איך להשיג גיזרה של חלק עליון עם תפר נסיכה, בבקשה?

3תיתי

New member
איך להשיג גיזרה של חלק עליון עם תפר נסיכה, בבקשה?

אני לא יודעת להכין גיזרה בעצמי, ממדידות גוף. רוצה גיזרה שתשמש אותי להכנת שמלות וחולצות פשוטות. ניסיתי אגב, לקחת חולצה ולהכין בעזרתה. חולצה סטרץ'. הכנתי גיזרה על נייר. גזרתי לפי הגיזרה הזו, בד ישן של ציפה, רק לנסיון. (לא סטרץ') ויצא ממש ממש קטן! למרות שלקחתי בחשבון להוסיף תלתפרים 1.5 ס"מ. אינני יודעת מה הטעות. בקיצור- במקום להתבחבש, מה עושים?
 

סתם מבקרת

Active member
התקשיתי להבין בהתחלה מה זה תפר נסיכה. ראי אם תמצאי משהו

שיעזור לך בקישורים המצורפים
https://www.google.co.il/search?sou...b..0.17.2248...0j0i131k1j0i13k1.0.lfcZeB0j7eU
 

3תיתי

New member
חרשתי את יו טיוב

יש שם כאלה שמראים, איך עושים draping, שזה למיטב הבנתי, הצמדה של בד דק לבובה, עד ליצירת הגזרה. איך עושים זאת בלי בובה? אינני יודעת. ה"דוגמנית" שלי לא נמצאת בבית הרבה. ולמצוא בובה שתתאים בול למידתה? לא נראה לי סביר לקנות משהו כזה. (אולי כן?)
נראה לי שצריך סרגל עקמומי ליצירת שרוולים. בקיצור, נראה שאני כאילו ממציאה את הגלגל! בטח יש גזרות פשוטות מוכנות לזה, לא? שרק אצטרך לשנות קצת, כי הבנתי, שהגזרות מתאימות לחזה קאפ B כסטאנדארט. וזה לא המצב.
 

סתם מבקרת

Active member
draping זה מה שנקרא בעברית צחה דיגום חופשי. אכן זה נעשה על

בובה. לא סביר לקנות כזו לתפירה ביתית בעיקר כי המידות לךא בהכרח מתאימות ובובה מתכווננת יקרה ונדמה לי שגם הכיוונון שלה מוגבל לטווח מידות קטן. לא בטוחה כי מעולם לא רכשתי כזו. הנסיון היחיד שלי עם דיגום חופשי היה בקורס שעשיתי.
סרגל עקומות אפשר למצוא בכל חנות למכשירי כתיבה. לא חייבים דווקא סרגל מיוחד לתופרות (הוא לא זול).
בטוח שאפשר למצוא גזרות מוכנות באינטרנט, בין חינמיות ובין בתשלום. הבעיה שאם שולחים בדואר זה אורך זמן ואם זה און ליין צריך להדפיס המון דפים ולחבר/
בדקי בקישור, אולי תמצאי משהו מתאים.
&nbsp
https://www.google.co.il/search?ei=...i30i19k1j0i19k1j0i13k1j33i160k1.0.o5E6eKZXHTc
 

3תיתי

New member
בתכלעס, זה בדיוק מה שאני מחפשת, אם כי זה

מתאים רק לבד ארוג, ואני קניתי סריג. לא גמיש מאד, אבל לא אריג. לא אסון! בד לא יקר, ותמיד אני יכולה להכין עוד חצאית. זה כבר לא בעיה עבורי. (רק קלוש. עוד לא ניסיתי קפלים ולא ניסיתי לכווץ עם רגל הכיווץ שקניתי)
 

סתם מבקרת

Active member
חפשי כך: princess jersey dress pattern

לגבי סרגלים - כשהייתי בקורס נדרשתי לקנות סרגלים ויש לי כמה וכמה לצרכים שונים.
הכי שימושיים לי, ולא רק לשרטוט גזרות, הם ה form master (שלצערי נשבר לי) וסרגל אריסטו שהוא משולש עם סימונים מכל כיוון ועוזר לכל סימון שאני צריכה.
לעקומות יש סרגל עקומות ואחד קטן שנקרא combi curve ruler .
חפשי אותם באינטרנט ותראי במה מדובר ואם בכלל נראה לך שאת צריכה/רוצה אותם..
&nbsp
 

3תיתי

New member
נראה, שאני מוכנהלהוציא 8 שקלים כולל משלוחה, על סט הסרגלים

לא בטוחה שזקוקה להם. לא בטוחה שאדע להתאים את הגזרות, שכן לפי טבלת המידות, הדוגמנית ממש קטנטנה (אבל לא ילדה). טוב, בלי שאנסה, בטח לא אדע. הולכת לצוד גזרה! רוב תודות על הסיוע.
 

3תיתי

New member
אגב, חלק מהסרטונים, בהינדו

וחלק, באנגלית במבטא כל כך כבד, שאני לא מצליחה להבין. אני רוצה גזרה של הbodice בגזרת פרינסס ובגזרה עם "פנסים" יעני darts. שאוכל לתפור שמלה עם שרוול, בלי שרוול, עם חצאית קלוש, עם קפלים. גזרות בסיסיות מאד.
אגב, את שמלת הקטיפה הראשונה שתיקנתי, ע"י הוספת "פנסים" לבשתי, ואנשים ממש התפעלו ממנה, וכמה היא מונחת יפה. אני צחקתי קצת בלב,(כי זה ממש לא מושלם) וגם רויתי נחת. מודה!
 
למעלה