מה בין קינסיולוגיה לפסיכותרפיה

neptunian

New member
מה בין קינסיולוגיה לפסיכותרפיה

שלום אני מניח שהיו כאן דיונים בהבדל שבין שני התחומים. אני מוכרח לומר שהתנסיתי כמטופל בשתי הגישות ואני תוהה מה היתרון של קינסיולוגיה לעומת פסיכולוגיה. אני יודע שקינסיולוגיה מאפשרת לעקוף את מנגנוני ההגנה של המיינד ולאבחן בעיות בשורש שלהן מה שיתכן ולוקח זמן רב יותר בפסיכותרפיה. ואותי מעניין יותר הצד הטיפולי. נאמר שמגיע מטופל ומאבחנים לו רגשות מסוימים שתקועים ומחלישים אותו ומפריעים להתפתחות שלו בחייםץ איך הקינסיולוגיה מתמודדת בקטע של הריפוי לעומת פסיכותרפיה שהיא תהליך ארוך יותר שמצריך בניית מע' יחסים עם מטפל ויצירת חוויה מתקנת שקשורה לרגשות המסוימים. אני מוכרח לומר שאני מתמודד כיום עם קושי מסוים שלא הצלחתי להתגבר עליו לא בקינסילוגיה ולא בפסיכותרפיה. מזכרוני, בטיפול הקינסיולוגי המטפלת בדקה מתח שרירים ואמרה לי מהם הרגשות שפועלים אצלי. בפסיכותרפיה המטפל לא איבחן את הרגשות שלי אלא שאל אותי תוך כדי מה אני מרגיש. בקינסילוגיה הריפוי היה בעזרת היגדים שכנראה לא היו אפקטיביים עבורי. בקיצור לא הצלחתי להבין מהו החלק של הריפוי לאחר שבוצעה אבחנה. תודה על כל הבהרה
 

Soffi123

New member
שלום neptunian

קינסיולוגיה היא תורת התנועה. בבסיסה עומד באמת מבחן או מבדק השריר אבל הכלים שלה גם הם באים מתחום התנועה.ל לאחר זיהוי המקור לבעיה / לחסימה, משלבים את ההיגדים החיוביים או המחשבה החיובית בפעילות של הגוף כלומר בתנועה. אם אין תנועה או הפעלה של הגוף בטיפול, (ולא רק של אנרגיות,דמיון, רגשות, מחשבות) זו לדעתי אינה קינסיולוגיה.
 
שלום וברוך הבא

ראשית גם בתהליכי עבודה קינסיולוגיים יש צורך במערכת יחסים של אמון רב בין המטפל למטופל מפני שאם לא יהיה אמון הגוף לא יאפשר להכנס פנימה. בתהליכי העבודה שמתבססים על בדיקת השריר (כמו שעברת) החלק של התיקון מגיע מהגוף ע"פ כלים שהגוף בוחר. מצרף לך לינק למאמר של איריס אבידור שהיא פסיכולוגית שיקומית שמטפלת בקינסיולוגיה (כולל תאורי מקרה) על תהליכי עבודה. http://www.negiot-center.co.il/Session_Description.htm אשמח לנסות להאיר ככל יכולתי. עדי
 

Soffi123

New member
פסיכולוגית שיקומית שמטפלת בקינסיולוגיה

מתאורי המקרים שקראתי (לא עכשיו אלא כבר מזמן, ואם זכרוני אינו מטעה אותי) איריס אבידור עובדת עם בדיקת שריר ככלי אבחוני אבל את הטיפול היא עושה בשיטות אחרות ובעיקר בדמיון מודרך או בכלי פסיכולוגיים אחרים. מבקשת בזאת לתקן אותי אם אני טועה ולפתוח דיון: מהם "כלים קינסיולוגיים"? זהו נושא חשוב שעלה כבר בשרשור של אותה מורה "שואלת" שרצתה לדעת מה הצפיות של תלמידי ומסיימי הלימודים בקינסיולוגיה. תודה
 
היי סופי

איריס אבידור כותבת כך - "כפסיכולוגית מוסמכת אני משלבת עבודה פסיכולוגית במגוון שיטות עם הקינסיולוגיה, גישה הוליסטית לטיפול במגוון נושאים גופניים, רגשיים ולקויות למידה. אין גבול לנושאים בהם ניתן לטפל!" בהיותה פסיכולוגית אני מאמין שהיא משלבת את שתי השיטות ביחד. ולגבי שאלתך - הקינסיולוגיה (ד"ר גורג גודהרט) הביאה לעולם את בדיקת השריר ועל בסיס זה הוקמו שיטות נפלאות. לכן, אם אני מבין נכון, שאנו מדברים על כלים קינסילוגים אנו בעיקר מדברים על בדיקת השריר כאשר לכל שיטה יש טכניקות משלה לתהליכי העבודה.
 

freearth10

New member
ההבדל לדעתי הוא

שקינסיולוגיה מטפלת בשלושת הרמות גוף-נפש-רוח בעוד הפסיכותרפיה מטפלת רק בנפש. אני משתמשת מעט מאוד בקנסיולוגיה ככלי אבחוני. פחות מעניינות אותי ההגדרות, כי הן מאוד כוללניות ויכולות להתבטא בצורות שונות ומה שמעניין אותי זה האדם שמולי וההתייחסות לאיך שהגופנפש שלו מביא את הכל לידי ביטוי. לכן אני עובדת על מטרות ובודקת מה ניתן לשחרר כרגע, באיזה תחום, באיזה אמצעי, בודקת שהמתח אכן ירד וממשיכה מכאן הלאה... יתכן שבקטע הרגשי יש פסיכולוגים שמשתמשים בכלים דומים. לא עברתי טיפול פסיכולוגי ולא למדתי פסיכולוגיה בצורה יותר מעמיקה כך שקשה לי לאמר מה יש בטיפול הפסיכולוגי ששונה מהטיפול הרגשי בקנסיולוגיה. אני כן יכולה לאמר לך שטיפלתי פעם בפסיכולוגית שלא חיפשה פסיכולוג כשהיא היתה זקוקה לטיפול, כי היא הבינה שהיא היתה זקוקה ליותר מאשר רק טיפול רגשי. בקנסיולוגיה הטיפול הוא לא רק בהגדים, הוא בתנועה של הגוף של הנפש של הרוח.
מאיה
 

neptunian

New member
אמון ותנועה

אז האמירה שמבחן השרירים עוקף את המחשבה וכו' היא לא תרופת פלא שהרי לדבריכם אם לא נוצר אמון אז גוף המטופל לא ישתף פעולה אפילו בקטע האבחוני. מה הדהים אותי זה היכולת לאמוד התרחשות של אירועים רגשיים משמעותיים אם כי לזכרוני זה לא תרם לי כמטופל מאומה וגם לא היה מדויק ממילא. אבל שוב אמון מן הסתם פותח ומאפשר ריפוי ולא משנה באיזו שיטה. אומרים שהגוף לא משקר וכאילו קינסילוגיה שמשתמשת בגוף ככלי אבחוני, זה נשמע כמו תרופת קסם, לפחות כך אני ראיתי את זה ...אבל זה לא כל כך פשוט....דרוש שיתוף פעולה של משהו מעבר לגוף עצמו שכן לגוף אין קיום בפני עצמו. לגביי תנועה, זה חדש לי לגמריי...לא זוכר תנועה בטיפול שקיבלתי. למה הכוונה תנועה של הגוף? היום מקובל ללכת לכיוון ל טיפול קצר וקינסיולוגיה כמו שיטות אחרות נתפסות כמקצרות.... אבל זה לא מתאים לכל מקרה מן הסתם וקשה לעשות הבחנה. נראה לי שבמקרים של מחלות עם סימפטומים פיזיולגיים הרבה יותר קל לאמוד ריפוי.
 

freearth10

New member
הקנסיולוגיה לדעתי

היא תהליך וככזה אני זקוקה לקשר טוב בין המטפל והמטופל כשיש קשר טוב והוא יכול להיווצר ישר מן ההתחלה, העבודה היא פשוט מופלאה. לפני שבועיים הגיע אלי תלמיד שהתקשה בחשבון. עשיתי איתו הרבה תרגילי צוואר וגרמתי לו לצחוק וסיימתי עם איזון צאקרות. לאחר יומיים האמא ההמומה אמרה לי שהוא הפסיק לגמגם בכיתה ואני אפילו לא ידעתי שהוא מגמגם בכיתה והגמגום בכלל לא עלה בטיפול אז הנה פלא שקרה ובזבנג. סוף טיפול? לא, זו רק ההתחלה.אין לי מושג לאן הוא יוביל אותנו. אני כן יודעת שיש לו היום יותר בטחון עצמי וזה מאוד חשוב. לא תמיד זה עובד כך. אני כבר שנתיים מטפלת באון ואוף בבחורה שלא רוצה לשחרר את העבר, אז יש התקדמות, אבל איתה זה בצעדי צב וכל פעם שאנחנו נוגעות בשחרור תחושה מהעבר משהו משתחרר. זה טוב מספיק כדי לפרוץ דרך אבל כנראה לא מספיק כדי להניע את הגלגלים. אני מקווה שעוד כמה נגיעות שכאלה והיא תאפשר לנו לגעת במקור ולא רק בקליפה החיצונית. וכן הגוף הוא רק הבט אחד ואנחנו צריכים לטפל בכל המערכת המופלאה הזאת שנקראת אדם. יש דרך לאמוד הצלחה. והדרך אפילו מאוד פשוטה. מבקשים מהמטופל לדרג מ-1 - 10 את איך שהוא מרגיש פיזית עם הגוף שלו, לדרג מ-1-10 כמה אנרגיה יש לו לעשות את המטלות שהוא עושה ולדרג מ1-10 את איך שהוא מרגיש עם עצמו. אם בסוף הטיפול השתנו המימדים באופן חיובי - יש הצלחה. לפעמים אני כבר מזהה את השינוי המטופל עדיין לא ואז זו הצלחה שבדרך, אותה אולי לא אני אראה, אבל אני זה לא מה שחשוב בטיפול. ולפעמים, מה לעשות, מתברר שאני לא המטפלת המתאימה ויתכן מאוד שמטפל אחר יצליח להגיע עמוק יותר.
מאיה
 
למעלה