צרפת-ארגנטינה

צרפת-ארגנטינה

יש סיכוי לארגנטינאים בשמינית הגמר?
אחרי המשחק היום מול הניגרים אני כבר לא יודע.
חשבתי שהם יבואו באטרף למשחק היום- בהתחלה היו יותר נחושים,אבל אחרי הגול של מסי הייתה ירידת מתח ודיי חזרו לנמנם על המגרש.
מה שכן, השיפוט היום היה נוראי.. השריקה לפנדל לטובת ניגריה הייתה בדיחה גדולה. בכל קרן יש תפיסות כאלו... המונדיאל הזה בקלות הולך להיות המונדיאל עם הכי הרבה פנדלים שנשרקו. ולגבי הVAR? אני לא בטוח לגביו,אמנם השופט שורק עכשיו לעבירות שהתבצעו שהוא לא ראה מקודם, אבל כשרואים שיש נגיעה ברחבה דרך הVAR זה ישר הופך פנדל. בשנים קודמות היו צריכים ''לשבור לשחקן את הרגליים'' כדי שישרקו לפנדל, אף שופט לא היה מתרגש מנגיעות קלות ברחבה.
 

rapgamer4ever

New member
צרפת נראית יותר טוב

אבל חוץ מהקלישאות הנכונות שהכל יכול לקרות בכדורגל, הצרפתים לא פגשו בבית שלהם קבוצה ברמה של ארגנטינה. עם כמה שהיא לא מבריקה היא עדיין יריבה לא קלה לשמינית גמר.
&nbsp
לגבי ה-VAR אלה כאבי גדילה. אני חושב שזה מוצדק להיעזר בשידורים חוזרים במקרים מכריעים כמו פנדל. הבעיה שבשלב הזה עוד לא ברור מתי פונים ל-VAR, כי חלק מהפנדלים עברו review וחלק לא.
ועוד דבר שאני לא בטוח- מה אומרת חוקת הכדורגל במקרה של נגיעת יד ברחבה? היו שריקות סותרות שגורמות לחשוב שזה נתון לפרשנות של השופט, או שפשוט אין אחידות לגבי החוק הזה.
 
לגבי נגיעת יד

לא יודע חוקה או לא , אבל לפי מה שידוע לי צריך לשרוק לנגיעת יד רק אם השחקן נגע בכוונה ביד.
בפועל כל שופט עושה מה שהוא רוצה...
 
וארגנטינה לא פגשה בבית שלה קבוצה ברמה של צרפת

למעשה על הנייר הבית שהיה לצרפת יותר קשה מזה של ארגנטינה.
הייתי מציע גם לא לישון על דנמרק, קבוצה דיי חזקה השנה
 

rapgamer4ever

New member
האמת שאני מחזיק מקרואטיה

שכמובן נתנה בראש לארגנטינה אז זה לא אמור לעודד אותם לקראת צרפת
 
זה *כבר עכשיו* המונדיאל עם הכי הרבה פנדלים

ואנחנו עדיין בשלב הבתים. אם אינני טועה הם הגיעו אתמול ל 22 אם לא יותר. השיא היה 18, ונקבע ב 2010. ב 2014 היו 13 פנדלים בכל המונדיאל.
&nbsp
לגבי ה VAR, זה בהחלט יהפוך את המשחק להוגן יותר. העניין הוא שברגע שיש VAR, הפרשנות הרבה יותר מחמירה, כי השופט רואה בקלות אם היה מגע או לא, ואין באמת מקום למגע גבולי.
 

Ring Bearer

New member
אני חושב ששופטי רחבה עדיפים על VAR

צל ענן כבר ציין שזה המונדיאל עם הכי הרבה פנדלים - והכמות מהווה 20% מהשערים שהובקעו בטורניר (!). כלומר יש פחות שערי שדה, וכשנזכרים שפנדל זה הדרך הכי סאחית להבקיע שער מבינים שזה לא טוב לכדורגל.
&nbsp
עניין נוסף הוא שהשימוש ב-VAR מהווה עוד דרך לעצור את שטף המשחק. לא בדקתי אבל לדעתי במונדיאל הנוכחי יש הכי הרבה משחקים שמגיעים ל-90 + 6, 7 ו-8. וצריך לזכור שבזבוז זמן הוא רעה חולה של הכדורגל. לכן אם רוצים לדייק בשיפוט עדיף שימוש בשופטי רחבה ואם כבר VAR אז דרך שופט רביעי.
&nbsp
חוץ מזה אם אנחנו בענייני שינוי של חוקי הכדורגל, אני הייתי מבטל את התיקו. באיזה עוד ספורט מסתיים משחק ללא הכרעה, ולפעמים גם ללא השגת נקודות? צריך לעשות הארכה עד שישנה הכרעה. מקסימום אפשר להוסיף 2 חילופים לקבוצה. זה גם יותר משחק לאוהדים, גם יותר מתח, פחות בונקר ויותר גולים.
 

Cade Foster

New member
לא הבנתי למה פנדלים זה רע לכדורגל

טעויות שיפוט זה יותר טוב לכדורגל? אם התקבלו משמעותית יותר פנדלים במונדיאל הראשון עם הVAR, זה רק מראה עד כמה הוא היה נחוץ, כי שופטים פשוט פחדו לשרוק.

הניסוי עם שופטי הרחבה נכשל. שופטי הרחבה הם בדר"כ השופטים הפחות בכירים, הם מפחדים לסמן לפנדל, והשופט הראשי רואה בזה כסת"ח כי אם לא סימנו לו אז למה שהוא ישרוק. זה התפקיד שלהם, להם יש זוית יותר טובה.

חוץ מזה, שופטי רחבה לא יבטלו את הצורך בVAR. הם לא יכולים לזהות נבדל, לא בכל מקום במגרש הם יידעו לזהות האם הכרטיס האדום מוצדק או לא, וטכנולוגית קו השער מייתרת אותם גם מהבחינה של לקבוע האם הכדור עבר את הקו.

הבעיה שאין קווים מנחים מתי מותר להשתמש בVAR, מתי אסור להשתמש בVAR ומתי חובה להשתמש בVAR. כמו בNBA.

מסכים שבזבוז זמן הוא רעה חולה, אבל אותו אפשר לפתור בקלות עם שעון מזכירות, אין לי מושג למה זה לא קרה עדיין.
 
אני לא חושב ששופטים פחדו לשרוק

פשוט היה "חוק לא כתוב" שלא שורקים על כל נגיעה ברחבה.
היה צריך לעשות פאול משמעותי +- כדי לקבל פנדל. עכשיו אין ספקות אחרי צפייה בVAR. שורקים על כל מגע. עוד לא החלטתי אם זה טוב או רע.
מסכים איתך ששופטי רחבה זה מיותר לחלוטין..
 

Cade Foster

New member
מה שרע בעיני זה טעויות שיפוט

באמת שלא אכפת לי אם שורקים על מגע מסוים או לא. הדבר היחיד שחשוב זה שתהיה אחידות. פנדל ששורקים לטובת רונאלדו צריך להישרק גם לטובת כריסטיאן אריקסן (בהנחה שמדובר באותו מקרה), לשופט צריך להיות מינימום אפשרי של שיקול דעת.
&nbsp
המצב הקודם שבו שופט מחליט באופן כמעט שרירותי היה בלתי נסבל. אני הפסקתי לראות ליגת האלופות בגלל החרא הזה ואני לא מתחרט לשניה, מתחרט רק שלא עשיתי את זה קודם לכן.
 

Cade Foster

New member
איך זה קשור אחד לשני?

מיעוט שערי שדה זה תוצאה של משחק התקפה לא טוב ביחס למשחק הגנה. אין שום קשר לכמות הפנדלים שנשרקים.
 

Ring Bearer

New member
העובדות מדברות בעד עצמן

אם 20% מהגולים הם פנדלים לעומת 7-8% במונדיאלים הקודמים (והכמות הכללית לא עלתה) אז במונדיאל הזה יש פחות שערי שדה ממונדיאלים קודמים. זו עובדה. אם אנחנו מסכימים שהגידול בכמות הפנדלים הוא תוצאה של השימוש בVAR אז לא רק שיש קשר למיעוט שערי השדה - מדובר בקשר סיבתי.
 

rapgamer4ever

New member
אבל מה הקשר של VAR לשערי שדה?

אתה לא יכול להסיק שאם יש יחסית מעט שערי שדה במונדיאל השנה, ומשתמשים ב-VAR השנה, סימן שהאחד קשור לשני.
גם מספר השערים העצמיים השנה גבוה מאי פעם. זה עדיין לא אומר ש-VAR גורם לשערים עצמיים.
&nbsp
אגב אני חולק גם על עצם ההשוואה בין המונדיאל הנוכחי ל"מונדיאלים קודמים". אפשר להשוות בין מונדיאלים של שנות האלפיים אבל גם אם בשנות ה-50 הבקיעו יותר שערים פר משחק זה בודאי לא רלוונטי לשאלת אפקט ה-VAR.
 

Ring Bearer

New member
אין בעיה אבל זה מה שיש לנו כרגע

העיקר שאנחנו מסכימים שכדורגל של פנדלים פחות אטרטקיטיבי מכדורגל של שערי שדה. מונדיאל עם יותר פנדלים מתוך סך השערים כנראה יהיה פחות יפה. וזה מה שקורה במונדיאל הנוכחי, גם בגלל ה-VAR. אבל אני לא פוסל שבעקבות כמות השריקות שחקני הגנה יאלצו לשמור מרחק מהמתקיף וזה יקטין את כמות הפנדלים ויגדיל את כמות שערי השדה. סוג של אפקט הנדצ'ק (רק שפה אני בעד) ואם זה יקרה ה-VAR יוכיח את עצמו. אבל בינתיים על בסיס המונדיאל האחד הזה אני חושב שהVAR הוא שינוי שלילי.
 
למעלה