חיבור לרשת וויפיי

Sabin92

New member
חיבור לרשת וויפיי

יש ברשותי שואב אבק רובוטי של חברת שיאומי.אני יכולה לשלוט על הרובוט דרך האפליקציה של טלפון שלי, וזאת ע"י חיבור לאותהה רשת WIFI.
מה שאני לא מבינה, זה איך זה שאני יכולה לשלוט עליו גם כאני מחוץ לבית ומשתמשת באינטנרנט של הטלפון שלי ולא של הבית?וגם משהו נוסף שמעניין אותי- בהתקנה הראשונה של האפליקציה לטלפון וחיבור של הרובוט אליה, האפליקציה ביקשה רשות להדליק את הבלוטוז' בטלפון, וככה בעצם נוצר כל החיבור של הרובוט לרשת של האיטנרנט הביתי.אשמח להסבר איך בדיוק בלוטוז' וWIFI קשורים זה לזה.
 

rafid1

Active member
מנהל
גישה מרחוק

לגבי השאלה על גישה מהאינטרנט - אם היצרן מתוחכם, האפליקציה על השואב יכולה לקנפג *אוטומטית* את הנתב שלכם (שימוש במנגנון uPnP) להפנות פורט קבוע וידוע שמשמש בשואב לתקשורת מהנתב לכיוון השואב.
במצב הזה, כל מי שיפנה מהאינטרנט לנתב שלכם לפורט הזה - יגיע לשואב. כך האפליקציה, שגם מודעת לפורט הזה, יכולה לתקשר עם השואב מרחוק.
לגבי הוט - השיטה לעיל מחייבת ידיעת כתובת הIP הציבורית של הנתב שלכם בתשתית (הוט). אני מניח שבתהליך הראשוני, האפליקציה בודקת את הIP החיצוני הזה (למשל באתר כמו WHATISMYIP) ובהמשך משתמשת בו. בניגוד לבזק, בהוט אין חייגן. הIP החיצוני נשאר קבוע במשך חודשים (בבזק כל איתחול של הנתב/חייגן הIP משתנה, אז אם יש הפסקת חשמל כשאת מחוץ לבית, תאבדי תקשורת מרחוק). תכונה כזאת מקלה על היצרן לשמר יכולת תקשורת רציפה מרחוק לאורך זמן.
כל זה תיאורתית... תוכלי לבדוק רק אם יש בנתב שלך רישום של הפורטים שמופנים בו בכל זמן.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
איכשהו הכתובת שלי בכלל לא השתנתה כבר עשור, אתה אומר חודשים

הוט/013
 

blzvi

Active member
Bluetooth מיותר

אין צורך בו
תנסי

בעת תהליך אי חול האפליקציה המכשיר נירשם בשרתים של שיאומי וכך הוא מזוהה באינאנט מכל מיקום בעולם
 
למעלה