"הניקס עשויים לפנות לדייויד בלאט"

וואו. מסתבר שמצבו של בלאט קשה משחשבנו

מילא מאמן בקבוצתו הראשונה ב NBA לא מצליח לרצות את השחקן הכי טוב בעולם שנחת עליו בהפתעה.
מילא מאמן שמפוטר אחרי שנה וחצי, והמחליף שלו לוקח אליפות.
מילא אאוטסיידר שאולי לא כל כך מתאים למנטליות האמריקאית.
&nbsp
אבל מאמן שה GM שלו אמר בגלוי: אני עם המאמן הזה לא עובד יותר בחיים? כמה מאמנים יש היום ב NBA שכף רגלם לא תדרוך אצל GM מוערך?
&nbsp
מצער אבל זה מה שיש.
 

fatnoam

Active member
בגדול שני הצדדים צודקים

גריפין צודק, כי בלאט היה כשלון. בריאן ווינדהורסט, כתב ESPN שמסקר את לברון ממש מקרוב מאז שחזר מקליבלנד, סיפר דברים מסמרי שיער בספר שהוא כתב על השלוש שנים הראשונות של לברון בקליבלנד מאז החזרה. למרות שהוא נחשב לכתב הבית של לברון, הוא מספר שם גם דברים לא טובים או לא נוחים ללברון, כך שגם אם הוא לא אובייקטיבי, הוא כן מתאר את המציאות ברמה כלשהי. בלאט נכשל שם בגדול. אני לא מאשים את דייויד גריפין שלא רוצה לעבוד עם בלאט שוב. הוא עבד איתו מקרוב, הוא כנראה מבין שהוא לא שווה את המאמץ, בעיניו.
&nbsp
את זה כמובן אני אומר מבלי לגרוע מדייויד שנכנס לסיטואציה מאוד קשה. אני חושב שהוא התמודד איתה רע בהרבה מובנים.
&nbsp
את הניקס אני גם מבין, לא סתם הם רוצים את דייויד. לא חושב שיש מישהו יותר טוב בעולם מבלאט בשביל הג׳וב של לקחת Core אירופאי צעיר (פורזינגיס, ניקיליטינה), ולהוציא מהם את המיטב, להפוך אותם לקבוצה מנצחת, וללמד אותם טוב טוב על הגנה, הקרבה והרצון לתת 100% בכל משחק.
&nbsp
גם אז אגב, עד שבלאט לא יוכיח אחרת, הוא מאמן של ״לקחת אותך עד לארץ המובטחת, לא להכניס אותך אליה״. הוא מאמן התקפי איום ונורא. כל גביע שהוא זכה בו כמאמן ראשי ההתקפה היתה נראית נורא. הוא מאמן שמוציא את המיטב משחקנים מוגבלים - שון ג׳יימס, ריקי היקמן, יוגב אוחיון, אבל לא יודע להתמודד עם שחקנים עם כשרון. לשחק 'open' במשך 20 דקות על טייריס רייס לא נחשב להתקפה בעיניי.
&nbsp
מה כן, הוא כן מאמן ששחקנים אוהבים (גם שחקני הקאבס אגב, מלבד לברון, אוהבים את בלאט), ולכן הוא הצליח בהרבה מקומות, כולל בנבחרת רוסיה. שוב אגב, כדורסל נבחרות לא מבוסס על טקטיקה בהתקפה, בעיקר על כשרון שהשחקנים מביאים. אין זמן להחיל אלמנטים טקטים ואסטרטגים בתקופת הכנה לטורניר, בעיקר לבצע התאמות (בזה בלאט לא רע).
&nbsp
אני חושב שהוא יכול לעשות עבור הניקס, במקרה הטוב, מה שמארק ג׳קסון עשה עבור גולדן סטייט. זה לא כזה נורא בעיני.
 
כל התגובה הארוכה הזאת

ולא רשמת קצת על הסיפורים מסמרי השיער?
 

Reutk

Active member
לא נעים, אבל זה באמת מרתק כמו סדרת דרמה טובה


על פניו, זה נראה ששני הצדדים פעלו לא הכי טוב ועם יותר מידי אגו. כנראה שבלאט היה צריך לקבל משרת עוזר ממאמן לפני שהוא מתחיל כמאמן ראשי בנ.ב.א, יש כאן לא רק זלזול מצד שחקני נ.ב.א כלפי הרמה האירופית אלא גם חוסר נכונות מצד בלאט להבין שהתרבות שהוא נכנס אלא היא שונה והוא צריך להשתלב בה לא רק להטמיע לשחקנים את התרבות שלו, אני מניחה שבגלל שהוא אמריקאי הוא חשב שהוא מבין את המנטליות, אבל זה לא בדיוק אותו הדבר. ממש נושא רב תרבותי כל הקטע הזה
. בכל מקרה, זה רק לפי מה שהבנתי מהכתבה, אין לי כמובן מושג מה הלך שם באמת.
 

fatnoam

Active member
את צודקת

אני מאשים הרבה את בלאט, למרות שברור לכולם שסופר קשה להתנהל סביב לברון. מצד שני, אין מה לעשות, הוא מחזיק את הסקילסט של once in a generation, ולכן בלאט היה צריך להבין איך לעבוד איתו. והוא פשוט לא עשה זאת.
&nbsp
יכול להיות שמלכתחילה לברון לא נתן לו צ׳אנס, אבל גם מייקל לא נתן צ׳אנס לסטיב קר, ולבסוף הם נהיו חברים טובים. ומייקל היה הרבה יותר חולה נפש מלברון.
 

Cade Foster

New member
אני הייתי מציע לבלאט לברוח מהניקס כמו מאש

עוד כישלון בNBA יחסל שם סופית את הקריירה שלו. וזה יהיה די תמים לחשוב שמכל ה100 מאמנים האחרונים שאימנו שם, דווקא הוא יצליח. הבעיה שם יותר עמוקה מזהות המאמן. זה ארגון רקוב מהיסוד עם תרבות מפסידה בכל רמ"ח איבריו שנשלט ע"י הבעלים הכי מטומטם בספורט האמריקאי, וזה הישג לא מבוטל בליגה שבה ויווק רנאדיב הוא בעלים של קבוצה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ממש לא

בלאט צריך לקחת כל קבוצה שייתנו לו, כי כל השתהות שלו, מרחיקה אותו משם.
&nbsp
בנוסף, הוא יכול לבנות קבוצה כפי שהוסבר מעלה כי זו המומחיות שלו.
 
בגדול, אין הרבה קבוצות שיתאימו לו...

הרי הוא לא צריך לקחת במצבו קבוצה מצויינת - את ההצלחה יירשמו לזכות השחקנים ואת הכשלון לחובת המאמן. הוא גם לא צריך לקחת קבוצה מבוגרת מדי כי שחקנים עם קילומטראז' ב NBA כנראה לא ישימו עליו. הוא לא נשאר עם יותר מדי אופציות.
&nbsp
הניקס באמת בעייתיים, אבל יש שם מספיק כשרון בשביל המזרח החלש, ואם בלאט יביא אותם לפלייאוף וייקח שם משחק או שניים זה כבר ישנה את היחס כלפיו.
 

Cade Foster

New member
בכל קבוצה יש לפחות שחקן אחד שהוא מעל למאמן בכל מצב

חוץ מסן אנטוניו כמובן (ואולי בוסטון. ואולי אולי דאלאס. אבל כל הדוגמאות האלה הן עם מאמנים שהוכיחו את עצמם כבר יותר מפעם אחת). כך שתמיד יהיה מי ש"לא ישים עליו". זה משהו שאתה חייב להיות מוכן לו נפשית אם אתה רוצה לאמן בליגה הזאת. מניח שזו הסיבה שמעולם לא ראינו חבר'ה כמו זליקו אובראדוביץ' מאמנים שם, למרות שהם כנראה פי 50 יותר טובים במה שהם עושים מרוב הכסילים בNBA.

מה שמשנה זה איך הארגון מתפקד. האם יש שם תרבות של מקום עבודה נורמלי או שזה מקום שבו עורפים ראשים אחרי כל כישלון ולכל אחד יש יותר אגו מהשני, כולל בהנהלה. הניקס כבר שני עשורים זה פרנצ'ייז לא מתפקד. שם יאמן רק מי שאין לו מה להפסיד. אם בלאט חושב שזו ההצעה האחרונה שהוא יקבל מקבוצת NBA אז שיילך על זה.

לסטיב קר למשל הייתה הצעה מהניקס באותו הקיץ שבו הוא חתם בווריורס לבסוף. תאר לך איך הייתה נכתבת ההיסטוריה מחדש אם הוא היה מקבל את ההחלטה הלא נכונה באותו הקיץ...
 
לא נראה לי שהוא יקבל צ'אנס אחר בכל מקרה..

בליגה שבה כל שחקן עבר יכול לשמש כמאמן זה לא שיש עבורו ביקוש אמיתי.
סוף הסיפור בקליבלנד גם לא תרם למוניטין שלו בNBA.
בכל מקרה לא רואה אפילו סיכוי אמיתי שהניקס יציעו לו לאמן אצלהם.. קודם כל הם צריכים להחתים GM.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
זו בדיוק הסיבה שהוא לא יכול להיות בררן ולקבל את אשר מציעים

לו ולדעתי יש לו סיכוי טוב להיכנס לפלייאוף.
 
למעלה