משחקי הלילה- פריוויו לגמר הNBA המסתמן

FrecCo

Member
משחקי הלילה- פריוויו לגמר הNBA המסתמן

כמה מילים ברמת המאקרו- עם כמה שרציתי שטורונטו יהפכו למעצמה, אני חושב שבשני הקונפרנסים מתחילות להתבהר התמונות לגבי איזה קבוצות פתחו חזק מעל הערך האמיתי שלהן ואיזה קבוצות מציגות את הרמה האמיתית שלהן רק כשהן באמת צריכות. בוסטון כצפוי מעלים הילוך כשמדובר במשחק בפרופיל גבוה, קיירי הפך לפשוט מכונת מלחמה, הוא בדיוק הסופרסטאר שהיה חסר להם שנה שעברה כדי ללכת עד הסוף. גם לבוסטון כמו ליוסטון היה, אילולא הפציעות, סיכוי ריאלי לסיים את שלטון הווריורס, אבל התוספת של קאזינס היא פשוט פשע פדרלי. אני מנסה לחשוב אם יש סיכוי שהוא יותר יזיק מיועיל גם כשיחזור לכושר מלא, אולי עם הנזק ההגנתי וכל העבירות שלו, אולי בהפרעה לשטף ההתקפי, אולי בכך שהנגיעות שלו דווקא יורידו מהיעילות ההתקפית בכך שיגזלו זריקות טובות יותר של מהביג 3. או לפחות שילך מכות עם דריימונד וKD ב-3WAY RUMBLE ושלושתם יושעו לאיזה שנה. מה ביקשנו, לראות אלופה חדשה?
 

fatnoam

Active member
עם קאזינס הם טוטאל אופנס

כאילו, ורואים את זה במשחקים. בדקות של בוגי עם הרביעיה אתה פשוט לא יודע מה יכה בך, הספייסינג מטורף, מלא קאטים לסל... כל שחקן חוץ מדריימונד הוא פינישר ברמה הכי גבוהה שיש...
&nbsp
בוגי אשכרה מקבל מיסמאצ׳ים בלואופוסט והדאבל טים לא מגיע כי אפשר לעזור מקליי/סטף/קיידי....
&nbsp
פשוט קבוצה מפחידה.
 

rapgamer4ever

New member
היה משחק ממש טוב

אני חושב שבוסטון מהווה את המצ'אפ הכי קשה לווריורס העונה אבל בכלל לא משוכנע שהם אלה שיצאו מהמזרח. לא הייתי לוקח אותם against the field.
&nbsp
נכון לעכשיו החיסרון הכי גדול של קאזינס שהוא לא יוצא מספיק גבוה כשמערבים אותו בפיק אנד רול וזה הניב כמה שלשות פנויות לבוסטון. בכל אופן הוא מתאמץ בהגנה, מוכשר מאוד בהתקפה וגם בחירת הזריקות שלו תהיה חכמה יותר בהמשך.
&nbsp
גורדון היוורד ממשיך להיות צל של עצמו מול כל קבוצה שלא קוראים לה מינסוטה. שיחק זוועה.
&nbsp
לטעמי טייטום ובראון צריכים לתקוף יותר את הצבע של גולדן. יותר מדי פעמים הם קיבלו כדור עם יתרון על ההגנה ונמנעו מלהיכנס לטבעת. לא שזה קל לסיים בצבע של גולדן אבל אלה מהלכים אפקטיביים בכל זאת.
&nbsp
אם הייתה סדרה של הטוב מ-7 שכל המשחקים אצל בוסטון בבית זה היה יכול להיות צמוד
 

rapgamer4ever

New member
מקולום רושם טריפל דאבל ראשון בקריירה

28-10-10. מזל טוב.
לילארד לא שיחק, מה שמעלה את השאלה הנצחית האם מקולום מסוגל להוביל פרנצ'ייז ואם הוא קצת מתבזבז כגלגל שני בפורטלנד, ולא עדיף לבלייזרס להעביר אותו תמורת better fit.
 

fatnoam

Active member
אתה חושב שדיים וסי ג׳יי דורכים אחד על השני?

אני לא כזה משוכנע בזה.
&nbsp
בטח שמקולום משחק גו טו גאי עם הסקנד גרופ, ובכלל הדינמיקה שלהם טובה, לא כמו וול וביל.
&nbsp
משולם סקורר מדהים בעיניי אבל לא מנהיג מלידה כמו דיים, גם אישיו.
 

rapgamer4ever

New member
אני חושב שהם לא משפרים זה את זה

התקפית הם מסתדרים אבל לא סינרגיסטיים, ובהגנה יש להם בעיה מול גארדים גדולים. לא סתם רונדו והולידיי נתנו להם בראש.
&nbsp
במקרה של מקולום, יכול להיות שהכנפיים שלו טיפה מקוצצות. בשנים האחרונות הוא דופק כמו שעון את ה21-22 נקודות שלו עם 3.5 אסיסטים. שזה אחלה אבל לא מדהים.
בדקתי את המשחקים של מקולום בלי לילארד בשנים האחרונות, יש 21 כאלה. אמנם מדגם מצומצם אבל הוא רושם 27 נקודות למשחק ומוסיף 5.5 אסיסטים. זו כבר תפוקה של פרנצ'ייז פלייר. מבלי לבדוק, אני חושב שזה לא מגיע על חשבון יעילות.
&nbsp
לכן עולה השאלה האם יש קבוצה שמאמינה ביכולת שלו להיות אופציה ראשונה בהתקפה של קבוצת פלייאוף. קבוצה כמו מיאמי למשל, או ברוקלין. הן אולי מסוגלות להציע לפורטלנד חתיכות שמתאימות יותר לפאזל שלהם, אם הן רואות במקולום פרנצ'ייז פלייר לגיטימי ששווה לשלם עליו תמורה מלאה. בזמנו חשבתי גם על טרייד סביב מקולום-מידלטון, שהאחד יוצר יותר איכותי מכדרור והשני יותר פיזי והגנתי.
&nbsp
 

fatnoam

Active member
מקולום-מידלטון התעניינתי

למרות שאני חושב שערך הטרייד של מידלטון נמוך יותר (אני יודע שאתה בעגלה שלו, אבל זה נכון).
&nbsp
לבאקס צריך לעשות קצת שיפטינג מסביב לזה, כי הם קטנים מדי עם ברוגדון/מקולום/בלדסו בקו האחורי, ודווקא איך שהקבוצה הזו מתפתחת זה פחות מתאים. היום בבוקר ראיתי את המשחק שלהם מול אוקלהומה, ו-boy oh boy כמה שחסר להם יוצר מהדריבל כמו מקולום.
&nbsp
באופן כללי אני חושב שמקולום הוא חתיכה מצויינת להשלים כוכב שהסופרסטארדום שלו נובע לאו דווקא מיכולות הסקורינג. יאניס הוא בול כזה.
&nbsp
לבלייזרס יכול להיות שמידלטון הוא better fit אבל לא בטוח, וגם הבאקס צריכים 3 פותח (לקדם את סנל זה לא ממש אופציה בעיניי, והוא לא יכול לשמור על כל מספרי ה-3).
&nbsp
&nbsp
בקשר ליכולת של משולם להיות פרנצ׳ייז -
ברוקלין שנתת לדוגמא הסתדרה עם סקורר פחות טוב ממנו - קאריס לאברט - במשבצת הזו. מצד שני, יש שם אוסף של שחקנים אחרים שיוצרים, ובאופן כללי הקבוצה הזו מנצחת שלחלק גדול מהם פשוט מתחבר באותו המשחק - ראסל, ספנסר, הוליס-ג׳פרסון וכו׳.
כמו כן, המדגם שנתת הוא עדיין קטן, והקושי האמיתי בלהיות פרנצ׳ייז פלייר זה לבוא ולשים את המספרים האלה בכל ערב נתון, ואני די בספק עם סקורר לא כזה אתלטי כמו מקולום יכול לעשות זאת, מול כל שומר בכל מגרש.
 

Krit123

Well-known member
דנבר אירחה את פיניקס ופילי

יוקיץ' הושעה בסוף מול פיניקס (
) מה שלא הפריע לנו לדרוס אותם בכמעט 40 הפרש מאחורי תרומה מאוזנת של 8 בדאבל-פיגרס. הסאנס הגיעו בהרכב מאוד חסר ועם דווין בוקר אחד שמשחק רק בשביל המספרים שלו.

זה נתן הזדמנות להופעת בכורה של הרוקי ג'ראלד ונדרבילט (19, 2.06, בחירה 41 - שזה כבר סימן מעולה, הג'וקר נבחר באותו מקום ב-2014 ובכלל הסגל שופע בשחקנים שנבחרו 40+) שהראה לא מעט פוטנציאל.
קראתי עליו קצת, היה אחד השמות הכי מחוזרים ב-2017 והגיע לקנטאקי, אבל פציעות מנעו ממנו לשחק הרבה והמנייה שלו נפלה. בכל מקרה הוא כולה שיחק 4 דקות (שגם בהן נגמר לו האוויר) אבל בכל זאת שווה התייחסות כי אולי תהיה פה גניבה, הוא ריבאונדר מחונן עם סייז טוב והראה גם יכולת מסירה ממש יפה.
למרות העונה הטובה מה שהכי מעודד בנאגטס זה העתיד. הסגל כמעט הכי צעיר בליגה, נכון שיהיה קשה להשאיר את כולם אבל פשוט מפחיד לחשוב מה יקרה אם כולם ימשיכו להשתפר..

חשבתי שיצא רק טוב מההשעיה כי זה יתן לג'וקר הזדמנות לנוח לקראת המצ'אפ התובעני מול אמביד, אבל האחרון לא שיחק בגלל בעיות גב (כמו גם ווילסון צ'אנדלר וג'ימי באקטס), אנחנו חסרנו את ג'מאל מורי שנפגע בקרסול מול פיניקס (Day-to-day).
פילי הניעה כדור וקלעה טוב מבחוץ אבל המחסור בהגנה על הטבעת הוביל לשיא עונתי שלנו בנקודות בצבע שלבסוף הכריע אותם.
הג'וקר חגג בהעדר אמביד וסיים עם 32-18-10 (12-22 מהשדה). קצת התאכזבתי שלא הגיע ל-20 ריב', זה היה אמור להיות שיא כפול: גם טריפל-דאבל ראשון של 30-20-10 וגם לראשונה משחק שני רצוף עם לפחות 20-20, אבל זה כבר חמדנות..
פלאמלי הוסיף 17-6-4 (5-5 מהשדה, 7-10 מהקו!!), מוריס וביזלי חלקו 24 נק'. ביזלי סוף סוף עשה פוסטר בשעה טובה, לא מצאתי סרטון אבל זה מופיע בטופ 10 היומי.
 

FrecCo

Member
וואו, לגמרי, גם אני לא ידעתי. חשבתי שהוא היה 10-15

גניבה ענקית אם מסתכלים על יכולת אישית, אבל אם הוא יסיים קריירה שהיא רק טובה וללא אף הישגים משמעותיים יהיה קשה להחשיב אותה ברשימה של "הגניבות הגדולות ביותר".
בזכותך למדתי שבראיינט נבחר במקום ה-13 כך שלדעתי זו בקלות הגניבה הגדולה ביותר. כן, יותר ממייק....
 

Krit123

Well-known member
סיפור ענק על הבחירה שלו שנתקלתי בו לאחרונה

לפני שדנבר העמיסה אותו הוא כמעט חתם בברצלונה. ניהלו מגעים עם הסוכן שלו ורוב הפרטים כבר סוכמו, אבל אז הם הגיעו לראות אותו משחק והוא היה כל כך רע שהם החליטו שהם צריכים זמן לחשוב על זה

בזמן הזה הסוכן שלו כבר רצה להוציא אותו מהדראפט ויוקיץ' בכלל ישן בבית בזמן שנבחר.

למרות שאני פחות עוקב אחרי כדורסל אירופאי בשנים האחרונות (שילוב של השינוי מתכונת ביורוליג והירידה ביכולת של מכבי), אני כל כך מכיר את ההחתמות האלו.. קבוצת פאר מחתימה סנטר סרבי/לטבי צעיר בתור 'פרויקט' עתידי בתקווה שיצא ממנו משהו, אני כבר יכל לראות את הכיוון שזה היה תופס..
 

fatnoam

Active member
שאתה רואה סבן פוטר הולך ברחוב בארה״ב

יש 10% סיכוי שהוא משחק ב-NBA.
&nbsp
מה שאומר שסבן פוטרס זה מצרך נדיר, ולא סתם הליגה צדה אותם ברחבי העולם. על כל יוקיץ׳ אחד יש כמה נורקיצ׳ים, אולי 15 יאן וסלי׳ז, ואיזה 50 בנדרים. אז בעוד שהנורקיצ׳ים שורדים בליגה ומביאים ערך כלשהו (נורקיץ׳, פקוביץ׳ בזמנו, ואלנצ׳יונאס, אלכס לן, אנאס קאנטר), השאר נושרים. מי שכן הסתדר פחות או יותר עושה קריירה יפה באירופה כמו יאן וסלי, או אפילו גוסטבו איון (קצת פחות מסבן פוטר אם אני זוכר, גם לא אמריקאי, גם עבר לאירופה), והבנדרים מתגלגלים ל-VTB או לאיזה ליגה קשקוש בלקנית כלשהי.
&nbsp
לא סתם דנבר הימרו על יוקיץ׳. בחירה 40+ זה בר בזבוז בסופו של יום.
 
לא יודע לגבי שאר אירופה, במכבי כשרונות צעירים לא גדלים

זה מה שראיתי במעט שעקבתי. כל כשרון צעיר שמגיע מתמודד עם הר של ציפיות, אין להם מושג מה זה אומר "להשקיע", מצפים לתוצאות כאן ועכשיו, ואם אין אז הוא מתייבש על הספסל כל המשחק, גם נגד הפועל עין כרם ב +20.
אם יוקיץ' היה חותם במכבי לפני כמה שנים היום הוא היה סבל באיזה מלון בבלגרד...
&nbsp
אם שאר הקבוצות הארופאיות הגדולות דומות למכבי בקטע הזה, זה נורא. שחקנים צעירים באירופה צריכים לשחק בקבוצות בינוניות, שם הם יוכלו להתפתח עם הרבה פחות לחץ והרבה יותר תשומת לב להתפתחות.
&nbsp
בגדול ב NBA יודעים לפתח שחקנים הרבה יותר מאשר בליגות באירופה - למרות שבגילאים צעירים יותר בארופה כנראה עושים עבודה טובה יותר.
 

Cade Foster

New member
זה הכל שאלה של כמה מוכשר אתה

לוקה דונצ'יץ' מגיל 17 שיחק קבוע באחת הקבוצות הכי טובות באירופה, אם לא הכי טובה.
גם כספי בסופו של דבר מצא את דרכו אל החמישייה, ולפניו ליאור אליהו.
&nbsp
יש גם שחקנים שהם פשוט לייט בלומרס, יכול להיות שיוקיץ' כזה. גם מארק גאסול היה כזה, אני זוכר איך אנשים ירדו עליו כשהיה בברצלונה שבלי הייחוס המשפחתי הוא לא היה מגיע לשם. גם כשהגיע לNBA בהתחלה לא היה נראה להיט בכלל.
&nbsp
בקיצור כל מקרה לגופו.
 

Krit123

Well-known member
אני די מסכים

למרות שריבוי המסגרות (ליגה/גביע/אירופה) עוזר לקבוצות לפתח שחקנים, ב-NBA אין את האיום 'לרדת ליגה' או לחלופין לאבד שריון ביורוליג אז יש הזדמנות לתת לשחקן צעיר את המושכות.

מכבי דווקא עושה עבודה לא רעה עם זוסמן העונה, יש לו ידיים ממש טובות בהגנה ונותנים לו לשמור על שחקנים בכירים, הוא יכל להצטייר כפוטנציאל D&3. אני חושב שגם הוא וגם אבדיה יכולים לבנות על המומנטום שדונצ'יץ' מייצר עכשיו ולשפר מקומות. אם אבדיה ימשיך להרשים במסגרות לבני גילו וזוסמן ימשיך להשפיע ביורוליג, נראה לי שהראשון יכל להיכנס לעשירייה הראשונה בזמן שהשני יתברג באחרונה בדראפט.

הייתי אומר שבכל הכדורסל הישראלי לא יודעים לפתח שחקנים, יש כאן בעלי קבוצות שמתייחסים לירידת ליגה כאחרית הימים ולניצחון על מכבי בעונה הרגילה כמו מינימום זכייה במדליה אולימפית, שלא לדבר על האפשרות לעקוץ את מכבי בפיינל פור, זה בכלל מבטיח מקום בגן עדן מבחינתם, בפועל זה לא מקדם אותם לשום מקום.
בכל עונה יש איזה 6-7 קבוצות שברור לחלוטין שלא ירדו ליגה או יזכו באליפות, מה שמעניק להן הזדמנות לפתח צעירים, אבל רק מהמחשבה על לסיים בקצוות הם לוחצים על כפתור המצוקה ומחתימים 19 זרים ומפטרים 3 מאמנים. מה שעצוב זה שהליגה די ארוכה ודווקא יש הזדמנות לבנות משהו, אבל למרות שברור שכולן יחוו משברים ורצף הפסדים הם מגיבים לפחד מלהתקבע בתחתית באפס קור רוח (שלא אמור לאפיין אנשי עסקים ובעלי הון), כאילו הם לא היו בסרט הזה כבר 200 פעם.
 

fatnoam

Active member
כמה דברים

1. לזוסמן יש הרבה שכל במשחק. לפעמים זה עובר Unnoticed, בעיקר בגלל שהוא לא קשור לקבלת ההחלטות בהתקפה, אבל כמעט כל נגיעה שלו בכדור נוזלת באינטיליגנציה. אני לא אומר שהוא יכול להיות כוכב, אני אומר שזה לבד יכול להיות מה שיבדיל אותו משחקנים אחרים באותה רמה. לדוגמא כספי, אגב.
&nbsp
2. דני אבדיה עם השורשים הסרביים, שמרתי על אבא שלו בליגה ב׳ פעם. אפילו הוצאתי ממנו אופנס (לא נגע בי, השופטים בליגה ב׳ רעים ממש). בכל אופן, אני לא חושב שהוא יהיה פרוספקט טופ 10 - לפחות לא בזכות, קשה לדעת עד כמה נרחב יהיה ההייפ בלמצוא את לוקה הבא.
&nbsp
3. בכדורסל הישראלי יודעים לפתח שחקנים משלימים. הזרים כאן מקבלים את כל ההחלטות, הם זורקים במאני טיים, הם מנהלים את הקבוצה. במנעד בין תומר גינת לשון דוסון יש המון סוגי שחקנים שלכולם משותפת העובדה שאף אחד מהם אינו גו טו גאי או decision maker על המגרש.
תמיר בלאט חריג, אבל אני ממש בספק אם עכשיו אנחנו לא רואים את הגרסא הכי טובה של השחקן הזה.
 

Krit123

Well-known member
מסכים לחלוטין עם הנקודה האחרונה

1. זוסמן נורא מעודד. מעניין אותי עד כמה טוב הוא יכל להיות הגנתית ברמות הכי גבוהות.. יש לו אינסטינקטים ממש חדים

2. שיחקת בליגה ב'? סחטיין.. מי עוד פגשת? אני אישית מתחיל להגיע להשלמה עם זה שאני לא משהו בכדורסל, ואני כנראה לא ישתפר הרבה גם אם "אני יעשה את האמיתי שלי" וישקיע יותר
מאמין שדני יהיה בחירת לוטרי בעיקר בזכות הייפ אירופאי שמלווה בהופעות דומיננטיות מול בני גילו.

3. הפחד מלתת לשחקן מקומי את המושכות הוא מבחיל.. אין לי מילה אחרת. אבל גם השחקן הישראלי נושא באחריות. יש רק שם אחד שאני יכל לחשוב עליו שממשיך לשפר את המשחק שלו בעקביות וזה עמית שמחון, שלא מזכיר בכלל את מי שהיה כשנכנס לליגה. אני מאחל לו שיגיע לדקות גם ביורוליג... שאר השחקנים עושים קפיצה אחת (גם היא באה די באיחור) ואז נתקעים, מזה נתקעים שאין דברים כאלה, כאילו לא חוקי להשתפר.
 

fatnoam

Active member


שיחקתי שתי קנדציות בליגה ב׳, בוא נגיד שהמעמד שלי היה בערך ג׳יימס ג׳ונס. רק בלי לשחק עם כוכב על ולהגיע לגמרים וזה. פגשתי כל מיני ״סלבס״ בליגה. אחים שלי שיחקו גם שנים בליגות נמוכות, והייתי הולך למשחקים, כך שיצא לי לפגוש כל מיני תופעות, כמו זופר, כמו הפועל אוסישקין, כמו ציון קובה ועוד אי אלו שמות לא מוכרים ולא ממש מעניינים.
&nbsp
בקשר לשחקן הישראלי, מה אני אגיד לך, אני בדיעה שבנוער, ובנבחרות הנוער (גם בכדורגל זה ככה אגב) דואגים הרבה יותר לנצח וללמד טקטיקה, במקום ללמד יסודות, קבלת החלטות, עמידה נכונה וכושר, וכמובן סגנון אורח חיים בריא.
&nbsp
וזה אגב שהייתי יוצא למועדונים בתל אביב הייתי רואה את כל החבר׳ה - פניני ואליהו וכספי ונעימי וכל הדור הזה, שותים אלכוהול מעשנים סגריות ( פניני לפחות), דופקים לאפות ופה ושם בטח גם קצת וויד מעורב. אז לא הייתי מאשים רק את המאמנים, אלא גם את אורח החיים שחלקם בוחרים.
 

Anfield

New member
אוקלהומה-מילווקי?

תודה על המחמאה.
לא נראה לי שנגיע לגמר.
 
למעלה