חודש מפתיחת העונה-קצת מחשבות חסרות משמעות שלי

OrEl74

Well-known member
מנהל
חודש מפתיחת העונה-קצת מחשבות חסרות משמעות שלי

נתחיל בסלטיקס המאוד מרשימים
איכשהו דווקא מהפציעה המזעזעת של היוורד קרה משהו טוב כבראון וטייטום שהצעירים קיבלו הזדמנות להוכיח את עצמם כבר בהתחלה ועושים את זה נהדר.
ההגנה של הקבוצה הזאת זה משהו שלא ראינו כבר שנים ומהקבוצה שניצחה 14 ניצחונות רצופים הייתם מצפים לראות נתונים התקפיים מהטובים בליגה נכון?
אבל שימו לב לנתונים:
הסלטיקס ממוקמים במקום ה-23 בליגה בממוצע נקודות למשחק עם 102.
אחוזי הקליעה שלהם נמוכים בצורה מפתיעה והם ממוקים במקום ה-27 בליגה עם 42.7% בלבד.
לעומת זאת, הם מקום שני בליגה בממוצע ריבאונדים למשחק עם 48 ועם ממוצע ספיגה של 94 נק' למשחק, ראשונים בליגה כמובן.
בראד סטיבנס בנה קבוצה לוחמנית עם שחקנים שעובדים אחד בשביל השני ולא בשביל עצמם, אפילו קיירי זורק העונה פחות מבעונה שעברה ולא כופה את עצמו על המשחק.
נראה לי שאפשר לסגור את תואר מאמן העונה כבר עכשיו.

בהמשך מה שכתבתי על הסטיקס, בטח שמתם לב שהם קולעים 102 נק' ובכל זאת ממוקמים בתחתית רשימת הקולעות העונה.
כמעט כל הקבוצות בליגה משיגות ממוצע של 100 נק' ומעלה כשהיחידות שלא הן הג'אז, מאבריקס, בולס והקינגס.
אני לא זוכר עונה כזאת ואני תוהה מה זה אומר על רמת ההגנות בליגה שכבר הרבה זמן לא ממש מרשימה אבל העונה נראה שזה על גבול העלובה, די עצוב בעיניי אבל זאת הליגה בשנים האחרונות ואין הרבה מה לעשות בנדון.
גולדן היא בכלל מקרה יוצא דופן בכל קנה מידה כשהם קולעים 117 נק' למשחק ועושים את זה באחוזים הזויים של כמעט 52% קבוצתי (רק מראה כמה הניצחון של הסלטיקס היה גדול)

אוקלהומה ובעיקר ווסטברוק.
כנראה הקבוצה הכי מאכזבת עד עכשיו ומשום מה, יש נטיה להאשים בזה את כרמלו.
אף אחד לא מדבר על כל שאחרי שהוא עשה עונה היסטורית, ווסטברוק אפילו לא מתקרב למספרים שלו מהעונה שעברה ומשחק רע מאוד, הנתון המפתיע ביותר אצלו העונה זאת ההתרסקות הלא ברורה באחוזים מהקו כשהוא קולע ב-70% בלבד (ממוצע של 82% בקריירה)
מצד אחד, תגידו שעם ג'ורג' וכרמלו זה טבעי והגיוני שהוא ירד במספרים, מצד שני נראה לי שהוא כל כך מנסה להציג את עצמו כשחקן שעובד בשביל הקבוצה ומוותר בשביל אחרים שהוא פשוט מאבד את עצמו ואת סגנון המשחק שלו ובמקום להועיל הוא רק מזיק.
יחד עם זאת, אני בהחלט חושב שהחלפת מאמן זה צעד מתבקש כי די ברור שדונובן לא ממש מוצא את הנוסחה הנכונה להפעיל את המכונה הזאת.

הקליפרס
למי שזוכר, לפני שהעונה התחילה טענתי שהטרייד על כריס פול רק יעשה להם טוב ואני חושב שאפילו הגזמתי ואמרתי שהם יהיו טופ 5 במערב.
וואו כמה שטעיתי!
אני בעיקר מאוכזב מגריפין שהוא הכוכב הכי לא כוכב בליגה עם קבלת החלטות עלובה ברגעים החשובים (מי לעזאזל סיפר לו שהוא קלעי שלשות?) ודוק כמובן מתגלה כמאמן בינוני מאוד ואפילו פחות מזה והעדיפות שהוא נותן לבן שלו ע"פ שחקנים אחרים גובלת בבזיון.
להעיף את דוק כמה שיותר מהר כנראה יהיה הדבר הכי טוב שהקליפרס יעשו העונה.

ג'ואל אמביד
וואלה לא יודע למה, לא מצליח להתעלף ממנו כמו רבים אחרים.
שחקן מרשים, אין ספק עם יכולות פנומנליות. אבל לפני שרצים להשוות אותו לשחקים כמו אלג'ואן כפי שראיתי לאחרונה, הייתי מציע שניתן לו לעבור עונה כמו שצריך ולא לעוף ככה על שחקן שעוד לא שיחק 50 משחקים בליגה הזאת.
וכמובן, בואו נראה אותו בבמה האמיתית באפריל ולא במשחקים מול קבוצות כמו הלייקרס.

ובהקשר ישיר לאמביד
לא מצליח להבין את ההשבתה הזאת של אוקפור.
סבבה, אז כוכב גדול הוא לא אבל אתם באמת רוצים להגיד לי שהוא לא שחקן של 17 נק' ו-8 ריב' למשחק בכל קבוצה אחרת שתיתן לו דקות?
העדיפות של אמביד עליו ברורה בהחלט אבל לתת לאמיר ג'ונסון 15 דקות למשחק ולהשבית את אוקפור ככה נראה לי קצת תמוה ואפילו נבזי אחרי שהם הודיעו שהם לא מתכוונים לממש את האופציה על העונה הרביעית שלו.
מאוד מקווה בשבילו שהם יעשו עליו טרייד בקרוב או שפשוט ישחררו אותו (מה שכנראה לא יקרה כי הם מספיק חארות כדי להגיד בפה מלא שהם רוצים אותו כגיבוי למקרה שאמביד יפצע)

וכמה דברים בקצרה ממש:
דוויט האוורד שחקן גמור, רק תראו איך ההורנטס המסכנים נראים מאז שהם הביאו אותו.

חכו לפלייאוף - זה כל מה שיש לי להגיד על הקבוצה שלברון משחק בה.

הבולס מסריחים כצפוי ואף אחד לא מופתע אבל כאוהד אני מאוד מעודד מהמשחקים האחרונים של דאן ומקווה שהוא ימשיך בקו ההשתפרות הזה וביחד עם לאבין אני באמת מאמין שיש לקבוצה עתיד לא רע.

ושאלה קטנה לסיום:
דראמונד או ג'ורדן, מי עדיף לדעתכם?
 

בוביץ

New member
לגבי בוסטון

העובדה שהם קולעים פחות יהווה בעיה בפלייאוף כי ההגנות רק מתקשחות בפלייאוף.
ואני עדייןם לא רואה אותה פייבוריטית מול לברון ובטח לא מול גולדן...
מה גם מה יקרה כשהיוורד יחזור?

לגבי העניין שקבוצלות קולעות יותר מ100 נקודות זהב גלל שזורקים יותר לשלוש...
 

rapgamer4ever

New member
מעניין, כמה סנט משלי

מספר הנקודות לא מלמד על איכות ההגנות. קצב המשחק השתנה לחלוטין. היום יש בממוצע כ-100 פוזשנים במשחק, לפני עשור בלבד היו 94 כלומר זה שווה בערך עוד 6 נקודות לכל קבוצה.
בנוסף כפי שציינו פה השימוש הגובר בשלשות מעלה תפוקה התקפית. זה לא הופך את ההגנות לפחות טובות.
&nbsp
אני מעריך את הניסיון של בלייק גריפין להוביל את חבורת הקליפרס המוגבלת אבל הבעיה שהוא לא טוב כמו שנדמה והרבה פעמים כשסוגרים אותו חזק ברבע רביעי הוא נראה חסר אונים. אחוזי הקליעה שלו ירדו ל-42% ולמרות שהוא עדיין שחקן ייחודי הוא לא מספיק טוב להוביל התקפה.
&nbsp
אמביד שחקן נדיר, כמו שאתה אומר צריך לראות שישאר בריא וכמובן שיש לו עוד הרבה להשתפר אבל לא חושב שהיה אי פעם שחקן עם נתונים פיזיים ורמת skill כמו שלו.
&nbsp
דוויט נהיה מכונת איבודים.
&nbsp
לגבי דראמונד VS דאנדרה אני חושב שקיבלנו תזכורת שדאנדרה לא כזה אטרקטיבי בתור השחקן השני בטיבו בקבוצה. הוא יותר טוב בהגנה, דראמונד יותר טוב בכל פרמטר אחר והפתיחה של דטרויט ממש מרשימה בהתחשב בכך שאין לה אף כוכב אמיתי בסגל (למרות שדראמונד מועמד טוב לאולסטאר השנה).
 

Anfield

New member
לגבי אוקלהומה ו-ווסטברוק

ה70 אחוזי עונשין האלה מגיעים אחרי שהוא פתח את העונה עם 55% מהעונשין וחלק מההחטאות גם לא קרובות אפילו. הוא שינה את הרוטינה שלו לפני הזריקות ומאז הוא על איזה 24 מ26 וזה מה שהעלה אותו ל70%.
לגבי הזריקות שלו, המיד רנג' שלו בשפל שאני לא ראיתי ממנו מאז עונת הרוקי שלו, זה לא משהו שאני אומר על בסיס מספרים אלא על בסיס תחושה בתור מישהו שראה כמעט את כל המשחקים שלו בקריירה.
הוא חופשי לחלוטין במיד רנג' והם עפים לו לפעמים אפילו כאייר בולים. לא ברורה לי הדעיכה הזאת אבל כרגע קשה מאוד לבנות עליו.
בנוגע לסגנון המשחק שלו, פרט למשחק לפנות בוקר הוא יותר מדי שיתופי ולא מספיק אגרסיבי, אולי כי הוא לא מרגיש בנוח עם הזריקות כרגע. זה פוגע לו במשחק וזה לא ווסטברוק. לטובתו ולטובת הקבוצה הוא צריך לחזור לאגרסיביות של העונה שעברה ואלה שלפניה. הוא גם חייב לחזור לממוצע הרגיל שלו בזריקות חצי מרחק.
 
הרגשתי אותו דבר במיד ריינג', והמספרים מסכימים

הפול אפ של ווסטברוק במיד ריינג' היה אחד האיומים הבסיסיים שלו בהתקפה עומדת. השנה ראיתי את זה הרבה פחות וגם כשראיתי זה לא נכנס. אם נסתכל על פילוח זריקות ואחוזים לפי מרחק נראה:
&nbsp
שנה שעברה ווסטברוק לקח 34% מהזריקות שלו בטווח שבין 10 פיט לקו השלוש. הוא קלע אותן ב-39%. לא מספר גבוה במיוחד בתאכלס אבל יעילות אף פעם לא הייתה הקטע שלו ועצם העובדה שבחר לעלות לזריקה זה בגלל שלא היה יכול לסיים בצבע איפה שהאחוזים שלו סבבה לגמריי.
&nbsp
השנה ווסטברוק לוקח "רק" 25% מהזריקות שלו באותו טווח. מה שיותר מזעזע הוא שהוא קולע משם ב-27%. קטסטרופה.
&nbsp
הנקודה החיובית היא שהירידה בכמות הזריקות במיד ריינג' מגיעה בגלל עלייה בכמות הזריקות בצבע. קפיצה בכמות מ-29% בשנה שעברה ל-39% השנה. את הזריקות האלה הוא גם קולע ב-62% לעומת 58% בשנה שעברה.
&nbsp
הנתונים מתייחסים רק לזריקות לפי מרחק. מה כמובן לא מתייחסים ספציפית לפול אפס לעומת טיר דרופס, דאנקים, לייאפים וכו'.
 

fatnoam

Active member
לאוקלהומה ייקח זמן להתחבר

לא הייתי מאשים את דונובן על ההתחלה. לעיתים מאמנים רוקיז יחסית מצליחים לשלוט די טוב בקבוצות של כוכבים. ספולסטרה עשה עבודה טובה עם מיאמי, לדוגמא.
&nbsp
אל תשכח שאיחוד שלושה שחקנים שהיו מספר 1 בקבוצות הקודמות שלהם, יוצר כאב ראש ובעיות היררכיה all over. בשנה שעברה, כל השחקנים של אוקלהומה עבדו בשביל ווסטברוק. ככה משיגים 30 וטריפל דאבל בממוצע למשחק. כרמלו וג׳ורג׳ רגילים שעובדים בשבילם.
&nbsp
עכשיו מילא ג׳ורג׳ שבתור ווינגמן ארוך ואתלטי עם מודעות הגנתית גבוהה ורצון היה מתאים לקבוצה הזו של אוקלהומה, אבל כרמלו הוא ממש הפוך מה-DNA הקבוצתי. וקשה לשלב Center piece כזה בקבוצה. הוא זורק 16.5 פעמים למשחק כן, אדאמס הבא אחריו זורק 8. תרצו או לא, דברים מבוססים על מלו. ובגדול, עד עכשיו אפילו דשא לא צומח ליידו, קבוצה מנצחת בטח לא.
&nbsp
בקיצור, יש להם הרבה עבודה. הם גם היו קבוצה הגנתית בשנה שעברה, ועכשיו יותר קשה לשמור עם מלו ולהמשיך לכסות על השטויות שראסל עושה.
 
זה גם סוגים של מאמנים

יש מאמנים שהם יותר מתאימים לאמן כוכבים ומשמשים יותר כפסיכולוגים מאשר מאמנים. למשל - פיל ג'קסון. נגיד פופ עם כמה שהוא מאמן ענק אני לא בטוח איך הוא היה מסתדר עם כל כך הרבה אגו בקבוצה.
 
מחשבות חסרות משמעות זה אחלה בסיס לדיון


הסלטיקס אכן מרשימים. ההגעה של היוורד רק תתרום להם. קצת פחות דקות לרוזיר (24 כרגע), סמארט (30) וטייטום (30). את לארקין (10) ודניאל ת'ייס (13) לא נראה יותר. לפחות במשחקים רלוונטים. לא בטוח שכולם בכלל יהיו בקבוצה גם.
אני שונא נתוני פר גיים בטח כמספר אבל גם כדירוג בליגה. מה שחשוב זה כמה איקס פר פוזשן ולזה לשקלל את קצב המשחק של הקבוצה. בוסטון הקבוצה ה-19 הכי מהירה בליגה ולכן טבעי שתקלע פחות נקודות מהרבה אחרות. למרות ההסתייגות שלי, בנקודות פר פוזשן היא גם במקום נמוך (20) מה שמחזק את הטענה שלך שהיא קבוצה התקפית חלשה כרגע. הרבה דקות לסמארט ומפתחות לשחקני שנה ראשונה (טייטום) ושנייה (בראון) בתוספת עשרה שחקני סגל חדשים קריטית לכך. לא חושב שהסלטיקס יהיו בוננזה התקפית אבל הם צפויים לעלות קצת.
&nbsp
&nbsp
הקליפרס אכן נראים רע. צריך גם לזכור שגאלינארי, פטריק בברלי ומילוש תאודוסיץ' פצועים. לא מפתיע במיוחד שמישהו מהם פצוע וזה היה הסיכון הגדול עם הקבוצה הזאת מההתחלה.
לפחות גריפין בריא. הוספת השלשות למשחק שלו הייתה קריטית בכדורסל של היום, ממי שמשחק לצד דיאנדרה ג'ורדן. הוא שילש את מספר הזריקות שלו פר משחק (מ-2 ל-6) ועלה מעט באחוזים (מ-33% ל-35%). הייתי שמח לראות את המספר הזה עולה ל-38%. הוא צריך את האיום הזה במשחק כדי לאפשר לקליפרס עוד דברים.
לא מבין לגמריי את הזלזול באוסטין ריברס. כאילו בסדר, ברור שזה מגוחך שאבא שלו עשה טרייד להביא אותו והמשיך להאמין בו נטו בגלל שהוא הבן שלו גם כשכל הסימנים הצביעו שהוא אפס. למרות זאת, כרגע הוא נהיה שחקן לא רע. הוא עבד על הקליעה שלו מבחוץ, ההגנה שלו טובה והוא גם די מתאמץ. הבעיה העיקרית שלו היא בעיקר הסיומת שלו קרוב לסל. הוא פשוט תמיד זורק את הכדור בכל מיני צורות משונות וכמעט תמיד מחטיא גם ממצבים די קלים. הוא קולע ב-47% עד מטר מהטבעת שזה מספר לא טוב, 30% במרחק של מטר עד שלושה ופחות מ-20% בשאר המרחק שעד הקשת. בסיכום 34% בזריקות ששוות 2 נקודות. בשלשות אגב הוא על 46%. הזייה רצינית.
&nbsp
הווארד הראה מוקדם יותר העונה שבצד ההגנתי של המגרש יש לו תועלת. הוא מפלצת רבאונדים, משנה זריקות ויש לו אחלה נוכחות. במקביל הוא ממשיך להראות בצד השני כמה שהוא חסר מושג. דורש את הכדור בפוסט, הולך ראש בקיר, מאבד כמויות וגם מחטיא. אם הבנאדם היה משכיל להבין לפני עשר שנים שכל מה שנדרש ממנו בהתקפה זה דאנקים, אליהופים, פוטבאקס, חסימות וכל זה הוא היה יכול להיות מפלצת. פאק, הוא היה מפלצת בעונות הבודדות ש-SVG אילף אותו ככה אבל אחרי כמה זמן הוא שכח, עשה לסטן את המוות והמשיך לעשות את המוות לעוד מאמנים רבים בכל הליגה בהמשך.
 

rapgamer4ever

New member
רק הערה קטנה

דוויט כן היה שחקן פוסט בעונות שלו באורלנדו ואפילו כזה שמושך שמירות כפולות. זה נכון שהוא תמיד היה במיטבו בפיק אנד רול אבל אי אפשר לקלוע 20+ למשחק רק מדאנקים, פוטבאקס וכו'.
 
תאכלס כן אבל הוא הראה יותר מחוייבות להוציא כדור לקלעים,

סבלנות ושאר תכונות שנעלמו עם הזמן. הוא גם פשוט היה יותר אתלט לפני הבעיות בגב ולכן סקורר טוב יותר בפוסט. הגזמתי כשטענתי שעשה רק דברים אחרים...
 

myway23

Active member
אחלה דיון, תגובה שלי

כאוהד בוסטון, לא ציפיתי שהם יהיו כאלה טובים ואני גם לא מצפה שהם ימשיכו ככה, אבל בהחלט הם לוחמים. לאבד את אחד השחקנים הכי חשובים שלך בקבוצה עם 10-11 שחקנים חדשים שרובים לא שיחקו משחק NBA בחייהם - זה מאוד מרשים, כבוד לסטיבנס על מה שהוא השיג, אבל שוב, אין לי ציפיות מהם וייתכן שהם ייעצרו בקרוב.
קיירי והורפורד זה שילוב נפלא, נראה שיש תיאום טוב ביניהם כבר עכשיו. בכלל הורפורד לדעתי נותן את העונה הכי טובה שלו מאז הוא לובש ירוק (לא בדקתי סטטיסטיקה), ככה זה לפחות נראה לי.
לא ציפיתי שבראון יהיה כזה טוב, שנה שעברה הוא בקושי הראה ניצוצות ממה שהוא נותן השנה, כל הכבוד לו על השיפור, ככה שחקנים מצליחים, משקיעים ומתאמנים נון סטופ וכל הזמן משתפרים, אם ימשיך ככה הוא בקלות יכול להיות אול סטאר.
טייטום אחד הרוקייז הכי מוכנים לליגה שראיתי בשנים האחרונות, הוא יחסית מאוד בוגר, ההחלטות שלו לא פזיזות והוא לא עושה הרבה טעויות יחסית לרוקי. שוב, אם ימשיך להתאמן ולהתפתח, גם הוא יהיה אול סטאר.
רוזייר נותן עונה טובה למרות שהוא חייב לשדרג את האחוזים שלו, לפחות מהשדה. סמארט אכזב אותי אישית, כשחקן הוא אמנם משפיע על המשחק הגנתית, אבל דובר רבות שהוא התאמן הרבה על הזריקות שלו ובינתיים לא רואים את זה, הוא שחקן התקפה מוגבל ולפעמים זה נטל על הקבוצה, אחוזים מזעזעים עד כה.
&nbsp
אמביד - אם יהיה בריא, יכול להיות אחד השחקנים הכי משפיעים על המשחק, כן יש לו עד כדי כך כישרון, הכל תלוי בבריאות שלו. אני גם מסכים איתך שחבל על אוקפור - יש לו מקום בבולס :)
&nbsp
בקשר לשאר, לא ראיתי מספיק לכן לא אתייחס ...
 

billc

New member
אמביד הוא שחקן היסטורי, גם סימונס, אם סימונס ישפר את הקליעה

הוא יהיה אגדה
 
למרות שאני אוהב את אמביד כי הוא מפלצת עם יד רכה

מה ההבדל בתכלס בינו לבין קאזינס נגיד? רק בגלל שאמביד יותר צעיר עם פוטנציאל?
אם מסתכלים על גילאים עם פוטנציאל לדעתי הוא לא יותר טוב מטאונס .
 

rapgamer4ever

New member
אמביד הוא פשוט עצום

אני לא סומך על המדידות ששמות אותו בגובה 0'7. הוא אחד השחקנים הכי גדולים בליגה ואולי החזק מביניהם. יש ביג מן שנראים מולו כמו ילדים.
לקאזינס יש skill מטורף שגם היה הופך אותו לאחד הטובים בליגה אם הראש היה מסודר, אבל אין לו את אותה רמת פיזיות כמו אמביד.
 
אני לא ראיתי ביג מנים שנראו לידו כמו ילדים...

יש מצב שאתה מגזים קצת? הוא גם לא שוקל כזה הרבה יחסית לסנטרים אחרים.
זה לא כמו יאו מינג או שאקיל שראית שאחרים נראים כמו ילדים לידם
 

rapgamer4ever

New member
גם המדידה של המשקל לא נראית אמינה בעיני

הוא דוחף בפוסט שחקנים ממש חזקים בעוד שבצד השני כמעט בלתי אפשרי להזיז אותו.
הייתי אומר שאמביד הוא הביג מן הכי פיזי מאז שאק. דוויט היה גם מאוד חזק אבל יותר נמך מאמביד בכמה אינצ'.
 

fatnoam

Active member
ממש לא הכי פיזי

עברו בדרך כמה שחזקים בהרבה מאמביד... ניקולה פקוביץ׳, יוסוף נורקיץ׳ וגם אפילו רג׳י אוואנס comes in mind. הקטע זה שעכשיו משחק הפוסט אפ כמעט ופסה מהליגה, ואז כל הסנטרים נהיים יותר רזים וגמישים כדי לשרת את המטרות החדשות שלהם - הגנה על הטבעת, פוט באקס, ומשחק פיק אנד רול להאליופ.
&nbsp
אמבייד נראה גדול, אבל קח 20 שנה אחורה והוא היה נחשב לאטריה.
&nbsp
מעבר לזה, הוא כן העלה מסה משמעותית בזמן שלו בליגה. שרואים משחקים שלו מהמכללות לא מאמינים שזה אותו שחקן.
 

rapgamer4ever

New member
כל הסנטרים רזים וגמישים?

מממ... ברוק לופז, ניקולה יוקיץ', מארק גאסול, יוסוף נרקיץ', KAT, קאזינס, דוויט, דראמונד, אדאמס, ולנצ'יונאס, גורטאט... אלה רוב הסנטרים הבולטים בליגה ואף אחד מהם לא עונה לתיאור שלך.
 
למעלה