והדיון ממשיך

שויי

New member
../images/Emo95.gif להיות אם לתינוק, בגילנו../images/Emo35.gif

הקיץ מקרב אותנו אל הנכדים ורובנו מבלים איתם יותר, גם כפתרון לחופשה ועזרה לילדינו. זה כזה כייף וכנראה גם מגרה את החוש האימהי שלנו ואז אנחנו מרגישים את הניצוץ של הרצייה תשוקה לפעוט קטן משלנו. מה אנחנו עושים עם התשוקה הזאת שפתאום הפכה לאפשרית. החידושים במדע וברפואה מאפשרים ללדת גם כשהטבע אומר די. בארץ המדינה מגבה נשים עד גיל 51 בתהליך ההפריה. בעקבות הפרשה ברומניה שבה נעצרו רופאים ונשים מטופלות הפריה מישראל וכן בעקבות אי אלו הרהורים שעלו כאן בעבר, אני מבקשת לדון בנושא האמהות בגיל הסבתאות. האם גם אתן/ם התמודדתם עם הרעיון הזה. האם יש לזה מחיר שעושה את החוויה ללא כדאית?
 

spring9

New member
מה זה בגילינו?

אני ל50 אמרתי שלום כבר מזמן. אבל בגיל 50 בהחלט הייתי שוקלת את זה. רק שבתקופתי זה לא היה אפשרי. אולי אפשר להוולד מחדש? אפשר להיות סבתא גם בגיל 43-40 ואף אחד לא חושב שלהיות אם בגיל הזה זה מוזר. אז גיל 51 עושה את ההבדל? היום תוחלת החיים התארכה. אימהות שיולדות אפילו בגיל 60 יכולות לצפות לגדל את ילדן עד אחרי הצבא ואח"כ הוא כבר יכול לעמוד ברשות עצמו. אז מה הבעיה? אני קוראת כאן על סבתות שמתלוננות שאין להן כבר כוח להמולה של הנכדים. אתן יודעות שהנכדות גדלות אצלי בבית ואני עדיין מתרוצצת אחריהן כשהן על האופניים ואפילו נהנית מזה. אבל מה כל זה קשור לפרשה האחרונה ברומניה, קצרה בינתי מלהבין.
 

שויי

New member
ספרינג ../images/Emo46.gif בגילנו זה בגילנו

אופו הלכת?
אל תעשי לי בעיות
ואל תעמדי לי על קוצו של יות
כי מדובר בלהיות או לא להיות אמא לעוללים בגיל שלנו. ואת בכלל ידוע לכל כמו אמא לנכדים, רק שיש להם עוד אמא שמאפשרת לך להיגנב באפריקה. אם בגיל חמישים היית שוקלת להביא לעולם עוד אדם, אז למה לא בגיל 60 או 70 מה איכפת לך לשוחח איתי קצת... ובאשר לרומניה, קחי נר
לחפש את הקשר
 
אולי עדיף ביכלל לשאול את השאלה

הזאת את הילדים ? מה ילד קטן חושב על זה שאמא בגיל של סבתא מביאה אותו לגן ? אז נכון שהיום הסבתות ברובן נראות כמו הבנות שלהן
אבל זה עדיין אמא מבוגרת מידי לילד קטן....זה כייף שיש ילד קטן שמסתובב בבית אבל אני עדיין בדיעה שכל גיל ומה שמתאים לו ובגיל מבוגר ( 50 + ) מגדלים נכדים בכייף ובאהבה .
 

batiarr3

New member
בגיל 40 הפכתי לסבתא כך

שאני אפילו לא רוצה לחשוב על זה להיות אם בגיל מאוחר לדעתי זה קשה מאד מעדיפה להנות מהנכדים בגילי המופלג חה חה חה
 

שויי

New member
רוניתי ../images/Emo8.gif בן כמה הילד

שאת רוצה לשאול אותו. כשאנחנו קטנים אז אמא היא הכי בעולם ולא חשוב איך היא נראית. בעיות בנושא התדמית של ההורה, קיימות גם בלי קשר לגיל.
 
בן אפס...עוד לפני שהוא נולד

אם אפשר היה לשאול אותו מה הוא מעדיף , אמא צעירה או אמא בגיל של סבתא של החברים שלו ...אני בטוחה לגמרי שהתשובה שלו היתה מס' 1
 

amazone

New member
עאלק "בגילנו"

זוכרת את הפרסומת של רבקה מיכאלי שאמרה "בגילנו" עם קריצה על הדברים המגניבים שעושים בגילכם. ממש כמו שמתרצים הריון את השריטה לאכילה מופרזת או את התשוקה למאכלים מסויימים [כשלמעשה העובר הוא "טפיל" והגוף ההריוני בכלל מתוכנת לתחזק את השנים עם תזונה לאדם אחד]
 
להיות אם לתינוק בגילנו?

בגילנו , למי שכבר נולדו ילדים בצעירותה, הטוב ביותר זה להיות סבתא לתינוק. לא כך אצל אשה שלא נולדו לה ילדים ורואה בהתפתחות המדעית הזדמנות המאפשרת להביא תינוק גם בגיל מבוגר. אני מאוד מבינה את הרצון של אישה שלא חוותה אמהות להביא תינוק. הטבע ברא כל יצור להמשיך את הדורות. יש הבדל משמעותי בין מבוגרת בת 50 שיולדת למבוגרת בת 60 . הנושא מעורר הרבה שאלות שהחשובה בהן, לדעתי, השאלה מה קורה לתינוק שנולד לעולם של מבוגרים.
 

שויי

New member
אלמוגית, אני לא רואה הבדל

בין גיל 50 ל 60 את יכולה להצביע על הבדלים משמעותיים שיכריעו את הכף? אשמח. ילדים נולדים לתרבויות שונות, למנהגים שונים ולהורים שונים והם גדלים ומסתגלים.
 
מכיוון שאני ואני משערת שגם את עברנו את שני

הגילים אנחנו יודעות חלק מן ההבדלים. בעיקר הבדלים פיזיים. החשוב ביותר מס' השנים (בתקווה שבריאותה תקינה) שנשאר לאם ללות את התינוק שיוולד. אגלה לך בסוד, חתני הפך להיות לאב בגיל 50, ובני בגיל 35 ואני רואה את ההבדל יומיום.
 

rakefet666

New member
הורות בגיל מבוגר

לפני שבוע בערך ראיתי קטע קטנטן בעיתון שמי שהתפרסמה לפני שלוש שנים כיולדת המבוגרת ביותר כשהיא ילדה זוג תאומים מתה. משאירה אחריה זוג יתומים בני שלוש. כדי להפוך ליולדת היא שיקרה למעבדת ההפריה ואמרה שהיא בת 55 (הגבול העליון בו מאפשרת מרפאת הפוריות טיפולים), היא טענה שבגלל שאמא שלה חיה לגיל 101 סימן שגם תגיע לגיל כזה ותוכל לטפל בילדים. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3747241,00.html
 

ריקי5

New member
בגילנו - רק אם התינוק בן 20../images/Emo6.gif

מנסיון של שבווע - למי יש כוח ל-round-a-clock הזה? מי בכלל שומע שהם בוכים בלילה? ולמי יש גב להרים כל יום וכל היום צעצועים מהרצפה? ולרוץ אחריהם עם האופניים? כל דבר בזמנו.
 

spring9

New member
אילו הייתי האמא של הנכדות ולא הסבתא שלהן

הן היו נוסעות אתי לאפריקה!!!! הלוואי ויכולתי לקחת אותן אתי. כשהילדים שלי היו עדיין בבית ז.א. מגיל 0 ועד לצבא נסעתי אתם לביקור המשפחה בחו"ל כל שנתיים, גם נסענו ביחד למצריים, טיילנו ממקסיקו ועד קנדה במשך חודשיים, עשינו טיול קמפינג בצרפת, עשינו חיים באנגליה, וגם טיילנו באיטליה וטפסנו על הוזוב, חויה שהם לא שוכחים עד היום, נסענו גם לירדן לשבוע ואפילו ליפן עם הבן. גם את הארץ לא קיפחנו. הלוואי ויכולתי לקחת את הקטנטנות לאפריקה, הלוואי.
 

מיקי 801

New member
ריקי אני איתך גם אני מעדיפה

להיות סבתא בגיל הזה גם לי אין כח. ביליתי עם הנכדות אתמול כל היום והלכתי או יותר נכון זחלתי למיטה
והיום יש לי שוב יום שלם.בגילי זה מעייף וקשה. לגבי ללדת בגיל מאוחר ישנן הרבה דעות.השבוע היה בטלויזיה על האשה שילדה בגיל 67 תאומים ונפטרה והשאירה יתומים בני שלוש.בראיון איתה לפני הלידה היא אמרה שאמא שלה מתה בגיל 103 אז יש לה זמן לגדל אותם אבל יש דברים לא צפויים ואף אחד לא יודע כמה יש לו לחיות לכן בגיל מבוגר יש לחשוב גם על הילד ולא רק על הצורך להיות אמא.
 

שויי

New member
מיק מיק כייף להיות עייף

אבל מיק מיק, לצערנו יש ילדים קטנים המתייתמים מאמם בגיל צעיר, בדיוק כמו שאת אומרת, שום דבר אינו צפוי באשר לחיים. בואי נאמר כזה דבר, נגיד שאת נורא עשירה, ממש, אפילו הנינים שלך לא יצליחו לבזבז את הכסף
ואת מרשה לעצמך להיות מוקפת במטפלות ועוזרות ואפילו נהג צמוד
שעומד לשרותך בכל רגע נתון
אם שלמה יסכים, מה אז
היית רוצה להביא ילד לעולם?
 

שויי

New member
הדה הוא, ריקי

בדיוק. גם אני לא הייתי בוחרת באפשרות הזאת להתחיל טירונות מה'תחלה
מאד הייתי רוצה תינוקי קטן אצלי בבית אבל אני גם מאד רוצה את החופש ממחויבויות כאלה, זו בחירתי, בכלל, רב הבחירות שלי להיום אינן מתיישבות עם גידול ילדים, ספרינג בטח תחלקי עלי
הלוואי שהייתה לי היכולת שלך לטייל לבד או עם הילדים ללא מעצורים, מילא, אני עובדת על זה ומתקדמת, גם אם לאט
אך אם הייתי בוחרת ברצון לפספוס קטן
הגיל לא היה מונע בעדי.
כנראה שהרצון מתאים את עצמו לטבע.
 

פטרה10

New member
כל דבר בזמנו ובמועדו. בגיל 50-60 כבר

אין לנו ביציות, יוצא שאנחנו צריכות תורמים לביציות, למ לי לגדל ילד שהוא גנטית לא שלי? עדיף כבר לאמץ תינוק שבמלא כבר נולד. חוץ מזה הריון בגיל המבוגר הוא מסוכן בגלל מחלות הזיקנה שלא יודעות מה אנחנו מרגישים בלב (כולם מרגישים בגיל העשרים, חה חה חה),הגוף כבר בוגד, יש כבר סכרת, יתר לחץ דם, אוסטואופורוזיס, למה לתת לילד נקודת פתיחה כל כך נמוכה? האיטלקיה שילדה בגיל 60-70 מתה והשאירה תאומים יתומים לא חבל? גם הורים צעירים מתים אבל נקודת הפתיחה בטוחה יותר. כפי שאמרתי, כל דבר בזמנו.
 

פטרה10

New member
מי שרוצה תינוקי, שתלך להיות מטפלת, או

שתטפל בנכדים שלה. אני אטפל בסבא'לה.
 

שויי

New member
../images/Emo6.gif חייכת אותי, יוצא מזה

שאם סבאל'ה זקוק לטיפול, אז עדיף תינוקי.
 
למעלה