בעיות עם הסבתא

ריקי5

New member
בעיות עם הסבתא

כתבתי שם את דעתי. רציתי לשאול גם מה דעתכן (מיועד כמובן גם לאלי) אם הבת או הכלה היו מעירות לכן - הייתן נעלבות? האם מבת יותר קל לכן לקבל הערות מאשר מכלה?
 
היי ריקי

גם אני כתבתי שם ודעתי כדעתך ----תפקיד הסבתא הוא בעיקר לפנק , החינוך שמור להורי הנכדים. אין לי עוד כלה אז אני לא יודעת אם הייתי נעלבת , אבלהבת שלי לא מעירה לי אף פעם על פינוק יתר....להפך.....היא מאושרת וגם הנכדים.
 

spring9

New member
שלום ריקי

אני סבתא ל - 3. שניים מתגוררים אתי בבית. השלישי תינוק מתארח אצלי כל יום עד שהאם חוזרת מהעבודה. לדעתי, יש הרבה צורות לגדל ילדים. אני גידלתי את ילדי בצורה שונה מזו שהורי גדלו אותי ועשיתי זאת במודע. למרות זאת אינני יכולה להגיד במרחק של שנים שילדי "יצאו" יותר טוב ממה שאני "יצאתי". במילים אחרות, איך שלא נגדל ילדים, בסופו של דבר הם יגדלו ויהיו לבוגרים ובדרך כלל מאד מוצלחים. עכשיו, אם ילדים גודלים בבית שמדברים בו יותר משפה אחת, הם לומדים את השפות המדוברות ויודעים אל מי לפנות באיזו שפה. מכאן, שילדים גם מאד צעירים, יודעים להבחין בין המבוגרים במשפחה. לכן, הייתי אומרת כך. בסך הכל הסבתא באה לכמה שעות פעם בשבוע. זה לא יכול להרוס חינוך שאת נותנת ששה וחצי ימים בשבוע לילדך. הוא בהחלט יודע שיש דברים שהם סבתא - כמו ממתקים, פינוקים וקצת בלאגאן. וכל השאר זה אמא. אולי את צריכה קצת להתאמץ להחזיר אותו למסלול אחרי ביקור הסבתא כי הוא עדיין בגיל שהוא מנסה לבדוק מה מותר ואסור אצל כל אחת מכן. היי סבלנית, עד גיל 3 זה כבר בטוח יסתדר מעצמו. עכשיו - חשבי גם קצת על עצמך. הנה, יש לך הזדמנות, לצאת עם חברות או לקניות בלי לסחוב את הזאטוט אתך. למה שלא תעשי לעצמך נוח ותהיני מהזמן שהתפנה לך? הקלי על עצמך. אחרי הכל אמהות לבני שנתיים עסוקות מאד. והמחיר? לא נורא. פעם בשבוע, כמה שעות של לעצום עין, את לא חושבת שזה שווה את זה? אולי, אם תהיי קצת יותר רגועה, אז גם בבית הענינים יסתדרו, יהיו פחות ויכוחים עם הבעל, ומתוך שלווה, תוכלי גם לשוחח עם חמותך מבלי להלהיט את הרוחות. אז, יתכן שתגלי שחמותך היא דוקא אישה מאד מבינה. ואיך זה מסתדר אצלי? דוקא די פשוט. עם הנכדים שגדלים בביתי, אני שולחת אותם לקבל רשות מאמא ומודיעה תמיד שאני רק הסבתא ועושה מה שאמא אומרת. לפעמים שביני ובין האמא יש אי הסכמה, אנחנו מדברות על זה אחרי שהנכדים נרדמו. אף פעם לא בנוכחותם. עם הנכד השלישי, אני מקשיבה למה שאמו אומרת אבל להודות על האמת, כשהיא לא רואה, אז לפעמים...
 

שויי

New member
../images/Emo39.gif ביג מאמא ספרינג

בדברייך נגעת לי בחיים. רוח הדברים מתאימה מאד להשקפת עולמי. נכדים שגדלים בביתי, נשמע לי משפט מהפנטזיות שלי, איזה כייף לך. אני שמחה עם כל כניסה שלך לכאן.
 

גילהזהב

New member
צריכים להבדיל בין גיל התינוק

תינוק עד גיל שנה חשוב מאוד שכולם יהיו עקביים וייעשו את אותו דבר. לאחר גיל שנה, תינוק כבר יודע שעם סבתא מותר לעשות את זה, אך עם אמא אסור. עד גיל שנה, צריכים לייצב את התינוק ולתת לו שיגרת יום קבועה, כך השינה שלו מסתדרת והדרך לשנת לילה רצופה קצרה יותר מאשר תינוק "מבולבל" חינוכית.
 
הי ריקי! ואיך זה כשאמא שלך באה?? לא סתם שאלתי

עקרונית דעתי היא שאין זה מתפקידה של הסבתא לחנך את הנכדים או להתערב בחינוכם אלא אם נתבקשה לכך . תפקיד הסבתות הוא לפנק, לתת GOOD TIME לנכדים בביתה ובביתם. לא נראה לי שבשלו שעות בשבוע היא הורסת את חינוך הילד. הילד ידע שאצל סבתא מותר מה שאסור אצל אמא. הם יודעים להבחין יפה מאוד בין סבתא לאמא. אומר לך איך זה אצלי. לבתי 2 ילדים. ולכלתי 2 ילדים. כשאני אצל בתי, אני עושה הכל בדרכי ולפי מיטב הבנתי, לפעמים שואלת אם מותר/אפשר ולפעמים לא. ועל הכל היא מודה לי. אבבבבבלללללל........... כשאני אצל כלתי, אינני "מתערבת" . אני באה כאורחת כשאני מוזמנת. אני לא עושה דבר מבלי לשאול אותה, לעולם אינני מעירה לילדים ולא לה. אינני מעירה למרות שלא מוצאת חן בעיני דרך חינוך הילדים, למשל : לראות TV בסלון עד שנרדמים ואח'כ היא מעבירה אותם למיטותיהם. למשל ילד בן שש וחצי לא יודע להתלבש לבד, עדיין גורבים לו גרביים ונועלים לו נעלים. אני רואה ושותקת. אני מבינה שאין לי זכות להתערב בביתה. לו זה היה אצל בתי הייתי מרשה לעצמי לקחת את הילד וללמד אותו איך מתלבשים. הייתי מעירה לבתי שלטובת הילד יש להקנות לו הרגלי שינה נכונים, עדיף שלא ירדם בסלון מול הTV , לכן התחלתי בשאלה ואיך זה כשאמך באה, בד'כ מה שהאמא עושה טוב ומה שהחמות עושה ???? תמיד יש עליה ביקורת. זו דרכו של עולם - לא את המצאת. חברתי אומרת שיש לנהוג עם הכלה כמו שלושת הקופים. לא לראות לא לדבר ולא לשמוע. יש עוד הרבה מה לכתוב על יחסי כלה חמות אבל.... כך היה מעולם וכנראה כך יהיה לעולם.
 

שויי

New member
ריקי ../images/Emo51.gif

שהבאת לנו את הנושא והקישור אליו. פן סבתאי, עולמנו.
 

גילהזהב

New member
ברור

לא משנה כמה תתייחסי לכלה/חתן כמו בת/בן הם עדיין לא יהיו ילדייך ולכן דרוש מהם קצת יותר כבוד מאשר מילדייך. לילדייך את תסלחי בעוד להם, סביר להניח שתזכרי להרבה מאוד זמן.
 

amigoro

New member
בנות - לא ריקי הכותבת -היא רק הביאה קטע

מפורום אחר ושאלה לדעתכן.
 

הדסבתא

New member
מסימה בהחלט

בין הורים וילדים יש אהבה וקבלה ללא תנאים, מה שאין בין חמות/ים לכלות/חתנים
 
הבאת נק' מענינת, ויש לי תשובה ..

ראשית שימי לב באיזה פורום את ראית את המודעה- נשואים טריים.. ואני אסביר, לרוב נשים נשואות טריות יש בעיה של קינאה לבעל שאח"כ עובר לילד הראשון.. אז להורים שלנו לעיתים קל יותר לנו לוותר, אבל להורים של הבעל זה עדין קשה לשחרר, (שימי לב שהיא קיטרה שהיא טסה לחו"ל למרות בעיות ברגל, כביכול יש בעיה מעבר לנק' של "חינוך הנכד") אותה גב' מקבלת עזרה פעם בשבוע מההורים שלה, אז היא מרגישה בחוסר צורך "בעזרה" של הסבתא שניה, והיא גם מדדה את ההבדל בין הסבתות,(ניראה לך שהסבתא השניה עומדת בכול הכללים?היא גם חורגת אבל, היא אימא שלה ) עצם העובדה שהיא לא אוהבת את הרעיון של להתארח אצלהם, מראה שהיא לא מוכנה לשחרר את הנכד בשביל שהסבתא שתהנה ממנו, היא מעדיפה שהיא תרוץ עד אליה כדי שהיא תאכל לפקח עליה, כי היא בבית שלה, וצריכים לעמוד על חוקייה.. בבית של הסבתא היא לא תאכל לתת ולריב עימה על צעדיה.. שימי לב שאותו בעיה יש לה עם בעלה, גם איתו היא מתנהגת כך? לפי דעתי יש לאישה הזאת בעיה עם "יקיות " אסור יותר מ 3 צעצועים, נו אם יוציא 4 אז? זה מה שיעשה לך בלאגן? אין לי בעיה שילדיי (ואני חולה סדר וניקיון הסמרטוט חברי הטוב ביותר בכול שעה) יוציאו את כול הצעצועים אבל הם יודעים שהם אחראים בסידור שלהם. הכי מגעיל בעיני אותם הורים ששוללים מילדיהם למשל שוקולד באופן גורף בבית, אצל הסבתא ואז הם מגיעים לבית אחר (שם הם לא יכולים להגיד למארחת מה להניח על השולחן ככיבוד לכול הילדים) ורואים את הילדים האלה נופלים על השוקולד כאילו אין מחר, אפילו אם אימא שלהם תביא להם מבט של רצח בעינים הם יגידו לה בבית - אבל כולם אכלו, וחשבתי שמותר גם לי.. או כול תירוץ אחר, וזה חבל, תני לילד שלך שוקולד אבל תגבילי לשורת ההגיון הבריא שלך.. כאילו שמחר שהוא יהיה בן 10 נניח ויהיה לוט דמי כיס , אחרי בי"ס ילך לקיוקס ויקנה מה שניראה לו, מה תגידי לו אז?
 

גילהזהב

New member
לא כל כך מסכימה איתך בפיסקה האחרונה

הורים ששוללים מילדיהם למשל שוקולד באופן גורף בבית, סביר להניח שהילד לא יכיר את הטעם, אז לא ידע מה יש לו להפסיד. כמובן, מתייחסת למצב בו הילד עדיין לא במסגרת. טעם זה עניין נרכש ואם לא נחשפת לדבר, שי סבירות גדולה שתטעם אותו בכלל לא תרצה אותו. למשל, ילד שגדל בבית שלא אוכלים בו חריף, אז שהוא ייחשף לכך, זה לא יהיה לו נעים והוא לא ירצה את זה. ילדים בד"כ אוכלים את המזון שהוריהם אוכלים ואם הוריהם ישמשו דוגמא ולא יאכלו דבר לא בריא, אז גם הילד לא יאכל את זה.
 

סנדי B

New member
אני גם אמא שלה ואמא שלו

אצלי אני לא זוכרת שפעם העירו לי על הטיפול בילדים, יש לי 9 וחצי נכדים וכולם גדלו אצלי, ואצלי בבית, אני לא אוהבת ללכת לבתים של הילדים שלי רק במקרים מיוחדים כמו לידה בלילה אם אין ברירה והילדים האחרים ישנים, הנכד הגדול אורי הבן של ביתי כשהיה קטן ולא ישן בלילה ולא משנה באיזו שעה החתן שלי היה אומר לביתי תגידי לאמא שלך שתבא לקחת את אורי והבת שלי הייתה מתקשרת אמא הילד מקולקל בואי תיקחי אותו, ואני הייתי מתייצבת ולא משנה באיזו שעה ולוקחת אותו אלי למרות המרחק נתניה גבעתיים, ובאותה תקופה היה לי רכב קטן ובתוכו עגלה בגדים סל קל ותינוק, כל הדרך הייתי חושבת עם יעצור אותי
יחשוב שחתפתי את התינוק. בניי שכרו דירות לידי שכאשר הילדים היו בוכים הייתי שומעת, ונמסה. כל נכדי היו אצלי מגיל שבוע ללילות שלמים לפחות אחת לשבוע שהזוג יוכל לנוח וזה כולל גם את התאומות, אחת לשבועיים בפעם הראשונה שהתאומות היו אצלי בלילה לבד הן היו בנות שבועיים. אף פעם לא אמרו לי למה ככה ולא ככה, להיפך העיקר שתקחי את הילדים שנוכל לנוח, ואם היו לנו איזה שהם תקלות ולא קשורת לילדים נכון הייתי נעלבת מתבכיינת לבעלי אבל הן לא היו עוברות את השבת הראשונה וכולם באם כאילו לא היה כלום, אני מקפידה שתמיד הנכדים יהיו אצלי בבית, אני חושבת שכל זה הוא ביחס ובקרבה ושההורים של הכלות שלי גרים רחוק, תיקון קטן כלה אחת, משפחה אחת עברו לדרום, ליד ההורים שלה, עם ההורים של הכלות של אנחנו חברים וכמו משפחה, אולי גם זה תורם, והחשוב מכל, ששלושת הכלות שלי והבת שלי הן כמו אחיות, והכי חשוב כולם לאחד ואחד לכולם בתקווה שישאר לעולם גם כשלא נהיה כאן ארוך נכון
רחל
אני ירשתי ובעלי למד מאבי ניצול שואה תכונה רעה לחיות את החיים של הילדים והנכדים שלי,
 
רחל את 10../images/Emo70.gif אשרייך ואשריי כלותיך וחתנך

וכמובן נכדייך שהתברכו בך וכמובן את בהם
 

סנדי B

New member
../images/Emo51.gif הלוואי על כולם אושר ב-א' ../images/Emo57.gif../images/Emo57.gif

שלא יגמר לעולם כמו שאומרים על
רחל
 
למעלה