עוד דיווח פורח- והפעם מהבקעה 28.1.12

פנק7

New member
מלקולמיה אפריקנית

כיום מנתור מצוי כלול במין מנתור המדבר,אבל לדעתי זה דווקא מנתור מחוספס
 

פנק7

New member
איפה הצמרורה? בסרטבה?

אפשר הוראות הגעה לצמרורה(כמה פרטים היו?) ולחלביב? ואולי גם לזהבית(די דחוף,אני נוסע לשם מחר...) תודה מראש :)
 
פגשנו בצמרורה גם בצד הכביש העולה

לסרטבה למעלה, גבוה יותר מהיקינתוניות וגם בחניון של הנחלים תלכיד -פיראן. כשהולכים בשביל מהחניון לכיוון דרום, השביל עובר קרוב מאד לכביש. בצד השביל יש מספר צמחים. גם את החלביב מצאנו בצד השביל הזה וגם על הסלעים מעליו (ממערב) צריך לחפש שיח רותמי שנראה מרחוק ללא עלים. רק כשמתקרבים רואים את הפרחים. כשנוסעים בכביש דרומה מתלכיד, יש פניה של כביש צר לראס-א-חרובה (למערב) , יש שלט קצת דהוי. עוצרים בפינה והולכים לכיוון הסלעים. שם תמצא הרבה שיחי חלביב, בצלציה, מרווה מצרית ועוד. בהצלחה
 

פנק7

New member
תודה רבה על העזרה!

ממש תודה,עזרת לי מאד,אני מבטיח להעלות פה גם כמה מהתמונות שלי (;
 
דיווח מקסים!!!

תודה לציפורן חתול 1 על הדיווח ולפנק על ההערות המפורטות והמנומקות. נהניתי ולמדתי.
 

ע נ נ ת

New member
כחול בין הכחולים -

גלעינית זעירת פרחים, מצאנו לפחות ארבעה פרטים בין היקינתוניות.
 
ואני מסיימת עם ישימונית דו-גונית שצילמנו

ליד אחד הפסלים במפגש הבקעה. תודה לך, דר, על הערותיך ותיקוניך. אני בהחלט לא בקיאה בצמחיית האזור. לסרטבה- שהוא הר, מגיעים בכביש צר ומתפתל שפונה מערבה אחרי הישוב: יפית.- זאת כשבאים מצפון. היקינתוניות פורחות בצד הכביש לאחר הפיתול החד השני -אם אני זוכרת נכון. בצידו הצפוני של הכביש. הכביש משובש. נא להיזהר.
 

ע נ נ ת

New member
הופתענו לגלות,

ומאד שמחנו - ליד שביל הפסלים של מפגש הבקעה - אמברבואה דו-גונית פורחת. (ישימונית זה לטאה. הפרח הזה הוא אמברבואה.)
 
ישימונית היא לטאה אבל גם אמברבואה:)

ממייק למדתי באחת ההשתלמויות משפט לחיים- "חשוב להיות פתוח לחידושים ושנויים גם אם זה מטריד ולא נוח". למרות שמקובל לחשוב שבגיל מבוגר נצמדים למוכר וחוששים לשנות, הוא היה פתוח לשנויי השמות ואם היה בהם הגיון קיבל וישם. קראו לה פעם אמברבואה והיום ישימונית. כמו שקנאוטיה היא חוגית היום. אלו היו 60 שניות על הסתגלות לשנויים. ובאשר לשמות של צמחים שהם גם שמות בעלי חיים- מה בנוגע לצבעוני? הוא פרפר וגם פרח, וסיפן? התבואה או סגול וגם עוף מים יפיפה עם מקור כמו סיף. ארנריה? פרח לבן ויפה וגם ציפור מקסימה בשחור ולבן, טבורית? גם צמח עילאי וגם פטריה. אם ננבור באוצר השמות בוודאי נמצא עוד דוגמאות. בכל מקרה הפרח יפיפה והצילומים משמחים ומוצלחים!
 
למעלה