מהי הצלחה בטיפול/הדרכה קנסיולוגי/ת?

freearth10

New member
מהי הצלחה בטיפול/הדרכה קנסיולוגי/ת?

בעקבות שרשור של הימים האחרונים הרגשתי צורך להבהיר לעצמי מהי הצלחה בטפול/הדרכה בקנסיולוגיה? מתי אני יכולה לאמר לעצמי: וואלה הצלחת! יש בכלל מצב כזה? עד כמה ההצלחה של הטיפול/ההדרכה תלויה במטפל/במדריך ועד כמה היא תלויה במטופל/במודרך? מתי אני אאלץ לאמר לעצמי: הפעם פישלת! עד כמה הכישלון הזה תלוי במטפל/במדריך ועד כמה היא תלויה במטופל/במודרך? האם מושגים של הצלחה/ כישלון מתאימים בכלל בקונספט של של טיפול/הדרכה בקנסיולוגיה?
מאיה
 
לפי דעתי

הצלחה בתהליך היא כאשר המודרך השיג את מטרותיו\נושאיו שלשם כך הוא הגיע לתהליך.(ראשוניות או משתנות) כאשר המודרך קיבל כלים להתמודד, למד להשתמש ביכולות שלא השתמש בהם בעבר, סיים את התהליך במקום אחר ומתקדם ממה שהוא התחיל אותו. ואפשר להמשיך ולכתוב עוד... אני חושב שההצלחה בתהליך תלוייה גם במדריך וגם במודרך ובמערכת שנוצרת ביניהם. לגבי שאלתך - האם מושגים של הצלחה/ כישלון מתאימים בכלל בקונספט של של טיפול/הדרכה בקנסיולוגיה? אני חושב שכן. אני מכיר את האנשים שאומרים "אין דבר כזה כשלון" אבל אם אין כשלון אז אין גם הצלחות. מכשלונות ניתן לצמוח, ללמוד, להבין איך לשנות ולשפר - אם אנו אף פעם לא נכשלים זה אומר שאין אצלנו מקום לשיפור. לכן כשלון לא נתפס אצלי כמילת גנאי, אלא כהזדמנות, כפתח לשינוי. אם אנו לא נכשלים, לא מזיקים, לא לוקחים אחריות כי אנו "רק" מדריכים והכל בסדר - אז באמת "הכל בסדר" ואין מה ללמוד כלים קינסיולוגים ואין מה להתמקצע כי הכל הולך. איני חושב כך
וברור לי שהצלחה של התהליך היא בראש ובראשונה הצלחה של האדם שהגיע לתהליך. הוא הצליח התהליך הצליח. מה את חושבת ?
 

freearth10

New member
הצלחה בתהליך

היי עדי, שאלתי ע ל הצלחה בטיפול/ הדרכה ואתה דיברת על הצלחה בתהליך. ואתה צודק. אנחנו עוסקים כאן בהעצמה של תהליכים ולכן לא נכון למדוד אותם בנתונים של הצלחה/כשלון. כל מה שאנחנו עושים זה לזרוע זרעים. לפעמים אנחנו עוד מספיקים לראות את השתילים שצומחים, לפעמים הם יצמחו רק הרבה אחרי שהטיפול יסתיים ולפעמים התהליך נפסק טרם זמנו ולאדם אין מספיק כוח להמשיך משם הלאה. בספר המסע ברנדון מספרת את התהליך שהיא עברה בהתמודדות שלה עם הסרטן. לאחר תקופה מסויימת הגוש נעשה קטן יותר, לקח עוד שבועיים עד שהוא נעלם לגמרי.האם היא הצליחה?שנה או שנתיים לאחר מכן היא הועמדה שוב בפני עובדה מאוד קשה שאיימה להפיל אותה עמוק עמוק לתוך החור השחור. האם זה סופו של התהליך? האם מהיום והלאה צפויות לה רק עליות? הרי כולנו יודעים את הסוף. בסופו של דבר היא תמות. השאלה היא רק באיזו דרך היא הולכת ועל הדרך קשה לומר שהיא מוצלחת או מלאת כשלונות. הדרך היא פשוט דרך.
מאיה
 

freearth10

New member
../images/Emo13.gif

אחלה, אז נוכל לעבור לשאלה הבאה
. אם אנחנו מסכימים שאת התהליך אנחנו לא מודדים בהצלחה/כשלון, אז מהי אחריות המטפל/המדריך בתהליך הזה?
מאיה
 
אחריות המדריך היא

דבר ראשון להיות בשביל המודרך לאורך כל התהליך.. ולהביא את מי שהוא, ניסיונו ומקצועיותו לתהליך. האחריות של המדריך היא לעשות את כל מה שהוא חושב ויודע למען התהליך.
 

Soffi123

New member
ההצלחה של הטיפול/ההדרכה

הדיון הזה, לדעתי הוא תאורטי לגמרי משום הלפעמים השגת המטרה מתרחשת לאחר זמן רב מאז הטיפול. א. מהי "הצלחה" בטיפול בואו נניח שמטרתי לרדת 15ק"ג ממשקלי. היתה אינטראקציה נהדרת ביני לבין המטפל, עשיתי "שעורי בית" ופעלתי לפי הנחיותיו אבל בשום פנים ואופן לא הצלחתי לרדת יותר מ12 ק"ג. - האם זו הצלחה או כשלון? כמו שכתב עדי, כאשר משיגים את המטרה לשמה הגענו לטיפול (כמטופלים) אז הטיפול הצליח. אבל מה קורה אם לא הגעתי ליעד : להפטר /להשתחרר מהכאבים? נכון, היה שיפור אבל הכאבים לא חלפו לגמרי, רק פחתו. יחד עם זאת חל בי שינוי אדיר במובנים אחרים: מבחינה מנטלית, אנרגטית וכיוב'. האם זו הצלחה? של מי? של המטפל או של המטופל? לכן, לדעתי, נתן להגדיר טיפול כטיפול מוצלח כאשר המדריך/ היועץ/המטפל מביא את האדם שפנה אליו לידי כך שיכיר בכוחותיו , ידע לגייס אותם ולהסתייע בהם כדי להגיע למטרתו. תפקידו של המטפל / יועץ/מדריך/מנחה (תרשו לי לכתוב פשוט מטפל?) לשחרר את האדם ממה שחוסם אותו ולהעצימו כך שיוכל בעצמו למצוא את כוחות הריפוי שבו, את תעצומות הנפש ואת הכוח לפעול באופן מעשי לקידום מטרותיו. ב. מה חלקו של המדריך מה חלקו של המודרך בתהליך ובהצלחתו? כמו שכבר רמזתי לעיל מה שחשוב זו האינטראקציה ביניהם. המטפל יכול להיות מעולה אך אם המטופל אינו בוטח בו לחלוטין ואינו מקבל לגמרי ובשלמות, במלוא מובן המילה, את מה שהמטפל מעניק לו, הוא יוצא נפסד והצלחת הטיפול נפגמת. אך גם לקבל בצורה עוורת את דבריו ומעשיו של המטפל, יש בזה טעם לפגם. מטפלת חכמה פעם אמרה לי כי לאפשר למטפל לעשות כל דבר היא מעין הסרת האחריות של המטופל לגמרי מהתהליך. כלומר שיתוף הפעולה הוא חיוני. כך שחלקו של המטפל וחלקו של המטופל במהלך הטיפול ובהצלחתו מתחלקים שווה בשווה: 50%/50% ותודה למי שלא התעייף וקרא עד הנה
 

freearth10

New member
ומה עם ג ? ../images/Emo13.gif

מסכימה עם כל מה שאמרת ולכן אני חושבת שזה לא נכון לדבר במונחים של הצלחה/כשלון. כמו שעדי אמר זה תהליך שהיה לנו את הזכות להיות חלק ממנו ואת התהליך לא הייתי רוצה לשפוט. כי זה כל מה שהוא, תהליך של העצמה.
מאיה
 

Soffi123

New member
ג. מושגים של הצלחה/ כישלון

כשמדובר בטיפול קינסיולוגי הם מאוד אמורפיים ובד"כ לא נתן למדוד אותם. כפי שכתבת: אנו זורעים ולפעמים השתיל נובט במועד מאוחר יותר. לכן אי אפשר להיות נחרצים בנוגע להגדרת הכשלון או ההצלחה. יחד עם זאת אני מתחברת מאוד למה שכתבה תלת מימדית " כשאני קשובה לחלוטין למטופל שלי ממקום נקי משוחרר מאגו ועוזרת לו להגיע ליכולות שלו במלואן, אז אני אומרת וואלה הצלחתי". זוהי הצלחה כפולה: מבחינתה האישית כמטפלת ומבחינת העזרה=התוצאה של הטיפול עבור המטופל.
 
הצלחה בטיפול קינסיולוגי

מאיך שאני רואה את הנושא. כשאני קשובה לחלוטין למטופל שלי ממקום נקי משוחרר מאגו ועוזרת לו להגיע ליכולות שלו במלואן, אז אני אומרת וואלה הצלחתי.
 

freearth10

New member
ואם הוא לא הגיע

ליכולות שלו במלואן האם אז נכשל התהליך?
מאיה
 
לא הוא לא נכשל הוא בדרך.

אם אנו מדברים על נושא ספציפי כאשר שחררנו את המתח באותו מקום ספציפי יחד עם שחרור זה יכולותיו לגבי נושא זה מושגות איני מדברת על להגיע ליכולות במלואן באופן כללי, לכך סביר להניח לא יספיקו חיים שלמים.וגם לא רואה צורך בכך.
 
למעלה