שרשור נתב לנתב שמקונפג כ AP במקום WISP

nando

New member
שרשור נתב לנתב שמקונפג כ AP במקום WISP

שלום,

לפני כשבועיים, קבלתי כאן תשובה מן הצ'יפ לפיו הפתרון להקמת רשת מקומית (המנהלת DHCP משל עצמה), המקבלת את הגישה לאינטרנט ממקור אלחוטי, דורשת נתב התומך בפרוטוקול WISP - Wireless ISP.

בעבר לא הייתה התלבטות, פשוט קניתי Linksys אבל מאז ש Cisco מכרו את Linlksys לחברת Belkin, אני לא יודע מי נחשבת לחברה המובילה בתחום הזה של נתבים ביתיים/ משרדיים.

לי יש בבית, Linksys 3 E2500 V3 עם Advanced Tomato שיוצר כנראה, אחרי שסיסקו לא היו בעסק והוא לא ממש משביע את רצוני. אינני יודע האם זה איכות הראוטר, האם זה הוט או הסינטזה בין שני ציודיי הקצה. בוודאות ה Linksys WRT-54GL אכל בלי מלח את האח הצעיר, שצויין קודם

לפיכך להלן מספר שאלות:
  1. מי נחשבים היום היצרנים המובילים של נתבים לשמוש ביתי / משרדי, האם בכל זאת Linksys תחת Belkin או שיש מלך חדש?
    חשובה לי האפשרות להתקין Firmware כמו Advanced Tomato או ה DD-WRT בכדי שאוכל להריץ סקריפטים של Ad Blocking וכו', מה שלפי ידיעתי אינו אפשרי בגרסאות המקוריות שמגיעות במקור מן היצרנים.
  2. כדי שאוכל להרחיב את החפוש העצמאי שלי אחרי חומרה תומכת האם ב WISP, אשמח לדעת האם יש כינויים מקצועיים נוספים לאפשרות הקינפוג הזו?
  3. האם בתור חלופה לנתב שתומך ב WISP ניתן לחבר אל ה-Linksys WRT-54GL שהוסב להיות AP במשרד שלי, פשוט נתב נוסף בחיבור קווי דרך אחד הפורטים הקוויים של ה AP,כאשר החדש יתייחס אל ה AP כמקור לכתובת IP חצונית,אשר אליו תנותב כל התעבורה שאיננה קשורה לטווח הכתובות ולפרוטוקולים שלא יכללו בראוטר שיחובר ל AP. כלומר (אם אינני טועה צורת חיבור זו נקראת Bridge) האם אפשרית בארכיטקטורה כזו?

    תודה לעונים!
 

cheif

Member
מנהל
תשובה עקרונית

1. במקום להתמקד בחברות שיש אצלן לעיתים שונות באיכות המוצרים, אני מעדיף להתמקד בדגמים ספציפיים ולא בקו מוצרים של חברה אחת.

2. אני לא מכיר שם אחר לתכונת ה-WISP.

3. שרשור נתבים באופן אלחוטי יכול להתבצע גם ב-WDS והסבר על הנושא יש בדף הזה - http://www.netcheif.com/Articles/RouterAsAP/RouterAsAP.htm
 
למעלה