מה אספר לכם על אפריקה?

spring9

New member
מה אספר לכם על אפריקה?

היא נראית הרבה יותר מענינת מרחוק. הייתי בשתי ארצות קניה ואוגנדה שבשתיהן שלטו האנגלים. בנגוד אלינו שגרשנו את האנגלים ומחקנו את נוכחותם כאן הם עדיין מתרפקים על העבר הזה. לא רק שכולם דוברי אנגלית אלא הם שותים אינגליש טי ואינגליש קופי (עם חלב) ואפילו במקום הכי עלוב מגישים תה בקנקן אחד וחלב מורתח בקנקן שני). בקניה יש כביש שנקרא הכביש האנגלי ועובר דרך מטעי תה לאורך קילומטרים. הנסיעה בו חלק ממסלול התיירות. הם דואגים כל הזמן לספר מה הבריטים עשו בכל מקום ומראים את הבתים שלהם שכיום גרים בהם מקומיים עשירים. בקניה הסינים סוללים את הכבישים ובאוגנדה SBI=סולל בונה, ישראל. מבחינה תיירותית קניה יתר מענינת מאוגנדה. בקניה יש אתרים של האדם הקדמון בנוסף לטיולי הצפיה בחיות הבר שיש בשתיהן. מבחינה נופית אוגנדה ההררית יפה הרבה יותר. אוגנדה גם יותר נקיה ומסודרת. בשתי הארצות האפריקאים עובדים על התירים ובגדול והאנשים עוד לא למדו לרחוץ ידים ביציאה מהשירותים. הם פוחדים להצטלם כדי שהנשמה שלהם לא תעבור למערב. עדיין מתרפאים אצל רופאי אליל. אורך החיים הוא 52 שנים, והמשכורת הממוצעת היא 240$ לחודש. 70% מהאוכלוסיה יודע קרוא וכתוב, גר בכפרים ואוכל ארוחה אחת ביממה. הנשים הן אלו שעובדות בשדות, מגדלות את הילדים ומטפלות בבית. הגברים יוצאים לחפש עבודה בשכר. לכן, באוטובוסים ובערים רואים כמעט רק גברים. דלק עולה 1-1.20$ אבל הם לא מתבישים לגבות אפילו 60$ ליום כניסה לפארק מתייר (מחיר ממשלתי). קשה להתידד איתם, כי תוך 10 דקות הם מתחילים לספר סיפור מעורר רחמים ומבקשים כסף. משום מה נדמה להם כי אצלינו הכסף גודל על העצים. הם גם לא מבינים מה זו עבודה. אצלם הכל נעשה באיטיות, לא בוער להם שום דבר. גם למושג הזמן אין שום משמעות עבורם. הם מסוגלים לאחר אפילו שעתיים וזה ממש לא מוזר להם. בהחלט נהיניתי ממה שראיתי, אבל בחרתי מה לראות וטילתי עצמאית ולא בטיול מאורגן. אבל המחירים שלהם הם לא לגימלאית ישראלית ואחרי 3 שמורות של חיות בר, שני טרקים, שייט על הנילוס, אין ספור אגמים, וכמה מפלים לא משהו, החלטתי שיש לכסף שלי שימושים טובים יותר. בתמונה - על קו המשווה שעובר גם בקניה וגם באוגנדה.
 

spring9

New member
גורילות ההר באוגנדה

זו דוגמא לאחת הדרכים המכוערות ביותר שהאפריקאים עובדים על התיירים. לקראת הטיול בשמורה - הרשיון עולה רק 500$ (אין טעות באפסים), מכינים את המטיילים למסע גילוי ביער גשם. מגבילים את מספר הנכנסים לשמורה ל40 ביום. מודיעים לקחת 2 ליטר מים, לבוא בנעליים גבוהות מעילי גשם וכפפות ולהתכונן למאמץ פיזי ויש אפילו יחדת חילוץ!!! בפועל טילתי 20 דקות ביער, ואת הגורילות ראיתי 10 דקות משער הכניסה לשמורה. (רק שסובבו אותנו ועשו הצגה). כמה שכעסתי באתו היום!!!!
 

spring9

New member
נמר באברדייל - קניה

נכון שלכל שמורה יש את היחוד שלה. יש חיות שרואים בכל השמורות ויש כאלו שנמצאות באחת לא באחרת . אחת ההפתעות היה הנמר הזה ששוטט בנחת על השביל. הוא לא הפריע לי ואני לא הפרעתי לו.
 

spring9

New member
על אם הדרך

בהרבה מקומות החקלאים מוכרים את תוצרתם על הכביש. כאן, כפי שנתן לראות מלבוש האשה מדובר במוסלמים ואחד הגברים קלטשאני מצלמת והניף את ידו, "לא לצלם". נו, באמת... בכלל, אין הרבה ערים אבל יש מרכזי מסחר שהם מקבץ חנויות במבני קבע לאורך שני צידי הכביש. שם עוצרות משאיות שפורקות ומעמיסות תוצרת ושם מתנהל המסחר המקומי.
 

שויי

New member
נו באמת, את לא הבנת אותו...

תפשת אותם בדיוק בזמן הפיתה, האיש נופף בידו "בלי כיבודים" הוא חשב שבאת לאכול. מה אוכלים שם?
 

שויי

New member
../images/Emo12.gifU ספרינגוש, לא פחדת../images/Emo35.gif

מתסכל משחק הרמאות... הסיפור עם השימפנזה, היא כל כך יפה אבל ב- 500$ הייתי משיגה יפה יותר, סתם יקירתי, מחבקת אותך. באיזה מרחק עמדת מהנמר? מה מרגישים כשחוצה לידך חית פרא ואין ביניכם כל חיץ?
 

שויי

New member
../images/Emo24.gif השווה בקו המשווה

איזו תמונה נהדרת ספרינג, את נראית נפלא וזה לא פוטו מונטאג' נכון? מעניין כל מה שאת מספרת, כנראה שלאוכלוסיה המקומית אין בעיה עם זהות כפי שהייתה לנו הישראלים ולכן יכלו להטמיע לתוכם תרבות חדשה, האנגלים... ובדיוק מאותו מקום, אני חושבת, נובע היחס שלהם לזמן, נראה לי כאילו הם מתקדמים איתו לרוחב
מרתק
 
תמונות נפלאות, האם יש שוני של ממש בין

הארצות השונות. מנהגים , ביגוד, מנטליות, אוכל
 
נסעת במטרה לטייל ?

אם ככה מה שראית וחווית ונהנית שווה כל אגורה של גימלאית . רגשות והרגשות אי אפשר לכמט בכסף .תמונות מהממות .
 

spring9

New member
תשובות ועוד תמונות

מה אוכלים באפריקה? במקום לחם המקומיים אוכלים ג'חנון אבל קוראים לזה צ'פטה (מנוקד בסגול לכל אות). במקום חומוס יש להם מתוקי (מנוקד כמו מתוק עם סגול תחת הק). זה ממרח מבננות.בטעם בטטה לבנה. הירושלמים יודעים למה אני מתכוונת. יש להם 3 סוגי בננות. למתוקי למיץ וסתם לאכילה. הם נבדלים בגודל. ירקות ופירות ראיתם בתמונה אתמול. יש אזורים שאוכלים בהם המון שעועית. הכל מבושל על גחלים. אין גז, יש חשמל אבל לא לבישול בקושי לתאורה עם המון הפסקות חשמל. את העוף הם מבשלים על האש עד שהוא יבש וממש נשרף. יש בשר בקר ועיזים. בקניה אי אפשר ללעוס את הבשר. אפשר להשיג לחם אבל מוכרחים לאכול אותו כטוסט כי הוא מתפורר. ויש גם דגים. הכי טוב. זה בקשר לאוכל העממי. בערים ובמלונות טובים יש שפים מצויינם ואוכל גורמה. ארוחה ממש טובה ויקרה בסביבות 10$-15$. בתמונה ילדים מביאים עצים לבישול, זו אחת מעבודות הילדים.
 

spring9

New member
לראות בעלי חיים בטבע

זו חויה ולא חושבים על הפחד. זה דבר מדהים לראות אותם ואת ההתנהגות שלהם בלי הסירחון והגדרות של גן חיות. מהגורילות הייתי במרחק של 2 מטר בקושי. הנמר עבר ליד המכונית שבה ישבתי וזה בשמורה שבה מותר ללכת רגלי ללא שומר מלוה. גם בנסיעה ממקום למקום בצידי הדרך רואים בעלי חיים מפעם פעם ממש קרוב לכביש. בתמונה בופלו, חיה קצת עצבנית. האזהרה אומרת שאם נתקלים בהם, לתת להם לעבור ולא להתקרב.
 

spring9

New member
הבדלים באוכלוסיה

בימינו ההבדלים ממש קטנים. כולם מתלבשים בבגדים מערביים, רואים טלביזיה, משתמשים באינטרנט. ליד אגם טורקנה בצפון קניה יש שבטים חצי פראיים שעדיין מסתובבים בתלבושות מסורתיות. לא הצלחתי להגיע לשם בגלל שזו היתה עונת הגשמים. בקניה יש שבטים מטריאכים ז.א. שהאשה היא היורשת. אבל כולם כבר מתנהגים בצורה דומה ומנהלים את אותו אורח חיים. באוגנדה פגשתי משפחות של פיגמיים וגם הם נטמעים ובשמחה בתוך האוכלסיה הכללית. יש הבדלים בפיזיונומיה. למשל באיזור הגבעות הצפוני בקניה לנשים יש ישבן ענק. באוגנדה יש אוכלוסיה שבה הגברים רזים וגבוהים. יש גם הבדל בצבע העור מחום ועד שחור כפחם שממש לא רואים את תווי הפנים.
 

spring9

New member
וקצת נוף

כאן לא רחוק ממקורות הנילוס. במקום המדהים הזה יש אתר לקמפינג. רק לשבת עם בירה ולבלוע את הנוף. וחזירי הבר האפריקאים עם הפה השטוח מטיילים בכל מקום.
 
למעלה