וושינגטון עלתה למקום השני במזרח

rapgamer4ever

New member
וושינגטון עלתה למקום השני במזרח

הוויזארדס שומרים על קצב ניצחונות נפלא ומחזיקים במאזן 24-6 ב-30 המשחקים האחרונים שלהם.

בצד השני של הקונפרנס מילווקי עם 5 ניצחונות רצופים עולה למקום השמיני על חשבון שיקאגו שהפסידה 4 ברצף.
דטרויט מובילה בחצי משחק על מילווקי ומיאמי מפגרת אחריה בחצי משחק. 2 מתוך ה-4 הללו יעלו לפלייאוף.

במערב המירוץ לפלייאוף מתחיל להיראות כמו מירוץ. דנבר במקום השמיני, אחריה רודפות פורטלנד ודאלאס שניצחו 4 רצוף כל אחת ומינסוטה שניצחה 7 מ-10 האחרונים.
אפשר לשכוח סופית מניו אורלינס שתסיים בחוץ.
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
הבולס פח! זה מה שיש לי להגיד

עושה רושם שהם לא באמת רוצים לעולות לפלייאוף ולדעתי זה גם אומר שהם מאבדים את וויד ובאטלר בעונה הבאה כי לא נראה לי שהם בקטע של לשחק בקבוצה מפסידה.
&nbsp
חבל, ערימה של החלטות שגויות הפכו קבוצה שעל פניו היתה אמורה להיות די מסקרנת העונה, לקבוצה מביכה ולא מעניינת.
&nbsp
 

rapgamer4ever

New member
שיקאגו לא הייתה טובה בשום שלב

כולם ידעו להצביע על הסגל הלא מאוזן והבעיה לנצח בשנת 2017 עם כל-כך מעט קליעה מבחוץ. ההתקפה של שיקאגו מדורגת במקום ה-24 בליגה ובעוד שההגנה החזיקה אותם בפלייאוף לאורך רוב העונה, הטרייד על גיבסון פגע גם באספקט הזה.

כרגע אני חושב ששיקאגו תסיים מחוץ לפלייאוף. אני חושב שזו גם הייתה התחזית שלי בתחילת העונה.
 

picki23

New member
גם אינדיאנה פח

וזה נראה כאילו פול ג'ורג' מנסה להתאים את עצמו כבר שנתיים ברצף לצורת משחק שהוא לא מרגיש איתה בנוח.

הקבוצה היחידה במזרח מהמקום הרביעי ומטה שיש לה להראות משהו בפלייאוף זה מיאמי, והלוואי שגם מילווקי יצליחו איכשהו להשתחל (כי הם מעניינים)
 

rapgamer4ever

New member
אני לא חושב שאינדיאנה פח

היא הקבוצה האחרונה שהייתי מעוניין לפגוש בפלייאוף מחוץ לטופ 4.
אני מקווה למפגש של קליבלנד-מילווקי בסיבוב הראשון.
 

billc

New member
אני חושב שגם אטלנטה השתפרה בגלל מספר שינויים

הארדוואי בחמישיה ואילוסובה נותן להם יציבות בספסל

עדיין יש להם משחקי נפל, אבל יש שיפור
 

picki23

New member
הם יעשו לטורונטו חיים קשים

אני לא יודע אם הם יכולים לעלות סיבוב , ואם כן אז לשחק מול קליבלנד זה סוויפ כנראה (אלא אם כן דוויט יחזור ל2009)
 

picki23

New member
הם לא עקביים

והאינטגרציה של אל ג'פרסון ממש גרועה. גם אליס די מסריח.

אני חושב שהם יכולים להיות מפתיעים בסדרת פלייאוף נתונה. אני לא חושב שהם מסוגלים לנצח 2 ברצף.

אגב במירוץ לפלייאוף במזרח היום גם מיאמי, גם מילווקי וגם דטרויט ניצחו מה שאומר שמספיק שאינדי תפסיד פעמיים והם מחוץ לפלייאוף.

וכן גם אני רוצה לראות את מילווקי מול קליבלנד בסיבוב הראשון. אני חושב שמילווקי יכולה להפתיע אותם עם האורך שלה, רק מה שהשנה הם לא קבוצת הגנה מי יודע מה. מיאמי לעומת זאת נראים קבוצה מצוינת - עשו קפיצת מדרגה ונראים כמו רמה של מקום 2 במזרח. לקליבלנד גם יהיה קשה מולם בגלל ווייטסייד, דרגיץ' ו ווייטרס.

אני חושב שזו הפעם הראשונה שפלייאוף מזרח יהיה מעניין יותר בשלביו הראשונים מפלייאוף מערב
 

Roeiii1

New member
אינדיאנה גרועים מאוד

יש להם יותר תצוגות נפל מאשר תצוגות טובות

הסגל טוב רק על הנייר, אך בפועל הכוכב היחיד שם זה פול ג'ורג שנמצא לדעתי בעונה גרועה מאוד יחסית לעונות הקודמות שלו, הרבה מדי משחקי נפל שהוא קולע אפילו במספרים חד ספרתיים,לא משפיע על המשחק, וגם באינדיאנה אין מישהו אחר שיתעלה במקומו.
 

BeniTaz

New member
אינדיאנה מאוד מאכזבת

הצבע פשוט חלש מידי. יאנג הוא סטראץ' 4 וטרנר סטראץ' 5, שניהם לא מסוגלים להתמודד בהגנה עם שום גבוהים מבחינה פיזית. טרנר מתגלה כחלשלוש מאוד וג'פרסון נראה שעושה טובה שעולה מהספסל.
קווין סראפין נתן תצוגות טובות ודוקא הוא נותן מה שחסר לקבוצה אבל מקמילן משום מה ממעט לתת לו דקות ומשחק עם לאבוי אלן. אני הייתי בכלל פותח עם סראפין בהרכב. הוא יעיל בהרבה ויכול להשלים את טרנר. משחק הריצה עם יאנג ואליס ממש לא עובד.

לגביי הגארדים, אין לי מושג למה לא מעיפים קיבינימאט את אליס, הוא עושה הרבה נזק. סטאקי לא מתאים בתור רכז מחליף, הוא לא יציב וברוקס יצא מהרוטציה לגמרי. אני גם לא חושב שסי ג'יי מיילס הוא שחקן חמישיה כיום בשום קבוצה בליגה. דוקא רובינסון מאוד שקט ויציב, הוא נותן הגנה חזקה וקולע מהפינות. הוא קלאסי לעמדה 2.

לדעתי יש יותר מידי בלאגן ברוטציה וסדר עדיפות לא טוב.
 

fatnoam

Active member
טייק קצר שלי + קצת על מה שיהיה בפלייאוף במזרח

מילווקי ושיקגו - מצד אחד קבוצה ששמה את המפתחות אצל מאמן צעיר ושחקן צעיר, מפתחת את שניהם, בחרה טוב בדראפט ורק פציעות מזיינות אותה; מצד שני קבוצה שהחתימה וטרנים שיותר אוהבים לקשקש מאשר לשחק, שמתעסקים בכל מה שלא חשוב, מחנאות בחדר ההלבשה וחוסר סינרגיה על המגרש. אני כל כך שמח שמילווקי מראים סימני השתחלות לפלייאוף, וששיקגו מראים סימני השתחלות ללוטרי.
&nbsp
הוויזארדס - אני מאוד מחזיק מבראדלי ביל, ירד לי ממנו ממש בשנה שעברה כשהוויז החמיצו את הפלייאוף. ממש האשמתי אותו. עכשיו זה נראה מצויין, הם עשו יופי של מהלכים בשביל לחזק את הספסל, והתקדמות מצד אוטו פורטר לצד שילוב טוב של השחקנים החדשים הביאו את הוויז לשחק באופן יותר חכם, יציב, ובעיקר מנצח.
&nbsp
&nbsp
אגב, הבלגן במקומות 2-4 נוצר בעיקר בגלל הפציעה של לאורי. טורונטו עם לאורי יותר קשוחה מהוויזארדס האלה (הלוואי והיתה סדרה בינהן). הסלטיקס של זיק מרשימים אבל הם בבאד סטרץ׳. אני לא חושב שיש סיכוי שהוויזארדס ימשיכו לנצח בקצב הזה, לצד דעיכה כזו משמעותית אצל הסלטיקס. לדעתי עוד יש מקום לשינוי.
&nbsp
הראפטורס אגב לדעתי ידרדרו עד הרביעי, אבל כשלאורי יחזור לפלייאוף הקבוצה במקום החמישי הולכת לאכול מהם וואחד זלופה. אני ממש מקווה שזה מה שיקרה, והקאבס יקיאו דם מולם בסיבוב השני, ושבצד השני נראה את וושיגנטון ובוסטון גו אט איט.
 

rapgamer4ever

New member
אני מאמין בוושינגטון

להערכתי הם הפייבוריטים לפגוש את קליבלנד בגמר המזרח.
אין להם חורים בקבוצה. כל שחקני החמישייה מעל הממוצע בהגנה. יש להם שילוב מוצלח של שחקנים שיודעים לקלוע או לסיים בצבע. הסינרגיה טובה. רמת האתלטיות גבוהה. הם טיפלו יפה בעקב האכילס שלהם (ספסל) ועכשיו יש להם 8-9 שחקנים שראויים לדקות בסדרת סיבוב שני.
וושינגטון היא מסוג הקבוצות שבנויות היטב לפלייאוף. אני מאמין בהם.
 

fatnoam

Active member
שמע יכול להיות

אני מבין את התרחיש שאתה מדבר עליו. מהספסל עולים בוגדנוביץ׳ או ברנדן ג׳נינגס ויכולים לתת 30, מהימני יחזור מהפציעות שלו וייתן וואחד רים פרוטקשן וקשיחות. במקרה הטוב הזה גם יחצבו איזה 2-3 משחקים טובים מאוברה ג׳וניור ומטריי ברק.
&nbsp
אני אישית פחות רואה את זה קורה.
&nbsp
החמישיה כן יכולה להתמודד עם הגדולות של המזרח, אבל שאני משווה חמישיות אני חושב שאני מעדיף גם את זו של הראפס (עם לאורי) וגם את זו של הסלטיקס על פני זו של הוויזארדס, מלבד הקאבס כמובן שעדיפים בהרבה.
&nbsp
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
אני איתך

משום מה אני מאוד מתקשה להתרשם מוושינגטון וחושב שמבין הקבוצות שלכאורה מסכנות את הקאבס, הם היום הכי פחות ממשי.
ציינת את עניין הקשיחות וזה בהחלט משהו שחסר להם למרות שדווקא זה לא אמור כי גורטאט ופורטר אמורים לספק את זה אבל איכשהו נראה שזה לא ממש קורה.
הסלטיקס למשל, קבוצה הרבה יותר קשוחה ומרביצה ולמרות שהם פחות כישרוניים, הייתי מפחד מהם יותר אם הייתי הקאבס.
&nbsp
&nbsp
 

rapgamer4ever

New member
הם ניצחו שתי סדרות מול מדורגות גבוהות מהם בשנים האחרונות

אני לא רואה שום בעיה בקשיחות של הקבוצה הזאת.
קליבלנד לא צריכה לפחד מאף אחת, היא תצא מהמזרח כנראה מבלי להזדקק למשחק 7. מבין הקבוצות שמתחתיה וושינגטון בעיני הכי מאוזנת, בנויה היטב לפלייאוף ומשחקת כדורסל איכותי.
 
צל"ש -
- סיכום ישראל - קובה: תנו לביבי סיגר!


משחק הפותח את הסיבוב השני ועוד בטרם הסתיימו שניים מארבעת הבתים של הסיבוב הראשון. ישראל עדיין ללא הפסד בטורניר.

קובה עלתה ראשונה על הלוח עם סולו הומראן [שווה נקודה אחת] של החובט הטוב ביותר שלה, אלפרדו דספאנייה. מוביל את הטורניר עם הומראן שלישי.

באינינג השני ג'ייסון מארקי ממשיך במומנטום הרע, וקובה עם שחקנים בבסיסים ראשון ושני. הנבחרת יוצאת ללא פגע. עדיין 0-1 לקובה.

באינינג השלישי הקובנים חבטו רחוק שני כדורים באוויר, אבל זה לא סיכן את ההגנה ולא היה קרוב לעבור את הגדר לחבטת הומראן. ישראל יוצאת ללא נזק, אבל נראה שהחובטים הקובנים מתזמנים טוב את הזריקות של המגיש מארקי.

באינינג הרביעי נתקלנו בדילמה: מארקי פסל שני חובטים, ועם רץ בבסיס הראשון ו-48 זריקות במשחק, צריך להחליט האם לתת לו להמשיך או לא. שחקן שעובר 50 זריקות נדרש במנוחה כפויה של 4 ימים לפחות, כך על-פי חוקי הטורניר. זה אומר שמארקי לא יוכל לעזור לנבחרת בשני משחקיה הבאים בסיבוב השני אם ימשיך. זה נראה שעל ספסל הנבחרת אין ספק והם בוחרים להמשיך איתו. הוא פוסל את החובט בשתי זריקות ומגיע ל-50 במשחק.

עדיין באינינג הרביעי, ישראל חובטת. ראיין לאבארנווי, ה-MVP של בית א' בסיבוב הראשון של הטורניר, עם חבטת 'דאבל' [שני בסיסים], מכניס את אייק דייויס מהבסיס הראשון ! שיוויון 1 !

אינינג חמישי. ראיין לאבארנווי עם זריקה חזקה ומדויקת לעבר הבסיס השני מצליח לפסול את השחקן הקובני המנסה "לגנוב" את הבסיס. כמדומני, פסילה שלישית של לאבארנווי בטורניר במהלכי גניבה של ההתקפה. מוכיח לא רק יכולת התקפית, אלא גם הגנתית.

אינינג שישי. ג'ייסון מארקי פוסל את שני החובטים הראשונים, נראה טוב ועם כמות זריקות נמוכה כדי להמשיך עוד, אבל במצב של פול קאונט [2 סטרייקס ו-3 בולס] פוגע עם ברייקינג בול באלפרדו דספאנייה, לא בכוונה כמובן, וזה מעניק לדספאנייה כרטיס חופשי לבסיס הראשון. מארקי מוחלף מהמשחק בזאק תורנטון הטרי, שמסיים את האינינג ללא בעיות. ישראל עולה לחבוט. נייט פריימן וטיי קלי על בסיסים ראשון ושני, בורנסטין ניגש לחבוט. קובה משאירה את המגיש השמאלי שלה יואניס ירה במשחק, על-אף היחלשותו, וזאת כדי לאפשר לו להגיש לחובט השמאלי. זה לא עובד, ובורנסטין מגיב עם חבטה לבסיס אחד לכיוון הרייט-פילדר יואלקי סספדס [אחיו הצעיר בן ה-19 של יואניס סספדס מהניו-יורק מטס], וקלי משלים את ההקפה! ראן לישראל! יתרון 1-2! ראיין לאבארנווי ניגש לחבוט, אבל פוסל. 2 אאוט באינינג, שחקנים על בסיסים ראשון ושני. בלייק גיילן ניגש לחבוט...וחובט כדור עד לגדר ההפרדה! וקובה תשלם על זה! נייט פריימן חוזר וזה כבר 1-3 לישראל !

אינינג שמיני. בראד גולדברג עולה להגיש. לא נרשם לסגל הפעיל בסיבוב הראשון, ולכן זו הופעתו הראשונה בטורניר האליפות. עזר לנו גם במוקדמות. מגיש שככל הנראה ישחק העונה במדי השיקאגו וויט סוקס בליגה הבכירה. הוא מתקשה לסיים את האינינג. פוסל שני חובטים, אבל משאיר שני שחקנים קובנים על הבסיסים. ג'רי ווינסטיין מחליט לתת את הכדור למגיש ג'וש זייד, ה'קלוזר' של הנבחרת ואחד מהמגישים היותר יציבים שלנו בקמפיין עד כה, ל"סייב" של 4 אאוט כולל האינינג התשיעי שעוד לפנינו. חבטה חזקה לכיוון הגדר, גם אם תישאר בתחומי המגרש, עלולה להכניס את שני הרצים הקובנים ותשווה את המשחק, לכן חשוב כאן לעשות עצירה. זייד מתחיל לא טוב וב-4 זריקות מייצר 4 בולס שנותנים 'כרטיס חופשי' לחובט הקובני. שני הרצים מתקדמים בסיס אחד והבסיסים מלאים בשלושה רצים. רגע קריטי, חייבים עצירה....וזייד עושה את זה! חבטה על הקרקע מגיעה לטיי קלי בבסיס השלישי, שנוגע בבסיס ומשלים את האאוט. עדיין 1-3 לישראל!

ישראל חובטת באינינג השמיני. זה מתחיל ב'כרטיס חופשי' של בורנסטין. לאבארנווי עם חבטה לבסיס אחד ובורנסטין מתקדם לבסיס השלישי. כעת, במהלך מתוחכם, גיילן מוריד 'סקוויזי באנט', "מקריב" את עצמו ונפסל, אבל בורנסטין חוזר מהבסיס השלישי וקובע 1-4 ! יתרון מבטיח לקראת האינינג האחרון !

אינינג תשיעי. זייד נראה חד, לא מתקשה וסוגר סיפור עם שלושה אאוט מהירים. ישראל מנצחת את קובה 1-4 !
תקציר המשחק - כאן.

** המאמן ג'רי ווינסטיין מסכם את המשחק. ניצחון חשוב שלנו על נבחרת טובה מאוד. קובה הגיעה לטורניר ללא הכוכבים הגדולים באמת שלה שמשחקים בארה"ב. חלקם ויתרו על נתינותם הקובנית כדי להגר לארה"ב. כזכור, עד 2015 לא היו יחסים דיפלומטים בין המדינות. ההגירה לארה"ב, יותר מאשר העזיבה את הליגה המקומית, משמעה הדחה מהנבחרת. למרות חידוש היחסים בין המדינות, הקובנים בחרו להגיע לטורניר עם שחקנים מקומיים [בחיזוק אלפרדו דספאנייה האימתני שמשחק בליגה היפנית]. הליגה הקובנית היא ליגת בייסבול מאוד חזקה, מהמאורגנות והמקצועניות שיש מחוץ לארה"ב, לכן לשחק נגד נבחרת הכוכבים של הליגה הזו ולנצח, זה הישג ספורטיבי לא מבוטל גם אם לא פגשנו את החובטים הטובים ביותר שמוצאם קובני.

** במשחק המקביל של הבית, הולנד חזרה מפיגור נקודה באינינג התשיעי נגד המארחת יפן, אבל יפן השיגה 2 נקודות בהארכה [אינינג 11] וניצחה את המשחק 6-8. בהחלט תוצאה טובה לישראל, מפני שיפן נחשבת לפייבוריטית גם נגדנו, כאשר שתי קבוצות עולות מהבית לחצי-הגמר.

המשך הטורניר: מחר ב-12 בצהריים שעון ישראל, שידור ישיר בערוץ 'Fox Sports', המשחק של הנבחרת נגד אלופת אירופה הולנד. פגשנו אותם בסיבוב הראשון וניצחנו. יהיה קשה יותר. אנחנו פוגשים את המגיש הפותח ג'אייר ג'רג'נס בן ה-31, שאמנם הגיש לאחרונה בליגה הבכירה בארה"ב רק ב-2014, אבל מאחוריו כמה וכמה עונות לא רעות בגיל צעיר כמגיש לגיטימי במדי אטלנטה ברייבס. הפציעות הכריעו אותו. זה צריך להיות המצ'אפ הראשון שלנו בטורניר נגד מגיש באמת איכותי. לא סופרסטאר בשום מובן, אבל כמו שלנו יש את ג'ייסון מארקי, אז להולנד יש את ג'רג'נס.

ביום ד' יסגר הסיבוב השני עם המשחק האחרון של הנבחרת, נגד המארחת והמדורגת ראשונה בעולם יפן. כדאי לשים לב שהמשחק נגד יפן עשוי להיות לפרוטוקול בלבד, שכן הולנד וקובה תשלימנה את משחקיהן כמה שעות קודם לכן. במילים אחרות, אם ננצח מחר את הולנד יתכן שנגיע למשחק נגד יפן בידיעה שאנחנו כבר בחצי-הגמר, וזה כמובן משנה לגמרי את ההכנה למשחק והשימוש שנעשה בשחקנים הטובים שלנו אותם נשמור לחצי-הגמר. בואו נתרכז בהולנד ונראה איך מתקדמים.

** בתמונה המצורפת - תודה לך נשיא ארה"ב הנבחר, ראשון מסוגו בבית הלבן אשר פועל להבטיח את עתידה של ישראל ושם בצד לכמה דקות את כל הצרות עם סין, קוריאה הצפונית וסוריה הרוסית ולא שוכח לפרגן.

 
נצל"ש-סיכום ישראל-הולנד+השלכות על המשך הטורניר!מחר יום גורלי

הפסד 12-2 של ישראל נגד אלופת אירופה הולנד. תקציר המשחק - כאן. ניצחנו אותם בסיבוב הראשון, אבל תפסו הפעם יום חזק של צוות החובטים, והמגיש הפותח שלנו סקוט בייקר התקשה לעצור את הסחף. 10 ראנס [נקודות] של הולנד עד האינינג הרביעי סגרו את הסיפור ולא השאירו סיכוי אמיתי לקאמבק. המשחק הופסק לפני סיומו החוקי, לאחר 8 אינינגים ולא 9, בשל "חוק רחמים" - במקרים שבהם קבוצה מובילה ביתרון של 10 נק' או יותר, רוצה לומר, אין ערך ספורטיבי למשחק. אני נגד החוק הזה שמונהג בדרך-כלל בליגות ילדים. בתוצאה הסופית זה עלול לפגוע בהמשך הטורניר של הנבחרת ותכף נבין למה[***].

אבל ההפסד להולנד לא מסיים לנו את הטורניר. חיכינו היום לראות מה יפן תעשה נגד קובה ואיפה אנחנו עומדים לקראת משחקנו מחר נגד יפן. יפן פתחה עם המגיש הטוב ביותר שלה, טומויוקי סוגאנו בן ה-27, ששולט ביד רמה בליגה היפנית עם מספרים היסטריים. הפתיחה שלו נגד קובה אומרת שישראל תקבל מצ'אפ יותר "נוח" מחר. לא שצריך להגזים, ליפנים יש מגישים טובים אחרים, לא באותה רמה של סוגאנו, אבל טובים.

קובה הצליחה טוב נגד סוגאנו, כולל טו ראן הומראן של גראסיאל [הומראן שמייצר 2 נקודות]. החובטים הקובנים הספיקו להשיג עוד 2 נק' על סוגאנו לפני שסיים את המשחק לאחר 4 אינינגים של עבודה. ההתקפה היפנית איכותית מספיק כדי לחזור מכל פיגור, וכך עשתה. השוותה את המשחק באינינג השישי. קיבלה גם הזדמנות לעלות ליתרון, אבל נקלעה ל'דאבל פליי' [שני אאוט במהלך אחד, מה שהביא לסיום האינינג עם שחקנים יפנים על הבסיסים]. היפנים השלימו את המהפך ועלו ליתרון באינינג השמיני, כולל הומראן שני במשחק של החובט טטסוטו יאמאדה. ניצחון 5-8 של יפן.

לקראת מחר: לא מכבר פורסמו שמות המגישים הפותחים למשחקים יפן - ישראל, וקובה - הולנד. המגיש המוביל שלנו ג'ייסון מארקי זרק יותר מ-50 זריקות נגד קובה בפתיחת הסיבוב, ולכן לא יעמוד לרשותנו - עפ"י חוקי הטורניר נדרש במנוחה כפויה של 4 ימים לפחות. לעומת זאת, קורי בייקר, שפתח נגד הולנד והיה חלש ביותר, זרק רק 36 זריקות, ולכן הוא נדרש ביום מנוחה אחד בלבד ויעמוד לרשותנו מחר. זה נראה שבכל זאת הנבחרת תעדיף ללכת עם מגיש אחר, וכרגע זה נראה שג'וש זייד, מהיציבים והאיכותיים בנבחרת הן בטורניר המוקדמות והן בטורניר האליפות, יפתח. אם זייד יהיה טוב, אין שום בעיה להשתמש בו עד המגבלה המותרת של 80 זריקות במשחק. זה ידרוש מנוחה של 4 ימים, אבל אם הנבחרת תעפיל לחצי-הגמר זה לא ימנע ממנו להגיש שוב, מפני שחצאי הגמר יערכו רק בשבוע הבא. ויש חשיבות לכמות הנקודות שיפן ישיגו נגדנו, ולכן חשוב מאוד שהמגישים שלנו יגיעו טוב, שהטובים מביניהם יגישו, ואפילו יותר חשוב מאשר מה החובטים שלנו יעשו. יפן תפתח מחר עם קודאי סנגה בן ה-24. המספרים שלו בליגה היפנית טובים מאוד, אבל הוא עשה את המעבר ממגיש מחליף למגיש פותח רק ב-2016. אני לא חושב שתהיה לכך השפעה על ההופעה שלו מחר, אבל נראה מחר מי זה האיש.

קובה תפתח מחר עם המגיש הפותח הטוב ביותר שלה בטורניר, לאזארו בלאנקו בן ה-31, שכזכור פתח נגד אוסטרליה במשחק האחרון של הסיבוב הראשו ועזר לקבוצתו להעפיל לסיבוב השני עם ניצחון. הולנד תפתח עם דיומאר מארקוול בן ה-36, מותיקי הנבחרת ההולנדית אשר משתתף קבע גם באליפויות אירופה. לא שם גדול בזירה הבינלאומית, משחק בליגה ההולנדית, אבל מגיע עם הרבה ניסיון במשחקים כאלה.

כדי לנסות להסביר למה לצפות מחר צריך קודם להתחיל עם מה שכבר קרה לפני שלושה ימים. אדריאן גונזאלס [לוס אנג'לס דודג'רס], שחקן בסיס ראשון מהטובים בעולם ומייצג את מקסיקו בטורניר, צייץ ב'טוויטר' כנגד ההתנהלות והביע אכזבה מהשיטה: "נאמר לנו לפני המשחק [נגד ונצואלה] שאם ננצח בהפרש של 2 נק', נשחק מחר [=במשחק שובר השיוויון נגד איטליה]. ניצחנו בשתי נק' הפרש והפסדנו בנקודה הפרש. ונצואלה הפסידה בשתי נק' הפרש וניצחה בנקודה הפרש. יופי של דרך לסדר את הטורניר".

הניצחון של מקסיקו על ונצואלה קבע למעשה שיוויון מאזני בין שלוש קבוצות - מקסיקו, ונצואלה ואיטליה. פורטו-ריקו החזקה עלתה מהמקום הראשון לאחר שניצחה את כל שלושת משחקיה. במצב של שיוויון מאזני נקבע כי יש לקחת את כמות הנקודות שהנבחרת הרשתה בשלושת משחקיה בסיבוב [שהשיגו נגדה, לא שהיא עצמה השיגה] חלקי כמות האינינגים ששיחקה [כולל אינינגים "חלקיים" - מצב שאפשרי רק במקרה של 'ווק אוף', אבל לא רלוונטי לענייננו]. ככל שהממוצע נמוך יותר כך זה עדיף.

בצורה הזו חושב שמקסיקו עלתה מבית ד'. אלא שאז, נזכרו שמקסיקו לא שיחקו 9 אינינגים בהפסד לאיטליה, אלא רק 8. חזרו לחשב, הפעם כמות האינינגים היתה פחותה, וגילו שונצואלה מחזיקה בממוצע נמוך יותר ממקסיקו, בהבדל מזערי. זה קבע שונצואלה תשחק במשחק "גמר" נגד איטליה, שהמנצחת בו תזכה במקום השני בבית ותצטרף לפורטו-ריקו בסיבוב הבא. ונצואלה ניצחה את איטליה 3-4 , ותפגוש בסיבוב הבא את פורטו-ריקו, ארה"ב והרפובליקה הדומיניקנית. "בית מוות" ללא ספק. [***] וכאן זו הזדמנות להזכיר שהעובדה שהנבחרת שיחקה רק 8 אינינגים נגד הולנד עלולה לפגוע בנו מחר במקרה של שובר-שיוויון.

יתכן שמחר נבחרת ישראל תיתקל בסיטואציה דומה. בהנחה שאני לא טועה, זה המצב כרגע בבית ה':

(4) ישראל: 13 ראנס ב-17 אינינגס --- 0.765
(1) הולנד: 10 ראנס ב-19 אינינגס --- 0.526
(3) קובה: 12 ראנס ב-16 אינינגים --- 0.75
(2) יפן: 11 ראנס ב-20 אינינגס --- 0.55

בתמונה המצורפת -- מצב הבית כרגע.

ניצחון של ישראל על יפן:
1. ניצחון של הולנד על קובה, ואז נוצר שיוויון מאזני בין שלוש קבוצות - ישראל, יפן והולנד [שני ניצחונות לכל נבחרת]. במקרה כזה הולכים לשובר-שיוויון שנקבע בהדרגה עד להכרעה "ראשונה" של מי עולה לחצי הגמר מהמקום הראשון. בדומה להכרעה שהושגה בין מקסיקו לונצואלה. בשלב א' - כאמור, לפי הממוצע הנמוך ביותר של נקודות שהרשתה. בשלב ב' - אם אין הכרעה אז אותו חישוב, אך לוקחים רק את ה-"earned runs", כלומר מנטרלים נקודות שתוצאתן מטעויות לא מחויבות של ההגנה. בשלב ג' - אם אין הכרעה, אז בודקים ממוצע חבטות הטוב ביותר. שלב ד' - אם אין הכרעה עד לשלב הזה המנצחת בשובר-השיוויון תיקבע עפ"י הגרלה.

לגבי שתי הנבחרות הנוספות, הן תשחקנה במשחק "גמר" ביניהן - ללא תלות בתוצאות קודמות בטורניר - שהמנצחת בו תזכה במקום השני בבית ותעלה לחצי-הגמר. בדומה להכרעה שהושגה בין ונצואלה לאיטליה.

2. ניצחון של קובה על הולנד יבטיח לישראל עלייה לחצי-הגמר. השיוויון המאזני עם יפן יוכרע לפי המנצחת במפגש ביניהן - ישראל. כלומר, ניצחון על יפן והפסד של הולנד יבטיח לא רק עלייה לחצי-הגמר, אלא גם מהמקום הראשון.

ניצחון של יפן על ישראל:
1. ניצחון של הולנד על קובה יבטיח עלייה של יפן מהמקום הראשון ועלייה של הולנד מהמקום השני.
2. ניצחון של קובה על הולנד, ואז נוצר שיוויון מאזני בין שלוש קבוצות - הולנד, ישראל וקובה [ניצחון אחד לכל נבחרת]. במקרה כזה הולכים לשובר-שיוויון לפי השלבים שהוסברו קודם במטרה להכריע מי שתי הקבוצות מתוך השלוש שיפגשו למשחק "גמר" אשר יקנה כרטיס לחצי-הגמר מהמקום השני בבית.

אז אם נסכם:
* המשחק בין קובה להולנד יערך שעות ספורות לפני המשחק שלנו נגד יפן, ולכן נגיע למשחק שלנו בידיעה מוחלטת של איפה אנחנו עומדים. ניצחון של הולנד ונדע שאנחנו חייבים לנצח את יפן או שנסיים בודאות את דרכנו בטורניר. הפסד של הולנד, וצריך לקוות שהחובטים הקובנים ירשמו כמות גדולה מאוד של נקודות נגד המגישים ההולנדים, ונגיע למשחק נגד יפן בידיעה שהפסד לא מדיח אותנו סופית מהטורניר.

* מאחר שישראל נמצאת בעמדת נחיתות מבחינת שובר השיוויון מול כל שלוש הנבחרות האחרות, אנחנו צריכים ערב מצוין של המגישים שלנו, שיגבילו את התקפת יפן לסקור נמוך ככל שניתן.

יש לי הרגשה טובה שננצח את יפן ונעלה מהמקום הראשון. שיהיה בהצלחה!


 
קובה - הולנד משעה 6:00, יפן - ישראל משעה 12:00 [שעון ישראל]

מדובר על מחר [ד'] בבוקר, שידורים ישירים בערוץ 'Fox Sports'.
לקוות שקובה תנצח, ואז נראה איפה אנחנו עומדים.
 
למעלה