המלצה על נתב במקום זה שמשכירה מבזק?

einat162

New member
תודה רבה, אלימלך !

70 ש"ח זה איזור הסכום שאני מוכנה להשקיע (אין לי בעיה עם אלקטרוניקה מוחדשת, יש לי ניסיונות עבר טובים והסיכון הכספי נמוך) .
אגב המוצר הוא משולב ראוטר+נתב? (כלומר גם לאינרנט בחיבור קווי וגם יצירת רשת אלחוטית)
 

einat162

New member
עזרת לי די והותר


אם אתקל בבעיה אשאל
 

arseny92

Well-known member
מנהל
192.168/16 זה טווח רשת פרטית, והיא מתפרסמת ע"י נתב ב-LAN

בברירת מחדל כי הנתב פועל כ-dhcp server ברשת הפנימית (LAN)
&nbsp
כניסת WAN ברוב המקרים (אם לא הוגדר גשר על כל 5 הכניסות eth ומודול הויפי אל wlan0) לא מפרסמת רשת פנימית כלל, כלומר אין אל הנתב גישה בכתובת פרטית אם רק המחשב מחובר לשם, אלא בברירת המחדל מנסה *לקבל* כתובת משרת DHCP המחובר לכניסה זו (dhcp client, לקבל IP מרשת המודם, או אם זה גשר, כתובת ציבורית ישירות מחיבור הספקית)
&nbsp
כלומר במילים אחרות הברירת מחדל לרוב הנתבים:
כניסת wan : לקוח dhcp ו/או חיבור VPN . רשת vlan2 , חיבור eth0.2 מופרד. שיוך הרשת בחומת האש הוא "wan"
כניסות lan : שרת dhcp מפרסם רשת פרטית מטווח רשתות פרטיות . רשת vlan1 , חיבור eth0.1 מגושר על ארבע הכניסות lan והרשת האלחוטית radio0 בחיבור wlan0 . שיוך הרשת בחומת האש הוא "br-lan"
&nbsp
ואם בנתב לא הוגדרה חומת אש וחסימת כניסה לממשק הקינפוג שלו מבחוץ לרשת הפנימית, יש לשנות סיסמת כניסה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
המודם הזה לא מפרסם רשת פנימית אשר נגישה מבעד לרשת הנתב?

אם כן, לא חייב לאפס במידה ואתה יודע את כתובת הרשת שלו, אפשר לבדוק בנתב מאיפה הוא מקבל חיבור link פנימי מהמודם בנוסף לחיבור ה-dhcp של הספק אם המודם הינו גשר
ואם יש תמיכה בקינפוג ipv6 אפשר לבדוק את פרטי החיבור ולהתחבר אל המודם דרך כתובת ה-link-local
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תראה

אם כפי שאתה אומר, הנתב והמודם ברשתות נפרדות שלא חוצים אחד את השני, לא אמורה להיות לך בעיה לעשות את כל מה שכתוב בדף שמצאת (להוסיף הגדרת חומת אש ולהפעיל את האינטרפייס ולקבל לו כתובת מהמודם שבשתי התגובות האחרונות ואז לנתב את הרשת שתהיה נגישה מלקוחות של הרשת הנתב - או שככל הנראה יספיק לך לבקש מהמודם כתובת לאינטרפייס ה-eth0.1 ע"י ה-udhcpc ראה בשני התגובות בסוף)

רשת נפרדת הגדרתה ב-IPv4 הן רשתות שאינם מנתבים אחד אל השני אותומטית ומסכת רשת אחת אינה חוסמת את זו של השניה

כלומר אם מסכת הרשת המתפרסמת בנתב ובמודם היא 24/ זה טווח ל-253 כתובות פנויות, כאשר 1 (אם לא הוגדר אחרת) תפוס ע"י ההתקן השרת, ו-255 היא כתובת פרסום הרשת

דוגמא קלאסית
רשת 1 : 192.168.0.1-192.168.0.255 | מסכה 24/ (255.255.255.0)
רשת 2 : 192.168.1.1-192.168.1.255 | מסכה 24/ (255.255.255.0)
יש לך בתוך רשת 16/ אחת 256 רשתות 24/ שלמות, או למשל רק ארבע רשתות 18/ עם 16382 לקוחות כל אחת
יש לך מספיק מחשבוני subnet/supernet calc בגוגל, למשל http://jodies.de/ipcalc

ידע ניתוב רשתות זה ידע בסיסי כאשר מתעסקים עם קושחות מותאמות אישית

תתחבר אל הנתב ב-ssh והוסף גישה למודם
בלי בעיה

אני מחובר עם הוטבוקס כגשר ואותו 1043nd עם אותו openwrt , אך לא בחיבור pppoe/pptp/vpn אלא ללא חיגן עם שליחת ה-mac ל-dhcp של הספק (שכחתי רק את השם הרשמי לתצורת חיבור זו, אשמח אם מישהו יעורר את זכרוני)
הנתב מפרסם 192.168.1/24 ל-br-lan
המודם מפרסם 192.168.100/24 אל eth0.1 ונגיש ב-192.168.100.1 מכל לקוח ברשת הנתב אך אינו מופיע ב-ifconfig ו-arp בנתב כי אזל ה-lease מהמודם כעבור יום מאתחול החיבורים (והפעם האחרונה שהואלצתי לאתחל את הציוד היה בעת הפסקת חשמל לפני יותר מחצי שנה!) אבל הוא ממשיך להיות נגיש למרות שלא מוצג לי route לרשת זו של eth0.1 ב- route -e ו- ifconfig eth0.1
בנוסף לכל זה בהיותי מחובר דרך 013 אין ipv6 נאטיבי ולכן מזמן הגדרתי פתרון פלסתר של חיבור 6in4 של tunnelbroker.net אומנם האינטרנט ה-6 קצת איטי אבל זה מה שמקבלים עם אינקפסולציה של 6 בתוך פאקטים של 4


בכללי יש לך גם את הדף הזה https://wiki.openwrt.org/doc/howto/access.modem.through.nat (קרא עד הסוף לפני ביצוע!) אם המודם אינו נגיש ללא קינפוג מיוחד כמו אצלי


ו... עדיף שתרשם לפה, כי לכתוב כאורח כאשר אתה מהתחום זה.....
 

einat162

New member
המלצה על נתב במקום זה שמשכירה מבזק?

D Link 225 B1 זה הדגם שכרגע יש לי כברירת מחדל (באנדל של טריפל סי ובזק). יש נתב זול (100-200 ש"ח או פחות) מומלץ? מהירות של 15 מגה

זאת השאלה שלי.

בנוסף,אני רוצה לחלוק סיפור ולשמוע אם יש לכם תובנות :
לדיירים הקודמים בדירה שלי היה תשתית של הוט (אינטרנט וכבלים) כשדיברתי איתם (וגם הודעה מסויימת שמופיעה באתר) אמרו שלא עובדים עם תשתית של הוט- אלא רק של בזק (יאללה בסדר נתקין בזק תשלום חד"פ של כמה עשרות שקלים).
כרגע אני עם "באנדל" של ספק+ תשתית- ואני לא כל כך מרוצה כי הסיבה היחידה שהסכמתי לבאנדל עם בזק הייתה (בשיחה עם נציג של CCC שלצערי אין לי מוקלט) שזה כולל רשת אלחוטית תמורת 85 ש"ח לחודש. ביום השני או השלישי הרשת האלחוטית התחילה להתנתק כל 30-60 שניות וחוזרת שוב. בחיבור חוטי אין בעיה. טריפל סי אמרו תתקשרי לבזק אם יש בעיה עם הנתב, ובזק אומרים - יש שינוי בתדרים והכיול של הרשת היא רק אם תוסיפי עוד 7 ש"ח לחודש כי זה לא כולל רשת אלחוטית. בכל המסמכים שקיבלתי למייל אכן לא מוזכר רשת אלחוטית- אלא רק דובר בע"פ.
נראה לי שעשיתי טעות שהכנסתי את בזק אליי הביתה גם טריפל סי לא משהו. אשמח לשמוח תובנות. הייתי בטוחה שרשת אלחוטית זה החלטה שלי- אם לחבר לראוטר או לא (במקום אחר רשמו לי שאני צודקת מהבחינה הזאת).
 

cheif

Member
מנהל
כמה תובנות

1. את בטוחה שאת בשירות של 15M - כלומר ADSL - ועל זה את משלמת 85 שקל? נראה מוגזם כיוון שבמחיר הזה ניתן לקבל מהירות הרבה יותר גבוהה.

2. בעיות ברשת האלחוטית לא חייבות לנבוע מהנתב עצמו ויכול להיות שהן נובעות מהמרחק של המחשב לנתב או מעומס של רשתות אלחוטיות בסביבה.

3. ה-7 שקלים לחודש שמבקשים ממך הם עבור תמיכה.
 

rafid1

Active member
מנהל
עוד הערה: את תשלום ה7 ש"ח לחודש ניתן גם לבטל בכל עת

למשל, לאחר פתרון הבעיה הזאת...
 

einat162

New member
אני חושדת שהם עושים זאת בכוונה -

כלומר הוצג לי ש"שינוי תדרים" ברשת אלחוטית זה משהו שקורה כל הזמן, ככה שאם אבטל את ה-7 ש"ח ה"בעיה" תחזור מאוד מהר.

בשיחה שהייתה לי עם הנציג הוא אמר נאות לסדר את עניין התדרים- אבל פעם הבאה שאתקשר אני אצטרך לשלם (אגב, בעיה לא נפתרה אחרי השיחה של אתמול). ועוד משהו- בזק טוענים שההסכם לא כולל רשת אלחוטית - למרות שאני משלמת 10 ש"ח בחודש הכרה על הנתב/ראוטר. בגלל זה אני מעלה את השאלה לגבי אופן השימוש בנקודת החיבור של תשתית+ספק שלי.
 

einat162

New member
אוקיי -

1. בכל המיילים של הצטרפות לשירות אכן כתוב "בנדל של טריפל-אינטרנט פרטי 15 מגה". המחיר הוא ספק+תשתית (72 ש"ח פלוס מע"מ).

2. המרחק מהנתב הוא לא רלוונטי, הבעיה היא גם כשיושבים לידו (מונח על שולחן). היו לי יומיים-שלושה של רשת אלחוטית שפעלה כמו שצריך. לגבי עומס של רשתות אחרות- בבניין יש 6 דירות, לא מאמינה שהיו שינויים קיצוניים באיזור הקליטה.

3. תמיכה-לוגיסטית אני יכולה לחבר נתב/ראוטר שלי בלי קשר לשירות התמיכה של בזק? (ואם כן אשמח להמלצה)
 
למעלה