שרשרו דיווחי פריחה

מסלול לשושן צמחור

לכל המעוניינים לטייל בעקבות השושן צחור היינו שם לפני שנה ויותר קישורים למסלול/ים באתר צמח השדה נשמח לקבל ולפרסם מסלולים של טיולים עם פריחות
 
פואנית איטלקית פורחת

היום בין בית אל ועופרה. הזמן המוקדם ביותר בו ראיתי את פריחת המין הזה, שאני מכיר בפריחה בעיקר בחודשי הקיץ. עוד באזור - המוני בני-סחלב צריפיים, נפית כפופה, מרווה כחולה (פרטים בודדים בלבד בפריחה), ורד הכלב, תחילת פריחת אחירותם החורש, דרדית מצויה, חוטמית זיפנית, יערה איטלקית ורבים נוספים.
 

Limonium

New member
../images/Emo20.gif שרשרו דיווחי פריחה ../images/Emo20.gif

הקיץ אורב בפינה, הדגניים סימו את הגדילה ומפיצים זרעים. השושן הצחור התחיל, אירוס ארם נהרים מתחיל גם. העולש מתחיל לצבוע בכחול על רקע הדגניים הדועכים. אחירותם החורש בקרוב יפציץ בצהוב. חלק מפרחי החורף עדיין שורדים: חרציות, כחוונים, לשון פר, פשתה ורבים אחרים. בצידי הדרכים ההרדוף המתורבת פורח בשלל גוונים וצורות. בגינות פורחת האזדרכת. מי עוד פורח? כמה והיכן?
 
דרדר גדול פרחים במרבדים בהרי ירושלים

ריכוז בולט נצפה מכביש מס' 1 למרגלות קריית יערים. ריכוזים קצת יותר מתאימים לביקור, יש בעיקר בשולי דרכים באזור הר עוזרר, נחל כפירה, נטף וכל הסביבה. באזור אפשר לראות גם לא מעט חוטמית זיפנית. לגבי אתמול, שכחתי לציין פריחה מרשימה של לוע הארי הגדול במבתרי פסגת זאב (בכביש הגבעה הצרפתית - פסגת זאב). היום לא שמתי לב למצב הפריחה במבתרי אבו ע'וש בכביש 1 (חשוב להזכיר שהאוכלוסיות של לוע הארי הגדול בהרי ירושלים הובאו בידי אדם).
 

בז שחור

New member
במפער אבו-ע'וש פורחים לוע-ארי אדום וחד-אבקן

בכביש 1, נכון להיום. ככול הנראה, גם החד-אבקן האדום (במפנה הצפוני) הובא לאזור כצמח נוי, ומתפשט לשטחים טבעיים. בהזדמנות זו - דרדר גדול-פרחים פורח עכשיו בשפע גם בשפלת יהודה וברמת מנשה.
 

בז שחור

New member
מרבד סומקן ענקי ביער בן-שמן

ריכוז יפהפה ונדיר באזור של מין אדום עם מאות פרטים בפריחה
 
היכן הסומקן ביער בן שמן

אודה לך על נ.צ מדוייק אני גרה ליד היער ולא ראיתי האם השום הגבוה הפורח עכשיו בשולי היער הוא שום גבוה או הכרמל?
 

בז שחור

New member
סביר שמדובר בשום גבוה במועד זה

בכל מקרה, צריך לבדוק כי תמיד יכולות להיות הפתעות. נ"צ של הסומקן הענקי - 19932.65004 מדובר בכתם שגודלו כ-45X50 מ'! ממזרח לדרך קק"ל, צפונית ל-443, כ-2 ק"מ מצפון לצומת קברות המכבים
 
עוד מינים נדירים להרי ירושלים שיש בנחל:

יסמין שיחני, שום הכרמל, וערבז דק-פרחים.
 
תוסיף גם: חומעה ורודה

לא נדירים אבל ראויים לציון: פיגם מצוי, סינפיטון א"י, כף-עוף פחוסה, תלתן תת-קרקעי.
 
הסומקן נמצא ליד "הקניון השחור". כשיורדים בנחל

ומגיעים לשביל שיורד לקניון, לא נכנסים לקניון אלא ממשיכים בשביל השחור לכיוון נחל החמישה. לפני החיבור של שני הנחלים יש קטע מישורי למדי שנראה שהיה מנוצל לחקלאות לפני עשרות שנים. שם נמצא הסומקן, ממש ליד השביל. שום הכרמל מצאתי מצד שמאל של השביל השחור, די קרוב להתחלה שלו (קרוב לכביש לנטף). אני לא זוכר בדיוק את הנקודה אבל זה משמאל לשביל, על המדרון. במפה המצורפת, X כחול זה הסומקן ו- X ורוד זה השום. פחות או יותר...
 
תוכל לתת הנחיות קצת יותר מפורטות על

המסלול? איפה מחנים את הרכב, איפה מתחילים את המסלול, האם מעגלי וכו'. אשמח לטייל שם בימים הקרובים. תודה!
 
אפשר למצוא שם כל מני מסלולים.

אני הלכתי את כל הנחל, במסלול לא מעגלי, על השביל השחור מהכביש שמוביל לנטף (לפני הר הרוח) ואז על השביל האדום עד מבוא חורון (אפשר להשאיר שם רכב ליד מאגר המים). אפשר לעשות מסלולים מעגליים או כמעט מעגליים, אבל בלי לעשות את כל הנחל, דרך נווה אילן, יער המכללות, או הר הרוח. הפריחה שציינתי היתה לפני שבועיים, היום אינני יודע מה מצבה.
 
למעלה