תהיות חוזרות לגבי מתאמי HomePlug

chaosblade

New member
תהיות חוזרות לגבי מתאמי HomePlug

לאחר עוד כמה חודשי תיסכול עם מתאמי Wi-FI אינסופיים, שבתי לשאול בנושא HomePlug שנמצאים לקנייה בארץ. ראיתי את הכתבות מאפריל של NETCHEIF לגבי המתאמים של TPLink, חברה שיש לי ניסיון טוב עם המוצרים שלה, אבל..

היה לי בעבר מתאמים כאלו שלהם מדגם כנראה הרבה יותר ישן שנמכר בארץ (לא סביר שבתקן HomePlug AV2). בדירות הקודמות הם עבדו מצוין (חד פאזי כנראה, 40W) ובדירה שאני נמצא בה עכשיו - לא עובדים בכלל (חד פאזי, 25W, תשתית מאוד ישנה, בניין של 40+ שנה).

האם יש סיכוי שהמתאמים האלו, או מתאמים דומים\חדשים יותר יעבדו מפאת התקן החדיש יותר של HomePlug והיכולת המוגברת שלהם לעבוד על רשתות חשמל מסוגים שונים (חד, תלת) ו\או למסך רעשים?

כמו כן, בתיאור המוצר בKSP נכתב: "המוצר נועד לרשת חשמל חד פאזית.
במקרה של רשת חשמל תלת פאזית מומלץ להיוועץ בחשמלאי מוסמך טרם רכישת המוצר שכן במידה ונקודות החשמל לא משוייכות לאותה הפאזה המוצר לא יהיה אפקטיבי."

לא הכי רלוונטי לי כרגע, אבל נשמע לי קצת מוזר.
 

k-don

Well-known member
אין אפשרות למתאמי Moca או Deca על גבי הקואקס?

 

chaosblade

New member
כלומר כבילה של הוט\יס?

פחות מכיר את הנושא, בכל מקרה, אין בדירה הזאת התקנה של יס\הוט ואין שקעים שלהם.
 

k-don

Well-known member
כן, כבילה של יס/הוט או סתם טלויזה/עידן פלוס.

 

cheif

Member
מנהל
הסבר

מתאמי HOMEPLUG מודרניים שפועלים במהירות מוצהרת של 500MBPS ומעלה תומכים ברשת תלת-פאזית בתנאי שמותקן בבית מכשיר תלת-פאזי (מזגן, כירים חשמליות וכד'). אם אין מכשיר תלת-פאזי הם יפעלו אבל יספקו מהירות הרבה יותר נמוכה. בכל מקרה, לפי התיאור שלך מתאמים HOMEPLUG יעבדו אם כי יתכנן והמהירות לא תהיה ממש טובה בגלל עתיקותה של מערכת החשמל והפרעות חשמליות שיש עליה.
 

chaosblade

New member
יתכן מאוד שהישנים שלי היו של 200MBPS

.. ולכן אולי לא עבדו טוב עד בכלל. כנראה שבסכום של 300-350 ש"ח שווה לנסות, במיוחד כשהחיבור בדירה הזאת הוא של 40Mbit מקסימום. יש מספר מזגנים בדירה, אז זה לא אמור להוות בעיה.

במקרה הזה, אין סיבה לקנות את הדגם של ה 8020, אני משער - שכן אני לא אנצל את המהירות שלו בכל מקרה.

אני אנסה את ה 7020 ואדווח לטובת המשתמשים הבאים. תודה :)
 

chaosblade

New member
בהחלט שיפור!

קניתי צמד מתאמים של TPLink מדגם PA-7020 והם אכן עובדים גם על רשת החשמל הישנה הזאת, אפילו דרך מפצל חשמל בכל צד (לצערי גם אין הרבה שקעי חשמל בכל חדר בדירה הזאת. ישנה, כבר אמרנו?) ומצליחים להשתמש בכל הפס שיש לי כאן (40mbit DSL).
&nbsp
החיבור יציב יותר, פינגים נמוכים יותר והרבה יותר מועיל מ WIFI לאורך המסדרון הבודד בין הראוטר למחשבים.
 

cheif

Member
מנהל
טוב לשמוע

טוב לשמוע שה-7020 עושה אצלך את העבודה
 
למעלה