פיתרון redundancy לnetwork

שיווקי

New member
פיתרון redundancy לnetwork

איזה פיתרון יש לredundancy ברמת network?
למשל יש slap ברשת/התנתקות רגעית וכד' - אני רוצה זיהוי מהיר לדבר ושימוש מיידי ברשת חלופית.
ברשת עסקית.

האם פיתרון ענן מביא פיתרון לנ"ל?
מה הפיתרון?

תודה.
 

SysAdmin1

New member
לא ברור, איזה SLAP יש לך ברשת, אבל סלט רשתות כן יש כאן...

לא ברור, איזה SLAP יש לך ברשת ומה הוא עושה שם, אבל סלט רשתות כן יש כאן. ובשביל להבין אותו צריך דבר ראשון להבין מה קיים ומה נדרש. למשל, אם קיימים שירותים בתוך הרשת שניתנים החוצה ושנדרש שהם ישארו זמינים מבחוץ בשלב שקישור הבודד של הרשת לעולם החיצון מתנתק, אז במקרה כזה נדרש להזמין מספר חיבורים במקביל של ספקי תשתיות שונות ואז שלהשתמש בפרוטוקול ניתוב BGP , שלצורך זה נדרש נתב מתאים, רכישת חוזה ומספר ASN עם טווח כתובות IP משלך שאותן תפרסם לכיוון האינטרנט. זו רק אפשרות אחת מין הרבים.
מקרה אחר, שנדרש לצרוך שירותים שנמצאים מחוץ לרשת מתוך הרשת, ומה שמתנתק, זה חיבור של הרשת לעולם החיצון. במקרה כזה, גם נדרש לרכוש מספר קישורים של מספר ספקי תשתית ולהתקין נתב שיודע לנהל מספר חיבורי WAN במקביל לצורך השרידות של גישה החוצה. נתב כזה יכול להשתמש בניתוב דינאמי, כמו BGP או OSPF או בכל מנגנון אחר, למשל אפשר להשתמש בנתב על בסיס מערכת PFSENSE
https://doc.pfsense.org/index.php/Multi-WAN
, אם רוצים לחסוך כסף ולא לרכוש ציוד CISCO יקר שמתאים לזה.
אפשרות אחרת, היא שהניתוקים הם בכלל ברשת LAN ובמקרה כזה גם הפתרון של יתירות יהיה אחר לגמרי.
לסיכום, לכל סוג של בעיה קיים פתרון מתאים אחר.
ופתרון של ענן מתאים רק במקרה שנדרש לתת שירותים ללקוחות חיצוניים ואת הרשת המקומית לא ניתן כלל לחבר לאינטרנט בצורה תקינה. ( בדרך כלל זה מצב מאוד לא סביר ויחודי וגם פתרון ענן במקרה כזה יהיה בדרך כלל מאוד יקר בהשווה לשאר הפתרונות ) .
 
למעלה