הקפצת האירוח של גיל ברק

Or Amit

New member
גיל ברק מגיע להתארח בפורום NBA ומכללות

רגעי ההכרעה בפלייאוף ה-NBA מתקרבים, ואנחנו מביאים לכם את גיל ברק איש ערוץ הספורט להתארח. גיל הוא איש ערוץ הספורט כבר 11 שנה, עיתונאי ושדר כדורסל, בעל תואר ראשון בתקשורת, קולנוע וטלוויזיה מאוניברסיטת קליפורניה, סן דייגו (ושחקן ספסל גאה בנבחרת האוניברסיטה ששיחקה בדרג ב'), ובעל תואר שני בתקשורת פוליטית מאוניברסיטת ת"א. מעיד על עצמו שהוא שחקן שכונתי לא רע (בעיקר מחוץ לקשת...) ובעיקר חולה כדורסל. גיל מגיע - כמובן - לשים דגש על סדרות הגמר האיזורי וסדרת הגמר שבדרך, אבל אתם מוזמנים לשאול אותו גם דברים מעבר לכך - כמובן בגבולות הסביר
גיל יגיע לכאן ביום ב' בשעה 16:00 לענות על שאלות הגולשים. יאללה - תנו בראש!
 
למר גיל ברק, שלום רב!

בס"ד 1. מהו הימורך לגבי האלופה? 2. איך אתה רואה את הסלטיקס בשנים הקרובות? 3. איזו קבוצה אתה אוהד, ואלו שחקנים הם האהובים/אהודים עליך ביותר מהעבר ומההווה? 4. מיהם לדעתך עשרת השחקנים הטובים בכל הזמנים בכל עמדה? 5. איך התחלת את ההתעניינות שלך בליגה הטובה בעולם ומאיזה גיל? 6. איזה סגנון אתה מעדיף, משחק המבוסס יותר על הגנת ברזל (כמו סלטיקס למשל) או משחק המבוסס יותר על התקפה מהירה (כמו פיניקס למשל)? 7. מיהם המומחים הגדולים ביותר בישראל ב-NBA בידע מקצועי והיסטורי, ואני כולל לצורך השאלה גם את פרופ'/ד"ר מנחם לס שחי בעיקר בחו"ל כבר שנים רבות? זהו לבינתיים או בכלל, אני חושב שזה די והותר!
 
האלופה

אחר הצהריים טובים - 1. אני מהמר על הלייקרס. הביתיות, הרצון לנקום על הגמר מלפני שנתיים ו... קובי בראיינט. 2. הסלטיקס יוכלו למשוך עם הרכבה הנוכחי עוד עונה או שתיים לפני חילוף משמרות. גארנט, אלן ובטח ראשיד וואלאס יתחילו יציגו התדרדרות במספרים, בדרות ומשחק ובתקופה הכללית. הבסיס ההמשכי של רונדו, פרקינס ודייויס הוא טוב, אבל יהיה חייב להיות מובל ע"י סופר סטאר אחד אמיתי, אם לא שניים. 3. גרתי בדרום קליפורניה 5 שנים והלכתי לראות משחקים של הלייקרס עוד כשאלו שיחקו בפורום הישן והטוב. מג'יק ג'ונסון היה אליל נעוריי. היום אני איש של בראיינט, למרות שסטיב נאש הוא הקוסם האמיתי של הליגה, יחד עם כריס פול. 4. בעשירייה הגדולה בעיניי נמצאים ג'ורדן, מג'יק, בירד, דר' ג'יי, בראיינט, אולג'וואן, פיט מארוויץ', צ'מברלין, דאנקן, קארים.
 

somone141

New member
שאלות

היי גיל, קודם כל, אני שמח שיש לפחות בנאדם אחד שאוהד קובי ולייקרס בערוץ 5, שידוע על הסלידה ממנו וממנה, בעיקר שימי וירון. אני גם שמח שלא נסחפת כמוהם בנושא קובי-לברון ותמיד אמרת מי הכי טוב, דבר שלא היה ספק בכלל בכל שלב בעונה. אגב, גם אותך ההימורים של חבריך 'המומחים' באתר ערב הפלייאוף על האלופה (בעיקר של גרוסברד ואני מצטט: 'בגמר יוכח פעם אחת ולתמיד שמספר 23 טוב ממספר 24, המלך מת יחי המלך החדש') מצחיקים? לא סתם ניצחת בסקר בפער ניכר איך שהכתבה ההזויה ההיא עלתה.. טוב לראות מישהו שפוי! לעניינו! רוב שאלותיי, איך לא, מתרכזות בשחקן האהוב עליי מכולם. מה אתה חושב על קובי כשחקן, אדם, ואיפה אתה מדרג אותו בליסט של כל הזמנים? (לטעמי הוא הכי גדול) מה אתה חושב על הסידרה שלו מול פיניקס (34 נק' למשחק ב-57 אחוז מהשדה, 10 אס' ו-7-8 ריב'!)? האם הוא בכושר הכי טוב בקריירה שלו? מה אתה הכי אוהב בו? (תכונה אישית כלשהי) האם גם אתה חושב שפיל ג'קסון יתר מזיק ללייקרס מאשר עוזר (כמו בהחלטה להתעקש על גאסול מול אמרה)? אתה בדעה שלי שהצוות סביב קובי לא גדול כמו שעושים ממנו (ראינו במשחק 3 ו-4 מול פיניקס מה הוא שווה.. והיו דוגמאות רבות בעבר)? מה אתה חושב על ווייד ולאן הוא יעבור? מדוע קוראים ללברון ג'יימס קינג? האם הוא קינג רק באוהיו או בכל ה-NBA (מגוחך)? ונכון שהוא אוברייטד ביחס לציפיות? מדוע לא מראים בערוץ 5 אולפן לפני משחקים כמו בעבר (עם רונן גורביץ' למשל)? ומה הקטע עם ה'עמדה בפוסט' בארץ ערוץ 5? אין כתבה שלא נועדה לפגוע בקובי. גם לך זה מפריע כאוהד? תודה על התשובות מראש, וריפיט!
 
קובי

מי שראה איך קובי סוגר את הסדרה מול פיניקס במשחק מספר 6, הבין את הגדולה לש השחקן הזה: יכולות של שליטה בגוף, ריכוז, דיוק ואומץ, והכל בעקביות מדהימה, ממצה את הקריירה של בראיינט והופכת אותו ללא ספק להכי טוב בעולם כיום ובעשיריה הגדולה בכל הזמנים - לדעתי כמובן. לגבי פיל ג'קסון, לנסיון שלו אין תחליף, גם לא לפאסון שהוא מחזיק. מאחורי כל החלטה שלו יש מחשבה שנובעת מנסיון, מידע ומאינסטינקטים יוצאי דופן. עם כל כך הרבה תארים ועם הרספקט שהוא מקבל, אי אפשר להתווכח.
 

bostonForever

New member
כמה שלי

שלום גיל. בשנה שעברה חשתי שאני רואה את אחת האלופות החלשות של העשור (מזל שיש מיאמי) שזכתה בזכות הרבה מזל (גארנט פצוע, לברון עף, קורטני לי הלוזר והחברים של דאנקן נפצעו גם הם). גם השנה נראה לי שהלייקרס פשוט נהנים מהגרלה קלה ואפילו איתה הם מצליחים להסתבך. מה דעתך? הלייקרס קבוצה חזקה באמת וראויה לאליפות או סתם קבוצה טובה שאלילת המזל מחבבת? ועוד שאלה - מה לדעתך יוטה צריכים לעשות כדי ללכת צעד קדימה? האם סלואן מיצה את עצמו או שהוא מוציא את המקסימום מהסגל שיש בקבוצה? תודה מראש על התשובות.
 
LA

הלייקרס ראויים לאליפות כי עובדתית הם מרחק נגיעה ממנה. אי אפשר להגיע לגמר בלי להיות טובים באופן עקבי לאורך כל העונה וכמוהן בפלייאוף. השחקנים היו שם בשנתיים האחרונות, התוספת רון ארטסט רעב לתואר, שחקני המפתח מצויים בכושר נהדר (קובי, פאו, פישר), יש ביתיות והריפיט הוא בהחלט בהישד יד. לגבי יוטה, סלואן כבר שני עשורים מציב את הקבוצה כאחת הטובות בליגה. דרון וויליאמס הוא ללא ספק המנהיג אבל ימים יגידו מה יהיה עם קרלוס בוזר. להחלטה אם ישאר או יעזוב את המועדון יש השלחות עצומות בנוגע לבניית הקבוצה בעונה הבאה. ו... כן, עם סלואן על הקווים.
 

יואקים13

New member
שלום גיל

שאלה שאינה קשורה לפלייאוף, אלא יותר לערוץ הספורט. מפריע לי שבישראל אין מעקב רציני אחר הקולג'ים, אחרי הכל גם הכוכבים הגדולים מתחילים ממקום כלשהו. האם יש בערוץ הספורט תכנון/מגמה להתחיל מעקב מסוג זה? אני מודע לכך שיש אתרים יעודיים לדראפט ברשת באנגלית, אבל עדיין יהיה מעניין לקרוא נקודת מבט של כתבי ספורט 5. ד"ש לטלפז ושימי
 
קולג'ים

בעבר אכן סיקרנו את ליגת המכללות ובהחלט יש עניין לשדר משחקים מהליגה הזאת. קברניטי הערוץ עושים מאמצים להביא את המכללות אליכם לסלון. כשנשדר את המשחקים, פרשני הערוץ יתיחסו גם אליהם. אמסור ד"ש לטלפז ולשמחה. תודה.
 

Or Amit

New member
כמה שאלות שלי לגיל

1. יתרון הביתיות - עד כמה הוא ישחק תפקיד בגמר הקרוב? נכון לכרגע בוסטון נראית כמו קבוצה שלא מפריעה לה הביתיות, לעומת פיניקס ו-LA שחיות על הבית שלהן. מה דעתך? 2. מי לדעתך עשה את הפריצה הגדולה שלו בעונה האחרונה למעמד של כוכב? לא מדובר על שחקנים משתפרים (כמו גאלינרי, נניח) אלא באמת שחקן שהביא את עצמו מדרגת שחקן טוב לדרגת 'מועמד לMVP'? 3. איך מתכוננים בערוץ הספורט (ובמיוחד באתר, מטבע הדברים) לקיץ הקרוב ב-NBA? האם אנחנו הולכים לראות שמועות ועדכונים ממו"מ? 4. האם אתה - כאיש ערוץ הספורט - חווה יותר התעניינות מהקהל בNBA עקב הגעתו של עמרי כספי? 5. מה לדעתך הסיפורים הגדולים של העונה האחרונה? איזה סיפורים היו צריכים להיות מדוברים יותר אבל עברו מתחת לרדאר התקשורתי (לפחות בארץ)? תודה
 
הביתיות

לביתיות יש תמיד כוח. סטטיסטית, הלייקרס עדיין לא הפסידו בבית בפלייאוף ואם הנתון הזה ישאר בתוקף בשבועיים הקרובים אז הלייקרס יהיו אלופים גם השנה. רג'ון רונדו הוא השחקן שקפץ העונה לדרגת סופרסטאר עם מספרים מדהימים והובלת הסלטיקס לגמר. אסור כמובן לשכוח את קווין דוראנט שהפך למפלצת ויהיה סופר סופר סטאר לשנים רבות.
 

Wiiwa

New member
הי גיל

תודה על הארוח 1. מכיר פנטזי NBA? משחק פנטזי NBA? ( רוצה לשחק פנטזי ? ) 2. מה יהיה ? קבוצות שוק גדול לעולם ישלטו? אני מדבר כאוהד יוטה מתוסכל אך משלים עם המציאות המרה. זה כבר לא יקרה אף פעם, לא? מה דעתך? 3. מה ההימור שלך לגבי כספי, כל המוקים שולחים לסקרמנטו סמול. שנה הבאה טרייד? או שאולי נמיקה ועונשים קולקטיביים של ווסטפאול על הספסל? 4. עכשיו , כשנמכרות 2-3 קבוצות בעונה, ובכלל הכלכלה בארצות הברית הופכת קבוצת נ.ב.א לצעצוע מאוד לא משתלם, מה צפוי לדעתך בעתיד הנראה לעין ( מה סטרן יעשה? ) תודה לאוראל ואור עמית על ההזדמנות לשוחח עם איש כדורסל כמו גיל.
 

88nothing

Active member
גיל תודה שבאתה, כמה שאלות

בקיץ הקרוב, וייד, אמארה ובוזר לאן?? ולמה?? נוביצקי ישאר הלדאלאס או לא? האם לדעתך ס"א גמרה את הסיפור ואם לא איך אתה היתה מוציא אותם מזה? מי לדעתך השחקן הכי אובר ואנדר רייטיד בליגה?? שאלה בתור איש הערוץ, איך יתכן מצב שאין שידורים חוזרים בשעות נורמליות בערוצים הרגילים??
 

eran113

New member
מספר שאלות

גיל שלום, יש לי מספר שאלות אליך ואשמח אם תוכל לענות עליהן: 1. בתור עובד ערוץ הספורט ובעקבות שידור הגמר באיכות HD האם בשנה הבאה יותר משחקים ישודרו באיכות הגבוהה? 2. לאחרונה פרסמת טור שבו כתבת שהמג'יק הם קבוצה בינונית מאוד שהגיעו עד הגמר בעזרת ההגרלה הנוחה ושהאוורד אינו ספורסטר כמו שאר הספורסטרים בליגה. דעתי היא שלא משנה כמה הגרלה תהיה נוחה לעשות 2 סוויפים נגד קבוצת פלייאוף מראה שלא מדובר על קבוצה בינונית. אל תשכח שעם כמעט אותה קבוצה הדיחה שנה שעברה את קליבלנד. נכון שאני משוחד אבל אני חושב שכל אנשי ה- NBA בארץ ואפילו בארה"ב קטלו מהר מאוד את אורלנדו וגם אם הם יודחו הלילה נגד בוסטון עדיין מדובר בקבוצה מצויינת שלצערי הרב עשו טעויות חמורות בשלושה המשחקים הראשונים בסדרה שגרמו לה להיות בפיגור של 3-0. אחרי ההקדמה ודעתי, אני רוצה לשאול אותך האם בעקבות משחקים 4 ו- 5 בסדרה אתה חושב אחרת? 3. אני רואה הרבה משחקי NBA ובעיקר כאלה של אורלנדו. האם דייויד סטרן ומנהלי הליגה מעוניים שיגיעו הקבוצות הגדולות (כמו בוסטון ולייקרס) לגמר ואם כן עד כמה הדבר משפיע על השיפוט במשחקים? תודה ערן חדד
 

charriere

New member
שלום גיל

השאלה שלי היא לגבי זליגת התכנים של השידורים בערוץ הספורט. עד לפני כמה שנים היו לא מעט שידורים גם של העונה הרגילה וגם של הפלייאוף . לצערי ולצערם של אחרים נוצר מצב שרוב המשחקים משודרים בערוצים בתשלום (5 לייב לצורך העניין) ולא בערוץ פתוח. מדוע דבר זה קרה , הרי אמרו שלא תהיה זליגת תכנים ושהשידורים בערוצים הפתוחים לא ייפגעו והאם יש באפשרותך לפעול כדי להחזיר את המצב לקדמותו? תודה רבה
 

Oxycodone

New member
שאלה

היי גיל מה אתה חושב שיקרה עם דטרויט פיסטונס ואיך דומארס מוציא את הקבוצה מהבוץ?
 
גיל שאלה לגבי השדרים הישראלים

אני צופה במשחקי נבא שנים ונהנה מהשידורים שלכם. אך עם הזמן מאס עלי ה"צחוקים ודחקות" ששימי וירון מריצים באולפן בעת שידור. חלקם ממש לא קשורים לכדורסל. אני צוחק הרבה מהם,אך לדעתי יש גם חוסר מקצועיות ופספוס גדול מהמשחק. לפעמים הם עושים שם יותר מדי קרקס ובדרנות. (לשימי זה באמת מתאים להיות בדרן) וזה יכול לעצבן נורא ובאמת להרוס משחק. גם שמתי לב ששניהם חוזרים פעם אחר פעם על אותו דבר שמציק להם במשחק וזה הורס את המשחק,הופך להיות פסימי ומכוער בגלל איך שהם מייצגים את המשחק(למשל הם לא מפסיקים לאמר באותו משחק שאין הגנה,או שהיו צעדים,אמירות מיניות,או הירידות על כל מיני אנשים.) זה לא לעניין לטעמי ולמרות שהם יודעים כדורסל מצוין ואחלה צוות ,לדעתי הם מגזימים ויכולים להרוס לי את כל השידור. אה והשדרן- שמחה זה בדיחה ישראלית אמיתית . האם העניין עלה אי פעם? חשבתם להוריד אותם מהשידור מתישהו? היו תלונות דומות לשלי מעוד אנשים? בשידורי espn ובכלל לשדרים אמרקאים יש גישה אחרת -יש גם צחוקים ודחקות אבל כדורסל זה הדבר העיקרי שמדברים שם ויודעים להעשות משחק משעמם או יבש למשחק שכיף לראות,עם בצורה המיוחדת שלהם. מה שאין בישראל כמעט לצערי. , צוותים מעולים כמו מרב אלברט, סטיב קר ,ון גנדי,גקסון,הובי,מייק,מילר,קולינס ועוד. למה הגישה בארץ שונה,יותר יבשה? אתם לא חושבים שזה יעזור כלכלית אם תביאו שדרים בסגנון האמרקאי? תודה מראש. נעם
 
השדרים

לגבי שדרי הנבא - אנחנו באולפן בסה"כ מלווים את השדרים האמריקאים, מביעים דעה פה ושם ומעדכנים לגבי נתונים סטטיסטים, תוך כדי תנועה. אנו גם מתרגמים את הראיונות לפני אחרי ותוך כדי תנועה. כמלווים שלא משדרים "פלי-ביי-פליי" יש לנו מקום לקצת הומור שעוזר גם לנו להיות עירניים וחדים בשעות הקטנות של הלילה...
 

reem077

New member
../images/Emo45.gif וטוב שכך...

רוב אוהדי האןביאי יודעים אנגלית ומסתפקים בשידור האמריקאי ובקצת צחוקים משימי ריגר
 
למעלה