ביותר לחובבים, מומחים, מורים וחוקרים במדעי החיים. היומרה, אוי היומרה...
 
אפשר לדון ולבקר כל שנוי לגופו

יש שמות מאד הולמים שנסמכים על משמעות או על צליל השם המדעי והם בעלי משמעות וצליל עברי. לפעמים עיברות השם הוא יצירה נפלאה- גם צליל דומה לשם המדעי וגם משמעות עברית המתאימה לתכונות הצמח. יש גם שמות שקשה לנו להתרגל אליהם. יש שמות שמתקבלים על ידי אחדים ומקוממים אחרים. אני לא יודעת מי יושב בוועדות אבל הייתי נזהרת מהקביעה ההחלטית שהן מאובנות ומהוות מפגע. חובבים, מומחים, מורים וחוקרים, ראוי להם שידעו גם את השם העברי וגם הלטיני וראוי להם שיהיו גמישים ופתוחים לשנויים. לפעמים אפשר לדעת מה גיל האדם לפי השם שנותן לצמח. לדוגמה עין התכלת שהפכה למרגנית תכולה ואחר כך למרגנית השדה. עין התכלת זה יפה ורומנטי אבל מי קורא לה כך היום?
 

ע נ נ ת

New member
עין התכלת זה נפלא,

ביחוד שישנה גם אחותה - עין הכתמת...
בסך הכל אני מאד בעד שמות עבריים. באמת. ואני מסכימה איתך לגבי פרחים רבים, שהשם העברי שלהם הוא פשות תמצות נפלא של מהות הפרח. אבל יש כאילה - ספציפיים - שבאמת גורמים לי להרים גבה, ולשאול למה זה כך.
 
מסכימה איתך ומבינה את הרמת הגבה

אבל לפעמים זה באמת אישי ולא תמיד מבינים את כל השיקולים של הוועדה. לא אהבתי את ה"עליהום" של אחד/ת הגולשים שהשמיץ באופן גורף את הוועדה, במיוחד שאני יודעת שמייק לבנה, מורי ורבי, היה חבר בה והוא רחוק מלהיות בלשן מיובש במגדל שן. היה בו שילוב נדיר של ידענות, אהבת טבע, הכרות מעמיקה עם השטח ואהבת השפה וידיעתה. כל זה בנוסף לחיבור המתמיד שלו עם הציבור, המטיילים, והפעילות להנגשת הטבע לקהל המטיילים.
 

tristis

New member
כמה מהאנשים היושבים בועדות

כמה מהאנשים היושבים בועדות הם אנשים יקרים ביותר, כך מייק לבנה ז"ל ואבינועם דנין יבדל"א. ההשמצה לא כוונה כלפי הועדה או חבריה אלא כלפי היומרה של האקדמיה ללשון העברית לתת שם עברי פסאודו-מדעי קוואזי-מדעי לכל מין ומין. דבר שלא קיים באף שפה אחרת. שמות עבריים זה נחמד, והם צריכים להשאר בגדר השפה המדוברת והפופולרית, ולא להתהדר במדעיות כביכול. לכן אין צורך בשינוי שמות עבריים של צמחים על ידי אקדמיה ללשון כלשהי. עין התכלת זה נפלא...
 

noa500

New member
אראלה תודה על הדיווח -

ותודה לכל מי שהשתתף ולאיתי שהוביל. אני מצרפת כלנית אחת - מתוך לא רבות שפגשנו - עם עלה כותרת אחד קצת משובש...
 

Rebeccan

New member
דיווח מדהים. תודה. תודה

מה מצב הירוק בבקעה ? האם צילמתם הכל באזור הסרטבה +/- ?
 

ע נ נ ת

New member
ירקרק למדי,

ומתחילים מרבדים של בן-חרדל - אבל בהחלט יש עוד לאן לשאוף. היינו באיזור תלכיד (בחלק התחתון בלבד), בעליות לסרטבה, ובשביל הפסלים ליד מפגש הבקעה ועד אנדרטת הבקעה. הציפורניות היו ליד מפגש הבקעה.
 
למעלה