קריאה איטית - כבר אין לי כח...

מיקי313

New member
קריאה איטית - כבר אין לי כח...

בני עולה לכיתה ג', ילד ADHD רכש סוף סוף את הקריאה לפני מספר חודשים, אבל מתקשה מאוד בפיענוח כל אות, מה שגורם לקריאה איטית שלא מתקדמת מספר חודשים, אנחנו עובדים יום יום, מה עושים?
 

freearth10

New member
יכול להיות

שהוא לא למד בשיטה שהתאימה לו. יתכן מאוד שאם הוא היה לומד בשיטת המילה השלמה - הוא היה רוכש את הקריאה טוב יותר. על כל פנים משחקי מוח יוכלו לדעתי לעזור לו. כל תרגילי ההצלבות, תרגילים להרפיית הכתפיים ותרגילי עיניים. בנוסף הייתי משחקת איתו לגו, או כל משחק הרכבה שבו הוא צריך להרכיב את השלם מחלקים, לפי תמונה נתונה.
מאיה
 

ruthi26

New member
מיקי בוקר טוב לך

כאמא לילד עם דיסלקציה, יש אור בקצה המנהרה, הבן שלי למד בסוף כתה ב' לקרוא, עד היום לא קל לא, אבל אני יכולה להגיד לך שאפשר להתגבר על הכל עם עידוד מצידנו ודחיפה מצידנו, והרבה מאוד הבנה ותמיכה, אתה לא אמור להיות מאוכזב ממנו, מפני שאז הילד נלחץ וכשאנו לחוצים, אתה בוודאי יודע שדבר לא מסתדר.. הוא לא אשם במיגבלה שיש לו, האם הוא אובחן שאתה יודע שיש לו בעיה?? עצתי לך או שתיפנה לקינסיולוגיה כפי שמאיה ציינה, שלדעתי זהו כלי מצויין מאוד שיעזור ויפתח את כישוריו של בנך, או לפנות לניצן שעשו נפלאות עם הבן שלי, היום הבן שלי גדול הוא חייל, ואני יכולה לספר לך שהוא טכנאי מטוסים, שלעולם לא הייתי מאמינה שזה יכול לקרות אם היו אומרים לי את זה שהוא היה קטן. עם המון אמונה בבן שלך קודם כל הכל הסתדר. תאמין בו ותבין אותו הוא לא מתכוון לקרוא לאט, והוא לא רוצה שיהיו לו קשיים, אל תיתן לו את ההרגשה שהוא מאכזב אותך, זו ההרגשה הכי לא טובה שילד יכול לקבל ועוד מההורים שלו. השאלה לאן תיפנה.. ובמה תיבחר.. לא לקחת בשום אופן ריטלין, אלא לטפל בבעיה!!!!!!!!!!!!!! בהצלחה רותי
 

מיקי313

New member
תודה לרותי ולמאיה על תשובתכם המעודדת

הבן שלי כן מקבל ריטלין וגם הוראה מתקנת. הוא הובחן במבחן "טובה" עד כה. הזמנתי גם איבחון פסיכודידקטי בניצן. אני משתדל מאוד מאוד לא להראות לו שאני מאוכזב ממנו, אלא נותן לו כל הזמן חיזוקים. מקווה שיבוא יום והוא יסתדר. תודה.
 

יעל שר1

New member
קריאה איטית

למיקי 313 שלום ניתן לעזור לבנך עם קריאה איטית באמצעות קינסיולוגיה. הייתי מוסיפה על דברי רותי ובמקום להשתדל לא להראות לו את האכזבה חפש את הדברים הטובים שיש בו ובכל יום אמור לו משהו אחר כך תוכל לחזק אותו ולך יהיה קל יותר מהמקום שתראה את הטוב שבו. כי גם כשאנו משתדלים לא להראות לרובנו יש חושים המאפשרים לנו להרגיש מה האחר מביע דרך תגובת הגוף, מילים שלא נאמרות ועוד וכך גם בנך יתכן ומרגיש מבלי שתדע. לקינסיולוגיה י ש כלים טובים העוזרים בתחום הקריאה כמו גם בתחומים נוספים עבודה על קשר עין, שחרור מתח מקריאה ועוד יכולים לסייע לו.
 

ruthi26

New member
מיקי היקר

לצערי הרב ריטלין היא תרופה על פני השטח, זו לא תרופה שעוזרת, אלא עוזרת למורים שהילד יהיה שקט. זו תרופה המיועדת לפורום החינוך בכללו, שאינו יודע להסתדר עם ילדים עם לקויות למידה וחבל, כל ילד שיש לו קוצים, מיד ממליצים על לקיחת ריטלין. זהו סם לכל דבר, מניסיון הבן שלי לקח שנתיים ריטלין, וכלום זה לא עשה, חוץ מזה שהבן שלי היה רזה מאוד עם כאבי בטן, בלי תיאבון בכלל, וכשפגה התרופה, ונכנסת לדם, הם הופכים להיות פופקורן... אני מציעה לפנות לקיניסיולוגיה או להיעזר בניצן, לא בסמים, כמה שזה נשמע נורא. שים לב כיצד מחתימים את כל הטפסים, אף אחד למעשה אינו יודע איזו השפעה תהיה לריטלין לטווח הרחוק, אני החלטתי להפסיק לתת ריטלין, והילד שלי לאט לאט מתמודד, הוא אוכל סוף סוף, ואין לו כאבי בטן יותר, כעת הוא כמעט בן 12 . להבדיל מבנך הוא ילד מחונן מאוד, אבל היפראקטיבי, שזה לא קל בכלל, והבן הגדול שלי שהיה דילסקטי מעולם לא לקח ריטלין, ואיני מצטערת עד היום.. צריך לטפל בבעיה עצמה מבפנים ולא מבחוץ.. שיהיה לך בהצלחה, והכי חשוב הצלחה לבן שלך, וזכור שאתה הוא זה שמחזק אותו בחיזוקים ובאהבת אין סוף שתרעיף עליו רותי
 
למעלה