קינפוג מודם סלולרי LTE של פרטנר כמודם בלבד

קינפוג מודם סלולרי LTE של פרטנר כמודם בלבד

אני מעוניין לקנפג את המודם (חוואווי B315) כ-bridge בלבד, כשמאחוריו נמצא נתב צ'קפוינט פרטי שלי שמנתב את הרשת הביתית. כרגע העסק עובד בתצורה הזו עם מודם VDSL של בזק, ומסיבותיי אני בוחן כעת את המודם של פרטנר כתחליף. לצערי פרטנר לא ששים לעזור לי בנושא זה, התומך הטכני רמז לי שקיבל הוראה מפורשת לא להדריך לקוחות בעניין. אני משוכנע שהאפשרות הטכנית קיימת, ניסיתי להתעסק קצת בעצמי בהגדרות LAN אך ללא הועיל. אודה לעזרה.
 

eladts

New member
אני לא יודע אם הנתב הזה יכול לעבוד במצב bridge

כמו מודם/נתב ADSL אבל אתה יכול פשוט לכבות בן את ה-WiFi ולחבר את המתב החיצוני שלך אליו. נכון, יהיה פה NAT כפול אבל זה לא ממש משנה כי אתה ממילא מאחורי CGNAT ברשת סלולארית. חוץ מזה, להשתמש באינטרנט סלולארי כתחליף לחיבור ביתי נשמע טוב על הנייר, אבל בפועל הוא בעייתי בגלל שהתעבורה מוגבלת, אתה מאחורי CGNAT וכו׳.
 
אני בהחלט מתכוון לכבות Wifi ולחבר עם כבל LAN רגיל

זה כבר עשיתי, השאלה איך אני ממשיך מכאן. בעיקר עם הגדרות NAT/DHCP שזה חומר שאני לא שוחה בו. לבטל DHCP במודם הסלולרי בכלל? או שלא לבטל, אבל להגדיר טווח כתובת שונה ולא-חופף לנתב שלי?

אני יודע על החסרונות, מבחינתי זאת בדיקת התכנות, במיוחד לאור תשתית בזק מרובת בעיות בזמן האחרון באזור מגוריי. אגב, מה המשמעות שאני מאחורי CGNAT?
 

eladts

New member
אין סיבה להסתבך

כבה WiFi בנתב הסלולארי, חבר אותו בכבל רשת לנתב שלך והגדר בנתב שלך חיבור DHCP. כיוון שאתה מאחורי CGNAT (שזה NAT אצל הספקית שאין לך שום שליטה עליו) אתה ממילא לא יכול לפתוח פורטים אצלך לגישה מבחוץ. לכן אין לך מה להסתבך עם תצורת bridge, זה לא יתן לך שום דבר.
 
הסתבכתי כבר

לא מצליח לגרום לעסק לעבוד, אז במקום להמשיך לנחש, להלן תמונת המצב:

WiFi כבוי
בחיבור כבל LAN מפורט LAN (לא WAN) של המודם הסלולרי למחשב - יש גישה לממשק הניהול ויש אינטרנט.
בהגדרות המודם הסלולרי, כתובת המודם 192.168.1.1, מוגדר DHCP פעיל בטווח 192.168.1.2-192.168.1.16. מוגדר DMZ בכתובת 192.168.1.2.
יש בתפריט משהו שנקרא Ethernet connection, יש שם כל מיני אפשרויות: Dynamic IP, PPPoE וכו', מצאתי שאין לזה כל השפעה, אני מניח שמדובר בכלל באופציה לחיבור אינטרנט חיצוני למודם הסלולרי (למה שיהיה כזה דבר)?

הנתב שלי מוגדר בממשק הניהול שלו כ-192.168.1.2, טווח כתובות 192.168.1.17-192.168.1.254. חיבור לאינטרנט מוגדר DHCP. בחיבור כבל LAN מהמודם הסלולרי לפורט WAN של הנתב הנ"ל, מתבצע ניסיון חיבור ואז הנתב צועק שיש קונפליקט בכתובות IP.

ובכן... איפה טעינו?
 

eladts

New member
למה אתה מנסה להשתמש בנתב שלך בתור AP?

זה לגמרי מיותר כי זה שתמנע מ-NAT כפול לא יעזור לך, אתה ממילא מאחורי CGNAT. פשוט תחבר את הנתב שלך דרך פורט WAN לנתב של פרטנר ושלום על ישראל.
 

rafid1

Active member
מנהל
ברור שיש קונפליקט... תעביר את הנתב שלך לתת רשת אחרת...

בLAN למשל 192.168.0.0. אז הוא יקבל כתובת WAN ברשת 1 ויבצע NAT לרשת 0, ובא לציון גואל... (ושלום על ישראל...)

חיבור דרך הLAN אפשרי גם , ובאותה רשת כAP אם זו הכוונה.
http://www.netcheif.com/Articles/RouterAsAP/RouterAsAP.htm בסוף.
 

eladts

New member
לדעתי הסתבכת סתם

הייתה יכול לעבוד בתצורה של NAT כפול ע״י שימוש בחיבור ה-׳WAN של הנתב שלך, לא היית מפסיד שום דבר כי זה חיבור סלולארי. אבל אם הצלחת ועובד, אין צורך לשנות.
 
אני לא משוכנע בכך

(סליחה על התגובה המאוחרת.)

אני לא מתווכח לשם הויכוח אלא כדי ללמוד. נראה לי שלא הייתה דרך אחרת לפתור את העניין להוציא זו שבה השתמשתי, כמובן יכול להיות שאני טועה.

כמובן שקודם כל ניסיתי את הדבר הבסיסי, לשרשר את הנתב שלי מאחורי מודם פרטנר בחיבור LAN->WAN, לא עבד בשום צורה, לא משנה מה ניסיתי. יש לציין שעם מודם בזק לא הייתה שום בעיה, אמנם נדרשתי (בזמנו) לדבר עם התמיכה הטכנית של בזק שסייעו לי בלי בעיה להגדיר את המכשיר שלהם כמודם בלבד. לאחר מכן מבחינתי החיבור היה שקוף עם NAT כפול בדיוק כמו שאתה מתאר.

לאחר מכן התחלתי לשאול קצת את ד"ר גוגל, והגעתי ללינק שאותו צירפתי מקודם.
נטען שם שהמכשיר של וואווי לא יודע לעבוד במוד bridge, ויש צורך לבצע את התרגיל המתואר שכולל הגדרת הנתב ב-DMZ. כאמור, זה עובד כמו קסם.
 

eladts

New member
הטעות שלך בחיבור הפשוט

היא שפשוט לא הגדרת את חיבור ה-WAN בנתב שלך כחיבור DHCP. בחיבור למודם בזק במצב bridge הנתב מוגדר לחבור PPPoE וזה לא יכול לעבוד עם הנתב של פרטנר (או עם מודם כבלים). אם היית עושה כך ולא משנה שום דבר בנתב של פרטנר למעט כיבוי האלחוט זה היה עובד.
 
למעלה