מה דעתכם המלומדה

אביבוש אין כמו אמא , ולך יש אחת

מיוחדת שעוטפת אותך באהבה ושתהייה בריאה עד 120 ואל תחשבי אף פעם על נפילות יותר...תחשבי רק על טוב וחיובי
 

שויי

New member
מיצי ../images/Emo108.gif אביב, את משו מיוחד

לא ידעתי אם לבכות או לצחוק, אז נראה לי שהכל בסדר, דבר אחד אני לא מבינה, מדוע זיכית את עצמך בתואר מפונקת
את מוכשרת, עסוקה, עובדת, עוזרת לילדים, לנכדים, אשפית מטבח, הכל מתקתקת.... את משו מיוחד ושתזכה אמא לאריכות ימים בבריאות טובה.
 
כאילו אפשר בכוח ../images/Emo8.gif

סתאאאםםםםםםםם. נדמה לי אפילו שלהם לא נוח. בני אמר לי שהוא יחזור רק עד סוף הלימודים וזה נראה לי בסדר גמור.
 

הדסבתא

New member
הבן שלי בן 24, גר לבד עם שותף

ממן לעצמו לימודים ורכב, סיים תואר ראשון ומתכנן את השני, וכל רצון שלנו לעזור לו נתקל בסירוב.......... אז אנחנו כל פעם קונים משהו ונותנים קצת כסף מיוזמתנו ורצונינו......... אני מספרת את זה, כי זה רק אומר שכל אחד יכול, הבן שלי לא מיוחד במינו (פרט לכך שהוא חתיך, חכם ומדהים הכי בעולם
) ורווקים בוגרים שנשארים בבית ההורים זו בהחלא התעלקות וניצול, לעניות דעתי
 
וואהו הדס..חבל שאין לי בת צעירה

הייתי ברצון מאמצת אותו כחתן
אשרייך שהתברכת בבן כזה ואת צודקת בדברייך .
 

הדסבתא

New member
../images/Emo182.gifהאמת שהוא באמת מיוחד באופיו ../images/Emo182.gif|טיפה

עכשיו כשהייתי בבית חולים הוא לקח יומים חופש והיה איתי יום ולילה, ועזר לי כל כך...............
..|.טפו, טפו, טפו
 
לדעתי אין כאן פתרון אחד גורף לכולנו

מה שמתאים לי לא בהכרח מתאים לך. מעבר לכך שיש גם דברים אובייקטיביים. אם ההורים גרים בדירה צפופה לא נראה לי הוגן מצד הילדים לבוא ולבקש להתנחל בדירת ההורים על מנת לחסוך או כל דבר אחר... אם הדירה מרווחת ויכולה להכיל בנוחות משפחה נוספת גם כאן צריך לבדוק את האינטראקציה בין כולם. כי לא רק הילד הפרט שלך חוזר לחיות לפרק זמן מסויים בבית ההורים - יש בתמונה גם בן זוג או בת זוג שמצטרפים ואם היחסים הם לא כליל השלמות מלכתחילה נראה לי שהסכמה כזו רק כדי לעזור לילדים מזמינה בעיות! אם יש נכונות מצד שני הצדדים אחרי שכל אחד מהם בדק מבחינתו את הרווח וההפסד שבחיים משותפים לפרק זמן מסויים הם עדין חושבים שהם רוצים בכך - אז נהדר למה לא? אם הבת שלי עם חתני ונכדתי אומרים לי היום שהם רוצים לבוא לגור אצלנו במשך תקופה כי הם רוצים לחסוך כסף - אני פורשת שטיח אדום בפניהם אין לי שום בעיה עם זה - כי האינטראקציה בנינו היא טובה מאוד ואני לא רואה שום בעיה עם זה. זו גם הסיבה שלקחתי על עצמי לטפל בנכדה שלי בנוסף לעבודה שלי ומכיוון שזה המתאים לי ומתאים לביתי וחתני - אני יכולה לומר בפה מלא שזו אחת התקופות היפות בחיי - והקושי מתגמד אם בכלל בהשוואה להנאה המוחלטת והמושלמת!
 

שויי

New member
אין פתרון גורף ../images/Emo8.gif אבל יש מי שגורף את העלים

בבית רחב גדול
במצב שאת מתארת יקירתי יערה, אתם תחזרו בכם מלמכור את הבית ותהפכו אותו לאחוזה. וכן אין ספק שכולנו נחלוק עם ילדינו גם האוהל גם את האוכל, הכל במקרה הצורך. ואיזה כייף שאת מטפלת בתמרי המתוקה
 
../images/Emo187.gifאל תגררי אותי לחזור ולגרף

את העלים! ההחלטה נפלה - הביצוע קשה... אבל אני אופטימית.
 

הדסבתא

New member
זה נכון שכל סיטואציה היא שונה

וצריך לבחון כל דבר לגופו, אך יש עקרונות מנחים, מובילים כדי לא ליפול ולהתרסק מכל בחינה שהיא
 

spring9

New member
כה אומרת בעלת ניסיון עכשווי

בתי ונכדותי גרות אצלי כבר שנה וחצי וכנראה שכך זה ישאר. הבן אשתו והנכד יצטרפו בעוד חודש כשחוזה השכירות שלהם יגמר כי בעבודתו יש צמצומים וצומצמה גם המשכורת. האשה עושה סטאג' ומרויחה סימלית. הבת עובדת בחצי משרה וחצי משרה היא עם בנותיה=נכדותי. אז יש לי בית עם 4 חדרי שינה ומרתף. אשרי וטוב לי שאני יכולה להכיל את כולם וברוחה יחסית. הזמנים קשים היום - מתי לא היו? אבל גם לי נראה שהיום יותר קשה מבעבר, אפילו בתקופתינו. אולי בגלל שרמת החיים עלתה, אולי בגלל שהדרישות עלו. על מה שיותרו הילדים? כלתי על הסטאג'? נכדותי על חוגים? זה לא רק עניין של לחם ומרגרינה. אז אני בהחלט בעד ק ו מ ו נ ה. ככה הוצאות הבית מתחלקות וגם עבודות הבית. אין בעיה של מי ישמור על הקטנטנים כי תמיד יש מישהו בבית. מאז ומתמיד משפחות היו רב דוריות. רק בשני הדורות האחרונים זוגות התחילו לחפש את הפרטיות שלהם. אני חושבת שיש משהו מאד אגואיסטי בגישה הזו. הרי בסופו של דבר נזדקק לעזרת הילדים. כוחינו לא ישאר איתנו עד סוף חיינו. האם תרצו שיגידו לכם, אתם לא עזרתם לנו כשאנו היינו זקוקים לכך, אז מה פתאום שעכשיו נעזור לכם? אבל מה, אם יש לכם ילדים קרציות, שרק מחפשים איך לנצל אתכם, הייתי מושיבה אותם ליד השולחן ואומרת להם: "ילדים יקרים, אין לי שום בעיה לעזור, אבל רק לעזור. אתם מנקים אחריכם, משתתפים בהוצאות הבית וכו." ובהחלט מציבה כמה חוקים שיהיה צורך למלא. (וגם כשהזוג כבר בביתכם ולא ממלא את ההסכם, מותר להושיב אותו ליד השולחן). ודרך אגב, כאשר מדובר בזוג נשוי, צריך בהחלט לשאול, ובמה עוזר הצד השני? נכון שמפסידים פרטיות, אבל לא נכון שמפסידים את השקט בבית קובעים שיש שעות שצריך להיות שקטים. הנכדים מבינים את זה. (עניין של חינוך). מצד שני מרויחים שמחת חיים. זה בכלל לא כיף לשבת בבית ריק כל היום שאין עם מי לשוחח. וזה בהחלט כיף להיות מעורבים בחיי הנכדים ולקבל את אהבתם. זוכרים את דף הנשיקות? זה שווה את הכל.
 
אשרייך ספרינג שטוב לך ככה

מה לעשות , לי לא מתאים לחיות בקומונה...ואני לא חושבת שאני פחות טובה , אני עוזרת מכל הלב והנשמה לבת שלי ולנכדיי , פתחתי להם את הבית שלי למגורים כשהיא נזקקה לכמה חודשים אבל תאמיני לי שזה היה קשה לה יותר מאשר לי....לא קל לגור בחדר אחד ולישון במיטה אחת עם שני ילדים , אז נכון זאת עזרה, חוסכים כסף אבל ילדים קטנים זקוקים גם הם לפינה קבועה משלהם ולכן אני לא חושבת שמה שמתאים לאחד מתאים לשני...כל מקרה לגופו ולא על זה תקום או תיפול אהבת ילדינו. ואם בגלל זה הם "ינקמו " בנו כשנהייה אנחנו זקנים או אז נוכל להגיד שהחינוך היה קלוקל.
 

מיקי 801

New member
באמת כל אחד יעשה מה שטוב לו

אני בהחלט לא חושבת שאני אמא פחות טובה אם אני לא מוכנה לגור בחמולה. אין אצל הבת מצב חרום וגם אין בעיה כלכלית זה פשוט זמן עד למציאת דירה מתאימה לדרישותיהם. לדעתי הם יכולים לגור בשכירות עד למציאת הדירה ולא אצלי.בהחלט אני עוזרת בכל,כי הם גרים ממש לידי כך שאני תמיד זמינה. אני בטוחה שבשעת הצורך ילדיי יושיטו לי יד, כי הכל נעשה מאהבה.אז באמת כל אחד יעשה מה שמתאים לו
 

שויי

New member
שאפו../images/Emo70.gif מיק מיק מתוקה, עשית כברת דרך

מהבוקר עד עכשיו, את ענקית
כל כך ברור ופשוט ונקי.
אף אחד לא רמז שאמא טובה רק בחמולה, היא טובה גם בגדרה
 

שויי

New member
../images/Emo2.gif../images/Emo124.gif לא תאמינו איזה סינכרון

ב- BBC PRIME משודרת הערב סידרה הנקראת לחזור להורים זוהי קומדיית מצבים בריטית בת 6 פרקים. הסרטים שלהם בדרך כלל נפלאים לטעמי.
 

הדסבתא

New member
../images/Emo70.gifמיק

את ענקית
זהו בדיוק מה שחשוב,
איך אנו רואים את עצמינו ומה אנו מרגישים בנוגע להחלטותינו
 

שויי

New member
ריגש אותי מאד לקרוא אותך, ספרינג

וואו נראה לי מקסים לחיות כפי שתיארת. גם אני בעד קומונה ומי יודע, אני לא מבטלת את התגשמות החלום. עם זאת ברור לי
שאיני יודעת בוודאות מה אני רוצה. בשוליים, אני רוצה להביע את דעתי על עזרת ילדים להורים. תופעה מוכרת היא ילדים שקיבלו הכל מהוריהם והזניחו אתם לעת זיקנה. ומנגד יש ילדים שלא קיבלו מהוריהם את העזרה שחשבו שמן הראוי שיקבלו, והם נאמנים במסירותם להוריהם
אל תבקשו ממני לתת דוגמא.
 
דעתך בהחלט מקובלת עלי - אני מסתייגת רק

ממשפט אחד כאשר מדובר בזוג נשוי, צריך בהחלט לשאול, ובמה עוזר הצד השני? אותי לא מעניין מה, כמה ואיך עוזר הצד השני! אני עוזרת כי אני רוצה לעזור , כי חשוב לי לעזור ולימדתי את עצמי לא להסתכל ולא להתחשבן בכלל אם הצד השני עוזר או לא עוזר. אני עוזרת מתוך רצון לעזור והרווח לדעתי הוא רק שלי. אם הצד השני בוחר לא לעזור - הוא רק מפסיד!
 
למעלה