סיכום חצי שנתי

Cade Foster

New member
סיכום חצי שנתי

רוב הקבוצות בליגה שיחקו כבר בין 40 ל41 משחקים, הגיע הזמן לחלק ציונים:

MVP
MIP
DPOY
6TH
COY
ROY

קבוצה מפתיעה:
קבוצה מאכזבת:

חמישיות 1 2 3:
 

Cade Foster

New member


MVP - יאניס, אבל יש לי הרגשה שעד סוף העונה הארדן יעקוף אותו במירוץ
MIP - ניתן לסיאקם
DPOY - התלבטות בין סרג' איבקה, סטיבן אדאמס ופול ג'ורג'. מחכה לשמוע טייקים של אנשים שראו קצת יותר מהקבוצות האלה.
6TH - סאבוניס קל
COY - חוץ מפופוביץ', כל המועמדים הטבעיים דווקא נעדרים מהתחרות השנה. יחד איתו מועמדים גם מייק מלון, מייק בודנהולצר וקני אטקינסון. אני אתן את זה למלון כי הוא שינה לחלוטין את הסכמה ההגנתית והפך אותם מקבוצת הגנה גרועה ממש לקבוצה טובה ממש, המון שחקנים פורצים תחתיו העונה, הוא במערב, ואין לו שחקן טופ 5 בליגה (ספק אם אפילו טופ 15).
ROY - דונצ'יץ' קל

קבוצה מפתיעה: ההתלבטות בין דנבר, סקרמנטו וברוקלין. אני אתן את זה דווקא לברוקלין כי מדנבר הרוב ציפו לעשות פלייאוף (פשוט לא חשבו שיהיו עד כדי כך טובים), בעוד שהשתיים האחרות היו אמורות להיות במרתפי הליגה אבל נמצאות באזור המאזן החצוי אחרי חצי עונה. אני נותן לברוקלין. קצת לא פייר לגבי סקרמנטו שנמצאת בקונפרנס קשה בהרבה, אבל לברוקלין אני נותן את האדג' כי היא נאלצה להתמודד עם פציעה של השחקן הכי טוב שלה.
קבוצה מאכזבת: בוסטון, בחירה די קלה אפילו. רק וושינגטון נותנת פייט (את יוטה אני פוטר מטעמי לו"ז), אבל האמת שהציפיות שלי ממנה לא היו גבוהות בהרבה מהתוצאות בשטח.

חמישיות 1 2 3:
I: קרי, הארדן, ג'ורג', יאניס, יוקיץ'
II: לילארד, דרוזן, קוואי, לברון, אמביד
III: קמבה, אולדיפו, דוראנט, דייויס, קאפלה
 

Ring Bearer

New member
עונה וגם מוסיף שאלה פרובוקטיבית על לברון

MVP: ג'יימס הארדן. אני חושב שלא ראיתי עונה התקפית כזו מאף שחקן, כולל סטף קארי וקובי בראיינט, מאז מייקל ג'ורדן.
&nbsp
וכאן גם נכנסת השאלה על לברון. רבים חשבו שזו ההזדמנות האחרונה שלו לזכות ב-MVP. בכך שהוא מאריך את המנוחה שלו הוא בעצם מוותר על המרוץ הזה, במיוחד כשכל כך הרבה שחקנים משחקים היטב.
כיוון שבשנה הבאה הלייקרס כנראה ינסו להנחית כוכב על ברמה של קוואי, שבשלב זה עולה על לברון ביכולת שלו, האם ניתן לומר שהעונה הזו מסמלת את הדעיכה של לברון ג'יימס?
&nbsp
MIP - או באדי הילד או מונטרזל הארל. הארל באופן אישי מרשים אותי כי חשבתי שיש לו פטונציאל גם כששיחק 10-12 דקות ביוסטון.
&nbsp
DPOY - הנפילה של מייק קונלי כואבת כי הוא שומר מעולה. אז נלך עם קוואי.
&nbsp
6TH - דניס שרודר, עליו הימרתי בתחילת העונה, עדיין נראה כמו אופציה טובה. אבל הוא כנראה לא יותר משפיע מלו-וויליאמס שממשיך להיות משובח.
&nbsp
COY - פופוביץ'? סתם, תגובה של גרופי. האמת שצריך לתת כבוד לכמה מאמנים השנה: דנבר, אנדיאנה, ברוקלין והקליפרס נראות הרבה יותר טוב מהמצופה.
&nbsp
ROY - קל. דונצ'יץ'.
&nbsp
קבוצה מפתיעה: דנבר. חשבתי שההגנה שלהם לא תשתפר והם ימשיכו לדשדש. טעיתי בריבוע.
קבוצה מאכזבת: יש אכזבה קלה מבוסטון ומהלייקרס, אבל בשני המקרים זה עדיין לא סוף פסוק. יוטב נראית הרבה פחות טוב מכפי שכולם ציפו, אבל היא בתהליך שיפור. אני באופן אישי התאכזבתי גם מההתפרקות הטוטאלית של קליבלנד, במיוחד כשהם לקחו רכז מבטיח בדראפט. אבל גם את זה אפשר להפיל על חסרונו של לאב. אז אין ממש קבוצה מאכזבת.
&nbsp
חמישיות
1: הארדן, קארי, קוואי, יאניס, אמביד - לדעתי 10 שנים לא חשבתי להוציא את לברון מהחמישיה הראשונה.
2: קיירי, אולדיפו, ג'ורג', לברון, יוקיץ' - לדעתי 10 שנים לא חשבתי להוציא את דוראנט משתי החמישייות הראשונות.
3: לילארד, ווסטברוק, דוראנט, דרוזן, דיוויס - האמת שווסטברוק כמעט נפלט החוצה (לדעתי 10 שנים וכו') אבל איך אפשר לא לתת לו חמישיה שלישית כשהוא שוב מעמיד ממוצע טריפל דאבל והקבוצה שלו משחקת כל כך טוב?
 

Cade Foster

New member
רק מוכיח כמה הממוצע טריפל הזה הוא בולשיט

נתנו לו MVP שלא הגיע לו רק בגלל הקיטש.
 

Ring Bearer

New member
מסכים שכבר באותה עונה הארדן היה יותר מרשים

אבל הם היו נק&נק ולפעמים נותנים MVP משיקולים (שגויים לדעתי) של נראטיב.
ווסטברוק היה האח העזוב והפגוע של דוראנט והוביל את OKC לעונה טובה. אפשר לבקר אותו על כך שהוא לא נתן לאולדיפו הזדמנות להיות כינור שני, ואפשר גם לקטול אותו ולטעון שהוא בעצם לא טופ 10 בליגה, אבל הוא הרבה יותר מגימיק של טריפל דאבל.
 

Cade Foster

New member
ברור שהוא יותר מסתם גימיק

אבל הנקודה היא שאם הוא היה לוקח 9 ריבאונדים למשחק אבל מוסר אסיסט אחד יותר הוא כנראה היה עוזר יותר לקבוצה שלו, אבל לא היו נותנים לו את הMVP. עזוב, אני לעולם לא אבין אמריקאים.
 

rapgamer4ever

New member
צריך לזכור שהוא היה משמעותית יותר טוב מאשר העונה

קלע 10 נקודות יותר, ביעילות גבוהה משמעותית, הגיע לעונשין כמעט פי 2 מאשר העונה.
גם הנרטיב חשוב- קבוצה שאיבדה את השחקן הכי טוב שלה, אדאמס לא היה מה שהוא היום, בודאי שלא אולדיפו, היה סימן שאלה בדבר ההגעה לפלייאוף של הת'אנדרס וראסל עשה עונה באמת מדהימה והוביל את הקבוצה ל-47 ניצחונות.

אין ספק שממוצע הטריפל-דאבל הגביר את ההייפ אבל אני חושב שהוא היה זוכה מאוד לגיטימי גם בלי קשר.
 

Cade Foster

New member
אין ספק שהוא היה מועמד טופ3

יחד עם קוואי והארדן. אבל את אותו הקייס אפשר לבנות גם לשניהם (עשו 61 ו55 ניצחונות בהתאמה) - אולדריג׳ היה משמעותית פחות טוב מאשר בעונה שעברה, ולרוקטס לא היה אז את כריס פול (ספק אם היה להארדן רוסטר יותר טוב סביבו מאשר ראס).
&nbsp
אם החליטו שראס שיחק טוב יותר משני האחרים אני לא מסכים אבל אני חי בשלום עם הMVP. העניין הוא שאני משוכנע שנתנו לו נטו בגלל הממוצע טריפל דאבל. ריבאונד אחד פחות ו3 ניצחונות יותר והארדן זוכה.
 

Ring Bearer

New member
- הארדן הביא קבוצה פחות טובה להישג יותר מרשים

ואם כבר מדברים על זכייה מתוך נרטיב, אז המקרה של הארדן הפוך: ישבה עליו בשעתו הסטיגמה של שחקן הגנה עלוב שמופיע יותר בשאקנפול מאשר במשחקים גדולים. זה יצר נרטיב שלילי שמנע ממנו את התואר.
&nbsp
דרך אגב זה פתח לשרשור מעניין על ה-MVP הכי שנויים במחלוקת. עד היום שאקיל טוען שנשדד על ידי סטיב נאש ואוהדי ג'ורדן ולברון תמיד חשים שהם יכלו להשיג יותר פרסים אבל עבורי ההשוואה הכי טובה למקרה של ווסטברוק\הארדן הוא ה-MVP שקובי קיבל בעונה שלחתושתי כריס פול היה טוב ממנו והוביל קבוצה חלשה יותר להישג מרשים יותר.
 

rapgamer4ever

New member
דיון מעניין

1. 2005- נאש או שאק?
כאן אני לחלוטין עם נאש. לקח קבוצה שניצחה 29 משחקים בעונה הקודמת והזניק אותם לצמרת הליגה עם 62.
נאש לא רשם מספרים מפוצצים: 15.5 נקודות ו-11.5 אסיסטים, אבל זה נכון גם לגבי שאקיל שרשם באותה עונה 23-10.
נקודה נוספת לרעתו של שאק היא שוויד הפך לכוכב משמעותי באותה העונה, הוביל את מיאמי בנקודות ובאסיסטים.
בקיצור: שאקיל סתם בכיין ואם הוא היה רוצה עוד תארי MVP הוא היה יכול להתאמץ יותר בעונה הרגילה.
&nbsp
2. 2008- קובי/לברון/כריס פול?
מבחינה קבוצתית הלייקרס סיימו עם 57 ניצחונות (מקום 1 במערב), ניו אורלינס עם 56 (מקום 2), קליבלנד של לברון 45 ניצחונות בלבד.
לקובי היה יותר כישרון סביבו מאשר כריס פול, כך שמבחינה קבוצתית פול הכי מרשים.
&nbsp
מבחינה אינדבידואלית לברון רשם 30-8-7, קובי 28-6.5-5.5, כריס פול 21-11.5.
לפי דעתי קובי ו-CP3 מספיק קרובים ללברון בסטט' כדי שהיתרון שלהם מבחינה קבוצתית יגבר על היתרון הסטטיסטי של לברון.
&nbsp
בין קובי לפול אפשר לבנות קייס לכל אחד מהם, אני חושב שלפול הייתה עדיפות בהגנה (למרות שזו הייתה תקופה שקובי נבחר לחמישיות ההגנה ללא קשר לכמה טוב הוא שומר בפועל).
מה שהכריע את ההצבעה לפי דעתי הייתה העובדה שקובי כבר נחשב לשחקן גדול בשיא הקריירה והוא מעולם לא זכה ב-MVP, אז רצו לסמן לו וי ברזומה.
לעומת זאת עבור כריס פול זו הייתה עונת הסופרסטאר הראשונה בקריירה, יש נטייה לחשוב שהוא "מתישהו בעתיד כבר יזכה בתואר" למרות שזה כמובן לא קרה.
&nbsp
3. 2011- דרק רוז או לברון?
הבולס של רוז ניצחו 62 משחקים והיו הפתעת העונה. אולם כשמנתחים את הסיבות שלהם להצלחה זה בעיקר היה ההגנה הטובה בליגה, כאשר רוז החזיק אותם התקפית באיזור הממוצע.
לברון לעומת זאת היה בשפל של פופולריות עם המעבר למיאמי, שפתחו את העונה חלש ותפסו תאוצה לקראת הסוף כשסיימו במקום השני במזרח עם 58 ניצחונות.
מבחינה אינדבידואלית לברון מרשים יותר מרוז בעיקר בכל הקשור ליעילות. אפשר להוסיף שהעונה של לברון הייתה מתחת לממוצע בסטנדרטים של עצמו, וזה דבר שמצביעים לוקחים בחשבון.
מועמד נוסף שפחות מדברים עליו הוא דוויט הווארד שרשם את העונה הסטטיסטית הכי מרשימה שלו בקריירה: 23-14 והמשך הפיק ההגנתי שלו שהתבטא בתואר ה-DPOY בעונה השלישית ברציפות.
&nbsp
הבחירה בכל אחד מהשלושה סבירה בעיני, כאשר בסטנדרטים של עונות MVP אני חושב ש-2011 הייתה חלשה יחסית.
 

Krit123

Well-known member
לא חושב שיוסטון הייתה פחות טובה

היה לה סגל נחמד ודי עמוק..

התפיסה בזמנו שכל מי שהיה לראס לשחק איתו זה סקורר סורר שאכזב באורלנדו ופספס את ההזדמנות הכמעט אחרונה להוכיח שיצא ממנו יותר מזה. Little did we know..

ראס גם סיים את העונה בקול תרועה רמה עם טריפל דאבל של 50 נקודות וסל ניצחון מדהים מול דנבר, אני זוכר שראיתי את זה בשידור חי ולא האמנתי..
https://www.youtube.com/watch?v=tqVRmZ0PlLQ
 

Anfield

New member
ווסטברוק היה נהדר באותה עונה, מעבר לממוצע הוא קלע המון סלי

ניצחון והוביל קבוצה בינונית לעונה טובה.
ווסטברוק של העונה זה השחקן המאכזב ביותר בNBA. לפחות מועמד, כי אני לא באמת בקיא במה שקורה מסביב. יש לו עונה רעה. אם הוא היה מגיע בעונה ממוצעת שלו היינו מקום 1 במערב כרגע. לא מדבר על מה היה קורה אם הוא היה טוב.
 

FrecCo

Member
עונה

MVP - הארדן
MIP- סיאקם
DPOY- הייתי זורק את השמות של אמביד וקאפלה למיקס
6TH- רק יודע שלו-וויל עדיין עולה מהספסל ועדיין שחקן הספסל שהכי קרוב להיות גם השחקן הכי טוב בקבוצה שלו
COY- עד כה זה של פופ בקלות לדעתי. לפני חודש יוסטון וסן אנטוניו היו במקומות 13 ו-14 אאל"ט, היום הן במקומות 5 ו-6. אבל בזמן שביוסטון התעורר שחקן אחד ושבר כל שיא ג'ורדני אפשרי בחודש האחרון, בסן אנטוניו אף שחקן לא שיפר במיוחד את המספרים שלו. הדבר היחיד שהשתנה הוא שפופ אמר באחד מרגעי השפל שיש לו הרבה עבודה לעשות, ואז הוא עשה. הוא חיבר את אוסף שחקני הדי-ליג שלו לשניים-שלושה הכוכבים האנמיים/חדשים שמובילים את הקבוצה והפך אותם שוב למכונה שמנצחת משחקים דרך הגנה קשוחה והתקפה יעילה, למרות שלדעתי הספרס נמצאים בנחיתות מבחינת כישרון התקפי כמעט מול כל קבוצה במערב בכל רגע על הפרקט.
ROY- לוקה

קבוצה מפתיעה: נאגטס, ספרס
קבוצה מאכזבת: פליקנס, כרגיל

חמישייה 1: יאניס, הארדן, קוואי, ג'ורג', יוקיץ'
חמישייה 2: קרי, דרוזן, לברון, דוראנט, אמביד
 
למעלה