טנקינג - בואו נדבר על זה אחת ולתמיד

טנקינג - בואו נדבר על זה אחת ולתמיד

זה ללא ספק הנושא החם בפורום ובכל דיון יש לפחות שלושה חברים ששולפים את הטאנקינג, לעיתים בכיוונים מנוגדים.

נתחיל מההתחלה, מה זה טנקינג?
טנקינג בא מהמילה האנגלית tank, מילה שרובנו מכירים כי רובנו (כולנו?) היינו בצבא, גם אם לא שירתנו בשיזפון. בדומה לשימושים אחרים במילים צבאיות (כמו "בונקר"), גם פה הז'רגון הצבאי חילחל לתוך היומיום. אני עדיין לא בטוח לגמרי למה דווקא טנקינג, נראה לי שזה קשור לזה שהקבוצה סופגת המון בכוונה ומפתחת שריון עבה. בכל מקרה, יש הגדרה די מקובלת למה זה טנקינג:
טנקינג: הפסד מכוון בהווה, כדי לשפר את מצב הקבוצה בעתיד, על ידי מיקום טוב יותר בדראפט.

קבוצה שלא עושה טנקינג (1): הניקס או הנטס לא עושות טנקינג. איך אנחנו יודעים את זה? כי אין להן את בחירת הדראפט שלהן. ולכן בהגדרה, אין להן מה להרוויח בעתיד מההפסד בהווה.


תזכורת מהירה: דראפט הNBA, למה ואיך?
בNBA, כמובן, אין ירידת ליגה, כי אין ליגת משנה. זה אומר שצריך לנהל את הכישרון בצורה שונה כי אם יהיה שוק חופשי לגמרי יהיו 3 קבוצות-על שימחצו את שאר הליגה לנצח [וזה לא מאוד רחוק מהמציאות כיום, עם 9 אלופות ב40 שנה...]; בבייסבול רואים משהו דומה לזה, רק שבכדורסל זה אפילו יותר קריטי כי לכל שחקן השפעה עצומה. הדרך לשיפור המצב הוא על ידי "גיוס בכפייה" - דראפט. כן, כן, גם המילה דראפט היא בעצם מילה צבאית - military draft זה בעצם גיוס בכפיה לצבא (כמו בישראל!). בדומה לצבא, ה"מחלקות" השונות של הNBA מגייסות את השחקנים לפי הצרכים של הארגון - וזה בעצם אומר שהקבוצה עם המאזן הגרוע ביותר בסוף העונה תקבל את הבחירה הראשונה, וכך הלאה.

הבעיה שהמודל הזה מציג ברורה - הוא נותן מוטיבציה עצומה לרדת כמה שיותר בדירוג, כיוון שיש וודאות בסוף שתקבל שחקן מצוין. לפעמים אתה אפילו יודע איזה שחקן תקבל (דוגמא כזאת היא טים דאנקן, ששיחק 4 שנים במכללות ובשלב הזה כבר נחשב לחצי אל בNBA). לכן המציאו את הלוטרי - שיטת הגרלה שבה אין וודאות שתקבל את הבחירה הטובה ביותר, אלא ככל שהיית גרוע יותר תקבל יותר "כדורים" והסיכויי התיאורטי שלך לקבל דירוג גבוה יעלה. השיטה קצת יותר מורכבת, עם זאת - הלוטרי האמיתי הוא על שלושת המקומות הראשונים - וכל הקבוצות שלא הגיעו לפלייאוף משתתפות בו. לאחר מכן יש בעצם טווח שבו קבוצה תוכל לזכות - הקבוצה עם המיקום הגרוע ביותר יכולה לקבל בחירה בין מקום 1 ל4, זאת שאחריה בין מקום 1 ל5, זאת שאחריה עד מקום 6 והחל משלב מסויים זה כבר קופץ, כך שיש לקבוצה סיכוי מסויים לזכות במקומות 1-3, ואז בין מקומות 9-10 [בעדיפות כבדה ל-9].

הטבלה המלאה מצורפת בתמונה. כך נראה ש:
למקום הראשון (נזכור שראשון = אחרון במאזן) יש סיכוי של 25% לבחירה 1, 21.5% לבחירה 2, 17.8% לבחירה 3 ו35.7% לבחירה 4.
למקום השני יש סיכוי של 20% לבחירה 1, 19% לבחירה 2, 17% לבחירה 3, 32% לבחירה 4 ו12.3% לבחירה 5
וכן הלאה...


ההשפעה של הלוטרי וחוזק הדראפט על ההחלטה אם לבצע טנקינג
הלוטרי מכניס אלמנט חדש של חוסר וודאות. השנה היא 1984. אני יודע בוודאות שהאקים שחקן גדול וגם מייקל, ואפילו יודע שאם יתמזל מזלי אחת הקבוצות תהיה טיפשה מספיק כדי לבחור את סם בואי לפני מייקל. על הלוח יש גם את צ'ארלס בארקלי שלפי הדיווחים ייבחר מקסימום במקום 5. אני יודע שכדי להוציא פרנצ'ייז מהדבר הזה אני צריך לבחור בחירה טופ-5, אבל עדיף מאוד שתהיה טופ-3, למקרה שסדר הבחירה יהיה האקים-מייקל-צ'ארלס. והנה אחת הבעיות המרכזיות - בכל דראפט יהיו bust - שחקנים שייבחרו גבוה (אנת'וני בנט, אהמ, אהמ) אבל יאכזבו. ויחד עם זאת בד"כ הבחירות הראשונות ממש מאפשרות לנו ללכת על בטוח - בדרך כלל אלו שחקנים בקליברים של לברון, ווסטברוק, דוראנט, כריס פול, או בשנים חלשות קיירי, ג'ון וול וכו'. אבל מה עם הדראפט חלש מעבר לשחקן הראשון או השני, או שמקומות 3-11 ניתנים להחלפה בקלות? במקרה הזה טאנקינג כבר נהיה מסוכן יותר - נכנס לסכנות של טנקינג בהמשך, אבל התוחלת (מה שייצא לנו) מהטנקינג מושפעת ישירות מחוזק הדראפט. זאת הסיבה שהדראפט השנה מעולה לטנקינג, וזה מה שחשוב להבין לגביו - אף אחד לא טוען שיש פה דראפט של האקים מייקל וצ'ארלס - אבל כנראה שהולך להיות דראפט שבו ששת המקומות הראשונים יתחלקו בין ג'אברי פארקר, וויגינס, רנדל, סמארט, אקסום ואמביד.
פוטנציאלית זה כמו לבחור את ג'ון וול, רוי היברט, אנדרה איגודאלה, למרכוס אלדריג', בלייק גריפין וקוואי לאנורד. נכון, זה לא כמו לבחור את לברון או דוראנט או קובי או דאנקן... אבל היופי כאן שזה אין פה רק שחקן אחד טוב - כלומר שגם אם אתה נופל (יחסית) בדראפט הזה - עדיין תקבל שחקן טוב מאוד בוודאות גבוהה. פתאום אלמנט חוסר הוודאות שמוריד מאוד את התוחלת (שזה הפוטנציאל שלך לבחור X הערך של הבחירות) מנוטרל, ויש תוחלת גבוהה לבערך ארבעת המקומות האחרונים בליגה השנה, אולי אפילו חמשת המקומות האחרונים.


מה זה לא טנקינג?
קבוצה שמפסידה למרות שהבעלים רוצה שהיא תנצח - היא לא קבוצה שעושה טנקינג.

טנקינג, וזה מה שחשוב להבין, זה משהו שלא בא מהשחקנים. זה בניגוד חריף מאוד לאינטרס שלהם - כשאתה בקבוצה מפסידה הערך היחסי שלך בדרך כלל יורד בליגה, שלא לדבר על חוזי אימוץ (שאוהבים ווינרים....). הדרך מס. 1 לכל שחקן NBA להיות כוכב אלא אם הוא באמת סופרסטאר משוגע (למשל, באמת, קיירי) היא להגיע לפלייאוף ולהפציץ קצת. קבוצה שהיא בתחתית הטבלה והיא העלובה ממש לא בדרך לשם.
זה תקף גם לגבי המאמן - כי מאמנים, בניגוד לשחקנים, מודדים הרבה יותר ביחס נצחונות לאורך הקריירה, ויש סיכוי טוב שכדי "להתחיל מחדש" יביאו מאמן אחר בסוף עונת הכשל. מאמנים שישתפו פעולה עם טנקינג הם בדרך כלל מאמנים צעירים שנותנים להם חוזה ארוך טווח ואומרים להם שזה פרוייקט בנייה, למשל - בראד סטיבנס בבוסטון. מאמן שלא ישתף פעולה עם טנקינג בחיים ומוביל את הקבוצה שלו לשרשרת נצחונות כתגובה למהלכי Front Office (הנהלה) של טנקינג? ת'יבודו. הוא פה בשביל לנצח, צריך להיות מפגר כדי לא לראות שהבנאדם חי כדורסל במטרה לקרוע את כולם, בכל ערב, לא משנה מה.
אפילו הGM לא בהכרח תמיד ירצה לעשות טנקינג - GM שנמצא על חוזה קצר טווח צריך לנפק קבלות מהירות אם הוא לא רוצה שיפטרו אותו בליגה הזאת, ולכן קבוצות עם GM שחתום לטווח קצר (במיוחד חדש יחסית, שנתיים-שלוש נניח) או שאין להן היסטוריה של הבעת אמון במערכת (דוגמא הפוכה היא סאן אנטוניו, עם צמרת הנהלה קבועה 20 שנים) - הן קבוצות מועדות לפורענות, ולא טנקינג, כי לא משתלם לGM לבנות קבוצה לטנקינג רק כדי שיפטרו אותו וGM ממזר אחר ישתמש בבחירות שלו כדי לקבל את כל התהילה.

רק הבעלים (!) יכול להוביל מהלך של טנקינג, ומי שמבצע את הטנקינג בפועל ברוב המוחץ של המקרים זה הGM שהוא יד ימינו של הבעלים. במקרים ספציפיים מאוד מביאים מאמן ואומרים לו שיהיה טנקינג, אבל אם יש מאמן וותיק יכול להיות שהוא לא ישתף פעולה, ובכל מקרה מאמנים בד"כ מאמנים כדי לנצח, כי לא מודדים אותם כמו GMים.

קבוצה שלא עושה טנקינג (2): לכן, באופן מדהים, מילווקי לא עושים טנקינג - ההוראה של הבעלים לGM הייתה לבנות קבוצה שתנצח - ובמשך שני עשורים זה מה שהם עשו שם וכל פעם מילווקי הגיעה לאיזה מקום 7-8 ועפה סיבוב ראשון.. עד שהשנה הם פשוט, עקב פציעות, טירוף (לארי סנדרס) או גריעות פשוט לא הצליחו לנצח - למרות שהבעלים רצה שינצחו. הם פשוט גרועים.
 
התיאוריה של הטנקינג - המשך

אז איך בעצם מבצעים טנקינג?
כמו שכבר די ברור עד כה, אי אפשר לסמול על השחקנים ואפילו על המאמן שיעשו טנקינג "למען תהילת הקבוצה". יש פה בעיית סוכן קשה כי האינטרס הברור שלהם הוא שהקבוצה תנצח. קחו לדוגמא את ג'ף הורנסק ושחקניו בסאנס. התכנון היה שהקבוצה תתרסק וכולם זרמו עם זה... חוץ מהשחקנים והמאמן שבאו להילחם ובאמת הפציצו בתחילת העונה ואפילו עכשיו אחרי הפציעה של בלדסו. הטנקינג הגס באמת - של חמישיות הזויות ודפוסי חילוף שברור שבאים לגרום נזק לקבוצה - הוא משהו שנעשה רק בשלבים הסופיים של העונה - כשברור מעבר לכל ספק שאין סיכוי לקבוצה העונה ושהמאמן יודע שהוא יישאר בעונה הבאה, ולכן באופן אקטיבי הוא חותר תחת השחקנים שלו ושם שחקנים גרועים או במצב גרוע... אבל זה ממש בסוף העונה ומשפיע רק על דירוג במיקום אחד או שניים למעלה או למטה. הטנקינג המהותי והאמיתי נעשה עוד לפני שהשחקנים דורכים על המגרש -

טנקינג היא פעולה של הנהלה, לא של השחקנים. ההנהלה, כדי להצליח במשימה של הטנקינג, צריכה לבנות מלכתחילה קבוצה שנועדה לכישלון. עושים את זה בשתי דרכים מרכזיות:
1) טריידים על שחקנים תורמים וחזקים, תמורת בחירות דראפט - זאת בעצם מכירה של ההווה תמורת העתיד. מרוויחים פה שני דברים: א) בחירות דראפט עתידיות שיחזקו את הקבוצה בעתיד; ב) החלשה של הקבוצה בהווה. כלומר, אם אנחנו רואים טרייד שאין בו את שני האלמנטים האלה בצורה ברורה - הוא לא טרייד שנועד לטנקינג! (גם אם הטרייד לא מושלם, הוא לא בהכרח כזה שנועד לטנקינג). במקרה של שיקגו לא היו בחירות דראפט עתידיות, אבל הייתה החלשה משמעותית של הקבוצה בהווה (הם בעצם וויתרו על שחקן חמישייה קריטי תמורת כסף בלבד - הקלה עתידית אם הם לא יהיו במס המותרות). טרייד "טנקינג" קלאסי הוא כזה שבו מעבירים שחקן וותיק וחזק בליגה תמורת שחקן צעיר מאוד שיש לו גרף שיפור משמעותי, או עוד יותר טוב, פצוע כרגע ולא יכול לתרום בהווה, ובעדיפות מקבלים גם בחירות דראפט עתידיות שיחזקו את הקבוצה בעתיד. טרייד כזה יכול להיות בהחלט הטרייד של פילדלפיה לפני תחילת העונה לניו אורלינס - הם נתנו את ג'רו הולידי - שחקן בקליבר אולסטאר כמעט - תמורת בחירת דראפט גבוהה, וזהו. זה טרייד טנקינג כי הבחירת דראפט הזאת היא בעצם בחירת דראפט עתידית - ה76" בחרו שחקן פצוע ולכן הם יהנו ממנו רק בעונה הבאה.

2) השבתה של שחקני מפתח באמתלות שונות ומשונות לתקופות ארוכות - משבש את הכימיה של הקבוצה וכמובן גורע ממנה שחקן תורם. זה משהו שקורה יותר בחלק האחרון של העונה, כשנותנים לשחקנים זמן מפתיע באורכו לחזור מפציעות, עד שהם 150%, ופתאום כל גב תפוס הופך להיות פציעה שמשביתה שחקן ל-6 שבועות. סאן אנטוניו בשנת הבחירה של דאנקן, כנטען, עשתה בדיוק את זה - הם לא בנו את הקבוצה לטנקינג, אבל אחרי שדייויד רובינסון נפצע והיה ברור שמצב הקבוצה בקרשים, לא ניסו להציל את העונה ולהגיע איכשהו למקום 8 רק כדי לעוף בסיבוב ראשון, אלא השביתו אותו עד סוף העונה, למרות שאולי יכל לחזור, כדי לשפר את מצבם. דומה לסמי-בלוף בפוקר.

הסכנות שבטנקינג
טנקינג היא אסטרטגיה שיכולה להוות חרב פיפיות, במיוחד אם היא לא נעשית נכון, כחלק ממהלך כולל של בנייה מחדש של הפרנצ'ייז. אחד האלמנטים שמוזכרים שוב ושוב הוא בניית "winning culture" - תרבות ניצחון. שחקנים שמגיעים לNBA הם בדרך כלל ווינרים - כולם היו בשלב זה או אחר ה-כוכבים של הקבוצה שלהם, לפחות בתיכון אם לא בקולג'. בNBA הם צריכים גם להתרגל לזה שהם כבר לא ה-כוכבים ברוב הגדול של המקרים, אלא גם לכך שהקבוצה שלהם מפסידה, לעיתים על בסיס קבוע. הפסדים חוזרים ונשנים פוגעים לא רק במורל הזמני של הקבוצה, אלא גם באופי של השחקנים, שעשויים להפך לאפטיים, חסרי בטחון או לחלופין אגואיסטיים [במטרה לנפח מספרים אישיים על חשבון הקבוצה]. הם עשויים להפך להיות קשים יותר לאימון ומגוון בעיות נוספות שמתועדות בקבוצות שמפסידות לאורך זמן, במיוחד מספר עונות.
וזאת הסכנה הגדולה ביותר של טנקינג - אין ביטחון שיגיע שחקן פרנצ'ייז מעונה אבודה כזאת, אבל כל עונה אבודה פוגעת מאוד בקבוצה - באופן המיידי, היא פוגעת ברמת האהדה לקבוצה - אנשים הם אוהדי הצלחות, וקבוצה מפסידה מושכת פחות אוהדים. פרנצ'ייז זה דבר שבונים לאורך שנים, ותדמית של פרנצ'ייז לוזרי קשה מאוד לנקות (ראו: בובקטס, שארלוט). אם זה נמשך לאורך שנים לא מצטרפים אוהדים חדשים לגרעין האוהדים הקיימים, ובסיס האהדה של הפרנצ'ייז נהיה רעוע. קבוצה שנחשבת לחלשה ומפסידה באופן קבוע זוכה לפחות שידורים - כי את מי מעניין מילווקי-יוטה, ברצינות? וזאת פגיעה כלכלית ישירה. קבוצה כזאת תתקשה לחתום על חוזי שידור רווחיים, הסכמי חסות רווחיים וכתוצאה מכך נוצרת פגיעה משנית חמורה לא פחות - היא הופכת לקבוצה פחות אטרקטיבית לפרי אייג'נטס. צריך לזכור שאף בחירת דראפט הוא לא פיתרון קסם (חוץ מדאנקן כפרעליו, אבל הוא החריג שמוכיח את הכלל) - אפילו לברון לא הצליח להפוך את קליבלנד לקבוצה עם מאזן חיובי בשנה הראשונה שלו שם. זה חריף יותר בדור הנוכחי של השחקנים, כי בניגוד לדאנקן מיודענו היום שחקנים שמכוונים למקומות הראשונים בדראפט לא נשארים מעבר לשנה אחת, מלבד חריגים שהשתפרו מאוד בשנה השנייה (כמו מרקוס סמארט). פרי אייג'נטס לא ירצו לבוא לקבוצה חלשה מאוד שבנויה סביב רוקי עם חלב על השפתיים, עד שלא יראו נצחונות בעיניים. ובשביל להביא אותם המועדון יצטרך לשלם פרמיה גבוהה (כמו לשלם המון כסף לארל קלארק וג'ארט ג'ק) - בדיוק ההפך מקבוצות עתירות תהילה שיש להן "הנחת אלופות" (למשל: כל החתמה של מיאמי בשנתיים האחרונות... ריי אלן הוא דוגמא זועקת במיוחד, אבל ממש לא רק הוא).

התוספת של הלוטרי באמת מובילה לכך שהנזק יהיה גדול מהתועלת, וזה משהו שהבעלים חייב לקחת בחשבון. לכן השנה יהיה הרבה יותר טנקינג - כיוון שהפחד מכך שהקבוצה תהיה במקום מאוד נמוך ועדיין תקבל בחירה "גרועה" די מנוטרל, כי יש תוחלת בחירה גבוהה מאוד [התוחלת של המקום הראשון היא 25% X* [[הערך של אמביד]] + 21.5% * [[הערך של פארקר]] + 18% * [[הערך של וויגינס]] + 35.7% * [[הערך של ראנדל]] ]. שנים אחרות שבהן יהיה טנקינג הן גם שנים עם תוחלת גבוהה - או שיש הרבה כוכבים בבחירות הראשונות, או שבחירות 1,2 או מקסימום 3 הן בחירות של סופרסטארים מופרעים, שאפילו הסיכוי הקטן לקבל אותם מעלה את התוחלת בצורה כל כך קיצונית ששווה לקחת את הסיכון (דראפט 2003 הוא דוגמא לדראפט שהוא דורש טנקינג בריבוע - כי גם היו בו סופרסטארים, וגם היו כמה מהם ביחד).

לסיכום:
טנקינג הוא מהלך של הבעלים, והביצוע הוא של הנשיא / GM, ולעיתים נדירות מאמן (מאמן צעיר/חוזה ארוך לרוב), אבל המאמן רק בסוף העונה. טנקינג נוגד את האינטרס של השחקנים.
טנקינג לרוב הוא אסטרטגיה מכוונת, והוא נעשה על ידי הכשלה של הקבוצה על ידי בנייה גרועה שלה. אפשרות אחרת היא החלטה לבצע טנקינג-תוך-כדי-תנועה אם נפצע שחקן מפתח והקבוצה בצלילה חופשית.
ההגדרה של טנקינג הוא ביצוע פעולות בהווה שמביאות להחלשת הקבוצה, למען מיקום נמוך יותר בטבלה. זה נעשה על ידי טריידים או השבתות שחקנים לפרקי זמן ארוכים.
הסיכוי שקבוצות יעשות טנקינג גדל ככל שגדלה התוחלת האפשרית (הפוטנציאל לבחור X הערך של הבחירות) של הבחירות - או על ידי פיזור רחב של כישרון טוב, או על ידי כוכב/שניים שמגיעים פעם בדור [ברמה של HOF, למשל דראפט 84']
להפסיד המון פוגע במועדוני כדורסל, ולכן חשוב להבדיל בין קבוצות שרוצות להיכשל בידיעה, ולוקחות את הסיכון הזה - ולכן מבצעות טנקינג, לבין קבוצות שלא רוצות להפסיד ומפסידות כי הן גרועות/עקב פציעות.


מי עושות טנקינג? זאת, בהודעה הבאה!
 
פרקטיקה - מי הקבוצות שעושות טנקינג?

הטנקינג הברור והמתוכנן
1. בוסטון - פירקו את כל הקבוצה, מינו מאמן צעיר וחדש, נותנים לצעירים לשחק יותר כדי לבנות את העתיד, קיבלו המון בחירות דראפט, באופן כללי בנו קבוצה לכישלון.
2. אורלנדו - כנ"ל, בערך.
3. האמ-אמא של הטנקינג - פילדלפיה - בנו את כל הקבוצה סביב הרעיון של להיות גרועים העונה ומעונה הבאה להיות מדהימים+. נרלנס נואל נבחר בדראפט ע"י שליחת שחקן טוב והוא פצוע ולא יישחק בכלל. גאונים.


ניסו לבצע טנקינג אך לא ממש הלך להן
1. פיניקס - היה סוג של תכנון להיות גרועים למדי ברמת לוטרי [ג'ף הורנסק: "אף אחד, כולל אני לא ציפה שנצליח כך" - כלומר להגיע לפלייאוף], ואפילו הובא מאמן חדש.
2. טורנטו - הוציאו את רודי גיי לא רק כי הוא לא יעיל בטירוף, אלא גם חשבו שעל הדרך זה יוביל ללהיות אפילו עוד יותר בלוטרי. טעו.
3. שיקגו - גירשו את לואל דנג במחשבה ש"היי, גם ככה רוז מת, אז אללה בבלה". ת'יבודו ולוחמי השוורים הגיבו בכמה, 5 ניצחונות רצופים?

קלטו לפתע "או, כמה זה טוב" (אבל הן יותר ב"חשד לטנקינג")
1. הלוס אנג'לס לייקרס. קבוצה שבהגדרה שלה לא מסוגלת לבצע טנקינג, רוצה להעיף את השחקן התורם המוביל שלה (פאו) כדי לתת מסמר אחרון בארון הקבורה של הקבוצה שבאמת לא תיכננה לעשות טנקינג, אבל פשוט התפוצצה מפציעות ומה לא. זה מקרה גבולי כמובן בגלל שהם הלייקרס ולכאורה לא רוצים טנקינג, ולכן צריך לחכות ולראות אם באמת יהיה טרייד שיחליש אותם, או השארה של שחקנים כפצועים פרקי זמן מגוכחים. (חוץ מקובי מן הסתם, שיחזור ברגע שיוכל לעמוד על הרגליים).
2. 2. יוטה ג'אז - לא היה תכנון מוקדם לטנקינג, אבל הפציעות בתחילת העונה חירבו את הקבוצה. כרגע נראה שהקבוצה משחקת כדי לנצח, אם כי יש לציין כי הם חלשים מאוד כבר משלב הבנייה אז הם בחשד לטנקינג.

בעצם לא עושות טנקינג וסתם ממש גרועות
1. קליבלנד קאבלירס - לפחות עד פיטורי הGM שלהם בשבוע האחרון. הבעלים דן גילברט הכריז חגיגית שהם רוצים פלייאוף (כמה אפשר להיות מושפלים מזה שלברון עזב??) והקבוצה עשתה הכל כדי לעשות את זה - רק מה לעשות שראש בטטה מאמן כשלוני, ביינום רק יודע איך לרקוד עם כוכבים, אבל לא לשחק איתם, קיירי סרטן בחדר ההלבשה והכל מתפרק מול העיניים?
2. סקרמנטו קינגס - החתימו את קאזינס על חוזה מקסימום, עשו טרייד על רודי גיי במטרה להתחזק (וזה עבד! בערך..) - הם לא רוצים להפסיד, והמהלכים של הקבוצה מאותתים שהם רוצים לנצח... מעבר לזה, לקבוצה הזאת ספציפית, בדומה לקאבלירס, יש אינטרס יוצא דופן לנצח ולנצח מהר, כי הם בקושי הצליחו להציל את הקבוצה מחורבן והם חייבים לבנות אותה מחדש כמשהו מנצח.
3. ניו אורלינס פליקנס - עכשיו זה כבר די ברור שלא הייתה מטרה לטנקינג, אבל בתחילת העונה כשהם הפסידו היו שחשדו בהם. האמת העגומה היא שבלי דייויס פשוט לא מדובר בקבוצה כל כך טובה, וגם איתו הם לא בדיוק מאריות הליגה.
 

Cade Foster

New member
לדעתי יוטה זה טנקינג ברור

כל החמישייה שלהם חסרת ניסיון ובנוסף הם הסכימו לקחת כמה חוזים גרועים מאוד מגולדן סטייט שיתפנו מהתקרה בעונה הבאה בתמורה לבחירות דראפט וטרייד אקספשנס.

אני בדעה שגם הלייקרס תכננו את זה. אתה לא יכול לדבר ברצינות על פלייאוף כשכמעט כל הקבוצה שלך חתומה רק העונה, אף אחד כמעט לא יודע לשמור ולמאמן שלך קוראים מייק דאנטוני.

פוסט נהדר שלך
 

rapgamer4ever

New member
מסכים לגבי יוטה, לא מסכים לגבי הלייקרס

הלייקרס בהחלט תכננו "להתחיל מאפס" בקיץ 2014 בלי התחייבויות לשום חוזה. אבל זה ממש לא אומר שהם תכננו להפסיד! החוזים האלה נחתמו לפני 3 ו-4 שנים, דאנטוני הוחתם בשנה שעברה כדי לנצח ולא כדי להפסיד וכמובן שהפציעה של קובי היא גורם בלתי צפוי נוסף שמביא את הלייקרס למקום בו הם נמצאים עכשיו.
 

Cade Foster

New member
אל תהיה תמים

אם הלייקרס באמת היו רוצים לנצח העונה תסמוך עליהם שהם היו מרימים קבוצה הרבה יותר טובה, בלי שום קשר לפציעה של קובי.
 

rapgamer4ever

New member
אתה לא מבחין בין טנקינג לבנייה מחדש

זה ברור שהלייקרס הולכים לבנייה מחדש אבל זה לא אומר שיש ניסיון להפסיד כמה שיותר.
הלייקרס לא הרימו קבוצה יותר חזקה השנה כי הם הבינו שהם בכל מקרה לא יגיעו להישגים והעדיפו לשמור על מקום בתקרה לקיץ הבא. זה לא טנקינג, זה תכנון לטווח רחוק.
 

Cade Foster

New member
הם יכלו להביא עוד חוזים נגמרים למטרה הזו

לדעתי הם פשוט הבינו שפלייאוף הם גם ככה לא הולכים להוציא כאן אז הם לא רצו להיתקע במקום הזה של "לא-מספיק-טובים-בשביל-פלייאוף-ולא-מספיק-גרועים-בשביל-בחירת-לוטרי". צודקים.
 

rapgamer4ever

New member
איזה עוד חוזים נגמרים?

למ שקבוצה מסוימת תמסור להם חוזה נגמר מבלי לקבל שום דבר בתמורה?
אתה לא יכול גם לחפד להתחזק וגם לנקות משכורות מהפיירול. הלייקרס ניסו להחתים את דוויט להזכירך, לא הצליחו וקיבלו החלטה מושכלת לנסות שוב בשנה הבאה. זה לא טנקינג.
 

Executioner

New member
למרות החוזה ההזוי של קובי אני מסכים עם ראפג..

הלייקרס יבנו מחדש ולראייה הפיירול הכמעט נקי שלהם לעונה הבאה. אני גם לא יהיה מופתע אם הלייקרס יסחרו בבחירה גבוהה אם תהיה להן כזו כדי לבנות אינסטנט.
 
התלבטתי לגביהם, שמתי בסוף ב"חשד לטנקינג"

שים לב שרשום ליד המספר שלהם 2. 2. - זה כי העתקתי והדבקתי אותם מחדש בקטגוריה שונה... זה מקרה גבולי שבאמת די בקלות ניתן לטעון שהוא טנקינג לכל דבר. יחד עם זאת המאמן שלהם גרוע בצורה יוצאת דופן וספציפית יוטה זה פרנצ'ייז מאוד מיוחד עם גאווה בדומה למילווקי, שרואים ששנה אחרי שנה נלחמים על מקום 8-9 במערב...

בסופו של דבר אני רוצה לחכות עד סוף העונה כדי לקבוע מה קורה איתם כי מאז שטריי בורק חזר מהפציעה שלו הם משחקים ברמה אחרת לגמרי, כמעט כדורסל 0.500... ולכן אני רוצה לראות מה הם יעשו בסוף העונה, אם תהיה חבלה מכוונת או לא... אני מאוד רוצה שהם יעשו טנקינג כבר עד הסוף, גם ככה העונה גמורה, אבל הם צוברים מומנטום (בסוף הם עוד יבחרו אחרי הלייקרס... נבלות הלייקרס האלה תאמין לי..).

תודה על המילים הטובות
 
שכחת את מילווקי

אבל אתה לא היחיד


אני חושב שאתה טועה לגבי פיניקס. פיניקס התחילו בתהליך של בניה מחדש, והם בנו סיטואציה שהם יכולים להצליח בה עם שחקנים צעירים ורעבים, בחירות דראפט ומאמן שיחבר את כל זה. לא היה אכפת להם להיות גרועים, אבל זו לא הייתה כוונת המחבר.
 
הוא דווקא בתייחס אליהם

בסוף ההודעה הראשונה. לדעתו זה לא טנקינג, הם פשוט באמת באמת גרועים
 
בגלל שהתייחסתי אליהם שם התעלמתי מהם פה

כנ"ל גם שתי הקבוצות של ניו יורק שהיו כבר בהודעה הראשונה.
 
עלה באב אללה

"אללה בבלה" - לקח לי שעה להבין
עלה באב אללה - כלומר, על דלתו של אלהים - כאשר אין ברירה או אין מה להפסיד, וזה עניין של מזל, משתמשים בביטוי הזה. רק שים לב לתעתיק מערבית - אחרת יצאו לך דברי כפירה נוראיים


לגבי הפוסט - מעולה. אין מה להוסיף.
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
טוב שמע...

זאת אחת ההודעות הטובות ביותר שנתקלתי בהן.
נהניתי מאוד לקרוא וגם אגיב עניינית בערב אבל בינתיים היה חשוב לי להגיד לך תודה


אז...
תודה!!
 
אני רק אעיר לגבי משמעות המושג

במפתיע הוא לא קשור לטנקים, דווקא לאוניות. אני חשבתי שהמשמעות היא ממכל ולשקוע, אבל ההודעה שלך שלחה אותי לחפש.
המושג מתייחס לאמצעים שננקטו כדי לאפשר לאוניה לספוג נזק בלי שתהרס.
 
למעלה