מה הדרך הנכונה לבדוק ניתוקים בגלל ראוטר?

  • פותח הנושא falz
  • פורסם בתאריך

falz

New member
אוקיי, הנה תאור יותר מפורט

רשת ביתית עם ראוטר ו-2 מחשבים: אחד דסקטופ (מחובר לראוטר עם כבל) ואחד לפטופ (מחובר לפעמים עם כבל ולפעמים ב WIFI).

2 המחשבים עם WINDOWS 10

ראוטר של בזק - NETGEAR N600
חבילת אינטרנט במהירות 40 הורדה ו-3 העלאה

לפני כשנה היו לי בעיות קשות בקו. הגיעו המון טכנאים של בזק, ניסו להחליף ראוטרים (גם דגמים שונים וגם ראוטרים שונים מאותו דגם כדי לוודא שהוא תקין), לבדוק את הקו, לבדוק את הארון הביתי, לבדוק את הארון השכונתי, ולא מצאו פתרון.

כיום אני חושב שאין לי כבר בעיות בקו, אבל אני מחפש דרך לבדוק את זה.

סוג הבעיה שהיתה: לא מדובר בניתוקים ארוכים, נניח של חצי שעה, כי אז רואים בבירור שאין אינטרנט. ואז גם הנורות של הראוטר יצביעו על זה וכו'.
כן מדובר על עשרות ניתוקים קצרצרים ביום. נניח של שניה בכל פעם, אבל עשרות כאלו לאורך כל היום.
לכן קשה לזהות אותם לבד (נניח אם אתה סתם גולש בדפדפן - לא תשים לב אם הקו התנתק לחצי שניה), וגם לא תצליח לראות שום דבר בנורות של הראוטר.

אז אני בעצם מחפש שיטה/תוכנה/משהו שירוץ כמה יממות רצופות ויבדוק אם אין ניתוקים.

חשבתי שזה פשוט ושמתי איזו תוכנה שקופצת כשלא עובר דאטא במשך כמה שניות. אבל אני כבר לא בטוח שזו שיטה טובה, כי מן הסתם בשימוש רגיל במחשב - לפעמים באמת לא עובר דאטא במשך כמה שניות, כך שזה לא אומר שהקו התנתק.
 

falz

New member
מה הדרך הנכונה לבדוק ניתוקים בגלל ראוטר?

ניסיתי בעבר כמה דרכים לבדוק ניתוקים באינטרנט בגלל הראוטר, אבל אני רוצה רגע לחזור לנקודת ההתחלה ולוודא שאני פועל נכון.

מה הדרך הנכונה שהייתם מציעים לבדוק ניתוקים, במחשב עם WINDOWS 10.
לא משנה לי אם זה דרך תוכנה או אתר או command prompt.
המטרה היא לבדוק האם יש ניתוקים במהלך היום. הכוונה לא לניתוקים של שעה (כי את זה רואים לבד בלי בדיקות...), אלא ניתוקים קטנים של שניות למשל.

תודה.
 

SysAdmin1

New member
הדרך הנכונה לבדוק ניתוקים בגלל רואטר, היא...

הדרך הנכונה לבדוק ניתוקים בגלל רואטר, היא לשלוח את ההודעות שגיעה מהנתב לשרת SYSLOG ואחרי זה לבחון אותן, כך ניתן יהיה לזהות את סוג הבעיה ולדעת איך לפתור אותה. מצורפת תמונה של התראות מנתבים שהייו מחוברים לקווי VDSL לא תקינים ובעזרת היומן רישום אפשר הייה לראות שהיתה קיימת בעייה תשתיתית.



 

falz

New member
תודה, אשמח אם תכוון אותי

א. תודה על התשובה
ב. כתבתי למעלה תגובה עם פירוט של הבעיה, לבקשת המגיב הקודם. אולי יש שם מידע שיעזור לך להבין מה אני מחפש.
ג. התשובה שלך קצת גדולה עלי. לא הבנתי איך בעצם עושים את מה שהצעת. אשמח אם תסביר בצורה מפורטת, או תפנה אותי ללינק (אפשר גם באנגלית) שמסביר איך עושים את זה בתאכלס.
 

rafid1

Active member
מנהל
עד שSysAdmin יסביר לנו איך לעשות את זה בבית...

יש לך LOG בנתב עצמו שאולי יעזור.
 

SysAdmin1

New member
רק שכלי שכזה (שבודק עם פינגים)...

רק שכלי שכזה (שבודק עם פינגים) מקסימום את מה שהוא יכול לזהות, זה את זה שיש ניתוקים, אבל בזה סביר להניח שהשואל כבר הבחין, כי על זה בידיוק הוא מלין ובגלל זה הוא בא לכאן, אבל לזהות את מקור הניתוקים, כמו למשל קו שיוצא מסינכרון, נפילות חייגן PPP , ניצולת חריגה של המעבד או זיכרון של הנתב, קריסות פתאומיות של המערכת ההפעלה של הנתב או כל דבר אחר הכלי הזה לא יכול לזהות, כי אין לו שום התממשקות למערכת דיאגנוסטיקה של הנתב שיכולה לספק את מהות התקלה או לפחות את הכיוון משוער שבו יהיה צורך להתמקד.
הכלי הזה, יכול לעזור, אם נדרש לבדוק זמני תגובה במקביל לנקודות שונות ( שרתים או התקני רשת ) ברשת תקשורת או באינטרנט או לזהות ניתוקים למקומות מוגדרים, אבל לא את מהותם וטבעם או מקור של הניתוקים האלה.
 

SysAdmin1

New member
הסבר יותר מפורט ופשוט:

ברוב התקני רשת ותקשורת קיימת אפשרות של ניהול שרות יומן אירועים, שמוכר בשם שלו כ SysLog , תפקידו לתעד את התרחשויות החריגות במערכת ולשלוח את ההתראות לשרת SysLog מרכזי שבתוכו כבר ניתן יהיה לנתח אותן.
בציוד תקשורת אמיתי ניתן לאפיין את הדרישות בעזרת Triggers, Markers והגדרת ה threshold לצורך זיהוי של בעיות בקווי תקשורת, חיבורי חיוג, ניצולת המעבד וזיכרון בציוד תקשורת וכו' . מצד שני, בציוד רשת דמיקולו שעולותו כשקל וחצי לקילו' לספק תקשורת, ובגלל סיבה זו הוא מחולק ביד רחבה בכמויות לקוחות הפרטיים על ידי הספקים, גם קיים שרות כזה, אבל השרות הזה שם הוא מנוון ומסורס ובגלל שבמוצרים כאלה כל הרישומים נמחקים אחרי קריסה של נתב כזה ( כי אין לו אפשרות של רישום מקומי ל Flash ) הוא לא שמיש כשרות מקומי, אלה רק כשליחת הודעות לשרת המרוחק, שגם לשם הוא שולח הודעות מוגבלות שלא ניתן לאפיין אותן.
את ההגדרות המדויקות של השרות SysLog לנתב הספציפי שלך אתה יכול למצוא בהוראות הפעלה שסופקו ביחד עם המוצר ואת השרת SysLog ניתן להוריד מהאינטרנט לפי בחירתך, קיימים מוצרים כאלה גם חינמיים וגם בתשלום.
רוב המוצרים יהיו מין הסתם למערכות הפעלה linux , אבל אפשר יהיה למצוא אפילו כאלה שירוצו תחת Windows , כדוגמה כמערכת פשוטה וחינמית :
tftpd32
http://tftpd32.jounin.net/tftpd32_download.html
ודוגמה למערכת בתשלום:
Kiwi Syslog Server
http://www.kiwisyslog.com/
שבה ניתן כבר להגדיר מסננים ולוגיקה מתקדמת.

חוץ מ SysLog קיימים גם כלים סטנדרטיים כמו SNMP Traps , שאותם ניתן גם להגדיר לצורך משלוח התראות על תקלות בקווי תקשורת וחיוג, אבל זה פחות בסיסי ולא תמיד קיים בציודי קצה פח.
מכווה שעכשיו הנושא יותר ברור ופשוט.
צירפתי גם צילום מסך של הגדרת שרות SYSLOG בממשק ניהול של ציוד קצה פח לדוגמה.

 

rafid1

Active member
מנהל
בN600 אין תמיכה בכל זה,אלא מכסימום - לשלוח את הLOG במייל

גם טוב...
 
למעלה