Access point

AsiDS

New member
Access point

יש לנו בית שצריך שטח כיסוי גדול. בקומת המגורים יש נתב ראשי חזק של LINKSYS, וגם בקומת הסלון יש נתב כזה שמוגדר ב Bridge כ Access point. יכול להיות שאנחנו יורדים מקומת המגורים לסלון, והחיבור נשאר עדיין על הנתב בקומת המגורים, למרות שבסלון יש לו מקור חזק יותר? האם המכשירם יודעים להתחבר ולעבור למקור החזק ביותר עבורם ?
 

cheif

Member
מנהל
ב-WIFI אין נדידה אוטומטית

המצב שאתה מתאר הוא אפשרי כי ב-WIFI אין מנגנון נדידה אוטומטי מובנה (ROAM).
 

AsiDS

New member
ומה עם מכשיר הקצה

האם מכשירי הקצה, הטלפונים או המחשבים לא יודעים ללכת למקור האות החזק? הרי בסוף כולם יושבים על אותו SSD

האם מערכת MASH נותנת מענה לנושא?
 

cheif

Member
מנהל
כפי שכתבתי

נושא הנדידה ב-WIFI הוא מגבלה של הטכנולוגיה ולא של מכשיר כזה או אחר. חלק ממערכות ה-MESH פותרות בעיה הזו אבל לא כולן ויש לבצע בדיקה מול המפרט של כל מערכת.
 

SysAdmin1

New member
כמובן שב WI-FI יש נדידה אוטומטית, אבל היא אופצייה או סט של..

כמובן שב WI-FI יש נדידה אוטומטית, ואפילו נדידה עם מעבר מהיר בין הנקודות גישה ללא שהלקוח מאבד את הכתובת שלו או שה SESSIONS שלו מתנתקות, אבל נדידה היא אופצייה או סט של הרחבות שחייבות להיות ממומשות בכל הנקודות גישה, בלקוחות שלהן וגם מוגדרות בנקודות גישה בצורה תקינה. למשל אחת מההרחבות האלה ששמה הוא 802.11r . מצד הלקוח קיימת בכל המערכות הפעלה של ה ANDROID ו IOS מהשנים האחרונות, כמובן גם ב Windows 10 ובכל ההפצות של ה Linux המוכרות. מצד הנקודות גישה ההרחבה הזו לא קיימת מהקופסא בציוד ביתי זול ביותר, אבל אחרי שמתקינים על נקודת גישה כזו את המערכת הפעלה המתאימה, למשל את LEDE , מקבלים גם תמיכה מלאה באפשרות של נדידה מהירה בין הנקודות גישה. על הציוד רשת מתקדם אני אפילו לא מדבר. למשל בציוד של CISCO האפשרות זו קיימת גם ברמת נקודת גישה וגם ברמת בקר.
אני כבר שנים משתמש באפשרות של נדידה בין הנקודות גישה, כולל גם ברשת ביתית שלי ויכול להעיד שהנדידה מתבצעת בצורה חלקה גם עם נקודות גישה שמריצות את LEDE. מצורפים הסברים על התקן המדובר :
https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11r-2008
בצד של הלקוח:
https://support.apple.com/en-il/HT202628
https://docs.microsoft.com/en-us/wi...st-roaming-with-802-11k--802-11v--and-802-11r
ובצד של נקודות גישה:
http://www.cisco.com/c/en/us/td/doc..._guide_cisco_ios_xe_release33_chapter_01.html
https://blog.fem.tu-ilmenau.de/archives/1002-HowTo-enable-WiFi-roaming-with-hostapd-and-VLANs.html
וגם מצורף צילום מסך של ההגדרות הרלוונטיות מאחד הנקודות גישה שלי בבית.

 

AsiDS

New member
תודה רבה

קודם כל תודה רבה על התשובה המפורטת. לצערי זה כבר גדול עליי.
יש בבית נתב ראשי, linksys wrt1900acs
בקומה המרכזית יש linksys ea9400 (דגם לא כל כך מוכר, אבל מאוד דומה ל 9500) שמוגדר ב BRIDGE
ובמרתף יש EA6350 שגם מוגדר כ BRIDGE
זה יהיה מסובך לשים מערכת נדידה על המכשירים ?
 

SysAdmin1

New member
מכל המוצרים האלה, רק על linksys wrt1900acs ניתן להתקין את ..

מכל המוצרים האלה, רק על linksys wrt1900acs ניתן להתקין את מערכת המתאימה, עד כמה שאני זוכר. אם תחליף גם את שני המוצרים הבעיתיים ל wrt1900acs למשל, אתה תוכל להגדיר את כולם בהתאם. בקשר לזה עד לכמה "זה יהיה מסובך לשים מערכת נדידה על המכשירים", הכל תלוי ברמת הידע והכרת המחשב שלך ויכולת הלמידה. למשל יש אנשים שבשבילם מדובר על דבר שבשיגרה ויש אנשים שלא מכירים כלל אפשרויות של נדינה ב WI-FI . חשוב רק להבין שהתקנת מערכת הפעלה חילופית מוחקת את התוכנה שמגיעה עם המוצר ומבטלת את האחריות שלו. מצד שני תוכנה חילופית הופכת מוצר מוגבל ביותר למוצר גמיש בעל תכונות מתקדמות שקיימות בדרך כלל רק במוצרים עסקיים ויקרים במאות אחוזים, כמו כן מערכת הפעלה חלופית יציבה הרבה יותר ונותנת אפשרות להתקין מגוון רב של מודולים נוספים שהייצרן של המוצר אפילו לא חלם עליהם. כל מה שנדרש זה ידע בהכרת המיחשוב ורשתות, כמו למשל שליטה ב Linux , מכיוון שהתוכנה היא על בסיס LINUX ונותנת גישה ישירה לתצורה של המערכת.
 

cheif

Member
מנהל
הכותרת שלך מטעה וחבל

תקן ה-WIFI הסטנדרטי אינו כולל אופציה של נדידה אוטומטית. אמנם ישנן הרחבות לא סטנדרטיות לתקן שמאפשרות נדידה אבל ברוב המקרים הן קניניות וספציפיות לכל חברה. המשמעות היא שמוצרים של חברות שונות לא ידעו לטפל בנושא הנדידה באופן אוטומטי.
 

SysAdmin1

New member
מין הסתם שהיא לא מטעה וכמובן שמדובר על ההרחבות סטנדרטיות ש..

מין הסתם שהיא לא מטעה וכמובן שמדובר כאן על ההרחבות סטנדרטיות שגובשו ושמגובות על ידי תקנים של 802.11 , שזה למי שלא יודע סימון של גוף תקינה IEEE לנושא של WI-FI . האותיות המוזרות האלה, כמו אות R למשל, שמייצגת בתקן WI-FI את ROAMING , הן אותיות של אותו התקן, כמו AC , כמו AD וכו' של האופציות שמייצגות את התחומי תדרים, אפנונים, מהירויות אפשריות וכדומה . בתקן זה אותיות מוזרות שונות וצירופי מספרים שונים מייצגים אפשרויות שונות שהתקן מאפשר. למשל יש כאלה, כמו אות i למשל שמייצגת את מנגנוני אבטחה והצפנה שונים, יש כאלה, כמו 802.1X שזה מנגנון משותף של כל תקן ETHERNET , גם קווי וגם אלחוטי, שמייצג גם הוא מנגנוני אבטחה והצפנה מתקדמים. יותר מזה לא מדובר על הרחבות תקן קנייניות, אלה על דבר מחייב את כל היצרנים שנועד להבטיח את התאימות עבודה מלאה של ציודים שונים של יצרנים שונים זה עם זה וגם אומץ על ידי כל החברות המפתחות ציוד ותוכנה. כמובן גם לא מדובר על משהוא חדש או מהפכני, אלה על דבר שקיים כבר שנים רבות, ועוד מעט כבר חוגג עשור. חבל שיש עוד אנשים שלא קוראים גם את הקישורים שצירפו להם, שמהם אפשר ללמוד את כל נתונים האלה.
וגם לא מדובר כאן על משהוא תיאורטי או מחקרי, אלה שזה דברים שגם אני משתמש בהן כבר שנים רבות, כולל גם ברשת ביתית שלי, ואם לפני מספר שנים עוד הייה צורך להתאים את התוכנות ואת המערכות הפעלה לאפשרוית האלה על ידי התקנה של פטצ'ים שונים, אז היום כבר הכל בא מוכן מהקופסא ודורש הגדרות מינימליות. מצורף צילום מסך של ממשק ההתחברות WI-FI של אחד הסמארטפונים הישנים שלי, שניתן לראות בו את התמיכה עבודה בנדידה בין הנקודות גישה של אותה הרשת ביתית וגם ניתן לראות מהצילום מסך שהנדידה אפשרית ומתבצעת באותה הרשת.

 

cheif

Member
מנהל
אם אתה כל כך צודק (ואתה לא - אבל זה כבר עניין אחר) אז...

מדוע אצל השואל שפתח את הדיון הזה לא התרחשה נדידה אוטומטית, במיוחד שיש לו נתב מודרני וסביר להניח גם ציוד קצה עדכני?
 

SysAdmin1

New member
גם את זה כבר הסברתי מקודם, אבל אנסה עוד פעם אחרונה....

גם את זה כבר הסברתי מקודם, אבל אנסה עוד פעם אחרונה. פעם שלישית גלידה.

כמו שנעמר בפיתגם הסיני העתיק, לטנגו צריך שניים. ובמקרה שלנו גם ציוד לקוח צריך לתמוך בנדידה וגם כל נקודות גישה אלחוטיות צריכות לתמוך בזה. וגם כמובן שצריך להגדיר בהתאם את הנקודות גישה, בצד הלקוח הכל מתבצע אוטומטי.
עכשיו נמשיך לציוד של פותח השירשור. כמו שכבר הסברתי מקודם, בין שלושת הנקודות גישה שיש לו, רק על אחת ניתן להתקין את המערכת ההפעלה המתאימה. רמז דק, תמיכה באחת מתוך שלוש, זה עדיין לא מספיק לנדידה. ונעבור לשאלה: למה דברים לא מתרחשים אוטומטית. התשובה לזה פשוטה. במחשוב וברשתות תקשורת, שום דבר לא נעשה מעצמו, אלה שלכל דבר נדרש תכנון מקדים ( בחירת ציוד המתאים, תוכנות תשתיות בדיקת היתכנות, לימוד של הנושא וכ' ) , אחרי זה ביצוע ההתקנות וההגדרות בצורה תקינה ורק אחרי זה, אם כל השלבים הקודמים נעשו בצורה תקינה, רק אחרי זה הדברים מתחילים להתבצע בצורה אוטומטית. כמובן שמבחינת המשתמש הפשוט זה לא כך, כי הוא מכיר רק את השלב שבו הדברים כבר מתבצעים אוטומטית. זו גם הסיבה שרוב המוצרים שמיועדים לשוק הביתי מגיעים, כך שאין בהן שום חופש פעולה או הגדרות מתקדמות, אבל למי שיש לו טיפה של ידע בהכרת המחשב, יכול להתקין לבד מערכת הפעלה שנותנת אפשרויות מתקדמות ועבודה בצורה יציבה ומאובטחת וכל זה על אותו הציוד הביתי הפשוט.
זו בגדול התשובה, לזה למה הדברים לא נעשים אוטומטית מעצמם ב IT, למה הכרטיסים לא קופצים לבד לחריצי הרחבה בלוח אם, למה הכבלים לא מתחברים לבד לקונקטורים וגם לא משחילים את עצמם דרך הצינורות שנוצרים בעצמם בתוך הקירות.
 

cheif

Member
מנהל
הרבה מילים - אפס הסברים

בשורה התחתונה - שני נתבים מתקדמים של LINKSYS + ציוד קצה מודרני ואין נדידה.
 

SysAdmin1

New member
אם אחרי כל ההסברים וכל הקישורים למאמרים הנושא עוד לא מובן לך

אם אחרי כל ההסברים וכל הקישורים למאמרים חיצונים ( שמה לעשות גם הם כוללים הרבה מלים מסובכות ) הנושא עוד לא מובן, אז ההמשך ההסברים יהיה כבר מיותר.
 

AsiDS

New member
נדידה

בהמשך לדיון, מסתבר של LINKSYS מספרת שמערכת ה MAX STREAM שלה פותרת את הבעיה. רק חבל שרק ראוטר אחד שלי עובד עם הטכנולגיה.
http://www.linksys.com/us/seamless-roaming/

דרך אגב, בבית אחר שביקרתי השבוע יש מערכת אלחוטית של ruckus
נתב ראשי בארון תקשורת + Access point בכל חדר. פשוט מדהים! אין פינה שבא אין קליטה מלאה. רק המחיר....
 

SysAdmin1

New member
הקישור לאתר של LINKSYS מתייחס לנושא של רפיטרים....

הקישור לאתר של LINKSYS מתייחס לנושא של רפיטרים ( משחזרי אות ) . הדבר נותן אפשרות של הרחבת כיסוי ה WI-FI , ללא מעבר בין נקודות גישה כלל, אבל לא מדובר על ROAMING , אלה על שיחזור של אות של אותה נקודת גישה מקורית יחידה. כל זה בא על חשבון של המהירות תקשורת, שצונחת פלאים בכל הרשת עם הוספת של כל רפיטר נוסף. גם הכמות של הלקוחות האלחוטיים בתסריט שכזה היא מוגבלת וקטנה ביותר, מה שגם כל לקוח חדש שמצטרף לרשת מוריד את המהירות של כלל הרשת בצורה דרסטית, נוסף לזה כל הרפיטרים האלה לרוב משתפים את אותו הערוץ תקשורת, דבר שגם יוצר מצב של ניתוקים ומהירות העברת נתונים נמוכה בניגוד למספר נקודות גישה שכל אחת מהן פועלת בערוץ תדר שונה ומתבצע גם מיחזור תדרים, אם מדובר בתכנון נכון של הרשת עם מספר נקודות גישה.
אם כל זה מדובר על פתרון מאוד נפוץ ברשתות ביתיות בגלל שלא נדרשות כמעט שום הגדרות בציודים, אלה לרוב לחיצה על לחצן בודד בנקודת גישה וגם ברפיטר.

בקשר לציוד של RUCKUS , באמת מדובר על ציוד איכותי ופשוט שמשלב גם ביצועים טובים ואמינות גבוהה. המוצרים האלה ידועים לאו דווקא בגלל האפשרות של נדידה בין הנקודות גישה, אלה יותר בגלל קיבולת גבוהה של הלקוחות פר נקודת גישה וכיסוי מצויין. לרשת ביתית מדובר על פתרון מעולה, אם כל הרשת תוכננה בצורה מושכלת. המוצר הנפוץ שלהם להתקנה פנימית, הוא נקודת גישה בשם ZoneFlex R720 .
יצאה לי לתכנן מספר רשתות שהיו מבוססות על המוצר הזה. בהתקנה מקצועית מדובר על פתרון של שגר ושכח. מצורף קישור למפרט של המוצר:
https://www.ruckuswireless.com/products/access-points/zoneflex-indoor/zoneflex-r720
מדובר גם על ציוד יחסית זול, אם משווים אותו בקני מידה של ציוד ארגוני, אבל למשתמש הביתי מדובר על מחיר הרבה יותר יקר מציוד זבל סיני שהוא הורגל עליו בישראל. מצורף מחיר של המוצר:
https://www.amazon.com/Ruckus-Wireless-ZoneFlex-R710-Dual-Band/dp/B012E4BWXI
 

rafid1

Active member
מנהל
לטובת האיזון - בחירה נבונה מה"זבל הסיני" מספיקה לרובנו...

לפחות לאלו שלא יכולים/מוכנים להשקיע רבע משכורת בנתב...
 

cheif

Member
מנהל
אז לא הבנתי - יש ב-WIFI מנגנון ROAMIMG או שאין

כי כל כך התעקשת שיש והנה עכשיו, בריש גלי, אתה מודה שאין מנגנון ROAMING בין נתב לנקודת גישה - במיוחד בציוד מודרני של חברה כמו LINKSYS. אז מה בדיוק ניסית להוכיח?
 

SysAdmin1

New member
אם צריך לחזור על זה עוד פעם, כן יש ב WI-FI מנגנון ROAMING ..

אם צריך לחזור על זה עוד פעם, כן יש ב WI-FI מנגנון ROAMING . והוא מתבצע , כמו שכבר הסברתי שלוש פעמים, רק, אם קיים ציוד שתומך בו והוא גם מוגדר בצורה נכונה. ואת זה בידיוק ניסיתי לא להכיח, אלה להסביר, אבל כנראה שגם לטנגו הזה של הסבר צריך שניים, גם שידור וגם קליטה . בקשר לזה שציוד ספציפי של יצרן מסויים לא תומך בתקן כלשהוא בכלל ובתקן של נדידה בפרט, אז גם את זה הסברתי מהתחלה, ומספר פעמים, שכל הציודים ברשת, גם הנתב וגם הנקודות גישה חייבים לתמוך בנדידה בשביל שהנדידה תתבצע. וכמובן, שאם רוצים רשת שתומכת בנדידה בין הנקודות גישה והנתב, כמו שכבר הסברתי גם מקודם, צריך מראש לבחור את הציוד התומך בזה.
אחרת את השאלה שלך אפשר לנסח גם כך:
אז לא הבנתי - יש ב-WIFI תקן AC או שאין. כי אני שמעתי שמישהוא רכש נתב מודרני של חברה ידוע ואין שם שום תקן AC . כך שכל מי שסיפר על זה שיש חייה כזו בשם תקן AC טועה ומטעה.


ודרך הגב, בניגוד לתקן AC , שזה אפשרות שמבוססת חומרה, ואם היא לא קיימת בציוד, לא ניתן להוסיף אותה, ללא החלפת ברזלים, בניגוד לתמיכה ב AC את תמיכה בתקן הנדידיה ניתן להוסיף לציוד קיים על ידי התקנה של מערכת הפעלה מתאימה, אם הנתב נתמך בה. ולא רק מדובר על ההוספה לנתבים מתקדמים, אלה גם לישנים ביותר ולהכי זולים שנתמכים במערכות הפעלה כמו LEDE למשל. יש לי אתר מסויים שאת השידרוג הזה בוצע על גבי נקודות גישה של TP-LINK שהותקנו פיזית לפני מספר שנים רבות ואת האפשרות של ROAMING קיבלו רק לפני שנה, והלקוחות של אותה הרשת מתניידים בין הנקודות גישה בצורה חלקה.
 

cheif

Member
מנהל
אתה מוכיח את מה שאמרתי כל הזמן

התקן הבסיסי של WIFI אינו כולל מנגנון ROAMING ולראיה ציודים סטנדרטים, גם של יצרנים מכובדים כמו LINKSYS, לא תומכים בכך. הציוד של LINKSYS מקבל את כל אישורי התקינה המקובלים ויחד עם זאת הוא אינו תומך במנגנוני ה-ROAM. לכן כשאני כותב שציוד WIFI המקובל בסביבה ביתית אינו תומך ב-ROAM - אני צודק. זה שיש ציודים מתקדמים, המיועדים לעסקים ועולים בהתאם, המיישמים הרחבות לתקן WIF המאפשרים את התכונה הזו אנה רלוונטית למי שרוכש ציוד לבית.
 

SysAdmin1

New member
אני הוכחתי כבר אין סוף פעמים ש ROAMING קייים גם בציוד ביתי..

אני הוכחתי והסברתי כבר אין סוף פעמים ש ROAMING קייים גם בציוד ביתי זול ביותר, ויותר מזה, הסברתי שגם בציוד ביתי ישן שה ROAMING לא היה קיים פעם, ניתן לשדרג את המערכת ההפעלה של הציוד ( כל ציוד שתומך ב OPENWRT למשל ) ולקבל תמיכה מלאה ב ROAMING גם בציוד ביתי ישן וזול. דרך הגב, את הצילומי מסך של ההגדרות ROAMING לקחתי מציוד ביתי זול ישן.
יותר פשוט מזה ההסבר כבר לא יכול להיות.
 
למעלה