משחקי ילדות - משחקי חצר, משחקי קופסא

אצלי חוץ מ"חסמבה" היה עוד../images/Emo63.gif להיט

"קופיקו" לא פיספסתי אף כרך שיצא , קראתי אותם בשקיקה , הא...וגם "דני דין הרואה ואינו נראה".
 
וכל הספרים של

גלילה רון פדר. משהו ועוד לשמוע אותה מספרת מול תלמידים - חוויה. ונכדי לא אוהב לקרא אותה. מה זה כואב לי כי הוא מפסיד וחבל...... שבת שלום
 
רונית בזמני לא היה קופיקו אבל סדרת חסמבה

היתה חובה. הספר האהוב עלי היה (בעצם היו כמה). נשים קטנות, האסופית,אן שירלי ואן מאבונלי. אני זוכרת שהייתי הולכת ברגל לספריה בככר דיזנגוף ובדרכי הביתה הייתי מסיימת את הספר שבחרתי. הספרנית היתה עושה לי מבחנים לראות אם באמת קראתי את הספר. תמיד היתה לי יראת כבוד לספרים.
 

מיקי 801

New member
משחקי ילדות

חמש אבנים,שני חבלים זוכרים עמודו?מחניים דוקים,וגם אני שחקתי כדור רגל אני הייתי השוערת. גם אני משחקת עם הנכדות שלום אדוני המלך וגם דוקים,
 

ediana

New member
../images/Emo67.gifV|דומינו, טאקי, 21,רמי(רומנים מה לעשות)

 
אביבה, עם כדור ביד

לא כלום לא לזוז לא לדבר מחיאת כף כפליים יד ימין יד שמאל אל החזה גלגול ואז עושים אותו דבר בלי לזוז ואחכ בלי לדבר ואז תבואי אלי ונשחק. מי זוכר את המשחק?
 
ומה עם "חמור חדש".

ובחיפה קראו לגוגואים אגואים ולגולות בלורות עם פרפרית ו"פצוצה" אם הגולה היתה קצת פגומה ו"מור" אותו עיגול בחול כמו חצי ירח! ומחניים ועמודו ודום שתיקה וכל מיני משחקי קופסא שהשד זוכר איך קוראים להם.
 

שויי

New member
חמור חדש - איך זה ייתכן

שלא משחקים בזה היום, כולם הולכים לחוגים ואת חוג השכונה שוכחים
כל הפסקה שיחקנו 'חמור חדש', תור של ילדים בטור קופצים מעל לחמור וצועקים אסומניה אבודניה בירושלים קרו למשחק - סמל
 

הדסבתא

New member
../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gifהי לכולם, איך הת ג ע ג ע ת י

ראיתי ששיחקתם במשחקי ילדות שלא הייתי פה!! איך פיספסתי............. לא נורא, עוד אספיק להשלים את החסר ולשחק מחדש עם ליהיא הקטנטנה.......... אנחנו שיחקנו בשכונה בחבל וגומי והמון משחקי כדור כמו עמודו, ושמות ומחניים ותופסת צבעים, ומחבואים,ו "הבנים על הבנות" YYYYYYYY איזה כיף גדול היה..... רק כשהיה ממש ממש חושך חזרנו הביתה אחרי שההורים צעקו לחזור וקראו לנו שמונתלפים פעמים אבל היום, יש להם את הכפיים שלהם, משחקי מחשב, מסנג'ר, אי-סי-קיו, טיולים בקניון, באולינג והבת שלי עדיין בתנועת הנוער עם כל המשתמע מזה................
 
הופס...נזכרתי במשחק שהיינו משחקים

המון ב"נוער העובד " בפעולות , קראו לו אמת או חובה" ...בטח גם אתם שיחקתם....הכי אהבנו שויוצא "חובה" ואז הבנים בדרך כלל היו אומרים "חובה עליך לנשק את...."
 

שויי

New member
נו, ואת מי רצית לנשק, רוניתי?

תמיד קיוויתי שיגידו את יונתן ואכן לרב אמרו. מצחיק, בטח חשים ויודעים למרות שהדברים אינם נאמרים
 

א ר נ ה

New member
חבל, אבל המשחקים של פעם לא יחזרו

אז היה מספיק לצאת מהבית לרחוב, וכבר פגשנו את כל החברים. היום במגורים העירוניים זה בלתי אפשרי. זה מחיר ה"קידמה". לעומת זאת נפטרנו מיום הכביסה, שהיה ציורי מאד, אבל מעייף, שובר את הגב, ושוחק את הידיים.
 
נכון ארנה , המשחקים של פעם היו

מקבצים את כולם ביחד, היתה אוירה אחרת היום זה משחק אחד מול אחד, ילד מול מחשב
איפה, איפה הם הימים ההם
 

tlingit

New member
אחת-שתיים-שלוש דג-מלוח

שהיה בעיני המשחק הכי בעולם וגם: ס-ו-ל-ח (עם כדור שהמטרה לפגוע ולהתחמק מפגיעה) קלאס (ציור על הרצפה ואבן שמעבירים תוך כדי קפיצות) (הי, הצצתי לכאן במקרה והדיון הזה העלה גם לי חיוך נוסטלגי..)
 

שויי

New member
../images/Emo140.gif הצצה מבורכת טלינגיט

אני לא מכירה את המשחק 'סולח' האם דומה למחניים? אולי תשלחי איזה דרקון שיתפוס את הכדור
הנזרק לעברי
 

tlingit

New member
תודה ../images/Emo13.gif

סולח אכן קצת דומה למחניים אבל שונה, וגם יש לו שתי גרסאות בגרסא אחת עומדים שניים בשני קצוות המגרש וכל האחרים באמצע ביניהם (מגרש הוא כל שטח שאפשר לעמוד בו, אין גודל או גבולות ברורים ויש ויכוחים) המטרה של השניים לפגוע עם הכדור במשתתפים, אחרי הפגיעה הכדור חוזר אליהם ומטרת כל המשתתפים להתחמק מפגיעת הכדור, וכל דרך אפשרית לגיטימית. הכדור בגודל טניס. מי שהכדור פוגע בו כמובן יוצא מהמגרש ויכול לעודד מהצד והוירטואוז/ית שמצליח/ה להתחמק הכי הרבה מהכדורים מקבל/ת הרבה כבוד יש גם גרסא שכל מי שתופס את הכדור אחרי שמישהו נפגע יכול לזרוק ולפגוע באחד אחרים ולהוציא אותם מהמשחק ואז המשחק קצת יותר דינאמי ומצחיק כשמישהו מופתע אני תמיד חשבתי שקוראים לו 'סולח' כי הזורקים (אם השניים בקצוות או מי שתפס) הרבה פעמים ניצלו את ההזדמנות ודאגו לפגוע בעוצמה רבה... בעיקר בתקופת הבנים על הבנות
 
למעלה