כספי כשיר לחזור וכבר יש אחריו מחזרים

נצלש-
- האם ישראל תעפיל לחצי-גמר אליפות העולם בבייסבול?

אחד החוקים-הלא-כתובים של הפורום, כפי שגובשו בבית OrEl74 אי שם בפברואר 2008 בפגישה חשאית בהשתתפות זקני ציון ושימי ריגר, אומר שכל חבר בפורום יכול לפתוח מספר מסוים של הודעות אוף-טופיקיות במהלך השנה הקלנדרית. אני יודע! זה פורום כדורסל NBA! זה לא המקום ולא השעה להפריע לנושאים הבוערים בתחומנו, אבל זה נושא שקרוב ללבי ואני בוחר לשתף את תחושותיי, בכל זאת לא בכל יום מגיעים למעמד של רבע-גמר באליפות עולם. אני מתחייב לא להפוך את זה להרגל!

אם כן, אתמול התחלנו בהכנות לקראת המשחק האחרון של הנבחרת.
הבוקר, נבחרת הולנד פגשה את קובה. רצינו ניצחון קובני, אבל הולנד הביסה בתוצאה 1-14 במשחק שהופסק באינינג השביעי תחת "חוק רחמים" [יתרון של 10 או יותר הפרש מביא לסיום המשחק].

העובדה שאלופת אירופה הולנד ספגה רק נקודה אחת במשחק אומרת שהיא לא רק מנצחת, היא גם משפרת את חישוב שובר-השיוויון שלה ופחות או יותר מבטיחה עלייה שנייה ברציפות לחצי גמר אליפות העולם [בטורניר הקודם סיימה במקום הרביעי].

ישראל תעלה בעוד דקות ספורות [12 שעון ישראל, שידור ישיר בערוץ 'Fox Sports'] למשחק פריים טיים 7 בערב שעון מקומי, נגד המארחת יפן במשחק שיסגור את בית ה'. מי שכבר צפה במשחקי יפן יודע שהקהל מעורב ונותן הרגשה ביתית במיוחד. בעקבות הניצחון של ההולנדים, יפן אינה בטוחה בחצי-הגמר. זה משנה לגמרי את הדינמיקה של המשחק - לרעתנו. זה לא שהיפנים היו "מוותרים" לנו אם היו מבטיחים עלייה, זה חלק מהכבוד הלאומי שלהם לנצח כל משחק בטורניר, אבל מבחינה מנטלית אני מניח שהם היו מגיעים אחרת למשחק שהוא חסר חשיבות מבחינתם. זה לא המקרה, וצפוי משחק קשה מאוד, אבל אם אי-פעם היתה הזדמנות לתת סיבה לכל עולם הבייסבול לדבר על מדינת ישראל הקטנה, זה בדיוק המשחק לעשות את זה.

המצב הוא כזה:
הפסד של ישראל:
יפן עולה מהמקום הראשון. הולנד עולה מהמקום השני. ישראל מסיימת במקום השלישי ומודחת מהטורניר. במילים אחרות, רק ניצחון על יפן ישמור את סיכויינו בטורניר, וגם ניצחון לא בהכרח יקנה כרטיס לחצ-הגמר, כי...

ניצחון של ישראל: ואז נוצר שיוויון מאזני בין שלוש נבחרות - ישראל, יפן והולנד [לכל אחת שני ניצחונות]. במקרה כזה, מחשבים "שובר-שיוויון" אשר נקבע כיחס שבין כמות הנקודות שספגת מנבחרות אחרות חלקי כמות האינינגים ששיחקת. שוב, לא לוקחים את כמות הנקודות שהשגת לזכותך בהתקפה, אלא את מה שספגת כהגנה. לוקחים בחשבון רק את נתוני הסיבוב השני [שלושה משחקים], כלומר את מה שעשינו נגד יפן, הולנד וקובה, ולא את כל הטורניר.

המנצחת בשובר השיוויון מבין שלוש נבחרות מבטיחה העפלה דרך המקום הראשון בבית. שתי הנבחרות האחרות יפגשו מחר [יום ה', 12 בצהריים שעון ישראל] למשחק "גמר" ביניהן, ללא כל תלות בתוצאות קודמות, שהמנצחת בו תעפיל לחצי הגמר מהמקום השני בבית.

בהנחה שאני לא טועה בחישוב זה מצב שובר-השיוויון כרגע:
הולנד, אחרי הניצחון על קובה, מסיימת את משחקיה בסיבוב השני עם 11 נק' שספגה ב-26 אינינגים ששיחקה --- 0.423 .

בהנחה שיפן-ישראל יוכרע ב-9 אינינגים ולא ילך להארכה, אזי:

ישראל - נצבור 26 אינינגים בסה"כ. עד כה ספגנו 13 נק'. אין לנו אפשרות לרדת מ-0.423, לכן גם ניצחון על יפן תוך שאנחנו שומרים על "רשת נקייה" - והולנד בכל זאת תהיה לפנינו ותעלה מהמקום הראשון.

יפן - תצבור 29 אינינגים. כדי לרדת מ-0.423, אסור לה להרשות יותר מ-12 נק' בסה"כ. כעת היא עומדת על 11 נק'! זה אומר שהיפנים יכולים להפסיד לישראל ועדיין לעלות אוטומטית מהמקום הראשון, כאשר הולנד תהיה זו שתפגוש מחר את ישראל למשחק "גמר" מכריע על הכרטיס השני לחצי-הגמר, אבל רק בהפסד מינימלי של 1-0 ! אם יפן תספוג יותר מנקודה אחת במשחק ותפסיד, הולנד תעלה אוטומטית מהמקום הראשון ויפן תיפגש מחר למשחק "גמר" נגד ישראל.

בשורה התחתונה - ניצחון של ישראל ואנחנו נפגוש מחר שוב את יפן למשחק אחרון ומכריע שהמנצחת בו תהיה בחצי-הגמר. הפסד של ישראל היום ואנחנו מודחים.

בואו נעשה את זה! יש לי הרגשה טובה, לא יודע למה.
 
איזו חובבנות בלתי נסלחת!

עזוב את הניתוח, אני מודה שלא טרחתי לקרוא, ברגע שראיתי שהכתב הגאון הוסיף "אחוז סיכוי".
אז הלכתי וחישבתי את הסך הכל. לפי מה שהוא כותב, הסיכוי שכספי לא יוחתם במערב הוא פחות מ 10%. כלומר יש סבירות של 90% שאחת מקבוצות הפלייאוף במערב תחתים אותו. לעזאזל, הוא נתן לניו אורלינס 30%. אותה קבוצה ששחררה אותו (פעמיים).
אני מניח שכשנחבר את זה עם הסיכויים שהוא ייתן למערב לקבל משהו כמו המודל הסטטיסטי הגאוני של ההאפינגטון פוסט, שנתן לקלינטון 98% לנצח בבחירות. עצוב שאנשים נותנים סיכויים בלי לדעת בכלל מה המשמעות של זה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
עובדה שהוא צדק עפ"י הדיווח: עומרי כספי סיכם במינסוטה

הכתב הבכיר של ESPN, מארק סטיין, פרסם כי הוולבס, אשר מדורגים במקום ה-11 במערב ונמצאים עם סיכוי נמוך בלבד להעפלה לפלייאוף, אמורים להחתים בזמן הקרוב את הישראלי, לאחר שזה נפגש עם המאמן טום ת'יבודו. ככל הנראה מדובר בחוזה עד לסיום העונה הנוכחית בלבד. אם אכן זה יקרה, תהיה זו קבוצתו החמישית ב-NBA
 
אתה רוצה להסביר איך הוא צדק?

הוא נתן לכספי 95% לחתום בקבוצה מהמערב שאיננה מינסוטה. לא קראתי את המזרח, אני מנחש שאם נשקלל את המערב הסיגוי שהוא נתן לכספי לחתום במינסוטה הוא באזור האחוז.
&nbsp
 
למעלה