הסלטיקס והראפטורס עולות ל 2:0

rapgamer4ever

New member
ניו אורלינס היא ההפתעה הגדולה של הפלייאוף- ניתוח הסדרה

הולידיי ורונדו אשכרה נותנים מצ'אפ ראוי ללילארד ומקולום. אפילו כשמסתכלים על raw numbers הצמד של הפליקנס רשם עד כה בסדרה 76 נקודות, 28 ריבאונדים, 37 אסיסטים. הצמד של פורטלנד עם 76 נקודות אבל באחוזים רעים, 15 ריבאונדים, 19 אסיסטים.

צמד הגארדים של הפליקנס פשוט מעולה הגנתית. לדיוויס יש אימפקט אדיר בהגנת הצבע והוא מאפשר לגארדים שלו להיצמד לבאקקורט של פורטלנד מתוך ידיעה שיש חיפוי מאחוריהם. היו שלבים בהם ג'נטרי ממש השאיר את דיוויס בצבע בסוג של איזורית ואפשר לביג מן של פוטלנד להשליך שלשות יחסית פנויות וזה השתלם (קולינס עם 3-11 משלוש עד כה בסדרה). אמינו דוקא פגע הלילה אבל כשאנחנו מדברים על קולינס-אמינו זה הזמן להתייחס ליוסוף נרקיץ'. היה לי חשד שחוסר היכולת שלו לסגור את AD ידחוק אותו אחורה ברוטציה וזה בדיוק מה שקרה... הוא לא מסתדר עם הזריזות של דיוויס, לא מצליח לרדוף אחרי מירוטיץ' בחסימות וטרי סטוטס הבין שהעונה שלו בסכנה וכבר ספסל את נרקיץ' כמעט את כל המחצית השנייה.
האמת היא שנרקיץ' היה צלע שלישית חשובה בפורטלנד לאורך העונה ובלעדיו בכלל לא בטוח שיש להם מה למכור מול ניו אורלינס. הפיק אנד רול של לילארד ונרקיץ' הוא הלחם והחמאה של פורטלנד בהתקפה אבל דיוויס כל-כך נייד ועל ההגנה הנהדרת של הולידיי ורונדו דיברנו, כך שהם ממש מוציאים את העוקץ מהמהלך הזה ומשאירים את נרקיץ' בעיקר עם כאב הראש בהגנה.
סטוטס הגיב עם אמינו ששמר טוב על דיוויס לצדו של סטרץ' 5 אבל כאמור ג'נטרי לא התרגש, הנחה להשאיר את דיוויס באזור הצבע למנוע את החדירות של הגארדים ואפשר לאמינו וקולינס לנסות לנצח את הסדרה הזאת משלוש.

מבחינה התקפית דיוויס הוא איום כל-כך גדול כשהוא מתגלגל לסל שזה מאוד עזר לרונדו והולידיי לסיים בצבע כשכל ההגנה נטתה לסגור את ה-roll של AD. אני מוכן להודות שטעיתי לגבי רונדו, חשבתי שכבר אין לו מה לתרום בליגה והוא מוכיח את עצמו בסדרה הזאת כשומר מצוין כשהוא רוצה ואפילו אגרסיבי בהתקפה מה שלא ראינו ממנו שנים. 16 הנקודות שלו הלילה הן הכי הרבה במשחק פוסטסיזן מאז 2012.

במקרה של הולידיי מגיע לו הקרדיט המקסימלי. לא רק ה-roll של דיוויס פותח לו אפשרויות אלא הוא מייצר לעצמו מול כל שומר ומשחק ברמת אולסטאר לכל דבר מאז הפציעה של קאזינס. הוא הגארד הכי טוב בסדרה עד כה.

דיוויס היה פושר הלילה בסטנדרטים שלו אבל יש לו אימפקט אדיר בשני צדי המגרש. במינימום שחקן טופ 5, למי שעוד לא התרגל. לילארד ומקולום לא השיגו כלום בצבע והלכו לעונשין רק 4 פעמים במצטבר. לפעמים פורטלנד מנצלת את ההלפ דפנס שלו לריבאונד התקפה אבל זה לא מספיק.

הגיע הזמן גם לבקר את לילארד ומקולום. הם לוקחים הרבה זריקות קשות וקולעים באחוזים לא מספיק גבוהים. הפעם הרול פליירס סביבם כן קלעו שלשות פנויות וזה לא הספיק לפורטלנד כי התרומה מצמד הכוכבים דלה מדי.

הסדרה הזאת היא דוגמה קלאסית לחשיבות של מצ'אפ. סטוטס יצטרך לשבור את הראש איך הוא כן מצליח להפיק משהו מנרקיץ', אחרת אני לא רואה איך הבלייזרס מנצחים את הסדרה הזאת.
 
רונדו פנטסטי

מהשחקנים הבודדים שיכולים להסריח כל כך בעונה הסדירה ולעשות סוויצ' בפלייאוף, ולתת הצגה של 180 מעלות לעומת העונה
 

FrecCo

Member


 
אני חושב שהוא פשוט חוזר לעצמו

לא יודע עד כמה זה עניין של "הילוך פלייאוף". רונדו כבר כמה שנים מחפש את עצמו ולא מוצא, לא בדאלאס, לא בסקרמנטו ולא בשיקגו. בכלל נראה שהוא קצת נכנס לדכאון כשהטריו של בוסטון התפרק (קצת ילדותי באמת).
אני מאמין שאם הוא מתיישר עכשיו ונשאר בפליקנס נראה אותו הרבה יותר טוב גם בעונה הסדירה (כשזו תתחיל, בעוד שני שלישים מהנצח...)
 

rapgamer4ever

New member
הגנתית אין שאלה בכלל

רונדו לא עושה הגנה כבר שנים, והנה ראינו גם עכשיו וגם במדי הבולס לפי שנה שהוא מסוגל לתת הרבה יותר בפלייאוף.
בכל זאת הערך שלו ירד מבחינה אובייקטיבית כי קליעה וסקורינג מעמדת הרכז הפכו לחשובים יותר בשנים האחרונות.
 
לא חושב שזה ילדותי

שחקנים צריכים מוטיבציה. עונת NBA היא ארוכה וזה מתיש, צריך סיבות טובות למה לקום כל בוקר ולטוס כל ערב. אחרי שהוא שאף אוויר פסגות להיות בקבוצות חסרות עתיד כמו סקרמנטו זה באמת מייאש. לשחק בלי שום סיכוי לאליפות אחרי שכבר היית שם בצעירותך זה מעייף.
בגלל זה הוא נדלק בפלייאוף. פתאום יש על מה לשחק, פתאום יש לו במה, פתאום ישימו לב אליו.
 
נורקיץ' נפצע ולכן שיחק מעט במחצית השנייה להבנתי

טיפה מתח את רגל שמאל בנחיתה ואחרי כמה דקות חטף מכה אחרי שעשה עבירה על אנתוני דיוויס שקצת בעט בו (באותה רגל) בטעות תוך כדי נפילה קדימה.
&nbsp
כמה דברים נוספים:
&nbsp
1. ההגנה של רונדו - דווקא לא התלהבתי. חשבתי שהוא נתקע בחסימות והולך לעזור ברבאונד טיפה מוקדם מידי ולכן מאבד את מי שהוא אמור לשמור. בתחילת המשחק החביאו אותו על טרנר כאשר הולידי המשיך להרוג את לילארד ומור שמר את מקולום. בהמשך המשחק טרנר נפצע באגודל ברגל ובמקומו לצד לילארד ומקולום ראינו את מו הארקלס שרק חזר מפציעה (הייתי פותח איתו. הוא גם אחד משני שומרי הפרימטר הכי טובים שלהם לצד אמינו ואשמח לראות אותו על הולידי יותר). כנראה שלא הרגישו בנח לשים את רונדו עליו בגלל הפרשי גובה ולכן רונדו חזר לשמור על הגארדים היריבים.
&nbsp
2. הולידי הורג את לילארד. סטוטס שיחק את לילארד 16 דקות רצופות בתחילת המשחק. להערכתי כדי למזער את החפיפה בדקות שלו ושל הולידיי. זה יחסית השתלם. לקראת סוף הרבע הראשון, בלי הולידיי, הפיק אנד רול של לילארד ואד דיוויס היה די אפקטיבי, כאשר דיים משחק לו כדור אחרי שהדאבל טים מגיע. שני משחקים מאוד חלשים של לילארד ופורטלנד ייתקשו מאוד לנצח בלעדיו.
 

rapgamer4ever

New member
לגבי הארקלס

לגבי נרקיץ' אולי זה שילוב של הדברים, לא התרשמתי שהוא נפצע בצורה שתשבית אותו כך במשחק כה קריטי לעונה של פורטלנד.
 
משחק חלש מאוד של מילווקי. הימרתי על בוסטון ב-5 ומרגיש עם זה

בנח. למרות שמן הסתם כלום לא גמור, עוד לא היה ניצחון חוץ בסדרה.
&nbsp
אניוואי...
&nbsp
אחד הדברים שפרשני NBA הרבו לדבר עליו העונה הוא למה מילווקי לא משחקת יותר דקות עם יאניס בסנטר. הנסון שיחק סנטר רוב המחצית הראשונה וכשנח טיילר זלר עלה (איפה מאקר?). במחצית השנייה לעומת זאת, כאשר הנסון לא היה על המגרש הבאקס שיחקו ללא סנטר. באמצע הרבע השלישי, ראינו את מילווקי מנסה הרכב עם קו קדמי של פארקר-יאניס. זה נמשך איזה 2 דקות, היה מזעזע, בין השאר בגלל שפארקר משחק ברמה של כיתה גן, ואז הנסון חזר. בתחילת הרבע הרביעי, פתחה חמישייה של בלדסו-סנל-מידלטון-שאבאז-יאניס. היה שוב על הפנים. המסקנה בעיני היא לא שהרכבי יאניס בסנטר הם פח אלא שאם כבר מקריבים גובה בשביל קליעה, אז תביאו פאקינג קליעה. איפה ברוגדון? ואם אתם כבר משחקים את טרי/דלבדובה אז זה הזמן להכניס אותם במקום בלדסו. אני רוצה לראות את יאניס לצד ארבעה קלעים! למה זה כל כך מסובך??
&nbsp
ועוד כמה נקודות קצרות:
1. ג'בארי פארקר נוראי. הוא נראה חלוד לחלוטין. הפציעות הרגו אותו?
2. יבוסלה שמן.
3. כל המשחק של מילווקי זה רק בידודים. לפחות מחליפים את המבודד וכל אחד מקבל ניסיון.
4. השדרים של בוסטון אפילו גרועים יותר מאלה של טורונטו. זה מביך שאני בכלל מציין את זה כי כולם יודעים.
5. מרכוס מוריס טוב יותר ממארקיף מוריס. איך זה קרה? ואיך זה שככל שהזריקה יותר קשה, האחוזים שלו עולים?
6. בוסטון מרשימה במה שהיא מוציאה מסגל מלא בשחקנים סבירים+ אבל אף סופרסטאר. שוב STATING THE OBVIOUS אבל שיהיה...
&nbsp
 
למעלה