מה דעתכם המלומדה

יו מיק מיק ...זאת עוד הוכחה שאת

נמצאת "בחברה טובה "
כמעט לכולם יש באיזה שהוא שלב את ההתלבטות הזאת. אבל אני לא מבינה למה את צריכה לשנות את דעתך
כמעט כולם כאן באותה דיעה שלך
 
מיקי יקרה

הכל תלוי בנסיבות. בתי קנתה בית והיתה צריכה לפנות דירה ולעבור לחודש לשכר דירה. מיד הצעתי לה בואו אלי. חבל על הכסף. והחודש הפך ל-7 חודשים כי הקבלן התמהמה.אז נכון שלא היה קל אבל עשינו את זה בכייף. וגם היום אם זה יקרה אנהג אותו דבר. אם יש אפשרות לתמוך בשכר דירה למה לא? ואני לא מסכימה שהילדים היום רוצים הכל. גם אני רוצה הכל אז אקפוץ מעל יכולתי? כל אחד עם האפשרויות שלו. אמי אמרה לי פעם משפט שהולך אתי עד היום"אם את רוצה להיות מאושרת , הסתכלי על שכנה שיש לה פחות ממך" מה דעתכם? ואסור לעשות הכללה כי לא כלם אותו דבר.
 
בדיוק כך שלומית , המשפט האחרון שלך

אומר הרבה ... לא כולם אותו דבר ולכן הכל תלוי ברצון של שני הצדדים וגם בכיס של ההורים
כן מה לעשות לא לכל ההורים יש אפשרות כלכלית להחזיק את הילדים עם בני הזוג והנכדים על חשבונם , זה לא רק אוכל....זה הרבה מעבר לכך . תיראי אני לא מקטרת חס וחלילה אבל היום כשגרה אצלינו הכלה שלנו שמחכה פה ללידה , אני יכולה להגיד לך בפה מלא שההוצאות שלנו גדלו משמעותית, משניים הפכנו לשלוש וכשהבן שלנו מגיע לסופ"ש כל שבועיים אז אנחנו ארבעה ....זה בכייף גדול אבל לא אגיד לך שזה קל מבחינה כלכלית. מכיוון שאנחנו יודעים מראש שזה מצב זמני של כמה חודשים אז אנחנו עושים את זה בשימחה , להגיד לך שאם הם היו מודיעים לי שהם נשארים ככה שנה או יותר עד שיסתדרו אני ממש בטוחה שהייתי אומרת להם שהכי בריא לשני הצדדים לגור לבד ...רוצה להרגיש הכי חופשייה בטריטורייה שלי ורוצה לתת גם להם את כל האופציות של חיים לבד
 

הדסבתא

New member
שלומית במקרה שלך היה תאריך יעד לעזיבה

וגם סוף ברור שיש דירה עוברים, זו בדיוק הכוונה רונית מדברת על עזרה ללא שום תאריך יעד ופה הפחד לעזרה ללא סוף עד פיצוץ
 
נכון הדס

ואז הייתי מנסה לעזור כדי שיסתדרו בשכר דירה . לרחוב לא הייתי זורקת אותם. ושוב אני חושבת שזה תלוי מה טיב היחסים כין ההורים לילדים. יש ילדים שתמיד מושיטים יד לעזרה ותמיד קשובים ומוכנים להתגמש למען ההורים. לא תמיד ההורים הם הנותנים ללא שום תמורה. כוונתי תמורה מנטאלית לא כספית. כי כסף תמיד ההורים נותנים ולא חלילה ההפך.
 
שלומית אל תהיי כל כך בטוחה

ישנם לצערינו הרבה מקרים שגם הילדים תומכים ועוזרים להורים ואני לא רואה בזה דבר פסול , ברור שלא זורקים אף אחד לרחוב, אבל הכוונה פה היא שנוצר בהרבה מקרים מצב שבו לילדים פשוט לא בא להתאמץ קצת...רוצים שהכל יתנו להם על מגש של כסף ואז קשה להם...והפיתרון הכי נוח , קל וזמין בשבילם הוא "להתעלק " על ההורים, תיתפלאי , אני בהחלט מכירה גם מקרים כאלה שהנוחיות של הילדים עולה על כל דימיון
 
אני בטוחה רונית

שיש תמיד מקרים יוצאי דופן לכאן ולכאן. תודה לאל אינני מכירה כאלה וטוב שכך. אני תמיד נותנת דוגמא מהקרובים אלי. ואני לא מכירה את המושג להתעלק על ההורים. תודה לאל.
 
מצויין ויותר טוב שאת לא מכירה ../images/Emo6.gif

הלוואי ותמיד לכולנו יהייה לתת ושלא נצטרך לקבל
 

ediana

New member
מיקי אני חושבת שאת צריכה להשאר בדעתך

ואם תוכלו לעזור להם אז תעזרו, עדיף לגור בנפרד - יש פתגם באידיש "לבד הנשמה נקיה יותר אולי להשכיר דירה יותר קטנה שיוכלו לעמוד בהוצאות - אבל בשום אופן לא להתחייב לתקופה של חודשים על מגורים משותפים.
 
צודקת בתיה , מאוד קשה לחיות

בכוורת
גם אנחנו וגם הילדים שלנו זקוקים לחופש....לכן הכי טוב להיות
 
אז ככה.

את העלית יופי של נושא.אז על כך
. אני אחלק את התשובה לשתיים.נשואים ורווקים. לגבי נשואים. אם הדבר נעשה מתוך רצון לחסוך לבני הזוג, מוזמנים ההורים לעזור בכסף ושהזוג יתגורר בנפרד. מגורים משותפים זה פתח לבעיות גם אם הייתה אידיליה קודם.צריך לזכור שמצטרף גם בן זוג. ולגבי העזרה הכספי. הרי זאת הייתה יוצאת על המגורים עם ההורים. (יותר מזון,יותר חשמל ועוד). לגבי רווקים.זה משתנה ממשפחה למשפחה.אם ההורים עוזרים כלכלית בכך שהבן חוזר הבייתה לדעתי לא צריכה להיות בעייה עם כך.אם יש בן סורר שכבר שנים לא גר עם ההורים ונוצרה אוירת זוג אחרת עם כל המשתמע מכך,אולי יש מקום לעזרת הורים (אם יש ביכולתם) ושימשיך לגור לבדו. אצלנו דווקא אם נעבור הבן שיחזור לגור בבית יקל עלינו כלכלית. היום אנחנו משלמים את השכירות (סטודנט) וזה יחסך מאיתנו. אם מדובר על בחור עצמאי לגמרי כלכלית לא רואה סיבה שהוא ירצה. אגב,התופעה של בנים מבוגרים החוזרים או נשארים בבית הוריהם מאוד נפוצה באיטליה עד גילאים הרבה יותר מבוגרים.(35-40).
 
אמאל"ה אז אם ככה איטלייה זה פה ../images/Emo6.gif

גם כאן אצלינו בארץ יש תופעה כזאת לגור עם ההורים בגילאים האלה . פתחתי בעצם את הנושא מכיוון שאתמול אחה"צ הייתי אצל הספרית שלי וכטוב ליבנו דיברנו ושוחחנו על הא ודא והגענו איך שהוא לנושא הזה ...שאלתי אותה לשלומו של הבן שלה ( השחקן יונתן פז-בוגנים ) ואיך הוא מסתדר במגורים אצל ההורים של אשתו...אז היא סיפרה לי שלא רק הוא ואשתו והילדה גרים אצל ההורים שלה...עוד שני בנים גדולים (| מעל 30 ) חזרו לגור בבית כי היה להם קשה כלכלית...ועוד בן חייל ובת בתיכון כולם גרים בבית של ההורים והאבא מפרנס את כולם . כנראה שיש לו מספיק כסף בשביל לעזור לכולם וגם יש להם בית ענק , אבל דיברנו על זה שמה קורה וההורים לא יכולים וכזה.....בערב היתה לי עוד שיחה במקרה עם חברה שסיפרה לי שהבת שלה רוצה לעבור לשנה לפחות לגור אצלה .
לא הבנתי משהו שכתבת בקשר לבן סורר
 
דומה לא ? כולם עצבנים וצעקנים ../images/Emo6.gif

כוונתי שאם יש לך בן מבורדק, שפותח מוסיקה בקולי קולות, שרק דורש תביאו לי תקחו לי, אין ספק שצריך לספור דקות לאחור.
 

batiarr3

New member
אמא'לה-כשהבנים מבוגרים ועדיין ממשיכים

לגור עם ההורים -הייתי אומרת שזה מתוך נוחות בלבד -אני מקבלת כי זה אכן כך (לשני הצדדים) אחרי גיל מסויים (ועם בנות/בני זוג מזדמנים ) זה המטרד הכי גדול שיש . . .
וכשהם אחרי גיל שלושים וכמעט נושקים לארבעים - יש סיכוי גדול להופיע בתוכנית של ד"ר פיל -
"איך מפרידים בין הורים לילדים" (בארה"ב הברית יש הרבה כאלה חה חה חה)
ושנחיה חיים שקטים ומלאים
 
../images/Emo124.gifצ'מעו../images/Emo152.gif תקראו../images/Emo13.gif ולא תאמינו../images/Emo9.gif

יש לי אמא שתהיה בריאה בת 89 ואני מתקרבת ל- 57 ולא קרה פעם אחת שביקשתי משהו ולא קיבלתי. תמיד עזרו לי בכספים כשנפלתי, אם זה בדיור, בהחזרת חובות לבנק, בתשלומים לחשמל, לקניית מכונית, לתשלומים למוסך ואפילו לביטוח למכונית. אז נכון יצאתי מפונקת בגלל זה, כי כל מה שביקשתי קיבלתי, אבל נכון להיום וכבר מספר שנים אחורה, אני ממש אבל ממש לא מבזבזת כספים, לא הולכת לקולנוע, לא להצגות, לא למסעדות, לא קונה בגדים, פשוט מצטמצמת, ובכל זאת עדיין מבקשת ומקבלת מאמא. לעומת זאת ילדיי יודעים שאין לי לתת להם ולכן גם לא מבקשים
זהו..........אז אני מקווה שתמיד אמא שלי תהיה כאן כדי להציל אותי מנפילה
 
למעלה