פינת הקלפים של אשיגא

ruthi26

New member
המילה היטהרות

לעדי היקר ולשאר החברים היטהרות באה לגבי מנפש טהורה, ללא חת.. בעבר הזדהיתי עם נידה שבאה כהיטהרות של האשה לאחר המחזור עליה לטבול במקווה כיום אני לא מזדהה עם הרעיון בכלל אני לא חושבת שאני צריכה לטבול במקווה שמוסיפים לו מים, מה טהור בזה בדיוק?? היטהרות היא כשאנו רוצים לעשות דבר מה במצפון נקי ללא סייג, משהו שמגיע מבפנים, מעומק הנשמה, וללא מחשבות נוספות, אני מזדהה גם עם רעיון התפילה שאמרו פה (סליחה איני זוכרת מי? ייתכן וסופי), במיוחד ביום הכיפורים, שבו כולם לובשים לבן, כפי שהכוהנים לבשו בעבר, כאילו לנקות את כל הנפש כולה.. רותי
 
פינת הקלפים של אשיגא../images/Emo28.gif

בואו ונדבר על... הטהרות בואו ונדבר על הטהרות... מה זה הטהרות בשבילכם ? האם יש מקומות בחייכם שבהם אתם מרגישים צורך להטהרות ? מהם המקומות האלו ? הטהרות ממה ? האם יש מקומות בחייכם בהם אתם מרגישים טהורים ? אם כן, איזה מקומות אלו ? האם לדעתכם הטהרות היא צורך ? ואם כן, מהיכן הוא נובע ? האם יש דבר כזה "הטהרות" בחיים ? אתם מוזמנים לכתוב באופן חופשי ככל העולה בכם על המילה הלא פשוטה הזו (לדעתי) ונראה לאן נגיע איתה. עדי.
 
טהרה

טהרה בשבילי זה מחשבות טובות ולשון נקיה.
המקומות שבהן אני מרגישה צורך בהטהרות - כאשר נמצאת בסביבת אנשים שלא שומרים על מחשבה טובה ולשון נקיה
המקומות בהם אני מרגישה טהורה הם בזמנים שאני מתפללת ומתחברת למקור.
הטהרות היא צורך שנובע מהרצון לחזור לטבעיות, לשורש ולמקור - להרגיש נשמה ולא רק גוף.
המשך שבת נפלאה אסיה
 
../images/Emo51.gif על השיתוף ושאלה...

מה לדעתך יש בתפילה שמחבר אותך אל המקור ? ומה יש במקור שמחבר אותך אל הטהרה ? (מחשבות טובות ולשון נקיה כהגדרתך היפה לטהרה)
 
חיבור למקור

התפילה מחברת אותי למקור כי היא כתובה בשפת קודש ואני נכנסת לתדר שונה בתפילה מה יש במקור שמחבר אותי אל הטהרה ? תחושה של אמת וחזרה הביתה. שבוע טוב אסיה
 
המילה הטהרות מעוררת בי קונטציה שלילית../images/Emo13.gif

אולי זה אזור הנוחות שלי אך המילה המקבילה להטהרות בעיני היא שקיפות הטהרות היא מקום צח וצלול מקום "נקי" ללא מסכות. האם יש מקום בחיי שצריך הטהרות? לשמחתי אינני חשה שי מקום שזקוק לכך. האם יש מקומות בחיים שבהם אני מרגישה טהורה? בכל המקומות ובכל הרבדים אני חשה את הניקיון שקיים בטוהר, את השקיפות והצלילות שמחזקת את התחושה של מקום מאד נקי. מסכימה איתך עדי שהמילה הזו לא פשוטה ומאד טעונה מאחר והמילה המנוגדת לה הינה מילה מאד שלילית, מאד לא מחמיאה. אינני חושבת שנדרש טיהור בכדי לחוש טהורים. דברי נשמעים מבולבלים מאחר וקשה להסביר ורבלית מילה כל כך טעונה.
 
כמוני כמוך ויותר...דפנה

יש לי בעיה עם המילה הזו מכיוון שהטהרות היא להטהר, להתנקות, להעשות טהור - להטהר ממה ? בהנחה הבסיסית שאני יוצא ממנה שבכל רגע ורגע בחיינו אנו נותנים 100 אחוז ממה שאנו יכולים באותו רגע ותמיד אנו עושים את כל מה שאנו יכולים בכדי שיהיה לנו טוב אז מהי הטהרות ? ממה צריך להטהר ? ההטהרות באה לנקות את המצפון, את הנפש, את הגוף ממה ? אם אנו חושבים שאנו זקוקים להטהרות זה אומר שאנו לא טהורים, אז אני חושב שכדאי לטפל ברצון להטהרות, בצורך להיות טהורים ובהרגשה שאנו לא טהורים. כי לפי דעתי הטהרות היא בריחה מהתמודדות. עשיתי דברים שאיני גאה בהם, או מתבייש בהם ואז אני זקוק לדברים שיטהרו אותי.... ההטהרות תגרום להרגשת ניקיון וכביכול תמחק את אותם דברים (כי עכשיו אני טהור וכל מה שנעשה בעבר לא נחשב) אבל בעוד שעה, בעוד יום, או שבוע אחזור על אותם דברים שיגרמו לרצות להטהר. באופן אישי אני רואה בכל הנושא של ההטהרות בעייתי כי במקום לטפל במה שגורם לנו לרצות להטהר אנו מטהרים את עצמנו וחוזר חלילה. מקווה שהצלחתי להעביר מקצת מה שאני חושב. עדי.
 
עדי../images/Emo13.gif אני מזדהה עם כל משפט שלך../images/Emo13.gif

בהחלט העברת נקודת מבט מעניינת במקום להתעסק בטיהור עצמי לבחון מאין מגיע הצורך לעשות זאת. ההזדקקות ל"זיכוך"מגיעה מהנשמה ולכן כל מחשבה מהמיינד לצורך הזה רק עלולה להוליך שולל. להיות שלם, להרגיש שלם, ולחיות בשלום עם עצמנו מוביל לידיעה שאין צורך בטיהור עצמי. אני מקווה שהארתי
למה כוונתי
 
מטהר אויר

זה בדיוק אותו הדבר כמו מטהר אויר בשירותים. הוא רק משנה לכמה רגעים את ריח החרא ככה שיהיה כשושנה או יסמין. אם לא נשנה את התפריט סביר להניח שהחרא ימשיך להסריח.
 

Soffi123

New member
היטהרות

תמיד אפשר עוד ועוד להתנקות, להִטהר. זה לא נגמר. אין סוף להיטהרות. אבל את הטוהר הזה =את תחושת הנקיון נתן להשיג רק ע"י שרור. ניקוי רעלים מהגוף והנשמה שבד"כ צוברים קצת לכלוך בבואם במגע עם העולם. (אפילו המאוורר שלי, שרק דוחף אויר מצד לצד מתלכלך כי גם האויר אינו נקי). ההיטהרות היא תמיד "עד הוק" כי אנחנו ממשיכים לחיות, לאכול, לשמוע, לקלוט. צריך להמשיך ולהתנקות, להטהר כל הזמן. לפחות לשאוף לזה. אם אנו משתמשים בהטהרות כדי לבטל או למחוק פעולה או מעשה שאנחנו מתחרטים עליהם מבלי להתמודד עם הגורמים והתוצאות של מעשינו, אז באמת אין לה ערך והיא מתפוגגת במהירות. (זה גם מחבר אותי ליום הכיפורים שכל כך מחכים לו כדי להטהר מהחטאים אך בשאר ימות השנה לא מקפידים על "נקיון כפיים" ויש בזה, לטעמי, מידה רבה של צביעות). מקווה שלא בלבלתי יותר מדי אבל זה מה שעלה בי למקרא דבריו של עדי. תודה עדי
 
סופי - תודה על התגובה :)

באמת אחרי יום כיפור אנשים מרגשים "מטוהרים" ואני חושב שהרבה צמים בכדי להשיג את תחושת הטוהר הזו. רואים כל היום סרטים, לא אוכלים, לא שותים, סובלים...עמדנו בזה - יש 9 כוכבים בשמים וטוהרנו (כמובן בציניות) האם את מכירה דרכים נוספות שבהן ניתן להשיג את תחושת ההטהרות ?
 

eyeyey

New member
טוהר ../images/Emo189.gif

טוהר, הטהרות בשבילי, זה מקום נקי מאוד...ללא פשע, ללא שקרים ללא רוע כל אחד מרגיש בשלב מסויים בחיים (גם אנשים המקסימים ביותר) צורך לטהר את הנפש, אצלי כאשר אני מרגישה צורך כזה אני קוראת תהילים, זה מרגיע אותי ומחבר אותי הכי חזק להוא שיושב לו למעלה, פתאום אני מקבלת כוחות ומרגישה שאני יכולה להתפלל לכל דבר ולהאמין שזה יקרה. קרה לי מקרה, לפני כמה חודשים הייתי בתאילנד באי שנקרא קו פאנגן תאילנד זה מקום שמלא בפיתויים (מסיבות, שתיה וכו') ודווקא שם באותו האי שמעתי שיש מסעדה של ישראלי שבימי שישי עורך קידוש, החלטנו כל החברה ללכת לשם. ליד המסעדה שלו יש בית כנסת, ואני שכל כך התגעגעתי לארץ הרגשתי צורך חזק במיוחד להגיע לבית הכנסת לפני הארוחה ולהתפלל לפני שבת (בארץ מעולם לא הייתי בבית כנסת ביום שישי בערב) לאחר התפילה יצאתי משם כל כך מחוזקת והרגשתי הכי טהורה שיש נתתי לכל החברים שלי שלא נכנסו איתי נשיקה ובירכתי אותם בשבת שלום - זאת הייתה חוויה מדהימה בשבילי.
 
תודה על השיתוף eyeyey ושאלות :)

גם את וגם אסיה כותבים על התפילה כמטהרת... מה לדעתך יש בתפילה שגורמת לך להרגיש הטהרות אחריה ? ושאלה שניה - מתי היתה הפעם האחרונה שהרגשת צורך להטהרות והאם קדם לצורך ההטהרות ארוע כלשהו ?
 

freearth10

New member
הטהרות

אני לא חושבת שיש אדם שיכול להגיע למצב כזה בו הוא מנוטרל לגמרי מכל השפעה חיצונית. ככל שאני עברתי תהליכים של נקוי פנימי, נעשיתי י ותר רגישה וקשובה ועם עיין הרבה יותר חדה לקלוט את הלכלוך, כך שאני מתנקה ומתנקה, עוברת לרמה יותר עמוקה וכל פעם מבינה איזו עבודה עדיין מחכה לי. זהו לדעתי תהליך אינסופי, שיותר ממה שחשובה התוצאה - חשובה הדרך. היה מקום אחד בחיי שבו חשבתי שהוא בא ממקום של אהבה ללא תנאי, או במילים אחרות אהבה טהורה. אבל ככל שהבטתי יותר פנימה התברר לי שהכוונה שלי אולי היתה מאוד כנה, אבל מתחתיה ישבה כוונה לא מודעת, שממנה הרווחתי ובגדול ולך תדע, אולי רק זימנתי לעצמי התמודדות שכזאת... אני הרבה יותר מתחברת למילה שחרור מאשר למילה הטהרות.
מאיה
 
למעלה