בוהריים טובים לכולם
החזירו לנו את

קליפסו 8

New member
שויי אפילו שאת צעירונת, אני חושבת שיש לנו

חוויות דומות מתקופה דומה
אני זוכרת את הפרימוס ביום כביסה, ואת קרש השיפשוף בתוך הפיילה עם הידיים הקטנות מתאמנות בכביסה. עבודת יד ומריטת נוצות, והליכה לשוחט עם תרנגולת. לגבי הקונפיטורה משמש, וכל המטעמים שאמי בישלה, אין לי מתכונים רשומים, היא זכרה אותם בעל פה, אני זוכרת רק מהסתכלות ועזרה במטבח כאשר אמי עובדת במטבח והיא תמיד פוצחת בשיר, ומלווה את עבודתה בשירים ביידיש, וכשאין לימודים הייתי מתבוננת בה ובעבודתה, שיחזרתי מהזיכרון מספר מאכלים מסורתיים ואחרים, לכשבגרתי וביקשתי ממנה מתכון כמויות, היא הייתה אומרת, כהרגלן של רוב הנשים של אותה תקופה, תשימי ככה ועוד קצת ככה ותקחי מזה ככה ומזה ככה הכל בערך לפי העין ויצא תמיד יותר מוצלח מהשחזור שלי, לפעמים הייתי עוזרת במטבח ובכל מיני מטלות של הבית, הייתי בת יחידה להורים שנישאו בשנית וילדו או תי בגיל מבוגר במיוחד, יש לזכור שמדובר במסורת בישול עתיקת יומין שעברה מאמא לבת מדורי דורות עד שהגיעה אלי. אז לגבי הקונפיטור: על המשמשים להיות בשלים אך לא רכים מדי, מגלענים, לא יודעת כמה משמשים, אולי קילו או שניים, מכניסים לסיר מחממים היטב עד שהם מתחילים להגיר נוזלים, מוסיפים 1 כוס סוכר, תלוי בדרגת המתיקות, מקטינים ללהבה בינונית נמוכה, מערבבים כל הזמן בכף עץ עד שהכל נעשה ג'לטיני כזה, טועמים ואם צריך מוסיפים סוכר, בשיטה חדישה נוהגים להכניס לסיר, ליבת תפוח עץ עם הגרעינים על מנת לגרום לפקטן של הפרי להסמיך את הריבה, מצננים ומכניסים לצנצנת זכוכית מעוקרת, הכל יחד עם חתיכות הפרי, סוגרים היטב, הופכים את הצנצנת עד שהכלי נעשה פושר, הופכים חזרה עם המכסה למעלה וזהו.
 

שויי

New member
קליפסו, התהפוך ריבה ראשה ומשמש יגיר סודו?

הופכים את צנצנת הריבה? ענק! אני בטוחה שזה ידע ישן נושן ועד עתה לא בא אל קרבי
עד היום לעיבוי הריבה השתמשתי בגרגרי שרף, ליבת תפוח? זה רעיון. תודה לשושלת הסבתות, אמניות הריבות ולאמך הצדיקה שהביאה דרכך את הסודות ולו ברמזים של ככה וככה.
 

קליפסו 8

New member
שויי, מעמידים את הצנצנת על הראש../images/Emo6.gif

על מנת לשחרר את האוויר שנשאר בה, כאשר מילינו אותה בריבה, ומעמידים אותה על הרגליים, כדי שהריבה תהיה דחוסה ללא כיסי אוויר, אפשר אפילו לאטום את הצנצנת היטב על ידי כיסוי מפית בד כותנה חמוד ולסגור עליה את המכסה, נשמר מעולה.
 

שויי

New member
../images/Emo71.gif קליפסו, לפני שהופכים את הצנצנת

צריך לסגור אותה?
 

שויי

New member
../images/Emo24.gif אדי, איזה ריח של פעם הבאת

את הקושי לצד הסקרנות, התחלות הרואיות. מאבדים תרבות לדעת, הכל חדש והכל כואב, היסטוריה, אין כמו חיים המפכים בילד המחפש ים. אני מצדיעה לדור המהפכני הזה של הורינו ולפעמים הורי הורינו
 
../images/Emo43.gif../images/Emo43.gifעבדתי קשה אבל גברתי על ה

דבר אחד עדיין לא הצלחתי עם האיקונים הם עושים מה שהם רוצים
 
מחיאות כפיים.../images/Emo47.gif

אלי , מבטיחה להדריך אותך בהזדמנות. עוד תברך אותי על הלימוד
 

stp51

New member
../images/Emo150.gifעכשיו אני מבינה למה אתה מבושל טוב../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

 
למעלה