שאלת ראוטר ותאימותו לשימוש בכל 8 הגידים

שאלת ראוטר ותאימותו לשימוש בכל 8 הגידים

רכשתי מזמן ראוטר הכי פשוט של טיפילינק. WR740N למטרה אחת בלבד. ווייפי בחדר. כל הבית יש שקעי רשת ובחדרים מסויימים אפילו 2. אחד למחשב אחד לממיר. (יס) כולם הולכים ישירות לסוייץ והוא לראוטר של בזק אי די אס אל. אתמול כאשר חיברתי משקע הרשת של הממיר את הכבל ישירות לראוטר ווייפי של טיפי לינק וממנו הזנתי המשכיות רשת קווית חזרה לממיר שמתי לב כי בכל כניסת RJ45 ישנם רק 4 מוליכים ולא כל ה 8. לא ייחסתי לזה חשיבות שכן אני יודע שברשת ביתית רק 4 בשימוש. הוי או די עבד מצויין אך שניסיתי להשתמש במולטירום שזה תקשורת פנימית בין הממירים לא הייתה תקשורת כלל. כאן נכנסים לשימוש כל ה 8? 4 לתקשורת חיצונית ו 4 לפנימית? כשאני קונה ראוטר או נקודת גישה על מה אני צריך להסתכל בנתונים כדי לוודא שכל ה 8 מוליכים נמצאים ביציאות RJ ולא רק 4? תודה מראש. מצרף תמונה.

 

cheif

Member
מנהל
4 גידים לעומת 8 גידים

לצורך תקשורת במהירות 100Mbps נדרשים רק 4 גידים. 8 גידים נדרשים למהירות של 1Gbps ולעיתים לצרכים אחרים כמו POE או פיצול כבל רשת בעל 8 גידים לשניים של 4 גידים. לא ברור מה זה המולטירום שיש לך ואם תשפוך קצת מידע על הנושא אפשר יהיה להבין אם אכן נדרשים עבורו 8 גידים.
 
המולטירום הינו רשת פנימית בין הממירים

אשר מטרתה היא כזו. יש בסלון ממיר אחד מקליט ובשאר החדרים ממירים שאינם מקליטים. בתפריט בכל ממיר שאינו מקליט בוחרים ב מולטירום ומגיעים לממיר המקליט שבסלון ומושכים ממנו הקלטה לניגון. אני חושב שהבעיה אינה 8 או 4 גידים. שכן נזכרתי שלפני שעשיתי נקודת רשת פרטית לכל ממיר היה מתאם רשת על קוואקס שיס הביאו מה שאומר שלרשת לא היו יותר מדי אפשרויות. כל הממירים מתחברים לסוויץ ראשי בבית שהינו מוזן מה ראוטר של בזק. כאשר אני מחבר משקע הרשת בחדר ישירות לסוויץ קטן נוסףומהסוייץ מזין ממיר ואת הראוטר וויפי (לא הבזק) אז הכול תקין. כאשר אני מזין ללא סוייץ אלא ישירות את הראוטר(לא הבזק) וויפי וממנו מוציא לממיר אז יש בעיה שרק הוי או די עובד והתקשורת לממירי הבית לא. אני חושד בהתנגשות כתובות.
 
למעלה